*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Applen iPad tuotanto-ongelmissa?

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 2.3.2010 16:13 Kommentteja (21)

Applen iPad tuotanto-ongelmissa? Tuotanto-ongelmista kärsivä Apple saattaa lykätä tablet-laite iPadin julkaisua tai vaihtoehtoisesti tuoda laitteensa ensin ainoastaan Yhdysvaltain markkinoille. Näin epäilee investointipankki Canaccord Adamsin analyytikko Peter Misek, jonka mukaan Applen taiwanilainen tavarantoimittaja on joutunut määrittelemättömiin ongelmiin iPadin tuotannossa. Ongelmien vuoksi ainoastaan 300 000 iPadia saadaan valmiiksi maaliskuun lopun julkaisuun mennessä. Applen alkuperäisen tavoitteen on arvioitu olevan miljoonan laitteen valmistus julkaisupäivään mennessä.
Misekin mukaan Applen taiwanilainen toimittaja Hon Hai Precision kärsii joko tuotannon pullonkaulasta tai osien toimitusongelmista. Misek itse arvioi, että Apple reagoi tuotannon vaikeuksiin rajoittamalla iPadin esiinmarssin ainoastaan Yhdysvaltoihin, kun alunperin laitteen piti tulla myyntiin myös joukossa muita maita, mukaanlukien Suomi. Tuotanto-ongelmat vaikuttanevat myös huhtikuun tuotantolukuihin, mutta Canaccord arvioi Applen silti myyvän 550 000 iPadia kesäkuun loppuun mennessä ja 1,2 miljoonaa iPadia vuoden loppuun mennessä.

Apple ei ole kommentoinut tilannetta millään lailla. Yhtiö myöskään ole julkaissut mitään tavoitelukuja siitä, kuinka monta iPadia sillä on tavoitteena tuoda myyntiin julkaisuhetkellä. Vaikka tuotanto-ongelmat osoittautuisivatkin todellisiksi, jää niiden merkitys ainoastaan tuotetta odottavien kuluttajien turhautumiseen.

Edellinen Seuraava  

21 kommenttia

12.3.2010 16:32

Luontoa saastuttava turhake.

22.3.2010 16:36

rahaongelmissa se apple on paskoine tuotteineen

32.3.2010 17:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BaldAngel:
rahaongelmissa se apple on paskoine tuotteineen
Kuulin vähän muuta: http://macmaa.com/2010/01/26/apple-mursk...nti-tuplaantui/

42.3.2010 18:18
ak au
Vahvistamaton

Apple:
Liikevaihto 42,9miljardia dollaria
~ 25miljardin dollarin käteis ja sijoitusvarat.

Nokia:
Liikevaihto 40,9miljardia dollaria
~ 10miljardin dollarin käteis ja sijoitusvarat.

52.3.2010 18:30

Ja 27.1 (kun iPad julkaistiin) julisti Apple olevansa maailman suurin mobiililaiteyhtiö liikevaihdoltaan.

62.3.2010 18:47

Lainaus:
Nokia:
Liikevaihto 40,9miljardia dollaria
~ 10miljardin dollarin käteis ja sijoitusvarat.

jaa Nokiakin tekee nykyään tabletteja vai miten tämä liittyi mihinkään?
pistä tilalle vaikka microsoft niin katotaan uudestaan
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.3.2010 @ 18:49

72.3.2010 18:56

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BaldAngel:
Lainaus:
Nokia:
Liikevaihto 40,9miljardia dollaria
~ 10miljardin dollarin käteis ja sijoitusvarat.

jaa Nokiakin tekee nykyään tabletteja vai miten tämä liittyi mihinkään?
pistä tilalle vaikka microsoft niin katotaan uudestaan

25 Mrd. käteisvarat ei kauheasti viittaa rahaongelmiin... Ja nokia on tehnyt tabletteja. Esim Nokia N800 Internet Tablet.

82.3.2010 18:59

Lainaus:
Ja nokia on tehnyt tabletteja. Esim Nokia N800 Internet Tablet.

lol
vähän eri tableteista nyt kuule puhutaan
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.3.2010 @ 19:00

92.3.2010 19:05

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BaldAngel:
Lainaus:
Ja nokia on tehnyt tabletteja. Esim Nokia N800 Internet Tablet.

lol
vähän eri tableteista nyt kuule puhutaan

Millasista?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.3.2010 @ 19:05

102.3.2010 19:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TemeTee:

Millasista?

esim sellasista mistä tämä uutinen kertoo????
eli ei mistään kännyköistä jolla voi selata internettiä, lol

112.3.2010 19:18

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BaldAngel:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TemeTee:

Millasista?

esim sellasista mistä tämä uutinen kertoo????
eli ei mistään kännyköistä jolla voi selata internettiä, lol

Ei ainakaan N800 ole mikään kännykkä kun ei sillä voi puheluita soittaa, "lol". Jokohan tän offtopicin voi lopettaa ja hyvää yötä sulle.

122.3.2010 19:21

Lainaus:
Ei ainakaan N800 ole mikään kännykkä kun ei sillä voi puheluita soittaa, "lol". Jokohan tän offtopicin voi lopettaa ja hyvää yötä sulle.

lähempänä silti kännykkää kun tablettia
silmä käteen ja kato millanen kokoero tableteilla ja tolla nokian viritelmällä on, se että nimessä lukee tablet ei tarkoita että se on sama asia kuin nämä nykyiset tabletit. n800 on joku ikivanha viritelmä
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.3.2010 @ 19:22

132.3.2010 21:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BaldAngel:
Lainaus:
Ei ainakaan N800 ole mikään kännykkä kun ei sillä voi puheluita soittaa, "lol". Jokohan tän offtopicin voi lopettaa ja hyvää yötä sulle.

lähempänä silti kännykkää kun tablettia
silmä käteen ja kato millanen kokoero tableteilla ja tolla nokian viritelmällä on, se että nimessä lukee tablet ei tarkoita että se on sama asia kuin nämä nykyiset tabletit. n800 on joku ikivanha viritelmä
Hohhoijakkaa. Luin tämän keskustelun etenemisen ja tuli kuva, että BaldAngel on tullut näköjään vaan kerjäämään vertanokasta ihmisiltä. Palstalla voi käydä ihan asiallisia keskusteluja.

Mutta tuohon keskusteluun. Apple ei TODELLAKAAN ole rahavaikeuksissa. Juuri oli kauppalehdessä juttua, että sillä menee todella hyvin. Ja tuohon tabletti juttuun. Nokian toi n800 on (tabletti) mutta vain erillainen tabletti ja tottahan se on että vanhempi iältään, kuin toi iPad. N800 on muutamanvuoden vanha linuxlaite, jossa ei ole puhelinominaisuuksia. Laite on hyvin samantyyppinen laitteena, kuin uusi Nokian N900 ilman puhelinta. Eli laite on kuitenkin moderni laitteena.

142.3.2010 21:58

ei voi mennä huonosti noilla katteilla :)

152.3.2010 22:19
Kaaleppi
Vahvistamaton

Applella ei oo tarpeeksi pikku kätösiä tekemään niitä padeja...

162.3.2010 22:31

Vaikka se Nokia ei mitenkään tähän liittyisikään, niin näiden idiooottien mielestä Apple=iPhone ja Nokia on Applen vihollinen eli pitää sotkea se joka uutiseen ja alkaa kertomaan jotain omia perättömiä tietojaan.


Niin ja itteä ei oikeastaan kiinnosta onko Applella ongelmia vai ei(tai no Applen johdolla taisi niitä henkisiä ongelmia olla vähän enemmänkin?).
Sellasta se on kun ei osaa.

Ja tarkoitan siis tätä iPadia. Sen verran idioottimainen laite, että olisi melkein ihmisille parempi jos ei koskaan myyntiin tulisikaan.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.3.2010 @ 22:33

172.3.2010 22:54

Pitää vaan hakata niitä lapsia kovempaa sillä kepillä niin tekevät nopeammin.

182.3.2010 23:24

Tosta lapsityövoimasta, Apple ei käyttänyt lapsityövoimaa vaan Applen tavarantoimittajat. Eli Foxconnia, Asusia mitä näitä nyt on... Mitä tosta Applen raportista nyt ymmärsin niin Apple oli "bustannut" näitä tavarantoimittajia lapsityövoimasta. Ei siis itse ole vastuussa lapsityövoimasta.
Nuo "Apple tunnusti lapsityövoiman" otsikot ovat perus iltasatujournalismia.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.3.2010 @ 23:24

193.3.2010 0:03
AfterDawn Addict

Miksi tuota Applea täytyy aina tulla puolustelemaan, kun porukka (+ itse joskus ;) ) selvästi vain trollaillee omiaan ja tahallaan ärsyttää Apple faneja.

Onko tämä sitä Tukholman syndrooman aiheuttamaa oireilua ;D ?

http://www.digitoday.fi/tiede-ja-teknolo...925753/66?rss=6

203.3.2010 2:06

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kerbo:
Miksi tuota Applea täytyy aina tulla puolustelemaan, kun porukka (+ itse joskus ;) ) selvästi vain trollaillee omiaan ja tahallaan ärsyttää Apple faneja.

No kyllähän esim. lätkämatseissakin aina kehutaan omaa joukkuetta? :P
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.3.2010 @ 02:07

213.3.2010 20:56

Koska iPad lytättiin sen julkaisun yhteydessä, Apple ounastelee ettei kysyntä olekaan niin suurta kuin se odotti ja rajoittaa tuotteen saatavuutta, jolloin yhtiö voi julistaa että tuote myytiin loppuun alta aikayksikön.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto