*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Videolla: MeeGon kehitysversio vakuuttaa

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 22.6.2010 18:02 Kommentteja (11)

Videolla: MeeGon kehitysversio vakuuttaa MeeGon tablet-käyttöliittymää esiteltiin ensimmäistä kertaa kesäkuun alussa Computex-messuilla. Intelin Moorestown-pohjaisella Quanta Redvale -tabletilla pyörinyt MeeGo Tablet UI keräsi paljon huomiota ja kehuja. Meegodemo-käyttäjätunnuksella on nyt lisätty YouTubeen demovideo, jolla käydään läpi käyttöliittymän tärkeimmät ominaisuudet.
Vielä "pre-alpha"-kehitysasteella oleva tablet-käyttöliittymä koostuu kahdesta näkymästä -- paneeli- ja valikkonäkymästä. Paneelinäkymään on kerätty käyttäjälle ajankohtainen sisältö, valikkonäkymä on puolestaan yksinkertainen ruudukko, josta löytyvät laitteelle asennetut ohjelmat.

Esittelyyn käytettävästä laitteesta ei ole tietoa, mutta se saattaa olla samainen, 1,5 gigahertsin Atom-suorittimella varustettu tablet-tietokone, jota esiteltiin Computex-messuilla. Käyttöliittymä toimii varsin sulavasti ja animaatioista ei erota juurikaan nykimistä, vaikka vastaavia laitteita voidaan odottaa markkinoille vasta kuukausien kuluttua, mahdollisesti vasta ensi vuonna.

Alla olevalla videolla esitellään muun muassa molempia käyttöliittymän näkymiä, musiikkisoitinta, moniajoa, HD-videotoistoa ja AppUp Store -sovelluskauppaa.

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

122.6.2010 18:38

MeeGolla varustettu tabletti joka pyörittäis 720p Matroskaa täydellisesti 25fps ja jaksais tehä tätä vaikka 4h kelpais allekirjottajalle, ja hyvin. Näyttää meinaan hyvältä toi MeeGo :).

Jos tollanen laite jos kauppoihin tulee ja hinta on siedettävä <500e vois miniläppäri siirtyä eläkkeelle matkojen osalta.

Koskakohan muuten tulee esittelyä MeeGosta kännykkä puolelle?

222.6.2010 19:24

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Thor1993:
Koskakohan muuten tulee esittelyä MeeGosta kännykkä puolelle?
30.6 huhuttu julkaistavaksi ensimmäistä versiota.
http://www.fiercedeveloper.com/story/han...&utm_source=rss
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.6.2010 @ 19:26

322.6.2010 20:06

Vaikuttaa todella hyvältä. Tosin N900 on jo lähes korvannut omalla kohdallani kannettavan, eli ei aivan pakko-ostos olisi.

422.6.2010 21:16

Oikein lupaava video. Kyllä tuo nokian tulevaisuus taitaa olla MeeGossa. Kunhan nyt kehittäjät saataisiin mukaan :)

522.6.2010 21:53
ktmq
Vahvistamaton

ihan pirun houkutteleva!

623.6.2010 8:56

Todella vakuuttavan oloinen käyttis!

723.6.2010 10:38

No ainakin helveitn hienon ja miellyttävän näköinenhän tuo on, mutta viikon käytön jälkeen saataisi mielipiteet olla ihan minkälaiset vain, eli vaikea kehua muuta kun ulkonäköä ja tehoa.

Korkealla ovat silti odotukset!

Kelpaisi todellakin tollainen pieneen läppäriin!

823.6.2010 19:28

Seksivau ainakin videon perusteella.

923.6.2010 23:08

Toi MeeGo kyllä vaikuttaa tosi hyvältä, eli tuon kun kännykkään saisi.. toissalta mietin et onko käytettävyys kuitenkin yhtä kätevä ja sujuva pienemmällä näytöllä? tabletille kun ei ole tarvetta.

1029.6.2010 10:23

Näyttää todella lupaavalta. Olen samoilla linjoilla kod0u:n kanssa eli tabletille ei ole tarvetta. n900 korvaa itselläni ne tarpeet. Toivottavasti käyttöliittymä on samantyyppinen tulevissa luureissa.

1127.11.2010 21:52

Hmmm.. MySlate-näkymässä käynnissä olevat sovellukset ovat selain ja elokuva. Tuolla sovellusvalikon alapuolella ajossa on sitte valokuva- ja musiikkisovellukset. :D

Upeaa joka tapauksessa! :D

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

OnePlus-pomo joutui selittelemään zoom-toimintoa OnePlus-pomo joutui selittelemään zoom-toimintoa (22.6.2017 21:04)
OnePlus esitteli aiemmin tällä viikolla uuden huippupuhelimen, joka kantaa nimeä OnePlus 5. Kyseisen puhelimen ykkösominaisuus on edellisversiosta merkittävästi parantunut kamera. Kaksoiskamera ....
Eikö Game of Thrones kiinnosta? Netflixin ensi kuun alkuperäissisältö tarjoaa vaihtoehtoja Eikö Game of Thrones kiinnosta? Netflixin ensi kuun alkuperäissisältö tarjoaa vaihtoehtoja (22.6.2017 19:52)
Ensi kuun odotetuin televisiosarja on tietysti Game of Thronesin uusin kausi – katsoithan uuden trailerin. Maailman suosituin televisiosarja tekee paluun toiseksi viimeistä kertaa ja tälläkin ....
Qualcomm ampuu Applea kovilla: laturinne maksavat enemmän kuin meidän huipputeknologia Qualcomm ampuu Applea kovilla: "laturinne maksavat enemmän kuin meidän huipputeknologia" (22.6.2017 18:59)
Applen ja Qualcommin välinen riita patenteista ja rojalteista on kiristynyt kuluneen vuoden aikana. Ensialkuun Apple haastoi piirivalmistajan oikeuteen "epäreilujen sopimusehtojen takia", jonka ....
Googlen tämän päivän doodlella voit tehdä musiikkia Googlen tämän päivän doodlella voit tehdä musiikkia (22.6.2017 18:28)
Googlen hakukoneessa on jo vuosia nähty niin kutsuttuja doodleja, jotka kertovat hakua käyttäville tarinoita historiasta ja monissa tapauksissa sisältävät interaktiivisia elementtejä. Olipa ....
Apple luopui piireistä: iPhonen grafiikkapiiritoimittaja laitettiin myyntiin Apple luopui piireistä: iPhonen grafiikkapiiritoimittaja laitettiin myyntiin (22.6.2017 18:08)
Applen älypuhelimien suorituskyky on ollut kautta vuosien loistavalla tasolla. Joka vuosi iPhone onnistuu suorituskykytesteissä murskaamaan kilpailijat, joten selvää on, että jotain suorittimien, ....

Uutisarkisto