*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

AfterDawn, 11v

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 10.6.2010 14:11 Kommentteja (29)

AfterDawn, 11v On taas se aika vuodesta, kun sivustoprojektimme viettää syntymäpäiviään. Tasan yksitoista vuotta sitten avasimme AfterDawn.com -sivuston julkiseksi ja tuota päivämäärää olemme pitäneet siitä lähtien sivustomme virallisena syntymäpäivänä.
Vuosi takaperin vietimme isommalla kaavalla järjestettyjä syntymäpäiviä saittimme 10v juhlan kunniaksi ja tuon merkkipäivän jälkeen sivustolla on tapahtunut aika paljon kaikenlaista. Kuluneen vuoden aikana ilahdutimme käyttäjäkuntaamme avaamalla täysin uusitun version sivustostamme, ensin suomeksi, myöhemmin myös englanniksi. Samalla mukaan tuli uusi osa-alue, Kysy/Vastaa -palstamme muodossa - Suomessa hieman tuntemattomampi konsepti, jonka toiminta-ajatusta olemme parhaillaan hiomassa kohti sen seuraavaa kehitysvaihetta.

Lisäksi "maailmanvalloituksemme" sai uutta potkua uuden sivustorakenteen myötä, sillä uusittu sivustorakenne mahdollistaa vihdoinkin sivuston helpon käännettävyyden uusille kielille. Tämän työn tulokset ovat näkyneet aika nopeasti - olemme avanneet vuoden 2010 aikana sivustostamme jo norjankielisen, espanjankielisen ja hollanninkielisen version. Kaikki uudet kieliversiot ovat vielä hieman "beta"-leimalla varustettuja, mutta olemme toisaalta oppineet kansainvälisistä kokeiluistamme paljon - ja nykyisin kaikki kehitystyö mitä sivustoillemme tehdään, tulee käyttöön automaattisesti kaikissa kieliversioissamme.

Nyt alkaneen kahdennentoista toimintavuotemme aikana tulemme laajentamaan toimintaamme jälleen uusille kielialueille. Lisäksi suunnitelmissamme on isoja juttuja myös Suomen osalta, joista kuultaneen jo loppukesästä lisää. Myös useat sivustomme osa-alueet tulevat käymään omia kasvojenkohotuksiaan läpi - tarkoituksenamme on uusia mm. tuotevertailuosiota ja kysy/vastaa-aluetta, joiden toimintalogiikkaan ja käytön helppouteen tulemme panostamaan entistä enemmän vuoden mittaan.

Sivustollamme alkaa olemaan ikää mittarissa jo esiteini-ikäisen verran, mutta tarkoituksenamme ei siis todellakaan ole alkaa lepäilemään laakereillamme, vaan tulemme pistämään tulevanakin vuotena entistä enemmän aikaa sivuston tekniikan ja sisällön kehitykseen.

Ja kuten tapana on ollut, haluaisin kiittää kaikkia sivuston historiaan ja nykypäivään vaikuttaneita ihmisiä omalta osaltani. Ystäviäni, jotka uskoivat ideaani ja lähtivät kanssani perustamaan tätä "hanskasta lähtenyttä harrasteprojektia" 11v sitten, kaikkia entisiä ja nykyisiä työtovereitani AfterDawnissa, moderaattoreitamme ja niitä ihmisiä jotka ovat kestäneet tätä pakkomiellettä arjessaan vuosikausien ajan. Unohtamatta tietystikään tärkeintä, eli käyttäjiämme, jotka jaksavat käydä sivuillamme vuodesta toiseen sekä osallistua sivuston toimintaan palautteiden, forumpostausten, jne kautta. Kiitos.

-Petteri Pyyny
AfterDawn.com

Edellinen Seuraava  

29 kommenttia

110.6.2010 14:17

Ei muuta kun onnea, menestystä ja pitkää ikää :)

210.6.2010 14:23

Onnee ja jatkakaa samaan malliin.

310.6.2010 14:51

Kiitokset sivuston ylläpidolle, on mukavaa olla ollut auttamassa ihmisiä ja oppimassa samalla itse uusista teknologioista. Vaikkakaan en ole vielä sivustolla käynytkään kuin reilun 3.5 vuoden ajan, niin tässäkin ajassa olen oppinut yhtä jos toista. Itselleni tärkeäksi lasken sen että olen päässyt takaisin työelämään ja siihen on vaikuttanut hyvin paljon se mitä olen Afterdawnin sivustoja lukemalla ja viesteihin kommentoimalla oppinut.
Eli hieman lyhyemmin. Paljon onnea tälle hetkelle, sekä hienoja hetkiä tulevaisuuteen. Pyrin olemaan jatkossakin mukana, vastailemassa ihmisille ja kyselemässä ihmisiltä mikäli jostakin asiasta en tiedä.

Seuraavaksi taidan alkaa viihtymään enemmän Englannin kielisellä foorumilla, parantaen samalla omaa kielitaitoani.

410.6.2010 15:05

Onnea Afterdawn, 11 vuotta tullut täyteen

510.6.2010 15:19

Paljon onnea vaan Afterdawnille! Itekkin ollu kirjoilla jo vuodesta 2002.

610.6.2010 15:24

Onnea Afterdawn sivustolle, on hienoa kuulua kultapossukerhoon.

710.6.2010 15:43

Onneksi olkoon aD!

810.6.2010 16:03

Onnea Afterdawnille :)

Itse en ole AD:ta montaa vuotta käyttänyt, mutta sinäkin aikana sivusto on kehittynyt paljon paremmksi ja laajentunutkin kiitettävästi.

Saa nähdä minkälaiselta näyttää sivusto ensi vuonna.

910.6.2010 16:39

Onnea vain täältäkin suunnalta...jatketaan samaan malliin.

1010.6.2010 17:34

Joku noin puoli vuotta on tullut käytettyä ja erittäin paljon on tullut opittua ja paljon on vielä opittavaa. Onnea Afterdawn!

1110.6.2010 18:42

onnea vaan! aloitin sivujenne seurailun n. vuosi sitten kun juuri ostamani N97 jumitteli aina ja etsin vastauksia ongelmiini foorumeista. Vastauksia löytyi, mutta kiinnostavia uutisia vielä enemmän! Joten vaikka nyt olen huoleton uuden kännykän käyttäjä puhelinvertailu.com kuuluu jokapäiväiseen arkeeni. kiitos hyvistä hetkistä, artikkeleista ja testeistä :D

1210.6.2010 20:56
jkstone
Inactive
1310.6.2010 20:58

GZ! Onnea vaan, hieno foorumi/sivustohan tää, joka päivä käytössä mullakin :)

1410.6.2010 21:18

Jaa'a, niin se vaan aika kuluu

1510.6.2010 21:25

Onnea ja menestystä! Kiitos yhdestä Suomen parhaimmista tietokone/viihde-eletroniikka-aiheisista sivustoista! Lähes joka päivä tulee lueskeltua uutisianne.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.6.2010 @ 21:30

1610.6.2010 21:36

Liittymiseni jälkeen olen vieraillut sivustolla lähes päivittäin. Kiitokset hienosta sivusta kuuluu ehdottomasti teille "pakkomielteisille" ja sen hienolle idealle. On ollut mukavaa roikkua mukana ja auttaa muita heidän ongelmissaan. Samalla on oppinut itsekkin lisää ja saanut myös uusia tuttavuuksia.

Jonkun verran vääntöäkin ja kovaa tekstiä aina silloin tällöin meiltä jokaiselta pääsee. Mutta törkeyksiin en itse ainakaan halua alistua. Yritän vastata kysymyksiin aina asiallisesti ja parhaani mukaan. Näin varmasti muut arterdawnilaiset.

Hieno paikka ja hienot ihmiset. Onnea näistä vuosista ja toivottavasti saamme nauttia sivustosta myös jatkossa.

Kiitos


Project "Carbage Can" *Enthusiast Overclocker & Gamer*
Red Bull antaa siivet, Koskenkorva antaa nelivedon!

1710.6.2010 23:54

11 vuotias on vielä pojankloppi. Internet-ajassa jo toki raavas mies. Pitkää ikää toivotetan minäkin sivustolle.
Afterdawnista tulee edelleen lämmin ja kotikutoinen vaikutelma, mikä on erittäin positiivista joidenkin sieluttomien (esim. digitoday) -palveluiden sijaan.

1811.6.2010 0:23

Komppaan Zeitseitä, asia on juuri näin! :)

1911.6.2010 13:43

AF on paikkansa hakenut käyttäjien sydämissä ja, mikä hienointa, lisää uskollisia käyttäjiä näyttää tulevan jatkuvasti.

Oulun Yrittäjät haluaa onnitella esimerkillisestä ja uraauurtavasta toiminnasta ja toivottaa menestyksekästä jatkoa kaikkien 1400 yrittäjän sydämen pohjasta.

Puolesta Jorma

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 11.6.2010 @ 15:02

2011.6.2010 14:10

Onnittelut täältäkin! Jatkakaa samaan malliin!

2111.6.2010 15:46

Onittelut hyvälle, mukavalle ja neuvoa antavalle tarpeeliselle sivustolle.

2211.6.2010 16:04

Onnittelut ovat jälleen paikallaan ja kiitokset moderaattorien muistamisesta :-) Näin kesän kynnyksellä (tuliko se jo?) jatkaa ainakin allekirjoittanut hieman aktiivisemmin foorumilla näkymistä ja vaikuttamista, laitetaan foorumia hieman juhlakuntoon juhannusta odotellessa ;)

2311.6.2010 20:34

Joo onnea Sitelle, tsemppiä...

2411.6.2010 21:07

8.5.2007 on liitytty reilun 500 kertaa on ollut jonkunlaista asiaa jotenka jatketaan samaan malliin ja onnea 11v.


iMac 27" 3.5GHz Quad-core Intel Core i7, Turbo Boost up to 3.9GHz- 8GB 1600MHz DDR3 SDRAM 2X4GB-256GB Flash Storage- NVIDIA GeForce GTX 780M 4GB GDDR5- Apple USB SuperDrive Apple Magic Mouse + Magic Trackpad- Elisa-viihde 100/10 valokuitu. Asus X70AC Series.

2512.6.2010 3:19
Croft
Inactive

Onneksi olkoon! :)

Vastaukset konsepti on todella hyvä, kiitos vielä kerran!

2612.6.2010 8:32

Lycka till.. Satoi tai paistoi,niin Ad,n teltassa pidot vaan paranee.

2712.6.2010 12:07

Onneksi olkoon! :D

2813.6.2010 12:26

Onnea AfterDawnille! Paljon on tullut opittua näiltä sivuilta.
Keskusteluissakin henki on ystävällinen, mistä kiitos myös käyttäjille. Ei tarvitse pelätä tyhmiäkään kysymyksiä. :)

2914.6.2010 11:52

Onnea vaan täältäkin päin, erityiskiitokset tietyille afterdawn-addicteille ja senior membereille.
Moderointi ollut myös laadukasta.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto