*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

-testiryhmä: "..hankkimisen arvoinen, mikäli etsii tablettia parhaimmalla mahdollisella näytöllä."

Infinitec tuo markkinoille seuraavan sukupolven USB-muistin

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 19.2.2010 14:01 Kommentteja (13)

Infinitec tuo markkinoille seuraavan sukupolven USB-muistin Flash-muistien rajoittunut tallennuskapasiteetti ei pian ole ongelma USB-muistitikkujen tallennuskapasiteetille, sillä Infinitec esittelee ensi kuun alussa uutta USB-muistia, jonka tallennuskapasiteettia ei ole sidottu flash-muistiin, vaan sisältöä haetaan lähiverkosta langattomasti.
Infinite USB memory device (IUM) tunnistuu laitteissa tavallisena USB-muistina, joten se toimii esim. pelikonsoleissa, mediasoittimissa, digitaalisissa valokuvakehyksissä ja tietokoneissa. USB-tikku ei sisällä itsessään tallennustilaa, vaan luku- ja kirjoituskomennot siirretään sen kautta WLAN-yhteyden avulla isäntälaitteena toimivalle tietokoneelle, jossa Infinitecin ohjelmisto huolehtii sisällöstä.

Tietokoneelle asennettavan ohjelmiston avulla määritetään mitä sisältöä tikulle halutaan jakaa. Jakoja voi luonnollisesti päivittää tarvittaessa, joten uutta sisältöä saa käytettäväksi muutamalla hiiren klikkauksella. Yhteensopivuuden varmistamista varten USB-tikun näyttämän tallennustilan määrän ja käytetyn tiedostojärjestelmän voi valita itse sekä tarvittaessa muokata näitä asetuksia eri laitteiden vaatimuksia ajatellen.

Infinitec ei kertonut tukeeko laite 802.11n-standardin mukaisia WLAN-verkkoja, mutta yritys lupaa epämääräisesti tiedonsiirtonopeuden olevan riittävä 1080p-videotiedostojen toistamista varten. Laitteen myyntihinta ja julkaisupäivä kerrotaan todennäköisesti maaliskuun ensimmäinen päivä.

Edellinen Seuraava  

13 kommenttia

119.2.2010 14:53

Nythän ei voi siis puhua usb -muistista, vaan pikemmin muistiadapterista. Tämä vain helpottaa kotikäyttöä, mutta toisaalta kotona olevissa laitteista alkaa olemaan melkein missä tahansa jonkinnäköinen verkkoliitäntä josta sisältöä voi käpistellä. Ainakin mikä käyttö tulee tälle mieleen, on X360, mutta eikös MS vasta estänyt kolmansien osapuolien muistien käytön?
Samaa ideaahan on toteuttanut yhdellätapaa eye.fi, tosin vain yksisuuntaisesti.

219.2.2010 15:02

Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä, että normaalin WLAN tikun voisi muuttaa tämänkaltaiseksi "muistitikuksi" modaamalla se jos tuo tikku ei itse sisällä muistia, joten tämä kapistus on jokseenkin turha.

319.2.2010 15:10

Jaha, vai WLANin kautta 1080p videota? Epäilen kyllä vahvasti sitäkin asiaa.

Ja kyllähän normi USB-tikku X360:ssa toimii?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.2.2010 @ 15:26

419.2.2010 15:17

...EIKÄ SIINÄ VIELÄ KAIKKI!

Kun tilaat nyt, saat kaupanpäälle vielä 1-porttisen USB-hubin! (ovh. 279€)

519.2.2010 15:28

Ihan hyödylliseltä kapistukselta kuulostaa. Jos hinta on vaan kohdallaan niin tulee varmaan hankittua.

619.2.2010 15:42

Ja liikenne isäntäkoneen ja tikun välillä hoituu salattuna? Ja miten jos tikku katoaa? Miten on linux ja muiden OS tuen kanssa? Ainakin jutun perusteella client puolella ei pitäis olla OS riippuvainen...

Ideana sinänsä hyvä ja mielenkiintoinen, miniläppäri mukaan mailmalle ja tikku piiloon ACTA:n urkkijoilta...

719.2.2010 16:11

no sanokaapas yksikin hyödyllinen sovelluskohde ko. lelulle joka sopisi vähänkään kannattavan kokoiselle kohderyhmälle.

"..jos tämäkään ei saanut vakuuttuneeksi! laitamme vielä mukaan 128MB muistitikun (ovh. 99€), jolla tieto kulkee mukanasi minne vain!"

819.2.2010 16:23

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MasterDAN:
Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä, että normaalin WLAN tikun voisi muuttaa tämänkaltaiseksi "muistitikuksi" modaamalla se jos tuo tikku ei itse sisällä muistia, joten tämä kapistus on jokseenkin turha.
Aika harvaa tikkua varmaan voi noin rankasti modata. Jotain firmwaren uudelleen kirjoittelua taitaa ainakin kaivata.

Minulle tuo voisi tosiaan olla kätevä (jos vaan ohjelmistot saa Linuxeillekin) Wiin ja Geexboxin kanssa. Tosin edullisempi, mutta hankalampi vaihtoehto olisi laittaa Geexboxiin toimimaan esim. SMB-jako (tai NFS-jako).
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.2.2010 @ 16:27

919.2.2010 17:30

Lainaus:
Ihan hyödylliseltä kapistukselta kuulostaa.
Itellä ei ole moiselle mitään käyttöä

Ite käytän usb tikku valokuvien tekstin tiedostojen ym siirtämiseen paikasta a -> b koska ei joka kuvaa voi näyttää netti albumissa + tikulle siirtäminen on helpompaa


1020.2.2010 14:29

Miten tuohon konffataan ilman mitään säätöjä wpa? Eli taidetaan tarvita tietokonetta väliin tekemään alkuasetukset. Voi olla ihan kätevä, mutta toivottavasti eivät sido väliin tarvittavaa ohjelmistoa yhteen järjestelmään.
Siirtymävaiheen laite?

1120.2.2010 18:05

Infinitecin omilta sivuilta löytyy varsin toimivan kuuloiset käyttökohteet. "It also allows you to stream media to any USB equipped DVD player, PS3, Xbox360, HiFi or Home Theatre System"

Eli ei toi mitään valokuvien tai tiedostojen siirtoa paikasta a paikaan b korvaa. Tuolla saat esimerkiksi USB portilla varustetulla televisiolla tai DVD soittimella katsottua koneesi kovalevyllä olevia videoita. Ei siis tarvitse erikseen kopioida sitä muistitikulla ja sitten kiinnittää telkkariin katselun ajaksi. Nyt vaan jätät tikun kiinni telkkariin ja muokkaat koneella tiedostot kuntoon. Näin ne näkyy oikein telkkarissakin.

Äkkisälteen arvaillen ei toi mihinkään matka-/kaverivierailuun sovellukkaan. Toimintasäde voisi olla se WLAN:in kantama isäntäkoneen ja tikun välillä.

Jos hinnat ovat vähänkään siedettävät niin tuo voi olla hyvinkin kustannustehokas ja yksinkertainen tapa "striimata" videota ja musiikkia kotona.

edit: toivottavasti juu "palvelimen" päähän tulee lajempi tuki käyttiksille. Tikun päässä voisi kuvitella minkä tahansa USB-muistia tukevan laitteen toimivan. (tai ainakin standardien mukaan toimivat)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.2.2010 @ 18:08

1222.2.2010 16:17

Kuullostaa ihan käytännölliseltä, jos toimii. Kuitenkin itse käytän mieluummin Dropboxin tapaisia palveluita, jolloin fyysistä "muistia" ei tarvitse kantaa mukanaan.

1322.2.2010 17:07

SSH?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Tuoreimmat uutiset

WhatsApp päivittyi Windows Phonella: Lumia-käyttäjille kaivattuja uusia ominaisuuksia WhatsApp päivittyi Windows Phonella: Lumia-käyttäjille kaivattuja uusia ominaisuuksia (30.10.2014 13:36)
Pikaviestipalvelu WhatsAppin Windows Phone -sovellus on päivittynyt tänään. Uusi versionumeroa 2.11.586 kantava ohjelma sisältää muutamia käyttöä helpottavia ominaisuuksia. Lumia-puhelimiin ....
Spotifyn ulkoasu uudistui iPadillä Spotifyn ulkoasu uudistui iPadillä (30.10.2014 13:21)
Spotify toi uuden ulkoasun iPadille. Uudessa versiossa päivittynyttä on niin teema sekä typografian ja ikonien ulkoasut. Kyseessä on työpöydältä ja matkapuhelimista jo löytyvä ulkoasu. Uudistuksen ....
LG:n G3-huippupuhelin päivittyy Android Lollipopiin tänä vuonna LG:n G3-huippupuhelin päivittyy Android Lollipopiin tänä vuonna (30.10.2014 12:29)
LG:n Saksan yksikkö on vahvistanut Facebook-sivuillaan, että yhtiön G3-lippulaivapuhelimelle G3 julkaistaan Android 5.0 Lollipop -päivitys kuluvan vuoden aikana. Montaa viikkoa ei siis enää tarvitse odottaa. ....
1 kommentti
Apple vaatii kehittäjää poistamaan pienoislaskimen – Ei saa tehdä laskuoperaatioita Apple vaatii kehittäjää poistamaan pienoislaskimen – Ei saa tehdä laskuoperaatioita (30.10.2014 09:44)
Yksi asia Applen ekosysteemistä on tullut niin käyttäjille kuin sovelluskehittäjille varsin tutuksi: Apple tykkää tehdä kaikenlaisia rajoituksia sovelluskehittäjien haasteeksi. Tietyt sisällölliset ....
Microsoft yrittää ihollesi: Esitteli Band-rannekkeen ja Health-alustan Microsoft yrittää ihollesi: Esitteli Band-rannekkeen ja Health-alustan (30.10.2014 08:50)
Alkukesästä teknologiauutisointia hallitsi voimakkaasti erilaiset terveyden ja liikunnan seuraamiseen liittyvät julkistukset, kun Samsung, Apple ja Google esittelivät kukin oman terveysdatan ....
6 kommenttia

Uutisarkisto