*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Töihin AfterDawniin? Etsimme sisällöntuotantoon lisävoimia

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 5.5.2010 20:02 Kommentteja (30)

Töihin AfterDawniin? Etsimme sisällöntuotantoon lisävoimia Olemme lähikuukausien aikana laajentamassa sisällöntuotantoamme hieman uusille urille ja etsimmekin nyt suomenkieliseen sisältötiimiimme uutta verta aiempien konkareiden rinnalle. Koetko hallitsevasi niin teknologiauutisten kuin laajempienkin artikkelien kirjoittamisen suomeksi, sekä englanninkielisten artikkelien ja tekstien sujuvan kääntämisen? Voit olla juuri hakemamme henkilö!
Mitä tehtävään vaaditaan?
  • Pystyt osallistumaan sisällön tuottamiseen vähintään neljänä päivänä viikossa, mielellään 2-4 tuntia/päivä.
  • Osaat kirjoittaa erittäin hyviä, lyhyitä, mutta samalla ytimekkäitä uutisia ja osaat tiivistää lähdemateriaalista oleellisimman kirjoittamaasi tekstiin.
  • Osaat kääntää selkeälle ja sujuvalle suomenkielelle laajemmatkin (myös todella laajat) englanninkieliset artikkelikokonaisuudet.
  • Ymmärrät teknologian terminologian ja käsitteet erittäin hyvin, oli sitten kyseessä kännyköihin liittyvä sanasto (HSUPA, LTE, jne...), PC-tekniikan terminologia (ylikellotussanasto, prosessoreissa käytettävät lyhenteet, jne) tai verkkopalveluiden tekniikka.
  • Olet ylipäätään ns. uutisjunkie, eli seuraat herkeämättä aktiivisesti tekniikan alan kehitystä eri lähteistä.
  • Pystyt pitämään sovitut aikataulut ja tavoitteet.
  • Pystyt itsenäiseen työskentelyyn esim. kotoa käsin.
  • Olet vähintään 18 vuotta täyttänyt.
  • Hallitset englannin kielen erittäin hyvin -- suurin osa alan uutisista, lehdistötiedotteista, jne julkaistaan englanniksi.

Mitä työ pitää sisällään?
  • Päivittäistä uutisten kirjoittamista, mielellään 2-3kpl uutisia jokaisena työpäivänä.
  • Vähintään kahden laajemman englanninkielisen artikkelin kääntämistä suomeksi viikossa

Miksi AfterDawniin?
  • Pääset osaksi Suomen suurinta IT-sivustoa :-)
  • Erittäin rento ja kansainvälinen (työntekijöitä kolmessa maassa ja seitsemällä paikkakunnalla), 15 hengen työtiimi.
  • Työajat ovat täysin itse valittavissa. Lisäksi olemme erittäin joustavia lomien, jne suhteen.
  • Suoraan sisällöntuotannon tasoon ja määrään kytketty palkka.

Mikäli uskot, että homma on omiaan sinulle, voit hakea paikkaa täällä:

http://fin.afterdawn.com/general/hae_avointa_paikkaa.cfm

Palkkaus tapahtuu "per juttu"-pohjalta ja palkkauksen taso sovitaan tehtävään valitun henkilön kanssa.

Hakuaika päättyy sunnuntaina 30.5. klo 23:59.

Edellinen Seuraava  

30 kommenttia

15.5.2010 20:22
keke!
Vahvistamaton

Ihan mielenkiinnosta: miksi täytyy olla 18-vuotta täyttänyt? Itsehän täyttäisin kriteereistä varmaan vain sen, mutta mielestäni kirjoittajan iällä ei ole mitään merkitystä jos juttu luistaa.

25.5.2010 20:38

Kyllähän tämmönen kiinnostas teoriassa, mutta en tiedä miten onnistus käytännössä :-)

35.5.2010 20:51

Kiinnostaisi, mutta ikää vain 16.. :(

45.5.2010 20:53

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti keke!:
Ihan mielenkiinnosta: miksi täytyy olla 18-vuotta täyttänyt? Itsehän täyttäisin kriteereistä varmaan vain sen, mutta mielestäni kirjoittajan iällä ei ole mitään merkitystä jos juttu luistaa.
Mahtaa olla siksi, että alaikäisten työntekoon liittyvät lait ovat melko tiukkoja. Esim yö/ylitöitä ei sallita ja tätä olisi erittäin vaikea valvoa. (Jos siis ymmärsin oikein, että työ on "etätyötä")

55.5.2010 21:00

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TemeTee:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti keke!:
Ihan mielenkiinnosta: miksi täytyy olla 18-vuotta täyttänyt? Itsehän täyttäisin kriteereistä varmaan vain sen, mutta mielestäni kirjoittajan iällä ei ole mitään merkitystä jos juttu luistaa.
Mahtaa olla siksi, että alaikäisten työntekoon liittyvät lait ovat melko tiukkoja. Esim yö/ylitöitä ei sallita ja tätä olisi erittäin vaikea valvoa. (Jos siis ymmärsin oikein, että työ on "etätyötä")

Juurikin näin.

65.5.2010 21:40

Moneen asiaan olen pätevä, moneen asiaan en ole pätevä... Eikä se edes onnistuisi ala-ikäisenä. Mutta siis jos otitte puheeksi työn että ei saa alaikäiset, niin saako tuosta työstä sitten jonkinsortin palkkaako?

75.5.2010 21:51

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rosecenze:
Mutta siis jos otitte puheeksi työn että ei saa alaikäiset, niin saako tuosta työstä sitten jonkinsortin palkkaako?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Uutinen:
Palkkaus tapahtuu "per juttu"-pohjalta ja palkkauksen taso sovitaan tehtävään valitun henkilön kanssa.
Eli kyllä, tästä maksetaan ihan rahaa. Ja haussa on aikalailla pitkällä tähtäimellä uusi lisäys uutistiimiin, eli emme hae sellaista parin kuukauden "testausta", vaan vakijäsentä tähän viidentoista hengen AfterDawn-tiimiimme.

85.5.2010 22:20

Tuohan olisi kiehtovaa. Pienemmillä määrillä harrastuksena voisi olla mukava, mutta normi päivätyön rinnalle aika rankkaa.
Vois mielellään testata kaikkia uusia vimpaimia. Tyänpuolesta tulee kyllä kaikkea kokeiltua, mutta ei siitä nettiin jaksa kirjoittaa, kun ei sitä kuitenkaan kukaan lukisi.

95.5.2010 23:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dRD:

Eli kyllä, tästä maksetaan ihan rahaa. Ja haussa on aikalailla pitkällä tähtäimellä uusi lisäys uutistiimiin, eli emme hae sellaista parin kuukauden "testausta", vaan vakijäsentä tähän viidentoista hengen AfterDawn-tiimiimme.
Hakemus lähti. Osaatko yhtään kertoa, että missä vaiheessa otatte yhteyttä mikäli kiinnostusmittari värähti?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.5.2010 @ 23:01

106.5.2010 7:28

Moni suomalainen sivusto on kuivunut kasaan juuri tekijöiden vähyyden vuoksi, Afterilla kyllä on etunaan esimerkisi se että kyse on palkallisesta työstä toisin kuin harrastesivustoilla palkka on joko rautaa tai jotain muuta. Esimerkiksi http://mato78.com on hakenut kauan uutistoimittajaa ja Xbox360/PC/PS3 -pelitoimittajaa eikä kovin montaa ole tehtävä kiinnostanut.
Harraste pohjaisten systeemien vertaaminen oikeaan palkkatyöhön on hieman väärää kuitenkin vaikka usein harrasteheput paiskivat enemmän hommia :)

Onnea hakuun.

116.5.2010 8:59

Muuten onnistuisi, mutta itselläni eivät nämä ole kunnossa:
* Hallitset englannin kielen erittäin hyvin
* Osaat kääntää selkeälle ja sujuvalle suomenkielelle laajemmatkin (myös todella laajat) englanninkieliset artikkelikokonaisuudet.

126.5.2010 9:42

Täähän olisi ihan nappi homma, melkein kaikki muu sujuu mutta kännykkä terminologia on vielä hieman hausssa (vaikka uskoisin oppivani nuokin viikon sisään jotenkin). PC, A/V, Pelikonepuolella asiat sentään sujuu koska ovat sekä lähellä sydäntä että niiden suhteen uutisjunkie kolahtaa enemmän kuin hyvin.
Pitänee hieman tsekata että josko pistäisin hakemuksen, ja tietty jutella kullan kanssa asiasta..

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.5.2010 @ 09:43

136.5.2010 11:42

Btv. Eikö hamma toimisi paremmin jos lokeroitaisiin toimittajia siten että jokaisen ei tarvitse olla moniosaaja ?
Jos kerran koomaakin kiinnostaa kaikki muu paitsi kännykän kaikki hienoudet, kannattaako alalle väkisin siirtyä. Jos pitäisi tietää kaikesta kaikki, syntyy uutisia johon tulee kommentteja liittyen toimittajan epäpätevyyteen.
Aina on masentavaa lukea juttua jossa hehkutetaan jotain uutta, mitä on ollut jossain vähissämäärin olemassa jo kauan.
"5800 Nokian ensimmäinen kosketusnäytöllinen puhelin..."

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.5.2010 @ 11:43

146.5.2010 12:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti McTre:
Btv. Eikö hamma toimisi paremmin jos lokeroitaisiin toimittajia siten että jokaisen ei tarvitse olla moniosaaja?
Toimii varmaan hienosti esim. Hesarissa tai vastaavassa, jossa voi olla yksi kissanristiäistoimittaja, yksi S60-toimittaja, yksi Android-toimittaja, jne. Meillä taas firman koko sanelee sen, että käytännössä jokainen työntekijä on trendikkäästi "moniosaaja" ;-) Toimitusjohtaja koodaa, suunnittelee tietokantoja, vastailee palautteeseen ja tekee välillä "oikeita toimitusjohtajan duunejakin". Tekninen johtaja hoitaa talouspuolen, maksaa laskut, tekee JavaScriptiä, hanskaa serverit, pistää mainokset langalle, kirjoittelee toisinaan parit uutiset ja välillä tekee ihan tittelinsä mukaisia duunejakin. Graffari tekee graffaa, HTML:ää ja koodia, mutta vastailee samalla forumeille, kysy/vastaa -palstalle, jne. Päätoimittaja lisäilee laitteita tuotevertailuun, kirjoittelee uutisia, vastailee palauteboksiin, osallistuu kooditiimin palavereihin ja tekeepä välillä omaa duuniansakin. Ja niin edespäin, get the idea :-)

Eli nyt haettavan homman vastuu on meidän firman normihommiin verrattuna aika kapea - "kaikki, mikä on teknologiaa, kiinnostaa -- ja osaan kirjoittaa siitä", that's it :-)

156.5.2010 13:33

Kuulostaisi kyllä upealta duunilta, mutta hyvin harva kriteeri täyttyy :D Onnea hakijoille ja työntekijän etsintään :)

166.5.2010 14:18
Ekkki
Vahvistamaton

Ottakaa joukkoonne joku vannoutunut Nokiamies niin voitte siinä samalla vaihtaa sivustonne nimen.

176.5.2010 21:30

dRD: Kuka ja miten juttuaiheet jaetaan? Kuka ensin ehtii juttuun käsiksi, vai onko toimituksessa joku jako "Ota sinä tuo, kirjoita sinä taas tästä"? Eli onko uuden henkilön spotattava uutinen, vai spottaako sen ylempi toimitushenkilöstö ja jakaa sitten jutut toimittajille?

Kiinnostais erittäin paljon tämä homma, kun koneellahan tämä "elämä" on ja tulee lueskeltua juttuja. Mitä nyt katsoin viimeisen 2-3 viikon jutut, niin en näkis mahdottomuutena. (Ei sillä että huonoja olisivat olleet)

Myös englanti fluent.. Tää info vaan kiinnostas :)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.5.2010 @ 21:38

186.5.2010 22:04

Lainaus:
Kuka ja miten juttuaiheet jaetaan? Kuka ensin ehtii juttuun käsiksi, vai onko toimituksessa joku jako "Ota sinä tuo, kirjoita sinä taas tästä"? Eli onko uuden henkilön spotattava uutinen, vai spottaako sen ylempi toimitushenkilöstö ja jakaa sitten jutut toimittajille?

Käytössä on News Queue -järjestelmä, johon juttuideoita voivat lisätä AD:n työntekijät. Sieltä sitten poimitaan juttuja sen mukaan minkä uskotaan kiinnostavan ja pystytään työstämään. Eli uutisia/ideoita etsitään itse, mutta niitä on myös valmiina.

196.5.2010 22:07

muuten ehkä menisi, paitsi että

Lainaus:
Olet ylipäätään ns. uutisjunkie, eli seuraat herkeämättä aktiivisesti tekniikan alan kehitystä eri lähteistä.

tuohon kaatui. Ja työtä olis kyllä tarvinnu.....noh eipä voi mitään.

206.5.2010 23:18

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Agent_007:
Käytössä on News Queue -järjestelmä, johon juttuideoita voivat lisätä AD:n työntekijät. Sieltä sitten poimitaan juttuja sen mukaan minkä uskotaan kiinnostavan ja pystytään työstämään. Eli uutisia/ideoita etsitään itse, mutta niitä on myös valmiina.
Tämä riittää kiitos :) Taidan laitella hakemusta :)

217.5.2010 0:12

khöm khöm, täällä eräs nopeasorminen yökyöpeli asialla :D

Unohtui laittaa hakemukseen pari juttua, voiko kenties täydentää jotenkin ? Tai jos hakemus herättäis Teissä tarpeeksi mielenkiintoa, niin saako täydentää hakemusta mailitse ;) ?

227.5.2010 8:00
fdsfsdffsdf
Vahvistamaton

Tai miksei Apple mies, niin sivuston nimi menis mukavasti "iphonevertailu.com"

237.5.2010 11:54

Kuinkas pitkä haku-aika teillä tässä olikaan? Lähden nyt "sopivasti" viikonlopuksi mökille viettämään kaverin 30v juhlia, jossa ei ole tietokonetta/nettiin ei ole asiaa. Joten takaisin asiaan pääsisin aikaisintaan sunnuntaina. Keskustelin oman "hallituksen" kanssa asiasta, ja ainakin näillä näkymin homman pitäisi sopia.
Eli itse alan siis opettelemaan tuota känny asiaa, ja kuten jo totesinkin, niin vaikka onkin vielä osa termeistä hieman hakusessa niin uskoisin noiden taipuvan kohtuu helposti ja itse ainakin pidän itseäni nopeasti oppivana, varsinkin asiat jotka kiinnostavat paljon. Ja kännyköissä ei ole ollut hetkeen tarvetta päntätä, joten siksikin termistö on jonkin verran hukassa. Mutta juuh, jos kerkeän hakemus kelkkaan niin hakemuksen heitän tulemaan.

p.s sen verran "narkki" olen että hommia kykenen tekemään vaikka 12 tuntia 7 päivänä viikossa jos niikseen tulee.. Loput ajasta meneekin sitten nukkumiseen/syömiseen ja muiden asioiden hoitoon..

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 7.5.2010 @ 11:56

247.5.2010 14:31

On tässä hakuaikaa, näillä näkymin nyt ainakin tuonne 20.5. asti.


Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
Webmaster
http://AfterDawn.com/

2522.5.2010 11:31

Lähes jokainen noista onnistuu, mutta ei ikä. Varmasti kyllä joku hyvä tähän löytyy ja onnea osallistuneille matkaan.

2622.5.2010 11:56

Eli hakuajalle on nyt lyöty tarkka päiväys - hakuaika loppuu 30.5.2010 23:59. Hakemuksia on tullut ihan hyvin, mutta lisää mahtuu vielä :-)

2722.5.2010 13:49
Thors
Vahvistamaton

Otattehan sitten erityisen tarkasti huomioon puolueettomuuden... ellette sitten halua uudistaa sivun nimeä siinä samalla Nokiablogi.comiksi.

2822.5.2010 13:58

Mitä TES:iä tuossa muuten noudatetaan vai onko kyse freelance hommasta?

2910.6.2010 0:38

Eipä ole kuulunut mitään. Jokohan voi luopua toivosta? :(

3010.6.2010 14:29

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Urvabara:
Eipä ole kuulunut mitään. Jokohan voi luopua toivosta? :(
Tässä lähipäivinä pistämme mailia toiselle kierrokselle meneville hakijoille, eli ei, ei ole vielä syytä luopua toivosta, valintoja ei olla vielä tehty.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen (8.12.2016 11:09)
Vuoden 2015 kesällä lanseerattu Apple Music -suoratoistopalvelu on kerännyt tähän mennessä 20 miljoonaa tilaajaa. Pitempään markkinoilla toimineella Spotifylla on syyskuussa päivitetyn tilastotiedon ....
Tällä reseptillä Microsoft ja Intel puskevat PC:n uudelleen kasvu-uralle Tällä reseptillä Microsoft ja Intel puskevat PC:n uudelleen kasvu-uralle (8.12.2016 10:03)
Microsoft ja Intel esittelivät WinHEC-tapahtumassa Kiinassa uutta Project EVO -hanketta, jonka avulla IT-jätit yrittävät määritellä miten PC-valmistajien tulisi parantaa ensi vuoden tietokonemalleja. ....
Microsoft herättää kuolleen hankkeen henkiin: Windowsista tulossa ARM-versio Microsoft herättää kuolleen hankkeen henkiin: Windowsista tulossa ARM-versio (8.12.2016 09:30)
Muutama vuosi sitten Microsoft yritti tuoda täysiverisen Windows 8:n ARM-pohjaisten tietokoneiden ja tablettien saataville, mutta projekti kuivui kasaan hyvin nopeasti. Nyt Microsoft yrittää ....
Apple mullistaa elokuvamarkkinat? Iskee elokuvateattereiden apajille Apple mullistaa elokuvamarkkinat? Iskee elokuvateattereiden apajille (8.12.2016 08:58)
Elokuvien julkaisukaava voi mennä lähitulevaisuudessa kokonaan uusiksi, sillä Bloombergin saamien tietojen mukaan Apple neuvottelisi Hollywoodin suurimpien studioiden kanssa oikeuksista tuoda ....
PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....

Uutisarkisto