*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

TorrentReactor osti kylän Venäjältä ja nimesi sen TorrentReactoriksi

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 8.8.2010 13:43 Kommentteja (25)

TorrentReactor osti kylän Venäjältä ja nimesi sen TorrentReactoriksi P2P-sivustojen suorittamat mediatempaukset ovat jälleen nousseet otsikoihin, kun TorrentReactor-sivusto kertoi ostaneensa Venäjällä sijaitsevan Garin kylän. Kauppasummaksi on ilmoitettu 148 000 dollaria, ja kaupan myötä kylän nimi vaihtui TorrentReactoriksi.
Kylässä asuu 214 ihmistä, joiden pääasiallinen elinkeino on vihannesten myynti lähikyliin. TorrentReactorin mukaan viranomaiset eivät pitäneet ensi alkuun ideasta, mutta suurehkon lahjoituksen myötä kauppa saatiin lopulta lyötyä lukkoon ilman suurempia ongelmia.

Ylläpitäjien mukaan tempauksen ensisijainen tarkoitus ei ole sivuston näkyvyyden lisääminen, vaan paikallisten asukkaiden auttaminen. Kylässä ei tiettävästi ole yhtään ihmisiä työllistävää yritystä ja kyläläisten keskiansiot vuotta kohden pyörivät 42 dollarin tienoilla, joten kaikki apu lienee hyväksi paikallisille asukkaille. Ylläpitäjät toivovat, että muutkin nimekkäät internet-sivustot auttaisivat ihmisiä vastaavalla tavalla.

Garin valinta kohteeksi kävi arvan kautta, sillä ylläpitäjät listasivat tuhansia eri kohteita ympäri maailman, joiden joukosta arvottiin lopulta yksi apua saava kohde. Kaikille kohteille yhteistä oli se, että ne sijaitsevat toimivien ydinvoimaloiden lähettyvillä.

Kaupan myötä Garin asukkaiden tulotaso nousee selvästi, ja myös kylän infrastruktuuria parannetaan. Parannusten joukkoon kuuluu myös parempien internet-yhteyksien tuominen kylään.

TorrentFreakin mukaan Venäjän viranomaiset eivät ole vielä vastanneet sivuston uteluihin kaupasta, joten TorrentReactorin antamat tiedot saattavat olla virheellisiä.

Edellinen Seuraava  

25 kommenttia

18.8.2010 14:19

Nyt AfterDawnkin hankkimaan omaa kylää kiireenvilkkaa :D

28.8.2010 14:41
El_ias
Inactive

Eikös Google tenhyt vastaavan jo hyvän aikaa sitten?

38.8.2010 15:14

Ei paha :)
Ei tuo ihan kannattamatonta näytä olevan torrent sivustojen ylläpito kun rahaa liikenee kylien ostoonkin.
Mikäli tämä nyt ei ole joku pila vaihteeksi..

48.8.2010 16:15

Parempia internet-yhteyksiä tarvitaankin tosi hätäsesti kun keskiansiot on 42 dollaria vuodessa

58.8.2010 17:38

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti El_ias:
Eikös Google tenhyt vastaavan jo hyvän aikaa sitten?
Se oli, että jokin kaupunki halusi johonkin Googlen kokeiluun ja vaihtoi nimensä Googleksi.

Ja myöhemmin Google aprillipilana väitti vaihtaneensa nimensä, siksi kaupungiksi.

68.8.2010 18:39

Lainaus:
Kaupan myötä Garin asukkaiden tulotaso nousee selvästi

Mihinkäs se tulotaso nimenvaihdolla muuttuisi? Nuo lahjoitetut rahat tietysti hetkellisesti tuovat lisää rahaa, mutta tuskin ihmisten tulot jatkossa mihinkään muuttuvat.

Hyväntekeväisyys on OK, mutta miksi laittaa kylälle nimen vaihtaminen ehdoksi? Kyllä minua ainakin ärsyttäisi, jos minun kotikyläni nimeä jotkut nörtit rahalla kiristämällä vaatisivat vaihtamaan. Varsinkin kun väittävät, että kyseessä on hyväntekeväisyystempaus, eikä pelkkä mainostemppu.

78.8.2010 18:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bluejack:
Ei paha :)
Ei tuo ihan kannattamatonta näytä olevan torrent sivustojen ylläpito kun rahaa liikenee kylien ostoonkin.
Mikäli tämä nyt ei ole joku pila vaihteeksi..

Luuleeko joku tosiaan että näitä pidetään ihan talkoovoimin harrasteluna pystyssä? Kyseessä on miljoonabisnes tietämättömien käyttäjien ja yritysten kustannuksella.

88.8.2010 19:13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti remix:
Lainaus:
Kaupan myötä Garin asukkaiden tulotaso nousee selvästi

Mihinkäs se tulotaso nimenvaihdolla muuttuisi? Nuo lahjoitetut rahat tietysti hetkellisesti tuovat lisää rahaa, mutta tuskin ihmisten tulot jatkossa mihinkään muuttuvat.

Hyväntekeväisyys on OK, mutta miksi laittaa kylälle nimen vaihtaminen ehdoksi? Kyllä minua ainakin ärsyttäisi, jos minun kotikyläni nimeä jotkut nörtit rahalla kiristämällä vaatisivat vaihtamaan. Varsinkin kun väittävät, että kyseessä on hyväntekeväisyystempaus, eikä pelkkä mainostemppu.
Remixillä taitaa olla liikaa rahaa...
Jos kyläläisen vuosiansio on 42$
ja kylä saa rahaa 148 000e
tekee jokaiselle kyläläiselle 691$, mikä siis vastaa yli 16 vuoden palkkaa... sama siis Suomessa vastaisi:

Kuukauden keskipalkka Suomessa 3000€ eli 36 000€ /vuosi
ja 16 vuotta tekis 576 000€... Eli jos mä saisin kyseisen summan ni mun puolesta Turusta saa tulla vaikka Piratebay...

Eli kyl se varmaan jonkun verran vaikuttaa kyläläisen arkeen...

98.8.2010 20:29

Tää on kyllä kun tälläset torrent-sivustot tekevät "yleistä hyvää" ja matkivat Robin Hoodia, niin ihmisten suhtautuminen laittomaan latailuun muuttuu, vrt. Pablo Escobarin toiminta Kolumbiassa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Pablo_Escobar

108.8.2010 22:12

Ihan hyvä vaan että leikkivät robin hoodia kun eivät valtiot itse pysty asioille tekemään yhtikäs mitään!

118.8.2010 22:14

Lainaus:
TorrentReactorin mukaan viranomaiset eivät pitäneet ensi alkuun ideasta, mutta suurehkon lahjoituksen myötä kauppa saatiin lopulta lyötyä lukkoon ilman suurempia ongelmia.

Venäjä. Rahalla pääsee ja hevoselta saa.

129.8.2010 2:31

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LordPepsi:
Ihan hyvä vaan että leikkivät robin hoodia kun eivät valtiot itse pysty asioille tekemään yhtikäs mitään!
Mietippä mistä ne rahat tulee..

139.8.2010 11:54

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti

Luuleeko joku tosiaan että näitä pidetään ihan talkoovoimin harrasteluna pystyssä? Kyseessä on miljoonabisnes tietämättömien käyttäjien ja yritysten kustannuksella. [/quote:

No, justiisa taas..mitä helvettiä sinä oikein lässytät?
kyllä se on prosentti marginaali luokkaa ne sivustot jotka "miljoonia" tuottaa jos yksikään. Näkee yleisesti jo sivustojen ylläpidon laadusta jotta pitkälti mennään todellakin harrastelija voimin ja mitä tietämättömyyteen tulee sen näköjään todistitkin ihan itse jo "tietämättömien käyttäjien kustannuksella" voi jeezuz mitä p**kaa.

149.8.2010 12:09

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti VIPI87:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti remix:
Lainaus:
Kaupan myötä Garin asukkaiden tulotaso nousee selvästi

Mihinkäs se tulotaso nimenvaihdolla muuttuisi? Nuo lahjoitetut rahat tietysti hetkellisesti tuovat lisää rahaa, mutta tuskin ihmisten tulot jatkossa mihinkään muuttuvat.

Hyväntekeväisyys on OK, mutta miksi laittaa kylälle nimen vaihtaminen ehdoksi? Kyllä minua ainakin ärsyttäisi, jos minun kotikyläni nimeä jotkut nörtit rahalla kiristämällä vaatisivat vaihtamaan. Varsinkin kun väittävät, että kyseessä on hyväntekeväisyystempaus, eikä pelkkä mainostemppu.
Remixillä taitaa olla liikaa rahaa...
Jos kyläläisen vuosiansio on 42$
ja kylä saa rahaa 148 000e
tekee jokaiselle kyläläiselle 691$, mikä siis vastaa yli 16 vuoden palkkaa... sama siis Suomessa vastaisi:

Kuukauden keskipalkka Suomessa 3000€ eli 36 000€ /vuosi
ja 16 vuotta tekis 576 000€... Eli jos mä saisin kyseisen summan ni mun puolesta Turusta saa tulla vaikka Piratebay...

Eli kyl se varmaan jonkun verran vaikuttaa kyläläisen arkeen...
luuletko että kyläläiset saa penniäkään noista rahoista. Tulotaso nousee tilastoissa koska yks äijjä tienas just 148 000$ niin nostaa mukavasti keskiarvoo

HIROSHIMA 45
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95

159.8.2010 14:02

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti superkick:

Luuleeko joku tosiaan että näitä pidetään ihan talkoovoimin harrasteluna pystyssä? Kyseessä on miljoonabisnes tietämättömien käyttäjien ja yritysten kustannuksella.
Torrentfirmojen rahat tulee siitä että sivustolla on paljon käyttäjiä, joille näytetään mainoksia. Rahaa ei riistetä salakavalasti käyttäjiltä vaan sitä saadaan mainosfirmoilta, jotka tietoisesti sijoittavat ko. toimintaan. Ei ole mielestäni mitään verirahaa jonka käyttämistä pitäs pahasti katsoa.

1610.8.2010 0:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Joe_S:
Parempia internet-yhteyksiä tarvitaankin tosi hätäsesti kun keskiansiot on 42 dollaria vuodessa
tuli jotenki sama mieleen. voi olla hivenen ensisijaisempia juttuja noilla

1710.8.2010 9:35

@15 monilla privaatti servuilla on maksuja ym. Ja minun mielestäni se on rikollisuutta että ottaa itsellensä rahaa jotta pystyy ladata laitonta tavaraa.

1810.8.2010 12:20

Kyllä mä ainakin oisin onnellinen noiden asemassa. Jos joku oikeesti sioittais rahaa niihin. Ei noi nyt niin hirveiltä kriminaaleilta kuulosta. Ehkä jotkut oikeesti haluaa auttaa vähä osaisia.

Helppo meidän on valittaa laittomuudesta ja rikollisuudesta. Kun tosiaan sen vuosi tuolot on keskimäärin sen 2500€. Luulenpa että aika moni näistäkin komentojista ei miettis. Kun tienais sen 42$ vuodessa ( euroissa viel vähemmän) mä ainakin oisin todella tyytyväinen. Kun palkka nousis.

1910.8.2010 17:40

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bodomed:
Ehkä jotkut oikeesti haluaa auttaa vähä osaisia.
ohwow.jpg

Lainaus:
Luulenpa että aika moni näistäkin komentojista ei miettis. Kun tienais sen 42$ vuodessa ( euroissa viel vähemmän) mä ainakin oisin todella tyytyväinen. Kun palkka nousis.
Luuletko nyt ihan tosiaan että Venäjällä noille kyläläisille menee pennin jeniä tuosta rahasta?

2010.8.2010 21:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bodomed:
Ehkä jotkut oikeesti haluaa auttaa vähä__________________________________________________________osaisia.

No, voihon ton miettiä niinkin, että lappeen rannassa olisi niitä vähä osaisia ydin reaktoreita ja Google ostaisi sen kylän.

Eiköhän tuo TorrentReactor pyri kasvattamaan mainettaan ja sitä kautta sikaripään kukkaroa.

2110.8.2010 21:55
jkstone
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bodomed:
Ehkä jotkut oikeesti haluaa auttaa vähä__________________________________________________________osaisia.

No, voihon ton miettiä niinkin, että lappeen rannassa olisi niitä vähä osaisia ydin reaktoreita ja Google ostaisi sen kylän.

Eiköhän tuo TorrentReactor pyri kasvattamaan mainettaan ja sitä kautta sikaripään kukkaroa.
No näin-hän se on

2211.8.2010 2:09

Jaahas että kyliäkin voi sitten ostaa

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 11.8.2010 @ 02:14


2311.8.2010 8:06

Ryhmä a)
TorrentReactor haluaa auttaa vähäosaisia.

Ryhmä b)
TorrentReactor haluaa vain lisää mainosta ja rahaa.

Veikkaan, että molempia puolia on vain trollattu ja koko kauppaa ei tulla koskaan näkemään.

2411.8.2010 20:56

Jaahas, käskenpähän venäläisen kaverini (joka on kotimaassaan lomalla) vierailemaan Torrentreactor-kylässä :D

2514.8.2010 13:56

Osto huijausta
http://fin.afterdawn.com/uutiset/artikke...sto_oli_huijaus

Joten tän "uutisen" vois ehkä poistaa?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin (2.12.2016 13:01)
PC-pelikehittäjät ovat viime aikoina laajentuneet mobiilipelimarkkinoille ostamalla sektorilla jo markkinaosuuksia kahmineita yrityksiä. Esimerkiksi Activision Blizzard osti Candy Crush -pelejä ....
Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen (2.12.2016 12:26)
Huawei aikoo päivittää ensi vuoden alussa kaikkiaan kuusi puhelinmallia Android 7.0 Nougatiin. Näin kertovat HDBlog.it- ja Android Central -sivustot, jotka eivät kuitenkaan paljasta tietojensa lähdettä. ....
Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een (2.12.2016 11:16)
Steamin marraskuisten tilastotietojen mukaan lähes puolet pelaajista on siirtynyt Windows 10:een. Satunnaisotantaan perustuvien lukemien mukaan 48,37 prosenttia PC-pelaajista käyttää 64-bittistä ....
2 kommenttia
Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä (2.12.2016 10:53)
Vielä pari vuotta sitten Internet of Things oli hyvin epämääräinen käsite, jota käytettiin lähes kaikissa pöhinäpuheissa, mutta kukaan ei oikein tuntunut käsittävän mitä se käytännössä oikein ....
Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit (2.12.2016 10:32)
Taiwanilainen mobiilipiirikehittäjä MediaTek on esitellyt kaksi uutta suorituskykyisiin älypuhelimiin suunnattua järjestelmäpiiriä. Helio X23 ja Helio X27 ovat muun Helio X20 -malliston mukaisesti ....

Uutisarkisto