*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

iPadin kamera-adapteri tukee USB-äänilaitteita ja -näppäimistöjä

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 26.4.2010 17:35 Kommentteja (17)

iPadin kamera-adapteri tukee USB-äänilaitteita ja -näppäimistöjä Monet laitevalmistajat eivät valitettavasti kerro aina tarkalleen mitä kaikkia ominaisuuksia yritysten myymät tuotteet tarjoavat. Tähän kategoriaan kuuluu myös Apple, jonka iPadille julkaisema kamera-adapteri tukee USB-massamuisteilta löytyvien kuvien siirron ohella nähtävästi USB-äänilaitteita ja -näppäimistöjä.
Applen virallisen myyntitekstin mukaan iPad Camera Connection Kit on tarkoitettu digitaalisten kuvien siirtoon. TidBITS-sivuston testeissä kuitenkin selvisi, että standardit USB-äänilaitteet, kuten USB-kuulokkeet toimivat USB-adapterin kanssa iPadissa. Täten esim. iPadilla tehtävissä Skype-puheluissa on mahdollista käyttää laadukkaita kuulokemikrofoneja.

The Unofficial Apple Weblog -sivuston (TUAW) mukaan USB-adapteri kelpuuttaa kaverikseen myös tavallisia USB-näppäimistöjä. Aiemmin iPadin näppäimistötarjonta on rajoittunut Bluetooth-näppäimistöihin ja Keyboard Dock -telakointiasemaan, joten nyt kuluttajat voivat käyttää pidempien tekstien kirjoittamiseen olemassa olevia näppäimistöjään.

iPad Camera Connection Kit tarjoaa varsinkin digijärkkärin omistajalle lisäarvoa, sillä iPad tukee useiden kameroiden RAW-kuvia, jotka saa siirrettyä helposti laitteen muistiin, josta ne voi lähettää eteenpäin vaikka sähköpostilla.

Edellinen Seuraava  

17 kommenttia

126.4.2010 17:44

USB liitäntä myydään siis erikseen "edulliseen" apple hintaan.

226.4.2010 17:54

Tai sitten jos tuo on vahingossa tullu mukaan nii ei mee kauaakaan ennen ku tuoki on tukittu ja ainoat vaihtoehdot on taas "edulliset" applen vaihtoehdot.

326.4.2010 18:39

Joko voi ostaa applen logolla valmistetun USB adapterin tai jonkun muun valmistajan joka maksaa alle 10 dollaria.

426.4.2010 19:25
no huhhuh
Vahvistamaton

Hyi että kauhean näköinen kalikka :(
Voisiko rumempaa enää keksiä. Huonot oinaisuudet omaava koko
helahoito. Keksikää seuraavasta padiin vieläkin epäkäytännöllisempi laite. Sellanen repun kokonen frisbii näytönsäästäjä niinkuin tuo eka.

526.4.2010 19:35

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti no huhhuh:
Hyi että kauhean näköinen kalikka :(
Voisiko rumempaa enää keksiä. Huonot oinaisuudet omaava koko
helahoito.
Joo, miniläppärit on sitten vai paljon hienompia?

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti no huhhuh:
Huonot oinaisuudet omaava koko helahoito.
Itseasiassa omminaisuudet ovat kohdallaan, varsinkin kun syksyllä julkistetaan iPhone OS 4.0 iPadille.

626.4.2010 20:47

Tosi näppärä vehje vaikka kaulaan laittaa roikkuun.

726.4.2010 22:31

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti no huhhuh:
Hyi että kauhean näköinen kalikka :(
Voisiko rumempaa enää keksiä. Huonot oinaisuudet omaava koko
helahoito. Keksikää seuraavasta padiin vieläkin epäkäytännöllisempi laite. Sellanen repun kokonen frisbii näytönsäästäjä niinkuin tuo eka.
Heheh. Nää vahvistamattomat käyttäjät on, niin kivoja. Joku Afterdawnin omatyyppi käynyt kirjoittamassa, muttei uskalla kirjoittaa tuota omalla tunnarilla. :P Varmaan joku kävis kirjoittamassa tuollaisen kommentin 4kk myöhässä, kun laite on julkistettu. Tai sitten jos joku joka tosiaan näkis laitteen vasta nyt, niin elää kyllä jossain korvessa ja kommentti ei olisi mitenkään varteen otettava, joten kalikka olisi kirjoittaja. :D Joten eiköhän päädytä tuohon ekaan vaihtoehtoon. lol
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.4.2010 @ 22:34

826.4.2010 22:34

Siis eikö tossa ole USB:tä vakiona? Vähän niinku olis tv ilman kaukosäädintä. Toimii kyllä ilmankin, mutta jotain todella oleellista puuttuu.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.4.2010 @ 22:34

926.4.2010 22:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti exlex:
Joku Afterdawnin omatyyppi käynyt kirjoittamassa, muttei uskalla kirjoittaa tuota omalla tunnarilla. :P

Eihän sitä nyt mitään uskalla kirjoittaa kun hullut Apple-fanit tappavat heti.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti EET:
Joo, miniläppärit on sitten vai paljon hienompia?

Ei välttämättä, mutta käytännöllisempiä.

1026.4.2010 22:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JunttiFX:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti exlex:
Joku Afterdawnin omatyyppi käynyt kirjoittamassa, muttei uskalla kirjoittaa tuota omalla tunnarilla. :P

Eihän sitä nyt mitään uskalla kirjoittaa kun hullut Apple-fanit tappavat heti.

Kyllä Jussi minusta tuntuu, että se on toisinpäin. Itse olin vuosia Apple vihaaja ja olin aina lynkkaamassa kaikkia Apple käyttäjiä. Kun opiskelin insinööriksi, niin 99% opiskelijoista haukku Applea aina periaatteesta. Niinhän se menee, että porukassa tyhmyys tiivistyy ja itse olin mukana vielä siinä. Uskoin valitettavasti kaiken vaikka en ollut itse käyttänyt koko Applea. Sitten kun sain itse rohkeutta tutustua Mäkkiin, niin asenne on vähän muuttunut. Eli tulipahan opittua läksyt tuossa, ettei kannata uskoa kaikkea mitä kuulee. Kannattaa kokeilla, eikä perustaa asioista mututuntumaan.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.4.2010 @ 23:05

1126.4.2010 23:47

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti exlex:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JunttiFX:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti exlex:
Joku Afterdawnin omatyyppi käynyt kirjoittamassa, muttei uskalla kirjoittaa tuota omalla tunnarilla. :P

Eihän sitä nyt mitään uskalla kirjoittaa kun hullut Apple-fanit tappavat heti.

Kyllä Jussi minusta tuntuu, että se on toisinpäin. Itse olin vuosia Apple vihaaja ja olin aina lynkkaamassa kaikkia Apple käyttäjiä. Kun opiskelin insinööriksi, niin 99% opiskelijoista haukku Applea aina periaatteesta. Niinhän se menee, että porukassa tyhmyys tiivistyy ja itse olin mukana vielä siinä. Uskoin valitettavasti kaiken vaikka en ollut itse käyttänyt koko Applea. Sitten kun sain itse rohkeutta tutustua Mäkkiin, niin asenne on vähän muuttunut. Eli tulipahan opittua läksyt tuossa, ettei kannata uskoa kaikkea mitä kuulee. Kannattaa kokeilla, eikä perustaa asioista mututuntumaan.
Ai meneekö se toisinpäinkin, eli kun Apple-fanit kehuvat sankoin joukoin kuinka IHQ se apple on ja Steve on kyl Jumalasta seuraava ( eikä välttämättä alaspäin), niin ei tarvi uskoa? Että paskaa ne puhuu?

On kokeiltu tuotteita, ei vain rajoitukset olleet tarpeeksi hyvät, että olisi korvanneet käytettävyyden...

1226.4.2010 23:55

Mitä hittoa, eikä tuossa ole valmiina usb-paikkoja? Adapterille kuitenkin oma paikkansa. Miksei samantien standardin mukaista liitäntää?

1327.4.2010 8:39

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arcanix:
Mitä hittoa, eikä tuossa ole valmiina usb-paikkoja? Adapterille kuitenkin oma paikkansa. Miksei samantien standardin mukaista liitäntää?
MIssä sä oikeen oot eläny?

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RedStar81:
Siis eikö tossa ole USB:tä vakiona? Vähän niinku olis tv ilman kaukosäädintä. Toimii kyllä ilmankin, mutta jotain todella oleellista puuttuu.
Samoin sinä :| kyllä se kivempi on imo adapterin kanssa ku että tossa olis joku puoli randomissa paikassa oleva microUSB tai vastaavaa.

1427.4.2010 10:15

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mc_mice:

Ai meneekö se toisinpäinkin, eli kun Apple-fanit kehuvat sankoin joukoin kuinka IHQ se apple on ja Steve on kyl Jumalasta seuraava ( eikä välttämättä alaspäin), niin ei tarvi uskoa? Että paskaa ne puhuu?

On kokeiltu tuotteita, ei vain rajoitukset olleet tarpeeksi hyvät, että olisi korvanneet käytettävyyden...
Tuo junior member kuvastaa varmaan sun ikääkin, tuollaisen suunsoittamisen perusteella.

Niinkuin näillä keskustelupalstoilla on usein todettu, että on hyvä olla myös erillaista tarjontaa. Sinulla on täysi oikeus käyttää Windowsia.
Itse vain en ole vielä nähnyt niitä puhumisia rajoitteitasi esim. Tässä OS X:ssä? Oletko montakin vuotta käyttänyt Makkiä / OS X:sää? Voitko kertoa niistä OS X:n rajoitteitteista?

Tässä muuten Mikro PC:n video arvostelu iPadistä, jos kiinnostaa. Videolla sanotaan, että laitteella ei ole moniajoa. Tämä on tulossa laitteeseen syksyyn mennessä. Tässä linkki: http://www.tekniikkatalous.fi/viihde/article396791.ece
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.4.2010 @ 10:32

1527.4.2010 11:58

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kakkula:
Samoin sinä :| kyllä se kivempi on imo adapterin kanssa ku että tossa olis joku puoli randomissa paikassa oleva microUSB tai vastaavaa.

Et ole tosissasi. Ensinnäkin adapterin joutuu ostamaan erikseen. Se huonontaa kontaktia ja sitä joutuu kantamaan mukana. Sitten kun se hukkuu niin on naurussa pitelemistä.

Käyttö ilman adapteria oikealla liittimellä on paljon helpompaa ja parempaa katsoo asiaa miltä kantilta tahansa.

Erikseeen myytävä adapteri on melkoinen purkkaviritys mutta tuo kuitenkin paljon kaivattuja ominaisuuksia. Hyvä uutinen siis iPadin ostajille...

1627.4.2010 19:18

Kuinka moni on oikeasti pitänyt tuota laitetta kädessään? Minä olen, ja aika paljonkin. Joku saisi tulla näyttämään että minne tuohon laitat USB-paikan? Laite on reunoilta suurinpiirtein samanpaksuinen kuin USB-liitin, ja USB portti toisi vain lisää turhaa paksuutta. Ainoa mihin kuvittelisin USB-porttia tarvitsevani, olisi puhelimen lataus samalla kun käytän sitä wifihotspottina.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.4.2010 @ 19:20

173.6.2011 17:31
yVhYzufYqlNqk
Vahvistamaton

ThereÂ’s a secert about your post. ICTYBTIHTKY

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset (9.12.2016 16:51)
Uutisvahtipalvelu HIGH.FI:hin on tänään lisätty uusi sisältökategoria. Vaikka päivitys on periaatteessa pieni, saattaa siitä olla keskimääräistä enemmän iloa palvelun käyttäjille. Palvelun ....
Näin estät henkilöitä WhatsAppissa Näin estät henkilöitä WhatsAppissa (9.12.2016 14:01)
Mikäli et halua enää vastaanottaa puheluita tai tekstiviestejä WhatsApp-kontaktiltasi, voit estää yhteystiedon erittäin helposti. Kun asetat henkilölle eston WhatsAppissa, hän ei enää näe viimeksi ....
Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa (9.12.2016 11:58)
Jos WhatsAppissa estämältäsi henkilöltä alkaa tulla häirikköpuheluita ja -tekstiviestejä tai olet joutunut esimerkiksi aggressiivisen telemarkkinoinnin maalitauluksi, voi omaa arkea helpottaa ....
Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)
Suomalaisen Fingersoftin kehittämä Hill Climb Racing 2 -mobiilipeli on julkaistu iPhonelle ja iPadille. Peli julkaistiin Andridille jo viime viikolla. Androidilla Hill Climb Racing 2 on menestynyt ....
Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
3 kommenttia

Uutisarkisto