*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Voddler sai miljoonien lisärahoituksen

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 5.2.2010 17:32 Kommentteja (15)

Voddler sai miljoonien lisärahoituksen Videoiden Spotifyksi kutsuttu Voddler on saanut merkittävän pääomasijoituksen Eqvitec-yhtiön Technology Fund III -rahastolta. Noin 2,6 miljoonaa euroa sijoittanut Eqvitec on Suomessa listattu yhtiö, jolla on toimintaa myös Spotifyn ja Voddlerin kotimaassa Ruotsissa.
Toistaiseksi vain Ruotsissa toimiva palvelu aukeaa pian Norjassa, jonka jälkeen vuorossa on Suomen ja Tanskan lanseeraukset. Eqvitecin Hadar Cars uskoo Voddlerin tulevaisuuteen ja kertoo, että kyseessä on yksi Skandinavian mielenkiintoisimmista yrityksistä. Sijoituksen johdosta Cars liittyy Voddlerin hallitukseen.

Voddlerilla on nyt noin 400 000 rekisteröitynyttä käyttäjää ja elokuvia katsottiin tammikussa lähes miljoona kertaa. Voddler tarjoaa Spotifyn tavoin sisältöä ilmaiseksi. Mainosrahoitteisen palvelun lisäksi kehitteillä on premium-vaihtoehto, jossa maksua vastaan saa poistettua mainokset. Pari kuukautta sitten Voddler ilmoitti sopimuksesta Sony Pictures Televisionin kanssa, joka laajensi palvelun tarjontaa myös Metro Goldwyn Meyer Studiosin ja Columbia TriStar Motion Picturesin elokuvilla.

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

15.2.2010 21:08

Tätä kyllä odotetaan, tulisi jo! =)

25.2.2010 21:34
Zarok
Inactive

Vain tällähetkkelle ruotsissa toimiva palvelu? Olen saanut kutsun ja katsonut Jackass 2,5 leffan.

35.2.2010 21:34

Vaikuttaa kiinnostavalta palvelulta. Hienoa, että Ruotsi on tuossa naapurissa, niin näitä palveluita tarjotaan ensimmäisten joukossa myös tänne härmään.

45.2.2010 22:08

joo..outoo. Tää ollu mulla jo aikaa sit ja 3 päivityskin tullu jo. Toimii hyvin.

55.2.2010 22:33

Lainaus:
Toistaiseksi vain Ruotsissa toimiva palvelu aukeaa pian Norjassa, jonka jälkeen vuorossa on Suomen ja Tanskan lanseeraukset.
Hmm, mitenkäs mulla sitten on ollut tuo koneella jo kuukauden ? :D Aika monessa leffassa/ohjelmassa suomisubitkin ;)

65.2.2010 23:53

Kun yritän katsoa jotain leffaa tuolla niin en näe muutakuin Ruotsinkieliset mainokset alussa ja sitten softa palautuu taas leffa valikkoon. Nettinä 100 meganen joten ei voi olla siitäkään kiinni.

Mikäs mahtaa olla vialla??

76.2.2010 11:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti konverter:
Kun yritän katsoa jotain leffaa tuolla niin en näe muutakuin Ruotsinkieliset mainokset alussa ja sitten softa palautuu taas leffa valikkoon. Nettinä 100 meganen joten ei voi olla siitäkään kiinni.

Mikäs mahtaa olla vialla??

Jotku leffat ei kertakaikkiaan toimi, mutta jos mikään ei toimi, niin kattele Voddlerin foorumilta vastausta.

Tosiaan mitenkähän mainostajat suhtautuis, jos tietäis, että ei tuota tosiaan vain ruotsalaiset käytä. Itselläkin Voddler, enkä tosiaan kauheesti niistä ruotsinkielisten mainosten puheista ymmärrä :p

86.2.2010 17:38

Juu, samaa mieltä, että hyvä ohjelma on. Kyllä tää ainakin mulla ihan hyvin toimii, vaikka Suomessa olenki.

97.2.2010 13:15

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti konverter:
Kun yritän katsoa jotain leffaa tuolla niin en näe muutakuin Ruotsinkieliset mainokset alussa ja sitten softa palautuu taas leffa valikkoon. Nettinä 100 meganen joten ei voi olla siitäkään kiinni.

Mikäs mahtaa olla vialla??
Ehkä
1.Jos seiska tai vista niin sun pitää ajaa se administraattorina
2.Näytönohjain ajurit vanhoja?
3. Osal Atin grafiikkakorteil on ongelmaa joten joudut vaihtaa (rendermethod 1 tai 0) guisettings.xml tiedostossa. joka löytyy voddler userdata
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 7.2.2010 @ 13:18

108.2.2010 0:21

En ole lainkaan yllättynyt, että isoilla elokuvayhtiöillä ei ole mitään ongelmaa toimia yhteistyössä yrityksen kanssa, joka ei kunnioita tekijänoikeuksia kun kyse ei ole heidän tekijänoikeuksistaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Voddler#Sou...lation_Concerns

Eli megakorporaatioiden tekijänoikeuksia pitää kunnioittaa, mutta harrastuksena tehtävien, epäkaupallisten projektien ei. Ei, vaikka he jakavat tuotostaan ilmaiseksi.

118.2.2010 10:32

Tulis jos ihmeessä.

128.2.2010 14:11

Joo kyllä sieltä voddlerin omilta sivuilta saa inviteä kun pyytää, meni mulla pari kk mutta tuli se ainakin minulle ;) Ja oon ollu kyllä tyytyväinen ohjelmaan ja tarjontaan, että suosittelen!

139.2.2010 22:54

Voddler pisti yllättäen uudella versiolla ovet kiinni Suomalaisilta. Ei mitään uutisointia tai muutakaan. Rahat kyllä vuokraleffoista kelpasivat... Kummaa toimintaa.

147.5.2010 19:38

Nykyää ainaki toimii.. Eilen tuli invite ja tässä jo monta leffaa tullu katottua :P

153.6.2011 2:49
HLyuZVTlskPruDzGxtf
Vahvistamaton

Hhaahaha. IÂ’m not too bright today. Great post!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto