*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

iPadia myytiin yli 300 000 kappaletta lauantaina

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 5.4.2010 23:19 Kommentteja (18)

iPadia myytiin yli 300 000 kappaletta lauantaina Applen lauantaina sujui yrityksen kannalta hyvin, sillä virallisen tiedotteen mukaan iPadeja myytiin ensimmäisen päivän aikana yli 300 000 kappaletta.
Lukuun on laskettu mukaan ennakkotilaukset, yhteistyökumppaneiden kautta myydyt laitteet ja Applen omien myymälöiden kauppaamat laitteet. Saavutus on parempi kuin ensimmäisen iPhonen kohdalla, jolloin Apple myi 270 000 puhelinta 30 tunnin aikana.

Laitteiden lisäksi kuluttajia kiinnostivat iPadin ohjelmat, joita ladattiin ensimmäinen päivän aikana yli miljoona kappaletta. Täten keskiverto iPadin omistaja latasi laitteeseensa ainakin kolme sovellusta. Ohjelmien ohella myös e-kirjat kiinnostivat, ja niitä kuluttajat latasivat iBookstoren kautta päivässä 250 000 kappaletta.

Jos laitteen myynnit jatkuvat yhtä valoisina, kaupannee Apple tämän vuoden aikana useita miljoonia iPadeja. iSupplin esittämien arvioiden mukaan tänä vuonna myydään noin seitsemän miljoonaa iPadia ja vuonna 2012 kaupaksi menee noin 20 miljoonaa laitetta.

Applen toimitusjohtaja Steve Jobs oli mielissään hyvistä myyntiluvuista, ja hänen mukaansa iPad tulee mullistamaan markkinat.

Edellinen Seuraava  

18 kommenttia

16.4.2010 7:33

Ovat kyllä Aplella ollet erittäin taitavia/onnekkaita, kun ovat luoneet tälläisen brändin, jonka nimellä voisi myydä vaikka roskaa kovalla hinnalla. Tämä iPadhan on täysin äliömäinen. mitä tällä voi oikeasti edes tehdä? Pelata jotain Appstoren pelejä ja muuta samaa mitä iPhonellakin..

En siis hauku Applea, vaikka onhan se vähintäänkin kieroa "pakottaa" ihmiset heidän tuotteita ostamaan.

26.4.2010 9:53
MAC_GEEK
Vahvistamaton

Ei kukaan ole heitä pakottanut ostamaan kyseistä laitetta, laitteellahan voi tehdä paljon muutakin kuin vain pelata, sillä voi katsoa videoita, lukea sähköisiä kirjoja.

36.4.2010 10:03

Itselläni on Mac(työkäytössä) ja henk.koht ipod touch ja ipod nano..ne ymmärrän mutta itse en ole vielä tähän ipad:n keksinyt käyttötarkoitusta.

Mutta apple fanit ovat ilmeisesti keksineet.

56.4.2010 11:59

Siinä on Engadgetin arvostelu laitteesta. Kyllä ne on siitä ihan tykänneet. http://www.engadget.com/2010/04/03/apple-ipad-review/

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.4.2010 @ 12:01

66.4.2010 12:47

Aika paljon tullut ilmeisesti palautetta, että laitteen wlan antenni on huono ja näin yhteyskin olisi hidas. USB:n kautta tapahtuva tiedonsiirto on myös saanut haukkuja hitaudesta, joten ei ainakaan itseä kiinnosta hommata kyseistä laitetta.

76.4.2010 13:50

"USB:n kautta tapahtuva tiedonsiirto on myös saanut haukkuja hitaudesta, joten ei ainakaan itseä kiinnosta hommata kyseistä laitetta."

Olenko missannut jotain, mutta tietääkseni iPadissa ei ole koko USB-porttia...?

86.4.2010 15:31

Naurettava laite.
Miten olisi miniläppäri?

96.4.2010 16:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JussiFX:
Olenko missannut jotain, mutta tietääkseni iPadissa ei ole koko USB-porttia...?
Olet. iPadiin saa pienellä sovittimella USB portin esim. kameran johtoa varten.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TuPP3:
Miten olisi miniläppäri?
Nämä laitteet painivat eri sarjassa.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bluejack:

http://www.youtube.com/watch?v=lAl28d6tbko

Kuinkakohan moni Apple fanaatikko on purskahtanut itkuun tuon videon takia? :D

106.4.2010 16:41

@miketso

Wlan tökkii uudessa iPadissa

" 6.4. 15:01 Applen uuden iPadin käyttäjät valittavat huonoista wlan-yhteyksistä. Yhteydet katkeilevat, ja surffailu käy hitaasti."

ps. Users experiencing iPad technical issues

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.4.2010 @ 16:45

117.4.2010 3:03

Lainaus:
Miten olisi miniläppäri?
-------------------------------------------------------------------
Nämä laitteet painivat eri sarjassa.
Miten niin omalla 240€ mini läppärillä onistuu kaikki samat asiat kuin tolla 600€ ipadillä ?

127.4.2010 3:22

no eihän tossa maksaa muuta kuin että se on apple



137.4.2010 16:56

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sokar80:
Lainaus:
Miten olisi miniläppäri?
-------------------------------------------------------------------
Nämä laitteet painivat eri sarjassa.
Miten niin omalla 240€ mini läppärillä onistuu kaikki samat asiat kuin tolla 600€ ipadillä ?
Varmasti miniläpprillä onnistuukin kaikki "samat" jutut mutta käytettävyys on aivan susi ja akunkesto myös. Laite on silti edelleen läppäri, jossa on hidas Windows XP tai Vista! Siis tarkoitan nopeudella tuossa Atomin kanssa. Plus laitteen käyttö on hitaampaa mitä tuon iPadin. Mutta miniläppäri on varmasti hyvä matkakone.

147.4.2010 17:23

Uskomaton homma että noin monta turhaketta on saatu myytyä.
Laitteelle on mahdoton keksiä järkevää käyttöä...

157.4.2010 17:35

Lähetin Golla:lle raaka versiot suunnittelemistani ipadin kaulapussukasta sekä vyöhön kiinnitettävästä vaaka kotelosta.. tulee varma hittituote,Hipheij*Huraa hyvästi köyhyys %

167.4.2010 17:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sokar80:
Miten niin omalla 240€ mini läppärillä onistuu kaikki samat asiat kuin tolla 600€ ipadillä ?
Jossa on Windows XP ja Atom? EI KIITOS. Enkä ole nähnyt vielä yhtäkään tyylikästä ja oikeasti kätevää miniläppäriä. Kyllä tämä iPad kuitenkin ne voittaa. Ja odottakaamme nyt innolla OS 4.0:aa.


177.4.2010 18:00

Lainaus:
käytettävyys on aivan susi ja akunkesto myös. Laite on silti edelleen läppäri, jossa on hidas Windows XP tai Vista!
No mielipiteitä jokaisella

Ite totean et Ipad ja Nokia Booklet 3G on yli kalliita mini läppäreitä

Omassa läppärissä akkku kestää reilu 6h tuntia videon toistoa

Esim Samsung N140 379.90€ toimii 11h yhellä akulla

Ja jos se ei riitä voin vaihtaa akkua esim teho akkuun mites ipadin akun vaihto ?

Omassa läppärissä on Windows 7_starter + 10/100 Ethernet, 802.11b/g/n WLAN, Bluetooth

vaikka monet puhuu et_starter on rampautettu mut airoa en läppärissä kaipaa muut on kierettävissä
Lainaus:
Siis tarkoitan nopeudella tuossa Atomin kanssa
Atom prossan idea juuri on et akku kesto on yli 5h

187.4.2010 18:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sokar80:
Omassa läppärissä on Windows 7_starter
Ihanaa.


Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen Applekaan ei pysty haastamaan Spotifyta? Jää tilaajamäärissä jälkeen (8.12.2016 11:09)
Vuoden 2015 kesällä lanseerattu Apple Music -suoratoistopalvelu on kerännyt tähän mennessä 20 miljoonaa tilaajaa. Pitempään markkinoilla toimineella Spotifylla on syyskuussa päivitetyn tilastotiedon ....
Tällä reseptillä Microsoft ja Intel puskevat PC:n uudelleen kasvu-uralle Tällä reseptillä Microsoft ja Intel puskevat PC:n uudelleen kasvu-uralle (8.12.2016 10:03)
Microsoft ja Intel esittelivät WinHEC-tapahtumassa Kiinassa uutta Project EVO -hanketta, jonka avulla IT-jätit yrittävät määritellä miten PC-valmistajien tulisi parantaa ensi vuoden tietokonemalleja. ....
Microsoft herättää kuolleen hankkeen henkiin: Windowsista tulossa ARM-versio Microsoft herättää kuolleen hankkeen henkiin: Windowsista tulossa ARM-versio (8.12.2016 09:30)
Muutama vuosi sitten Microsoft yritti tuoda täysiverisen Windows 8:n ARM-pohjaisten tietokoneiden ja tablettien saataville, mutta projekti kuivui kasaan hyvin nopeasti. Nyt Microsoft yrittää ....
Apple mullistaa elokuvamarkkinat? Iskee elokuvateattereiden apajille Apple mullistaa elokuvamarkkinat? Iskee elokuvateattereiden apajille (8.12.2016 08:58)
Elokuvien julkaisukaava voi mennä lähitulevaisuudessa kokonaan uusiksi, sillä Bloombergin saamien tietojen mukaan Apple neuvottelisi Hollywoodin suurimpien studioiden kanssa oikeuksista tuoda ....
PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....

Uutisarkisto