*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Microsoft haluaa trakkerin pyörittäjältä 31 miljoonaa euroa

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 28.1.2010 10:29 Kommentteja (10)

Microsoft haluaa trakkerin pyörittäjältä 31 miljoonaa euroa Torrent-trakkerien pyörittäjiä on usein uhattu suurilla korvausvaatimuksilla, ja näin on käynyt myös Liettuassa asuvalle Kestas Ermanasille, jolta ohjelmistojätti Microsoft vaatii 107 miljoonan litin (noin 31 miljoonan euron) vahingonkorvauksia.
Ermanas pyöritti yrityksensä kanssa LinkoManija-nimistä yksityistä trakkeria viime vuoden loppuun asti. Microsoftin mukaan tämän trakkerin avulla on jaettu luvattomasti eteenpäin yrityksen ohjelmistoja, ja tästä toiminnasta Ermanas halutaan vastuuseen.

Ermanasin onneksi 31 miljoonan euron korvaussumma ei tiettävästi ole mahdollinen Liettuassa, sillä kyseisistä rikoksista voidaan määrätä maksettavaksi suurimmillaan noin 38 000 euron korvaussumma, joten oikeustappio sattuessa mies ei pääse EU-maiden velkaisimpien ihmisten listalle.

Trakkerin pyörittäminen toi kuitenkin Ermanasille taloudellisia ongelmia, sillä syytteiden myötä hänen pankkitilinsä jäädytettiin ja yrityksen omaisuutta takavarikoitiin.

Microsoft tekee jutussa yhteistyötä paikallisen tekijänoikeusjärjestö LANVA:n kanssa. Viime vuoden marraskuussa kumppanukset jättivät poliisille rikosilmoitukset yli sadasta luvattomasta lataajasta, jotka olivat jaelleet Microsoftin ohjelmistoja luvatta eteenpäin LinkoManijan avulla.

Tuolloin Ermanas sanoi auttavansa kaikkia palvelun käyttäjiä, jos he joutuvat oikeuteen toimiensa takia. Joulukuussa Ermanas kuitenkin myi sivuston, joten uuden iskun tapahtuessa on palvelun käyttäjien etsittävä apua muualta.

Lisää uutisotsikoita

Edellinen Seuraava

Muita aiheeseen liittyviä uutisia

 

10 kommenttia

128.1.2010 12:21
Internautti
Vahvistamaton

Microsoftilta on kyllä monen muun asian lisäksi suhteellisuudentaju kadoksissa! :(

228.1.2010 16:45

Ei se ole tyhmä joka pyytää ,vaan se joka maksaa, lol @ mikkisofta

328.1.2010 17:05

Haluja löytyy, mutta järki on hukassa.

Aika riskillä on lähtenyt Kestas traksua pyörittämään kun kerran on omaisuutta ja yritys. Ehti tietenkin kerätä lahjoituksilla omaisuuden jonka piilotti ulkomaille tjsp.

428.1.2010 17:41

Taas näitä puukontekijän vainoamisia -kategoriaan kuuluvia idioottimaisuuksia:

Lainaus:
Microsoftin mukaan tämän trakkerin avulla on jaettu...
Kumma kun ei samantien M$ ole haistattanut oikeuteen valokaapelivalmistajia, tietokonevalmistajia, sähköyhtiöitä, jne. jne. jne. joiden avulla on myöskin tätä toimintaa harjoitettu!

528.1.2010 20:08

Siis mitäs se tarkoitatte?
Pyydettävä summa on ehkä hieman turhan korkea, mutta uskon kyllä, että tuo torrent trakkeri ei ihan viaton ole..

628.1.2010 22:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kikuu:
Siis mitäs se tarkoitatte?
Pyydettävä summa on ehkä hieman turhan korkea, mutta uskon kyllä, että tuo torrent trakkeri ei ihan viaton ole..
Mistäs tiedät?
Minä kun taas uskon että se oli viaton. Voimmeko siis täällä näillä perusteilla tuomita Kestas Ermanasin?

729.1.2010 17:06

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mbsjoblom:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kikuu:
Siis mitäs se tarkoitatte?
Pyydettävä summa on ehkä hieman turhan korkea, mutta uskon kyllä, että tuo torrent trakkeri ei ihan viaton ole..
Mistäs tiedät?
Minä kun taas uskon että se oli viaton. Voimmeko siis täällä näillä perusteilla tuomita Kestas Ermanasin?
Ei se onneksi meidän tuomittavaksi tule koskaan. Kyllä siitä päättää muut oikeustahot. Jos jaetaan satojen, tai tuhansien eurojen ohjelmistoja, ei se miusta niin viattomalta kuulosta.

829.1.2010 17:18

Joo o 30millii laksua ku hyvä et normaali ihminen tienais elämänsä aikana ees miljoonaa. jos toi tyyppi ny saa maksettuu tosta sen velasta 2miljoonaa pois niin kelle se 28miljoonaa sen tyypin kuoltua siirtyy? sen lapsilleen? jos näin, niin taitaa sukupolvilla tulla aika köyhät elämät.


NZXT Lexa s, Nexus RX-8500 850W, 1000gb,xfx HD7950 3GB amd Phenom II 690T -> 1600T 3,8GHZ, Zalman CNPS-9900NT, Asrock 990fx Extreme3, Kingston HyperX blu 1600mhz 16gb, Nuforce icon udac2.

929.1.2010 22:05

Lainaus:
Ermanasin onneksi 31 miljoonan euron korvaussumma ei tiettävästi ole mahdollinen Liettuassa, sillä kyseisistä rikoksista voidaan määrätä maksettavaksi suurimmillaan noin 38 000 euron korvaussumma, joten oikeustappio sattuessa mies ei pääse EU-maiden velkaisimpien ihmisten listalle.
Tämä kertoo jo aika paljon... Voihan se mikkisofta haluta mitä haluaa, muttei tule sitä saamaan. :)

1030.1.2010 2:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jansku07:
Lainaus:
Ermanasin onneksi 31 miljoonan euron korvaussumma ei tiettävästi ole mahdollinen Liettuassa, sillä kyseisistä rikoksista voidaan määrätä maksettavaksi suurimmillaan noin 38 000 euron korvaussumma, joten oikeustappio sattuessa mies ei pääse EU-maiden velkaisimpien ihmisten listalle.
Tämä kertoo jo aika paljon... Voihan se mikkisofta haluta mitä haluaa, muttei tule sitä saamaan. :)
Saavat julkisuutta ja pelottelevat muita lataajia/jakajia.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.1.2010 @ 02:35

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Tuoreimmat uutiset

Chromesta julkaistu 64-bittinen beta Windowsille Chromesta julkaistu 64-bittinen beta Windowsille (31.7.2014 16:54)
Googlen Chrome-verkkoselain tekee hiljalleen tuloa 64-bittiseen aikakauteen. Kesäkuun alussa Windows 7:n ja Windows 8:n kanssa yhteensopivasta 64-bittisestä Chromesta ilmesti Canary-versio ja ....
Android kohtaamassa ison kokoluokan ongelman: Googlea epäillään hallitsevan markkina-aseman väärinkäytöstä Android kohtaamassa ison kokoluokan ongelman: Googlea epäillään hallitsevan markkina-aseman väärinkäytöstä (31.7.2014 11:27)
Androidin suosio on kääntymässä sitä vastaan, sillä Euroopan kilpailuviranomaiset ovat aloittamassa Googlen mobiilistrategian tutkimisen. Viranomaiset epäilevät Googlen toimivan kilpailulainsäädännön ....
6 kommenttia
Samsung: Loppuvuosi on erittäin vaikea Samsung: "Loppuvuosi on erittäin vaikea" (31.7.2014 09:29)
Samsungin mobiilidivisioonan johtaja Kim Hyun-joonin mukaan loppuvuosi on yhtiölle erittäin haastava kovenevan kilpailun takia. Applen odotetaan julkaisevan aiempaa isommalla näytöllä varustettuja ....
1 kommentti
HTC ei hylkää Windows Phonea: Julkistustilaisuus elokuussa HTC ei hylkää Windows Phonea: Julkistustilaisuus elokuussa (31.7.2014 08:57)
HTC on lähettänyt teknologiamedioille kutsuja 19. elokuuta New Yorkissa järjestettävään lehdistötilaisuuteen. Kutsu on hieman tylsähkö, sillä siinä kerrotaan vain tapahtuman paikka ja aika, ....
1 kommentti
Nokian HERE-kartat nähdään tulevissa Ubuntu-puhelimissa Nokian HERE-kartat nähdään tulevissa Ubuntu-puhelimissa (30.7.2014 22:29)
Ubuntu-käyttöjärjestelmää puhelimille kehittävä Canonical on kertonut hyödyntävänsä Nokian HERE-karttoja vakiona Ubuntu Touch -järjestelmässään. Ubuntu Touch -mobiilikäyttöjärjestelmä on ....
1 kommentti

Uutisarkisto