*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Apple korjasi Safaria Pwn2Own-kisan lähestyessä

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 12.3.2010 16:24 Kommentteja (9)

Apple korjasi Safaria Pwn2Own-kisan lähestyessä Tänä vuonna Apple aikoo välttää huonon maineen Pwn2Own-kisassa, sillä yritys julkaisi eilen Safari-selaimestaan uuden 4.0.5-version, jossa on korjattu yhteensä 16 tietoturva-aukkoa.
Aiempina vuosina Pwn2Own-kisa on päättynyt Applen kannalta nolosti, kun Safari-selainten tietoturva-aukot ovat johtaneet siihen, että Mac-tietokoneet on saatu haltuun muutamissa sekunneissa.

Tällä kertaa Safari-selaimesta on korjattu mm. WebKit-moottoriin ja ImageIO-kirjastoon liittyneitä tietoturva-aukkoja, joiden avulla ilkeät sedät ja tädit voivat kaapata viattoman surffaajan koneen haltuunsa.

Tietoturva-asioiden ohella Safarin 4.0.5-versio pitää sisällään muitakin uudistuksia, kuten suorituskykyparannuksia ja vakauteen liittyviä muutoksia. Nopeusparannuksia ovat kokeneet mm. HTML5-videotagia hyödyntävät sivut, YouTube ja raskasta Javascript-laskentaa tekevät sivut. Vakaus on parantunut puolestaan selainlaajennoksien osalta, ja jatkossa esim. Flashin kaatuminen ei jumiuta koko selainta yhtä helposti.

Safari 4.0.5 on saatavilla Mac OS X:lle (Snow Leopard, Leopard ja Tiger) sekä Windowsille (Vista, XP ja 7). Latauspaketin koko on järjestelmästä riippuen 27-39 megatavun välimaastossa.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

112.3.2010 20:44
masa92
Inactive

Nyt kyllä alkaa ad:n uutisten kirjoitusasut muistuttaa roskalehtiä!!! Skarppia!

212.3.2010 22:18

Vaikka uutisesta jotenkin voi päätellä, niin silti olis kiva jos uutisessa edes kerrottaisiin, mikä tuo Pwn2Own tarkalleen ottaen on.

312.3.2010 22:29

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nks123:
Vaikka uutisesta jotenkin voi päätellä, niin silti olis kiva jos uutisessa edes kerrottaisiin, mikä tuo Pwn2Own tarkalleen ottaen on.
http://dvlabs.tippingpoint.com/blog/2010/02/15/pwn2own-2010

413.3.2010 9:56

what

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti masa92:
Nyt kyllä alkaa ad:n uutisten kirjoitusasut muistuttaa roskalehtiä!!! Skarppia!
what the hell are you talking about?

513.3.2010 12:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti masa92:
Nyt kyllä alkaa ad:n uutisten kirjoitusasut muistuttaa roskalehtiä!!! Skarppia!
Joo, nyt meni kyllä pahasti ohi. Roskalehtiä? HÄH?

613.3.2010 13:29

Oliskohan vinhoinkin korjattu gif-animaatoiden tahmaaminen. Ongelma on ollut ImageIO-kirjastossa muistaakseni vuodesta 2006.

713.3.2010 18:10
masa92
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bluejack:
what
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti masa92:
Nyt kyllä alkaa ad:n uutisten kirjoitusasut muistuttaa roskalehtiä!!! Skarppia!

what the hell are you talking about?

Lukasepa tämä ja sen Lindeeniä koskeva uutinen läpi niin huomaat kyllä.


813.3.2010 18:33

"ilkeät sedät ja tädit" oi kun sai nauraa

913.3.2010 23:18

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti masa92:

Lukasepa tämä ja sen Lindeeniä koskeva uutinen läpi niin huomaat kyllä.



Voi,kyllä ne luettu on ja ei vielä siltikään avaudu toi "roskalehti" kuvaus kuten verrattuna mihin?


Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto