*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

"Elokuvien Spotify" aukesi Suomessa

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 14.5.2010 13:47 Kommentteja (66)

"Elokuvien Spotify" aukesi Suomessa Elokuvien Spotifyksi kutsuttu Voddler on auennut nyt myös Suomessa. Palveluun rekisteröityminen vaatii tosin vielä kutsun, mutta Voddler kertoi Tietokone-lehdelle, että suomalaisia on jo palvelua käyttämässä. Voddler tarjoaa elokuvia sekä ilmaiseksi että pientä vuokrausmaksua vastaan. Tällä hetkellä Suomessa on katsottavissa muutamia kymmeniä ilmaiselokuvia, uutuuksista tosin joutuu raottamaan kukkaroa muutaman euron verran.
Voddleria on mahdollista käyttää Mac- ja Windows-koneilla Voddlerin omalla sovelluksella tai sivustolta löytyvällä Flash-soittimella. Voddlerin teknologiajohtaja Stefan Anjou kertoi Tietokone-lehdelle, että tulossa on myös kännykkäsovellus. Tällä hetkellä testivaiheessa on Googlen Android-käyttöjärjestelmälle kehitetty apusovellus, joka toimii Voddlerin kaukosäätimenä ja josta voi katsoa myös elokuvien trailereita. Kännykkäsovellus julkistetaan näillä näkymin kesäkuussa.

Anjou kertoi myös, että suunnitteilla on myös aito Voddler-kännykkäsovellus, jolla onnistuu myös elokuvien katseleminen. Se mahdollistaisi esimerkiksi kesken jääneen elokuvan jatkamisen tien päällä.

Spotifyn tavoin ilmaiset elokuvat rahoitetaan mainoksilla. Mainokset näytetään ennen elokuvan alkua eikä niitä pysty kelaamaan tai ohittamaan. Voddlerilla on noin 600 000 käyttäjää Pohjoismaissa. Suomen lisäksi palvelu toimii Tanskassa, Norjassa sekä emämaa Ruotsissa.

Edellinen Seuraava  

66 kommenttia

114.5.2010 13:52

ois kyl hyvä keksintö jos ilmaisohjelmat ois dvd laatua ja maksulliset sitte bd-laatua. toivottavasti menestyy ja kasvaa yhtälailla kuin spotify

214.5.2010 13:53

Kivuttomasti onnistui osoitteen muuttaminen Ruotsista Suomeen. Ja oli kolme kutsuakin ilmestynyt jaettavaksi. Sateisena päivänä vois sitten kokeilla toimivuutta, että joko toimisi paremmin kuin alussa...
EDIT: Kyllä toimii, nyt alkaa jo varsinainen leffakin näkymään ja kotimainen tekstitys. Aikasemmin sai vain mainokset katsottua.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.5.2010 @ 14:21

314.5.2010 14:31
VR
Vahvistamaton

itsellänikin on ollut ko. palvelu käytössä jo monta monituista kuukautta, tosin piti vähä koijata systeemiä ja laittaa maaksi ruotsi. vaihoin maan suomeksi ja myöskin oli 3 inviteä paukahtanut. ensimmäinen versio clientistä oli aivan hirveä, katsotaan onko parantunut päivityksillä! onnea ja menestystä voddlerille.

414.5.2010 15:28

Hitto vielä, kun saisi tuon inviten. Helmikuusta asti odotellut ja ei mitään. WildFinn olisiko mahdollista saada sinulta?

514.5.2010 16:24

Haluasin kans inviten, jos jollain on ylimääräistä.
Odotellut kans Helmikuusta.

614.5.2010 16:40
berryla
Inactive

Oisko invitee! Kun haluais niin vallan kauhiasti kokeilla tätä??

714.5.2010 17:05

Kyllähän tuolta ilmaiseksi näkyy enemmänkin kuin parikymmentä leffaa? Suomenkieliset tekstitykset tosin löytyy vain osasta leffoja.
Itselläni on myös nämä 3 inviteä jäljellä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.5.2010 @ 18:11

814.5.2010 17:40

Lainaus:
Itselläni on myös nämä 3 inviteä jäljellä. Annan ne kolmelle ensimmäiselle kun laitatte viestiä osoitteeseen
Kutsut loppui. :)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.5.2010 @ 18:13

914.5.2010 17:51
alwaysaproblem
Inactive

Jee ite ilmoittauduin jo sillo marraskuussa, ni oli sähköpostissa invite tullut :)

1014.5.2010 18:29

Olis kans 2 kutsua viel jäljellä...

1114.5.2010 18:36

Kuulostaa melko hienolta. Jos joltain eksyis inviä, niin mielellään otan vastaan.

En kyllä aikaisemmin ole kuullut Voddlerista mitään, vissiin olen kiven sisällä asunut.

Minkä tasosta kuvaa tuolta saadaan ulos?

1214.5.2010 18:55

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Insomniu:

Minkä tasosta kuvaa tuolta saadaan ulos?

http://www.gemilo.com/yritysblogi/voddler-on-elokuvien-spotify/
Alle DVD-tasoa, mutta ihan siedettävää.

1314.5.2010 19:31
alwaysaproblem
Inactive

huomaa että vielä uusimmat ja suosituimmat tv-sarjat eivät vielä tuolta löydy, ku suosituin arkistoitu sarja siellä on:
Lovers' Guide - Secrets of Sensational Sex :D

1414.5.2010 19:55

Mullekkin voi inviteä pistellä jos jollakin viel olis.

Kuinka paljon tuolla sitten on niitä elokuvia ja tv-sarjoja?
ja tuleeko tonne uudet elokuvat samalla kun julkaistaan dvd:lle?

Itseä ei tekstityksien puute haittaa, kun niitä ei tule muutenkaan käytettyä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.5.2010 @ 20:11

1514.5.2010 20:59

Täällä kans yks joka toivois kutsua palveluun.

1614.5.2010 21:17

Minäkin haluaisin tuon kutsun. Kuulosta kyllä mahtavalta palvelulta.

1714.5.2010 23:05

Jaa a. Itte käyttäny palvelua jo jonkin aikaa, ja ei voi muuta kuin kehua. Kuvanlaatu on varmasti parhaimpia, mitä nettipalveluilla on tarjota ja tekstit näkyvät ajallaan.

Elokuva tarjonta saisi olla vähän suurempaa, kun ei ole paljoa hyviä leffoja ilmaitteeksi lainattavissa.

1815.5.2010 1:00

yks kutsun ruinaaja lissää.. Ei oo vielä itelle kutsua tippunu koska vasta maaliskuussa ilmoittauduin.

1915.5.2010 3:48

Tännekkin kelpaisi kutsu.

2015.5.2010 11:29

@20,21,22

Kutsut lähetetty...

2115.5.2010 11:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti henr1:
@20,21,22

Kutsut lähetetty...
täällä kans haluttaisiin kutsu

2215.5.2010 11:58

Ei mailiosoitteita julkisiin uutiskommentteihin, käyttäkää yksityisviestejä mailin sijaan. Spämbotit kahlaavat saittia läpi jatkuvasti, etsien mailiosotteita..

2315.5.2010 20:01
AfterDawn Addict

Hei hei...

Kutsu kelpaisi minullekin jos jollain on ylimääräisiä ;)

Voi laittaa yv:llä

2415.5.2010 22:46

Minullekkin kutsu kelpaisi jos jollakin vapaana olisi! Yksityisviestillä :)

2515.5.2010 23:07

Mullekkin voisi joku pitää kutsua yv:llä, jos jollain sattus olee viel jäljellä.

Kuulostaa aivan mahtavalta palvelulta. Toivottavasti lajenee et saadan sinne paljon elokuvia.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 15.5.2010 @ 23:08

2615.5.2010 23:26

Täälläkin olisi kutsulle tarvetta :)
YV


PC: AMD Athlon II X4 635 @2.9Ghz, Club 3D Radeon Hd 5570 1gb, OCZ Patriot 2x2gb ddr2, 1.5Tb Samsung ecogreen F2 5200rpm, Nexus 630W, Windows 7 Professional 64-bit.

Yhteydenpitoon LG Ku990 Viewty bugipaska

2716.5.2010 0:02

YV:tä pasillille myös! Vastapalveluksena olisi torrent invitejä mm torrentleechiin


Prosessori | Emolevy | Muistit | Näytönohjain | Kiintolevy | Kotelo | Virtalähde

2816.5.2010 0:08

Jatketaan samalla linjalla, eli jos joku kutsujen omistaja ottaisi yksityisviestillä yhteyttä ja saisi kutsun minulle lähetettyä, niin olisin enemmän kuin kiitollinen! :)

2916.5.2010 10:41

Henr1 = awesome. Kiitän

3016.5.2010 11:38
ilkkam
Inactive

Oisko kellään inviteä jäljellä, tarjoaisin mielelläni hyvän kodin sille :D

3116.5.2010 12:54
WumWum
Inactive

Eikös noista kutsuista Afterdawn älyjättien mukaan pitäisi saada bannia?

multa vois löytyy pari vertaisverkkoon kans..

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.5.2010 @ 12:56

3216.5.2010 16:35

Minäkään en pahastuisi kutsusta, pistäkää vaikkapa yksityisviestillä tulemaan.

3317.5.2010 8:51

joo kutsu kyllä kelpaisi...

*mailiosoite poistettu*

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 17.5.2010 @ 10:33

3417.5.2010 9:00

tänne kans voisi kutsun mielellään ottaa vastaan kiitos ja kumarrus!

3517.5.2010 10:32

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WumWum:
Eikös noista kutsuista Afterdawn älyjättien mukaan pitäisi saada bannia?

multa vois löytyy pari vertaisverkkoon kans..
Erinäköisten suljettujen vertaisverkkoyhteisöjen ylläpitäjät ovat erikseen pyytäneet meitä kieltämään kutsujen jakamisen/pyytämisen forumeillamme, thus, bannit, kuten säännöissä on ihan selkeästi mainittu.

3617.5.2010 14:12

Ikävä ruinata, mutta kutsu olis kyllä helvetin jees. Varmaan helmikuusta odotellu :(

3717.5.2010 14:57

täällä kaivattaisiin myös kauhiasti inviteä :S yv:nä jos joku pystyis laittaan niin ois kiva = )

3817.5.2010 17:15

Invite kelpais kyllä tännekkin. Tuonne Voddlerin omaan invite-jonoon rekisteröidyin mutta ilmeisesti menee kauan ennen kuin sitä kautta sellaisen saa.

3917.5.2010 17:54

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Saipher:
Invite kelpais kyllä tännekkin. Tuonne Voddlerin omaan invite-jonoon rekisteröidyin mutta ilmeisesti menee kauan ennen kuin sitä kautta sellaisen saa.
Minä ainakin sain sitä kautta inviten.. Kesti kyllä ja pitkään..


4017.5.2010 21:46

Jees, inviteä tännekkin päin saisi laitella, kyllä kelpais. :l

4117.5.2010 22:16

Itse palvelusta huomioita: toimii!!edellinen versio ei suostunut toimimaan koneellani oikein joten nyt on aivan mahtavaa katsella leffoja.
Kuvanlaatu todella hyvä 5-15M yhteydellä.(wlanin singaali välillä heikko)

mainoksia ei liikaa.

4217.5.2010 22:31

Jep, tännekin invite kelpais jos jollain sattuisi olemaan ylimäärästä :)

4318.5.2010 0:11

Tätä on odotettu. :P

Vaikutti laadukkaalta mitä kaverinluona nopeasti vilkaisin.

Vielä kun itse jostain inviten saisi.. :)

4418.5.2010 10:29

kutsulle olisi kans käyttöä. nöyrä kiitos etukäteen jos jollain on

4518.5.2010 17:02

Inviteä jos jollain on! Kiitos vaan etukäteen jos joku uhrautuu

4619.5.2010 14:00

Jos jollain on heittää invitee niin olen enemmän kuin kiitollinen!! =)

4719.5.2010 15:58

Ahh hyvä että hommasin käyttäjänimen jo silloin kun se ei toiminut virallisesti Suomessa :D
Toimii hyvin ja ei ole moitittavaa :P

4819.5.2010 18:15

Invitea vailla, olisin tosi kiitollinen jos sains voipi laittaa yv:nä.. iteltä löytynee inviteja torrent mestoihin voi kysellä..

4919.5.2010 23:42

Itse pistin itseni Invite-jonoon viime viikon lauantai-iltana ja äsken tuli invite :O Hyvin toimii!

5020.5.2010 9:11

Lainaus:
En kyllä aikaisemmin ole kuullut Voddlerista mitään, vissiin olen kiven sisällä asunut.
Sama täällä, aina oppii uutta kun lukee AfterDawnin uutiset :)

Lainaus:
Itse pistin itseni Invite-jonoon viime viikon lauantai-iltana ja äsken tuli invite :O Hyvin toimii!
Viime perjantaina laitoin hakemuksen vetämään ja eilen tuli kutsu! Joskus meikäläistäkin onnistaa :)

5120.5.2010 9:52

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti fisuvaari:
Viime perjantaina laitoin hakemuksen vetämään ja eilen tuli kutsu! Joskus meikäläistäkin onnistaa :)
Samana päivänä laitoin itsekin ja myöskin eilen tuli kutsu.

5220.5.2010 10:10

Ite laitoin 18 päivä hakemuksen ja nyt tuli kutsu :D


1. AMD FX-8320, radeon R9 280X, asus m5A99X EVO, 8 GB DDR3 1600 MHz, SilverStone Strider Plus 850W, crucial 250 GB SSD, Samsung 1TB SATA II, Antec 300, ruutuina BenQ 27" G2750 ja BenQ G2420hd 24"
2. Asus K551LN CORE I7 4510U - WINDOWS 8.1 64-BIT - 8 GT RAM - 500 GT HDD ( 24 GT SSD CACHE ) 15.6" FULL HD NÄYTTÖ - NVIDIA GEFORCE 840M
3. PS4 1 TB, PS3 320 GB+ PS Vita, telkkuna Samsung 40" LE40B530 Fulkkari

5320.5.2010 22:20

Tännekin saa pistellä inviteä yksityisviestillä :)

edittiä: oon saanu nyt

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.5.2010 @ 00:14

5421.5.2010 11:43

Mulle tuli kans tänään kutsu, kun viime viikolla sitä hain.

5521.5.2010 11:49

kesti 3päivää ku mulle tuli kutsu:)


NZXT Lexa s, Nexus RX-8500 850W, 1000gb,xfx HD7950 3GB amd Phenom II 690T -> 1600T 3,8GHZ, Zalman CNPS-9900NT, Asrock 990fx Extreme3, Kingston HyperX blu 1600mhz 16gb, Nuforce icon udac2.

5621.5.2010 17:21

Minullekin kelpaisi kutsu, jos jollain niitä vielä joutilaana on..?

5721.5.2010 22:17

Aivan älyttömän kätevä ohjelma ! Olenkin tätä Suomeen ilmestymistä odotellut, koska Voddlerilta sain kutsun ohjelmaan jo tammikuussa. Vähän aikaa toimi silloin, mutta sitten ilmoittivat tarkastavansa kaikkien asuinpaikan väärinkäytön ehkäisemiseksi.. Mutta nyt toimii ! Ja melkeinpä kaikissa leffoissa tekstitykset ja todella nopeasti lataa ! pelkästään plussaa tälle ohjelmalle !

5822.5.2010 8:35

Mullu tuli kans kutsu. Videot toimii todella hyvin ja ilmaisiakin leffoja on jo lähes
sata.

5922.5.2010 8:47
pentti.pesonen
Vahvistamaton

Olisi kiva katsoa elokuvia

6022.5.2010 9:54

Suuhteellisen nopeasti Voddleriin tuli kutsua jonoon ilmoittautumisen jälkeen. En ole vielä ehtinyt katsomaan yhtään kokonaista elokuvaa, joten paha mennä arvioimaan palvelun laatua, mutta pikaisen testauksen perusteella toimii hienosti.

6122.5.2010 10:15

Taisivat pistää kutsun kaikille siihen mennessä jonoon ilmoittautuneille.

Kyllähän siellä on jo jonkin verran niitä ilmaisia elokuvia uudemmat ja paremmat sitten maksullisia.
Elokuvat latautuu todella nopeasti, kun netti vaikka on katkennut 15 min elokuvat alettua voi elokuvan katsoa huoletta loppuun.
Kuvan laatukin on ihan ok suurinpiirtein samanlainen kuin dvdripeissä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24.5.2010 @ 15:47

6223.5.2010 13:09

Joo eipä ole tänne tullu kutsua, helmikuus laitoin ja ei viel näkynyt, ja tos 3pv sitten laitoin uudella kutsulla jos se ny tulis, tai st ei vaan ole mulla onnea kui ei lotnkaan kanssa.

6323.5.2010 23:14

mulla ois nyt 5 inviteä tarjolla ni pistelkää yy veenä nimi ja maili ni voin pistää invitet

EDIT: 2 enää jälellä
EDIT: Kaik män

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24.5.2010 @ 23:08

1. AMD FX-8320, radeon R9 280X, asus m5A99X EVO, 8 GB DDR3 1600 MHz, SilverStone Strider Plus 850W, crucial 250 GB SSD, Samsung 1TB SATA II, Antec 300, ruutuina BenQ 27" G2750 ja BenQ G2420hd 24"
2. Asus K551LN CORE I7 4510U - WINDOWS 8.1 64-BIT - 8 GT RAM - 500 GT HDD ( 24 GT SSD CACHE ) 15.6" FULL HD NÄYTTÖ - NVIDIA GEFORCE 840M
3. PS4 1 TB, PS3 320 GB+ PS Vita, telkkuna Samsung 40" LE40B530 Fulkkari

6428.5.2010 22:23

INVENTTEJÄ jaossa :)

yy veenä nimi ja maili.

Ja itse sovelluksesta että ei oo vielä kertaakaan pätkiny tai kaatunu,joten vaikuttaa hyvinkin toimivalta.

6530.5.2010 14:19

Mullakin on 5 inviteä jaossa eli yv:nä nimi ja maili.

Toivottavasti toimii, kun sivulla lukee:"You have 5 invites to share. Send invites to your friends living in Sweden."

EDIT. 4 jäljellä

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.5.2010 @ 09:00

6631.5.2010 0:01

Kiinnostusta olisi kyseistä palvelua kohtaan, joten jos joltain löytyy invatea lähettää niin olisin kiitollinen.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
5 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto