*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Twilight-kuvaaja ei saanut syytettä

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 12.12.2009 14:30 Kommentteja (14)

Twilight-kuvaaja ei saanut syytettä Kerroimme viime viikolla kuinka poliisi pidätti Twilight: New Moon -elokuvaa (Twilight – Uusikuu) luvatta elokuvateatterissa kuvanneen Samantha Tumpachin, ja pahimmassa tapauksessa hän olisi voinut saada itselleen jopa kolmen vuoden vankeusrangaistuksen luvattomista toimistaan. Tumpachin tarina päättyi kuitenkin onnellisesti, sillä syyttäjä ei ottanut juttua käsiteltäväksi, joten Tumpach ei joudu oikeuteen toimistaan.
Tumpachin asianajaja Dominick Dolcin mukaan koettelemus ei ollut kuitenkaan helppo, vaan Tumpach traumatisoitui tapahtumista. Dolci sanoi myös, että Tumpach haluaa unohtaa tämän asian, koska se oli hänen elämänsä huonoin kokemus. Tumpach ei itse halunnut kommentoida syyttäjän päätöstä.

Tumpachin tapaus on saanut laajasti huomiota ympäri maailma, ja häntä on puolustanut mm. elokuvan ohjannut Chris Weitz, joka on tuominnut Tumpachin huonon kohtelun. Weitzin mukaan on epäreilua tehdä varoittava esimerkki henkilöstä, jonka tarkoituksena ei ollut lakien rikkominen.

Elokuvan jakelusta vastaava elokuvastudio Summit Entertainment kiitti omassa tiedotteessaan elokuvateatterin työntekijöitä, joiden esimerkillisen toiminta antaa luvattomille kuvaajille selvän varoituksen. Elokuvastudiolla ollaan kuitenkin kiitollisia myös siitä, ettei Tumpach saanut toimistaan syytettä.

Vapauttavan päätöksen myötä Tumpach saa digikameransa takaisin, mutta kameran muistikorttia hän ei saa takaisin, koska se sisältää elokuvateatterissa kuvattuja videoita ja kuvia, joissa näkyy elokuvan kohtauksia.

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

112.12.2009 15:14

Hyvä että asiasta pidettiin meteliä.

212.12.2009 15:18

Lainaus:
Elokuvan jakelusta vastaava elokuvastudio Summit Entertainment kiitti omassa tiedotteessaan elokuvateatterin työntekijöitä, joiden esimerkillisen toiminta antaa luvattomille kuvaajille selvän varoituksen.

vitut toi mitään esimerkillistä toimintaa ollut, vaan aivan paskaa toimintaa....Niiden olisi kuulunut seurata tilanne loppuun asti, ja vasta leffan lopussa kutsua poliisit paikalle siinä tapauksessa että kyseinen nainen olisi koko leffan ajan osottanut kameralla valkokangasta. Muussa tapauksessa olisi antanut asian olla, ja kaikilla olisi hyvä mieli

312.12.2009 15:24

Tästä varmaan joku keksii tehdä vielä elokuvan... ja he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti.

412.12.2009 15:33

Jotenki semmonen kutina et kuvamaterjaali takavarikoitiin ennemminkin siksi että sieltä puuttui jotain....

512.12.2009 17:46

Siis mitä ihmettä? Eikö muistikortin voisi pelkästään tyhjentää? Mikäköhän ihme siinä on että koko muistikortti pitää takavarikoida? Kyllä ainakin itseäni harmittaisi että joutuisi vielä käydä ostamassa uuden muistikorin. Varsinkin kun koko muistikorttia ei tarvitsisi tyhjentää vaan riittäisi pelkän elokuvakohtauksen kohdat.

612.12.2009 23:53

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mcmopo:
Siis mitä ihmettä? Eikö muistikortin voisi pelkästään tyhjentää? Mikäköhän ihme siinä on että koko muistikortti pitää takavarikoida? Kyllä ainakin itseäni harmittaisi että joutuisi vielä käydä ostamassa uuden muistikorin. Varsinkin kun koko muistikorttia ei tarvitsisi tyhjentää vaan riittäisi pelkän elokuvakohtauksen kohdat.
ei toi parin euron muistikortin hankkiminen niin paha oo ku maksimissaa jopa 3 vuoden tuomio..

713.12.2009 1:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mcmopo:
Siis mitä ihmettä? Eikö muistikortin voisi pelkästään tyhjentää? Mikäköhän ihme siinä on että koko muistikortti pitää takavarikoida? Kyllä ainakin itseäni harmittaisi että joutuisi vielä käydä ostamassa uuden muistikorin. Varsinkin kun koko muistikorttia ei tarvitsisi tyhjentää vaan riittäisi pelkän elokuvakohtauksen kohdat.
jos on maksanu 10 000€ takuut ja ollu pelko perseessä viikon että saako 3 vuotta linnaa niin veikkaan ettei joku muistikortti hirveesti kiinnosta

813.12.2009 1:19

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Michelola:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mcmopo:
Siis mitä ihmettä? Eikö muistikortin voisi pelkästään tyhjentää? Mikäköhän ihme siinä on että koko muistikortti pitää takavarikoida? Kyllä ainakin itseäni harmittaisi että joutuisi vielä käydä ostamassa uuden muistikorin. Varsinkin kun koko muistikorttia ei tarvitsisi tyhjentää vaan riittäisi pelkän elokuvakohtauksen kohdat.
jos on maksanu 10 000€ takuut ja ollu pelko perseessä viikon että saako 3 vuotta linnaa niin veikkaan ettei joku muistikortti hirveesti kiinnosta
Näin on. mcmopo tuossa vaan taisi penkoa jutusta jännän yksityiskohdan, joka on omiaan ilmentämään koko tapauksen suurta järjettömyyttä.

Ihme stooreja sieltä Ameriikoista raahautuukin... oO

913.12.2009 17:11

Seuraavaksi vahingonkorvausoikeudenkäynti poliisia ja osavaltiota vastaan henkisistä kärsimyksistä ja traumasta. Putka sun muut,tiedä vaikka olisi joutunut perseraiskatuksi siellä :)

1014.12.2009 22:11
NakuMo
Vahvistamaton

Afterdawnin toimittajalta olisi toivonut pikkuisen salapoliisityötä: olisi ollut aika oleellinen tieto jutun tulkinnan kannalta, oliko kyseessä yritys tehdä CAM-versio leffasta vaiko katsoja, joka ei tiennyt kuvauskiellosta ja halusi ikuistaa kokemuksensa (eikä siis kuvata leffaa levityskelpoiseen muotoon).

3v. linnatuomio olisi ihan ok opetus niille pelleille, jotka noita CAM-versiota tekee. "Varastaisivat" (kopioisivat) master-nauhat, niin antaisin rispektiä :D

1114.12.2009 22:48

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NakuMo:
Afterdawnin toimittajalta olisi toivonut pikkuisen salapoliisityötä: olisi ollut aika oleellinen tieto jutun tulkinnan kannalta, oliko kyseessä yritys tehdä CAM-versio leffasta vaiko katsoja, joka ei tiennyt kuvauskiellosta ja halusi ikuistaa kokemuksensa (eikä siis kuvata leffaa levityskelpoiseen muotoon).


se on kyllä kerrottu....
olis kyllä voinu linkin laittaa siihen viimeviikon uutiseen eikä vain mainita sitä niin kädettömimmätkin sen tajuais
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.12.2009 @ 22:50

1214.12.2009 22:58

piratismistä vois tulla semmonen kunnon action elokuva jos on pahiksii warettaja äijjiä ja urheita erikois agentteja ja poliiseja :p


NZXT Lexa s, Nexus RX-8500 850W, 1000gb,xfx HD7950 3GB amd Phenom II 690T -> 1600T 3,8GHZ, Zalman CNPS-9900NT, Asrock 990fx Extreme3, Kingston HyperX blu 1600mhz 16gb, Nuforce icon udac2.

1316.12.2009 12:40

"mutta kameran muistikorttia hän ei saa takaisin, koska se sisältää elokuvateatterissa kuvattuja videoita ja kuvia, joissa näkyy elokuvan kohtauksia."

Mitä hittoa eivätkö voi edes formatoida korttia ja paluttaa...

1416.12.2009 12:54

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kolmis:

Mitä hittoa eivätkö voi edes formatoida korttia ja paluttaa...

ei tietenkään kun se tyttö voisi palkata jonkun firman tai pro-hakkerin palauttamaan ne tiedot, ja jos se muutaman sekunnin epämääräinen 480 x 320 resoluution cam-pätkä pääsisi julkisuuteen se tarkottaisi että RIAA menettäisi taas miljardeja dollareita

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
5 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto