*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Raitiovaunuihin ja metroihin uutisnäytöt

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 12.1.2010 17:31 Kommentteja (9)

Raitiovaunuihin ja metroihin uutisnäytöt JCDecaux Finland aikoo asentaa kaikkiin HKL:n metro- ja raitiovaunuihin näyttöruudut, joissa näytetään muun muassa uutisia. Uutissisällöstä vastaa kaupunkilehti Vartin toimitus.
"Raitiovaunuilla ja metrolla tehdään viikoittain lähes 2,5 miljoonaa matkaa, joten kyse on erittäin merkittävästä jakelukanavasta", kertoo pääkaupunkiseudun Vartin päätoimittaja Janne Kaijärvi.

"Näyttöruutujen sisältö rakennetaan matkustajan kannalta ainutlaatuiseksi, hyperpaikalliseksi uutisvirraksi. Uusi kanava vahvistaa Sanoma Kaupunkilehtien asemaa pääkaupunkiseudun johtavana paikallisuutisten tuottajana", hän jatkaa.

Tiedotusjärjestelmä tulee käsittämään yhteensä lähes 800 20-tuumaista näyttöruutua. Näytöillä tullaan julkaisemaan päivittäin useita kymmeniä uutta jakelukanavaa varten räätälöityjä uutisia. Keskimäärin näyttöjä tullaan asentamaan kaksi kappaletta jokaista vaunua kohden.

Kaupunkilehti Vartti jaetaan pääkaupunkiseudulla 428 000 talouteen joka keskiviikko.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

112.1.2010 18:52

Kyllähän ratikassa ja metrossa saattaa kulkee paljon ihmisiä, ja niistäkin varmaan 90% kulkee 1-3 pysäkkiä eli aika vähän aikaa. Joten miksei busseihinkin laiteta sitten näyttöjä? Siellähän ne ihmiset yleensä pitempään on??

212.1.2010 20:18

Kyllä busseissa oon jo näitä pari kertaa nähny.

312.1.2010 20:38

Total Recal!!1

412.1.2010 22:40

a) vartti on paska lehti(no offense)
b) antakaa ihmisten vaan kuunnella musaa, se näyttää toimivan hyvin. uutiset(jotenkin mä arvaan et mainokset myös) sotkis nykyisen toimivan systeemin. entäs jos joku kivikautine pappa yrittää pyytää olemaan hiljaa et voi kuulla uutisia?
c) nyt on lama ja kaikki tää muu paska meneillää, mitäs jos otettais nää rahat ja kansallisoopperan avustusrahat(+ muu turhat avustukset) ja investoitais vanhustenhoitoon tai jotain? turha yrittää promoo suomee ja helsinkii mitenkää metropolina maailmalle kun se ei oo sellane... ja promoomine ei kans auta ku suomalaiset näköjää haluu välittää sellast kuvaa et tääl elää hulluja ihmisiä. toisaalta onhan ne helsingin rahoja ja silleen mut silti aika turhaa touhua

512.1.2010 23:50

"mitäs jos otettais nää rahat [...] ja investoitais vanhustenhoitoon tai jotain?"

Yksityisen yrityksen syy lahjoittaa liiketoimintansa kasvattamiseen tarkoitetut rahansa kunnan palveluihin on?

"toisaalta onhan ne helsingin rahoja"
Aa. Ennen seuraavaa protestia on suositeltavaa lukea ensin uutinen.

613.1.2010 0:38

Niin no, eikös niistä juuri sillä tavalla tule Helsingin (tai tarkemin kai HKL:n) rahoja, kun mainosfirma maksaa niistä mainospaikoista?

713.1.2010 2:36

Tulee.

813.1.2010 12:37

Minä sain ainakin sellaisen käsityksen, että vaunuissa olisi nimenomaan tarkoitus NÄYTTÄÄ uutisia. Siis matkustajilla olisi mahdollisuus lukea itse uutiset näytöstä.

913.1.2010 18:55

Kauan siinä meni että joku tämän tajusi, jo pitkään löytynyt vastaavaa ulkomailta ja kyllähän porukka sitä intensiivisesti töllää noinkin tylsässä tilanteessa.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
3 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
1 kommentti
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....

Uutisarkisto