*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Spotifyn päivitys lisää runsaasti kaivattuja ominaisuuksia

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 27.4.2010 11:07 Kommentteja (13)

Spotifyn päivitys lisää runsaasti kaivattuja ominaisuuksia Suositusta Spotify-ohjelmasta julkaistaan tänään uusi versio, joka tuo ohjelmaan monia muutoksia ja uudistuksia.
Ensimmäinen suurempi uudistus liittyy ohjelman sosiaalisiin ominaisuuksiin. Jatkossa omasta Spotifyn käytöstä voi luoda helposti nettiprofiilin, jonka avulla omat musiikkitottumukset voi paljastaa koko maailmalle. Lisäksi ohjelmaan on lisätty kaverilista, jonka avulla ystävilleen voi helposti lähettää kuuntelutoiveita ja jakaa omia soittolistojaan, joten pikaviestimien tai sähköpostin käyttäminen kappalelistoja jakaessa ei ole enää pakollista. Kaverilistan saa tarvittaessa täytettyä suoraan omista Facebook-kavereista ja näiden kavereiden kuuntelemat kappaleet näkyvät Spotifyn Feed-osiossa lähes reaaliaikaisesti.

Suosiotaan mittaavat ihmiset saavat jatkossa tarkempaa tietoja soittolistojensa menestymisestä, sillä Spotify pitää nyt kirjaa siitä, että kuinka monet ihmiset ovat tilanneet itselleen kyseisen soittolistan.

Musiikkikirjaston osalta Spotify tukee vihdoinkin omien tietokoneelta löytyvien kappaleiden lisäämistä listalle, joten Spotify toimii jatkossa paremmin yleiskäyttöisenä mediasoittimena. Omien kappaleiden puutteellisia meta-tietoja voi täytellä Gracenote-avustajan kanssa, joka tunnistaa kappaleet Gracenoten kattavan tietokannan avulla. Lisäksi omat lempikappaleet voi merkitä jatkossa tähdellä, jolloin niiden etsiminen jälkikäteen onnistuu helpommin.

Matkapuhelimia varten mukana on uusi Wireless Sync -ominaisuus, jonka myötä tietokoneelta löytyviä musiikkikappaleita voi siirtää langattomasti matkapuhelimen Spotify-sovellukseen.

Uusi 0.4.3 -versio Spotifysta löytyy myös download.fi:stä mikäli et jaksa odottaa ohjelman automaattista päivittymistä:

Spotify 0.4.3

Alla lyhyt esittelyvideo Spotifyn uudistuksista

Edellinen Seuraava  

13 kommenttia

127.4.2010 12:57

Onko tämä oikolukea ketään vai teillä? tev: google-translate
edit: korjattu...
Mukavia juttuja lisäilty, ei taida kohta tarvita muita playereitä ensinkään?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.4.2010 @ 13:04

227.4.2010 12:57

Hiphei! Vihdoinkin jotain hyödyllistä uutta. Osaa ominaisuuksista olen kaivannut jo pitkään.

327.4.2010 13:02

Vihdoin se ominaisuus jota olen odottanut: lokaalitiedostojen toisto! Ei noilla Facebook-jutuilla ja profiileilla niin väliä.

Täytyypi päivittää kun kotiin pääsee.

427.4.2010 14:18

Entä cache? Ennenkuin asentelin windowsia uudelleen, niin löysin melkein 2 gigan edestä spotifyn cachetiedostoja, vaikken olekkaan paljoa kuunnellut sillä. :)

527.4.2010 14:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti GoaLitiuM:
Entä cache? Ennenkuin asentelin windowsia uudelleen, niin löysin melkein 2 gigan edestä spotifyn cachetiedostoja, vaikken olekkaan paljoa kuunnellut sillä. :)
Cachen kokoa voi säätää asetuksista (Preferences) heti ensimmäinen kohta.

Ja uutiseen kommenttina, että nyt vaikuttaa kyllä erittäin lupaavalta ja Spotify saattaa saada kohta uuden maksavan asiakkaan.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.4.2010 @ 14:34

627.4.2010 15:21

Lainaus:
Cachen kokoa voi säätää asetuksista (Preferences) heti ensimmäinen kohta.

Ja uutiseen kommenttina, että nyt vaikuttaa kyllä erittäin lupaavalta ja Spotify saattaa saada kohta uuden maksavan asiakkaan

miksi maksavan asiakkaan? Spotify on ihan ilmanen.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.6.2010 @ 10:46

727.4.2010 15:21

menee hermot tän afterdawnin kaa kun melkein kaikki mun viestit tulee tuplana..

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.4.2010 @ 15:22

827.4.2010 17:52

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti derkation:
miksi maksavan asiakkaan? Spotify on ihan ilmanen.
O-M-G!

It's Usher!

927.4.2010 21:18

noi on tietenki maksulliselle puolelle? -.- sais tulla maksuttomallekki uudistusta :)

1027.4.2010 22:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti olliboi:
noi on tietenki maksulliselle puolelle? -.- sais tulla maksuttomallekki uudistusta :)

Löytyy ainakin minulta, vaikken ole sokeilla silmilläni premiumia nähnytkään ikinä.

1127.4.2010 22:39

edit.

Ei mitään, olen vain huono.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.4.2010 @ 23:12

1228.4.2010 10:58

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti derkation:
miksi maksavan asiakkaan? Spotify on ihan ilmanen.
YouTubestakin näkee ilmaiseksi videoita. Käyn silti joskus elokuvissa.

1313.5.2010 11:52

Hävittikö päivitys kokonaan "Artists you may like" -kohdan? En ainakaan löydä mistään, ja oli kiva kuunnella joskus jotain uuttakin kun niitä siihen sopivasti tuli tarjolle...

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto