*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Raitiovaunuihin ja metroihin uutisnäytöt

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 12.1.2010 17:31 Kommentteja (9)

Raitiovaunuihin ja metroihin uutisnäytöt JCDecaux Finland aikoo asentaa kaikkiin HKL:n metro- ja raitiovaunuihin näyttöruudut, joissa näytetään muun muassa uutisia. Uutissisällöstä vastaa kaupunkilehti Vartin toimitus.
"Raitiovaunuilla ja metrolla tehdään viikoittain lähes 2,5 miljoonaa matkaa, joten kyse on erittäin merkittävästä jakelukanavasta", kertoo pääkaupunkiseudun Vartin päätoimittaja Janne Kaijärvi.

"Näyttöruutujen sisältö rakennetaan matkustajan kannalta ainutlaatuiseksi, hyperpaikalliseksi uutisvirraksi. Uusi kanava vahvistaa Sanoma Kaupunkilehtien asemaa pääkaupunkiseudun johtavana paikallisuutisten tuottajana", hän jatkaa.

Tiedotusjärjestelmä tulee käsittämään yhteensä lähes 800 20-tuumaista näyttöruutua. Näytöillä tullaan julkaisemaan päivittäin useita kymmeniä uutta jakelukanavaa varten räätälöityjä uutisia. Keskimäärin näyttöjä tullaan asentamaan kaksi kappaletta jokaista vaunua kohden.

Kaupunkilehti Vartti jaetaan pääkaupunkiseudulla 428 000 talouteen joka keskiviikko.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

112.1.2010 18:52

Kyllähän ratikassa ja metrossa saattaa kulkee paljon ihmisiä, ja niistäkin varmaan 90% kulkee 1-3 pysäkkiä eli aika vähän aikaa. Joten miksei busseihinkin laiteta sitten näyttöjä? Siellähän ne ihmiset yleensä pitempään on??

212.1.2010 20:18

Kyllä busseissa oon jo näitä pari kertaa nähny.

312.1.2010 20:38

Total Recal!!1

412.1.2010 22:40

a) vartti on paska lehti(no offense)
b) antakaa ihmisten vaan kuunnella musaa, se näyttää toimivan hyvin. uutiset(jotenkin mä arvaan et mainokset myös) sotkis nykyisen toimivan systeemin. entäs jos joku kivikautine pappa yrittää pyytää olemaan hiljaa et voi kuulla uutisia?
c) nyt on lama ja kaikki tää muu paska meneillää, mitäs jos otettais nää rahat ja kansallisoopperan avustusrahat(+ muu turhat avustukset) ja investoitais vanhustenhoitoon tai jotain? turha yrittää promoo suomee ja helsinkii mitenkää metropolina maailmalle kun se ei oo sellane... ja promoomine ei kans auta ku suomalaiset näköjää haluu välittää sellast kuvaa et tääl elää hulluja ihmisiä. toisaalta onhan ne helsingin rahoja ja silleen mut silti aika turhaa touhua

512.1.2010 23:50

"mitäs jos otettais nää rahat [...] ja investoitais vanhustenhoitoon tai jotain?"

Yksityisen yrityksen syy lahjoittaa liiketoimintansa kasvattamiseen tarkoitetut rahansa kunnan palveluihin on?

"toisaalta onhan ne helsingin rahoja"
Aa. Ennen seuraavaa protestia on suositeltavaa lukea ensin uutinen.

613.1.2010 0:38

Niin no, eikös niistä juuri sillä tavalla tule Helsingin (tai tarkemin kai HKL:n) rahoja, kun mainosfirma maksaa niistä mainospaikoista?

713.1.2010 2:36

Tulee.

813.1.2010 12:37

Minä sain ainakin sellaisen käsityksen, että vaunuissa olisi nimenomaan tarkoitus NÄYTTÄÄ uutisia. Siis matkustajilla olisi mahdollisuus lukea itse uutiset näytöstä.

913.1.2010 18:55

Kauan siinä meni että joku tämän tajusi, jo pitkään löytynyt vastaavaa ulkomailta ja kyllähän porukka sitä intensiivisesti töllää noinkin tylsässä tilanteessa.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Kotimainen Seriously julkaisi suosittuihin Best Fiends -peleihin perustuvan lyhytelokuvan Kotimainen Seriously julkaisi suosittuihin Best Fiends -peleihin perustuvan lyhytelokuvan (27.5.2017 15:03)
Seriously julkaisi tällä viikolla suosittuihin Best Fiends -ötökkäpeleihin perustuvan lyhytelokuvan. Seriously on tähän mennessä julkaissut Best Fiends- (2014) ja Best Fiends Forever -pelit ....
Xiaomi esitteli Mi Max 2 -älypuhelimen: Iso näyttö, valtava akku Xiaomi esitteli Mi Max 2 -älypuhelimen: Iso näyttö, valtava akku (27.5.2017 14:12)
Xiaomi Mi Max 2 on suunnattu isoa näyttöä ja hyvää akunkestoa kaipaaville. Xiaomin mukaan Mi Max 2:n akku kestää kaksi päivää. Pikalatauksella akun voi ladata tunnissa nollasta 68 prosenttiin ....
Apple kehittää uutta prosessoria tekoälylaskentaa varten Apple kehittää uutta prosessoria tekoälylaskentaa varten (27.5.2017 09:23)
Apple on syventänyt tekoälylaskennan tutkimusta myös mikropiirien puolelle. Bloombergin saamien tietojen mukaan IT-jätti kehittäisi Apple Neural Engine -nimistä mikropiiriä, jonka avulla yhtiö ....
Aktiivisuusrannekkeiden tarkkuus testattiin – Tämä ranneke kertoo tarkimmin todellisen pulssin Aktiivisuusrannekkeiden tarkkuus testattiin – Tämä ranneke kertoo tarkimmin todellisen pulssin (26.5.2017 11:51)
Journal of Personalized Medicinessä julkaistussa uudessa tutkimuksessa on selvitetty markkinoilla olevine älykellojen mittaustarkkuutta niin pulssin kuin palaneiden kaloreiden mittauksessa. ....
Androidin perustajan uutuuspuhelin esitellään aivan pian Androidin perustajan uutuuspuhelin esitellään aivan pian (26.5.2017 11:05)
Androidin perustajan Andy Rubinin pystyyn polkaisema Essential-kasvuyritys on paljastanut aikovansa esitellä ensimmäisen älypuhelimensa toukokuun 30. päivänä. Julkaistujen kiusoittelukuvien ....
1 kommentti

Uutisarkisto