*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Adobelta luvassa mullistava uudistus Photoshop-kuvankäsittelyohjelmistoon

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 26.3.2010 17:57 Kommentteja (30)

Adobelta luvassa mullistava uudistus Photoshop-kuvankäsittelyohjelmistoon Adoben suosittu Photoshop-kuvankäsittelyohjelmisto tulee saamaan uusimman Creative Suite 5:n julkaisun yhteydessä varsin mielenkiintoisen ominaisuuden. Yritys on julkaissut lyhyen videopätkän, jossa esitellään mihin Content-Aware Fill -työkalu pystyy.
Alla olevalla videolla Photoshop-kehitystiimin tuotantopäällikkö Bryan O'Neil Hughes kertoo uudesta ominaisuudesta, joka tulee säästämään aikaa erittäin useissa tilanteissa. Esittelyssä alkaa tapahtua kunnolla kahden minuutin ja 50 sekunnin kohdalla, jolloin uusi työkalu pääsee näyttämään kyntensä.



Adobe on luvannut kertoa lisää CS5-julkaisusta huhtikuun 12. päivänä, jolloin selvinnee myös päivityksen lopullinen julkaisuaikataulu.

Edellinen Seuraava  

30 kommenttia

126.3.2010 18:18
pawpdu
Vahvistamaton

Väkisin kyllä tulee mieleen, ettei vain olisi kyseessä ennenaikainen aprillipila...

226.3.2010 18:26

Jaaha, taitaa tulla C3 -> C5 päivitys ajankohtaiseksi :)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.3.2010 @ 18:26

326.3.2010 18:30

Ettei vaan olis kopio Gimpin "ikivanhasta" Resynthesizer-pluginista?

426.3.2010 18:40

aika uskomaton kyllä, en uskois jos video ei olis suoraa adobe.comista

Lainaus:
Ettei vaan olis kopio Gimpin "ikivanhasta" Resynthesizer-pluginista?

ei koska resynthesizer on aivan paska verrattuna tähän tämän videon lupausten perusteella
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.3.2010 @ 18:46

526.3.2010 18:42

Hienolta työkalulta näyttää. Itse kuitenkin pidän enemmän Corel Paint Shop Prosta.

626.3.2010 18:56

Erittäin vakuuttava työkalu! Varmaan aika rankat laskennat jos ihan nykyaikaisella peruskoneella menee suhteellisen kauan tuohon laskemiseen. Ei sillä että olisi pitkä aika odottaa, vaan se laskujen määrä täytyy olla huikea.

Itsellä varmaan 70% kaikesta kuvankäsittelystä on juurikin tuota, esim. texturien teossa peruskuvista. Kloonaamalla saa aikaan melko hirveät toistot textuureissa ellei siihen kuluta useita tunteja.

Patch työkalussa oli samoja piirteitä, tosin se ei usein toimi hankalimissa tilanteissa niin täydellisesti.

726.3.2010 19:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Michelola:
...resynthesizer on aivan paska...
Eli et ole siis kokeillut? ;)

826.3.2010 19:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Valle:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Michelola:
...resynthesizer on aivan paska...
Eli et ole siis kokeillut? ;)


olen, äläkä ota mun sanomisia ulos asiayhteydestä

926.3.2010 21:40

Tuo säästäisi töissä aivan jumalattomasti aikaa. Tällä hetkellä arviolta 85% on pelkkää clonestampilla värkkäämistä.

1026.3.2010 22:52

Toihan on ihan täydellinen systeemi :D
Tää tulee säästää monien elämästä isot siivut.

1127.3.2010 0:47
Wowowoow
Vahvistamaton

Wow!

Panorama kohtaus... uskomatonta. Miks menin vasta vaihtamaan cs2 neloseen whyy..

1227.3.2010 8:00

Täällä on toinen video

Pelottavan vakuuttavaa.

On upeaa, että _kerrankin_ uusi versio tuo jotain radikaalisti uutta. Yleensä uudet versiot ovat vain ja ainoastaan kivemman näköisiä tms. pientä virittelyä sisältäviä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.3.2010 @ 08:04

1327.3.2010 8:30

On kyllä erittäin vakuuttava ominaisuus. Voi olla varsin mielenkiintoisen näköinen algoritmi taustalla.

1427.3.2010 10:15

Tämä on kyllä vielä parempi ominaisuus. Säästää todella paljon aikaa kun kotitehtävistä ei tarvitse täyttää kuin puolet ja loput hoitaa photoshop.

http://blogs.adobe.com/jnack/2010/03/video_more_content-aware_awesomeness_joke.html

1527.3.2010 12:41

Tutkin tuota videota ja sen panorama/kollaasi kuvaa.

Tältä se näyttää "alkuperäinen" ja syntetisoitu päällekkäin:





Tässä vielä päällekkäisestä kuvasta osasuurennos sen oikeasta alakulmasta:




Näinköhän sitä maisemia luodaan? ;)

1627.3.2010 12:55

Lainaus:
Näinköhän sitä maisemia luodaan? ;)

mitä tosta pitäs nähdä?

HIROSHIMA 45
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95

1727.3.2010 13:41
nocando
Vahvistamaton

Samat kuvat Gimpillä ja Resynthesizer plugilla tehden.

http://www.youtube.com/watch?v=r2gonFtc1yc

Kannattaa säästää rahat ja käyttää Gimppiä.

1827.3.2010 13:45

En taida viitsiä, kun en ole koskaan Gimpistä perustanut :) Mutta toki hyvä, jos ilmaisia vaihtoehtojakin on (en jaksanut em. videota katsoa).



1927.3.2010 14:11

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti nocando:

Kannattaa säästää rahat ja käyttää Gimppiä.

ihan kun joku täällä ton photoshopin olis OSTAMASSA....

2027.3.2010 15:14

Nyt kyllä tipahdin penkiltä. Täydellistä scifi-juttua mulle tällänen. Ja todella hieno juttu, jos myös ilmaisella Gimpillä tämä on mahdollista. Vaikka en itse perusta kuvanmuokkaamisesta, punasilmäisyyden poistoa enempää :P

2127.3.2010 16:44
djabu
Inactive

Siis aivan loistavaa! Käsin tehtynä kaikki tuo olisi vienyt ikuisuuden! Nyt kun on noin loistava työkalu, joka ymmärtää ja hoksaa poistaa kahdesta puusta juuri sen ensimmäisen, jonka haluan, eikä satu siihen taempana olevaan! Piru vie miten yksinkertaista, en malta odottaa sitä että näen tarkempana nuo korjaukset, videolta kun ei saanut kovin tarkkaa kuvaa siitä kuinka se paikkasi kuvat.

2227.3.2010 18:15

Lupaava uudistus! Oma aikani kulunu kuvien muokkaamisessa ja tuhraamisessa. Tämä säästäisi todella aikaa. Gimppiä olen kokeillu mutta ei itselläni luonnistu sen käyttö :/

2327.3.2010 19:19

Veti kyllä esittely erittäin hiljaiseksi. Tän on pakko olla aprillipila.

2428.3.2010 9:25

pitihän tota gimp versiota kokeilla yhteen ikuisuus projektiin mutta kaatua mätkähti se tässä XP x64:ssa.

2529.3.2010 8:33

Taitavat sähköjohdot saada kyytiä eräästäkin valokuvasta.

2630.3.2010 0:45

Gimp:iä olen itse myös käyttänyt jo ties kuinka kauan. Hyvin tuo resynthesizer:illä toimii, eikä tarvitse waretella tai ostaa Photaria.
Hieno juttu tosin niille jotka harkitsevat uuden photarin ostoa, eikä ilmainen gimp tunnu hyvältä/sopivalta vaihtoehdolta.
Itselle taas photari vaikutti hirveän monimutkaiselle verrattuna juuri gimpiin, johtunee siitä että olen gimpiin tottunut. Varmaan tuota photariakin oppisin käyttämään, mutta mitäs mie sillä...

2730.3.2010 12:39

On warettamisen arvoinen ohjelma varmaan. Corelin tekeleitä pääasiassa käytän, mutta voisihan tuota uutuutta kokeilla. Jos on hyvä, niin ostetaan sitten pois.


Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

2830.3.2010 16:11

Aivan loistava työkalu. Nam! Ja kappas taas testattu Macillä. :P

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.3.2010 @ 16:11

2931.3.2010 12:53

En tiennyt että gimpillä on tuollainen työkalu, olis kyllä tullu tarpeeseen monessa työssä. Hyvä kun tulee photoshoppiinkin, mutta aika lailla matkimiselta heti vaikuttaa kun näkee sen gimpillä toimineen jo aikaisemmin.

301.4.2010 12:23

Gimpissä tosiaan on kyseinen toiminto ladattavissa jostakin ja latasinkin sen ja asensin ja koitin, mutta tulin siihen tulokseen, että se ei toimi mun koneella. Siinä scriptissä on joku vika joka saa sen kopioimaan kuvan yläosasta matskua ja lisäämään sen sille valitulle alueelle. Tuloksena on tietenkin pala taivasta keskellä maisemaa... ähh. Noh, onneks photari on muutenkin ollut itselle mieluisampi vaihtoehto.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset (9.12.2016 16:51)
Uutisvahtipalvelu HIGH.FI:hin on tänään lisätty uusi sisältökategoria. Vaikka päivitys on periaatteessa pieni, saattaa siitä olla keskimääräistä enemmän iloa palvelun käyttäjille. Palvelun ....
Näin estät henkilöitä WhatsAppissa Näin estät henkilöitä WhatsAppissa (9.12.2016 14:01)
Mikäli et halua enää vastaanottaa puheluita tai tekstiviestejä WhatsApp-kontaktiltasi, voit estää yhteystiedon erittäin helposti. Kun asetat henkilölle eston WhatsAppissa, hän ei enää näe viimeksi ....
Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa (9.12.2016 11:58)
Jos WhatsAppissa estämältäsi henkilöltä alkaa tulla häirikköpuheluita ja -tekstiviestejä tai olet joutunut esimerkiksi aggressiivisen telemarkkinoinnin maalitauluksi, voi omaa arkea helpottaa ....
Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)
Suomalaisen Fingersoftin kehittämä Hill Climb Racing 2 -mobiilipeli on julkaistu iPhonelle ja iPadille. Peli julkaistiin Andridille jo viime viikolla. Androidilla Hill Climb Racing 2 on menestynyt ....
Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
3 kommenttia

Uutisarkisto