*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien alueellinen palkinto AfterDawn Oy:lle

Kirjoittaja Jari Ketola @ 20.3.2010 20:10 Kommentteja (18)

Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien alueellinen palkinto AfterDawn Oy:lle Pohjois-Pohjanmaan alueellinen Vuoden Nuori Yrittäjä 2010-palkinto luovutettiin oululaiselle AfterDawn Oy:n toimitusjohtaja Petteri Pyynylle Oulussa lauantaina 20.3 nuorten yrittäjien valtakunnallisessa Tulevaisuuden Tekijät-tapahtumassa. Palkintona luovutettiin tuhannen euron stipendi. Kilpailun järjestävät vuosittain Suomen Yrittäjät ja Yksityisyrittäjäin Säätiö.
Palkinnon perusteena on huomioitu nuoren yrittäjän luotsaaman yrityksen menestyminen uudella sähköisellä liiketoiminta-alueella, sekä kasvu ja kehittyminen myös kansainvälisellä tasolla. Yritys on kasvanut pelkästään tulorahoituksen voimin.

AfterDawn Oy on seitsemän kaveruksen yhdessä omistama yritys, joka juontaa juurensa vuoteen 1999, jolloin AfterDawn.com -sivustoa alettiin pyörittää harrastusmielessä. Harrastus muuttui kuitenkin ajan myötä yritykseksi, AfterDawn Oy:ksi vuonna 2003. Omistajina edelleen samat seitsemän henkilöä, joista Petteri Pyyny toimii yhtiön toimitusjohtajana ja suurimpana omistajana.

Yrityksen päätuote on verkkosivusto, AfterDawn.com, joka uutisoi uudesta teknologiasta ja testaa mielenkiintoisia tuoteuutuuksia. Lisäksi yritys tarjoaa ohjelmalatauksia ja keskustelualueet, joilla kaikista sivuston aihealueista voidaan kysyä neuvoa ja käydä keskustelua. Sivustoa toimitetaan neljällä eri kielellä: englanniksi (www.afterdawn.com), suomeksi (fin.afterdawn.com), ruotsiksi (sv.afterdawn.com) sekä norjaksi (no.afterdawn.com).

Suomenkielinen AfterDawn on Suomen suurin teknologiaan keskittynyt sivusto, tavoittaen yli 250 000 yksittäistä kävijää joka viikko (lähde: TNS Metrix, vko 1/2010). Englanninkielinen AfterDawn on puolestaan yksi maailman suurimmista sivustoista omalla alallaan, tavoittaen lähes viisi miljoonaa lukijaa joka kuukausi (lähde: QuantCast 12/2009).

Edellinen Seuraava  

18 kommenttia

120.3.2010 20:23
AfterDawn Addict

Hienoa!

Kyllähän omistajat palkintorahoilla pienet juhlat pitävät ;)

220.3.2010 20:45

Onneksi olkoon!

Syystä saatu palkinto :) itse ainakin ilomielin monta kertaa päivässä sivustolla vierailen jotta näkee mitä olette arvostelleet tai mitä on tapahtunut :)

320.3.2010 21:13

Onnea!

Oikeeseen osotteeseen meni :)

421.3.2010 2:01

Hienoa! :) Onnea minunkin puolesta! Kyllähän tuolla ihan mukavat mehukestit järjestää.. :D

521.3.2010 3:25

Hyvä että joku tunnustaa.

621.3.2010 8:21

Onnea! Keep up the good work.

721.3.2010 10:59

Onnea! Kyllä meni palkinto aivan oikealle henkilölle. :)

821.3.2010 11:19

No onneksi olkoon sitten. Joo todellakin meni oikeaan paikkaan. Tälläisiä suomenkielisiä sivuja ei nimittäin kauheasti ole, ja Afterdawnia parempaa tuskin voi tullakkaan. :)

921.3.2010 12:52

Onnea! Minustakin oikeaan osoitteeseen.

1021.3.2010 13:00

Hieno juttu...onnea!

1121.3.2010 13:52

Onneksi olkoon, oikeaan osoitteeseen meni palkinto. Tämä sivusto on auttanut montaa aloittelevaa warettajaa ja uutisointi piratismista on edistyksellistä. Keep Up The Good Wörk!


Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

1221.3.2010 18:10

-

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 11.7.2014 @ 10:18

1321.3.2010 18:42

Onnea palkinnon johdosta :) Hyvään suuntaan ollaan menossa, uusi layout ja uudet sivut (mm. vastaukset) vaikuttaa erittäin toimivilta!

1421.3.2010 19:30

Onneksi olkoon palkinnosta ja hyvää jatkoa eteenpäin:)

1521.3.2010 22:31

Hieno homma, työllä ansaittu palkinto ja varsin osuvaan osoitteesen kopsahti :)

1622.3.2010 0:45

hmm kaitse palkinto meni oikeeseen osoitteeseen

ja olihan AD eka foorumi jossa ei ole syrjintää siis tarkoitan kun mulla on luki häiriö niin ei ole potkittu pihalle

näihin aikoihin 2006 teloin jalkani ja päivällä ei TV:eestä tuu mitään järkevää joten rupesin lukemaan eri foorumeita

Kymmenestä eri foorumista muropaketti ja tää Afterdawn on ainut joka ei ole heittänyt minua pihalle koska ei kirjoita täydellistä kirja kieltä

Lainaus:
AfterDawn.com, joka uutisoi uudesta teknologiasta ja testaa mielenkiintoisia tuoteuutuuksia.
Viime aikoina on noi laite testaukset jäänyt kait pois kun en ole nähnyt tai paria puhelin juttua lukuun ottamatta

Suurin osa on ollut suomennoksia toisten jutuista

Niin ja ihmetyttää tuo norjan osa alue kun yleensä se on Suomi Ruotsi ja Enkku

Ihan hyvä AD sai tonnin niin pysyy serverit taas muutaman päivän pystyssä :)

Tosin nyt Pyynyllä on paineita miten olla parempi kuin aiemmin
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.3.2010 @ 00:47

1722.3.2010 8:55

Onnea! Afterdawn on tosiaan loistava sivu!

1823.3.2010 8:48

Noita palkintoja ei anneta heppoisin perustein ja hyviä ehdokkaita on runsaasti mikä nostaa palkinnon arvoa.
Enenevässä määrin myös muutkin kuin alalla työskentelevä alkavat tunnustaa, että töitä tehdään tosissaan ja suurella ammatiylpeydellä. Monesta alasta poiketen tekemiseen liittyy korkea motivaatio ja koetaan mielekkääksi siitäkin huolimatta, että se voi ajoittain olla puuduttavaakin.
Olemme kaikki ylpeitä sinusta Petteri ja tietenkin koko AF joukkueesta. ONNEA!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto