*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Xbox 360:n megapäivitys on aktivoitu!

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 17.11.2009 13:23 Kommentteja (25)

Xbox 360:n megapäivitys on aktivoitu! Microsoftin Xbox 360 -pelikonsolin odotettu jättipäivitys on vihdoin aktivoitu Microsoftin toimesta, ja kuluttajat voivat nyt aloittaa Facebook-, Zune Video-, Twitter- ja Last.FM-palveluiden käyttämisen konsoleillaan.
Kuten aiemmin on kerrottu, vaatii My Community -osiosta löytyvien Facebook- ja Twitter-ominaisuuksien käyttö Xbox Live Gold -jäsenyyden, ja nähtävästi Last.FM ei ole Suomessa elävien kuluttajien käytössä. Zune Videon käyttäminen puolestaan onnistuu ilman Gold-jäsenyyttä ja tarjolla on nippu elokuvia, joiden joukkoon lukeutuvat mm. Matrix, V for Vendetta (V niin kuin verikosto) ja The Shining (Hohto).

Elokuvien vuokraus Zune Videossa maksaa vanhempien elokuvien kohdalla 240 Microsoft Points -pistettä (Microsoftin oman vaihtokurssin mukaan 2,88 euroa) tavallisesta versiosta ja 410 pistettä (4,92 euroa) teräväpiirtoversiosta. Uudempien elokuvien kohdalla hinnoittelu on 330 Microsoft Points -pistettä (3,96 euroa) tavallisesta versiosta ja 490 pistettä teräväpiirtoversiosta (5,88 euroa).

1080p-resoluutiolla ja 5.1-äänillä tarjottavan teräväpiirtosisällön katselu vaatii Microsoftin mukaan HDMI-ulostulon käyttöä ja HDCP-yhteensopivan näyttölaitteen, joten elokuvastudiot suojaavat sisältöään tiukasti myös konsoleilla. Tämän takia 1080p-sisällön katselu ei onnistu vanhemmilla Xbox 360 -konsoleilla, koska niistä ei löydy HDMI-ulostuloa.

1080p-elokuvien suoratoisto vaatii vähintään 4 Mbps -tiedonsiirtonopeudella toimivan laajakaistayhteyden, mutta monet elokuvat voi myös ladata konsolin mahdolliselle kiintolevylle katselua varten, jolloin hitaampikin laajakaistayhteys mahdollistaa sisällön vuokraamisen.

Suoratoiston testaamista varten Zune Videon valikoimista löytyy muutaman minuutin mittainen Avatar-elokuvan esittelypätkä.

Edellinen Seuraava  

25 kommenttia

117.11.2009 13:49

Itse oon jokusen aikaa betatestissä testaillu ja ihan toimiva systeemi eikä hinnatkaa pahoja ole, varsinkaan mikäli halvemmalla ostaa pisteet :)


artikkeliin lisäinfoa:
Leffan voi katsoa suoraan hetken puskuroinnilla tai ladata itselleen, jolloin leffa on katsottavissa muistaakseni 14 vuorokautta tai mikäli katsot leffan se on katsottavissa vielä uudelleen 24 tuntia ensimmäisen katsomiskerran jälkeen.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 17.11.2009 @ 13:54

217.11.2009 14:01
inkognito
Inactive

Onko noita elokuvia tekstitetty?

317.11.2009 14:12

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti inkognito:
Onko noita elokuvia tekstitetty?

http://pelaajalehti.com/2009/11/05/testi...uokrauspalvelu/
tuon mukaan ei ole
Lainaus:
Nurinaa aiheuttaa testityksien puute. Edes englanninkielistä tekstitystä ei löydy, mikä on sääli.

417.11.2009 14:26

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti inkognito:
Onko noita elokuvia tekstitetty?
Juu ei ole tekstejä kylläkään..

517.11.2009 15:00

Lainaus:
1080p-resoluutiolla ja 5.1-äänillä tarjottavan teräväpiirtosisällön katselu vaatii Microsoftin mukaan HDMI-ulostulon käyttöä ja HDCP-yhteensopivan näyttölaitteen, joten elokuvastudiot suojaavat sisältöään tiukasti myös konsoleilla. Tämän takia 1080p-sisällön katselu ei onnistu vanhemmilla Xbox 360 -konsoleilla, koska niistä ei löydy HDMI-ulostuloa.
Mitenköhän varmaa tämä on? Zune.net:n webbisivuilta löytyi seuraavanlainen info asiasta:

To watch high-definition videos in HD quality on your HDTV or monitor, you must play them on HD-capable hardware using HD transmission.

Simply play your rented video on your Xbox 360 console, using an HDMI cable or component video cables to connect the console to your HDTV. If you use an HDMI cable, it will carry the audio signal as well. If you're using component video cables, you'll need to connect separate audio cables.


Noh, illalla pääsee tuotakin testaamaan. Toivottavasti toisto pelaa myös vanhemmalla boksilla ilman HDMI liitäntää..

617.11.2009 15:45

Lainaus:
Mitenköhän varmaa tämä on?

Tuo poiminta on Microsoftin lähettämästä sähköpostista eli itse en asiaa ole tarkastanut.

**Teräväpiirtoelokuvien tarkkuus on 1080p. Tämän näyttäminen edellyttää 1080p-standardia tukevaa teräväpiirtotelevisiota ja HDMI-kaapelia. ... Edellyttää HDMI-kaapelia, HDCP-yhteensopivaa 1080p-näyttöä ja 4 Mbps:n laajakaistanopeutta.

717.11.2009 16:09

Öh.. eli toimisi ilman HDMI-piuhaa? :O minen nyt tämän takia sitä piuhaa kyllä osta, kun tekstejäkään ei ole tarjolla.

Tekstit olisi kova juttu, enkkukieliset riittää.. muuten joutuu huudattamaan telkkaria. Itse ainakin pidän aina enkku tekstejä päällä jossei suomalaisia ole tarjolla.

Olisi kiva saada joku arvostelu leffojen ja palvelun laadusta. Hinta ei ihan mahdottoman kallis ole, mutta tarjonta oli ikävän suppea. Myös tv-sarjat olisi kova lisä tuonne..

Myös mainosrahoitteiset leffat olisi toivottava uutuus.. mutta kyllä sen vitosen justiin sillon tällöin leffasta maksaa jos palvelu oikeasti on hyvä.

817.11.2009 16:33
jaki33
Vahvistamaton

Hinta on liian korkea HD elokuvista, jos olisi ollut 4€ niin se olisi ollut ok. Ottaa vielä sen huomioon että elokuvat on aika vanhoja.

917.11.2009 17:22

Siis mikä megapäivitys? Eihän tässä ole mitään mielenkiintoista mukana? Joku facebook tuki jee? Aika megalomaanista

1017.11.2009 17:26

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jaki33:
Hinta on liian korkea HD elokuvista, jos olisi ollut 4€ niin se olisi ollut ok. Ottaa vielä sen huomioon että elokuvat on aika vanhoja.
HD-leffojen hinta on juuri tuo 4€ jos tilaa Microsoft Pointsit sähköpostiin vaikka GamePointsNowsta. Punnissa kun saa maksaa niin tulee halvaksi.

1117.11.2009 17:55

Leffoista puuttuu tekstit,prkl..
Ja naamakirjasta se chatti,prkl..
Ja miksei mun Boxi tunnista näppiksen skandeja?
(Mikkisoftan näppis)

No leffojen hinnat oli kyllä mulle ihan ok,toivottavasti niihin tulee tekstitykset jossain vaiheessa,mieluummin nyt heti.

1218.11.2009 8:25

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tubbana:
Siis mikä megapäivitys? Eihän tässä ole mitään mielenkiintoista mukana? Joku facebook tuki jee? Aika megalomaanista
no älä! ihan turha ja paska päivitys

1318.11.2009 10:51

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti raiku92:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tubbana:
Siis mikä megapäivitys? Eihän tässä ole mitään mielenkiintoista mukana? Joku facebook tuki jee? Aika megalomaanista
no älä! ihan turha ja paska päivitys
HD-leffojen vuokraus kotisohvalta yhtä nappia painamalla ei maistu?

1418.11.2009 11:20

mielummin käyn videovuokraamossa hakemassa samalla hinnalla. Saa nopeammin (ainakin useimpien nettiyhteyksillä), saa tekstitykset, täyden blu-ray kuvanlaadun, sekä mahdollisuuden "varmuuskopioida" levy itselleen (vahingossa tietty, luulee omaks levyks, eihän kukaan tahallaan tollasta...)

joojoo kaikilla ei ole bluray-asemaa tietokoneessa (kannattais olla) mutta tämä olikin syy miksi mua ei innosta tämä

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 18.11.2009 @ 11:23

1518.11.2009 11:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tubbana:
mielummin käyn videovuokraamossa hakemassa samalla hinnalla. Saa nopeammin (ainakin useimpien nettiyhteyksillä), saa tekstitykset, täyden blu-ray kuvanlaadun, sekä mahdollisuuden "varmuuskopioida" levy itselleen (vahingossa tietty, luulee omaks levyks, eihän kukaan tahallaan tollasta...)

Kai tiesit että blu-ray levyjen kopiontieston kierto on laitonta vaikka kyseessä olisikin oma levy ? ;)

1618.11.2009 15:44

sama se mitä laki tosta mussuttaa, se on jokamiehenoikeus imo =)
eikä sitä kyllä voi "vahvaksi suojaukseksi" sanoa kun sen niin helpolla kiertää, siihen voi sitten vedota

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 18.11.2009 @ 15:46

1718.11.2009 17:46

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tubbana:
sama se mitä laki tosta mussuttaa, se on jokamiehenoikeus imo =)
eikä sitä kyllä voi "vahvaksi suojaukseksi" sanoa kun sen niin helpolla kiertää, siihen voi sitten vedota

Laki määrittelee "vahvaksi suojaukseksi" kaikki joita ei voida vahingossa kiertää eli kyllä Blu-Ray:den suojaus lasketaan tuohon kategoriaan

1818.11.2009 18:00

Ai miten dvd:n suojaus murretaan sitten vahingossa?
Murtuuhan se blu-raykin "vahingossa" jos on vahingossa asentanu vaikka anyDVD HD:n

1918.11.2009 18:06

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tubbana:
Ai miten dvd:n suojaus murretaan sitten vahingossa?
Murtuuhan se blu-raykin "vahingossa" jos on vahingossa asentanu vaikka anyDVD HD:n

Kaikissa dvd-levyissä ei ole kopiosuojausta

2018.11.2009 18:19

häh, no eihän sitä sitten vahingossa murreta?

pointti oli, että miks dvd:n suojaus ei ole vahva, mutta blu-rayn on, vaikka molemmat murtuu yhtä nopeasti ja huomaamatta esim anyDVD:llä

2118.11.2009 20:16
jaki33
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lumiden:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jaki33:
Hinta on liian korkea HD elokuvista, jos olisi ollut 4€ niin se olisi ollut ok. Ottaa vielä sen huomioon että elokuvat on aika vanhoja.
HD-leffojen hinta on juuri tuo 4€ jos tilaa Microsoft Pointsit sähköpostiin vaikka GamePointsNowsta. Punnissa kun saa maksaa niin tulee halvaksi.
joo niin saa, mutta mä tarkotin että jos pisteet ostetaan kotimaasta. kyllähän pelikki on puolet halvempia englannista mutta ei kaikki niitä sieltä tilaa.

2219.11.2009 10:17

s

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tubbana:
häh, no eihän sitä sitten vahingossa murreta?

pointti oli, että miks dvd:n suojaus ei ole vahva, mutta blu-rayn on, vaikka molemmat murtuu yhtä nopeasti ja huomaamatta esim anyDVD:llä
Itseasiassa jos anydvd:n asentaa vaikka tarkoituksena ripata lailliset dvd:t kovalevylle(siinä on varsin kätevä yhden napin ripperi), tulee kopiosuojan murto "kaupan päälle", jolloin tuon voi luokitella mielestäni jo vahingoksi.
Ymmärrät mitä tarkoitan jos olet käyttänyt anydvd:tä.

edit: Jaa, seurasin ketjua väärin, sinähän se sitä anydvdtä alunperin mainostitkin.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jaki33:

joo niin saa, mutta mä tarkotin että jos pisteet ostetaan kotimaasta. kyllähän pelikki on puolet halvempia englannista mutta ei kaikki niitä sieltä tilaa.

"Voi, voi kun tämä vesi on niin kallista"
"Eihän se paljoa maksa kun tuosta hanasta ottaa"
"No jos haluaa sieltä, tarkoitinkin että jos tilaa suoraan afrikasta. Ei kaikki ota vettä hanasta"

Kaikki on kallista jos ostaa sieltä mistä kalleimmalla saa.
Netistä saa napin painalluksella ostettua mitä vain, ja tässä tapauksessa toimitus suoraan sähköpostiosoitteeseen, ei luulisi olevan liian vaikeaa.
Maksaminenkin on tehty paypalilla niin helpoksi ettei se oikein voi mitenkään tuosta enää helpottua.

Esim. tuolta:
http://www.justmicrosoftpoints.com/
4200 pistettä 31.99 puntaa eli 35.8 euroa(85 senttiä / 100 pistettä).

Voit mennä tuonne google translatorin kautta ja leikkiä että sivut on suomessa niin ei tule paha mieli.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.11.2009 @ 10:21

2319.11.2009 18:21

Lainaus:
HD-leffojen vuokraus kotisohvalta yhtä nappia painamalla ei maistu?
Vuokaraamosta saa samaan hintaa suomi teksteillä ite eilen vuokrasin Transfomers 2 BD
Lainaus:
joojoo kaikilla ei ole bluray-asemaa tietokoneessa (kannattais olla)
Ite tappelin BD leffojen kassa kun PC:eessä ei toimi hermot meni

nyt katson kaikki BD PS3 kanssa toimii 100 varmasti
Lainaus:

Laki määrittelee "vahvaksi suojaukseksi" kaikki joita ei voida vahingossa kiertää
Toi suojaus on ihan perseestä 10 leffasta 2 toimii PC kanssa edes AnyDVD HD ei aina auta

Tosin ongelma poistui kun käytän PS3
Lainaus:
Kaikki on kallista jos ostaa sieltä mistä kalleimmalla saa.
PS3 299€ se uus 250G slim malli

Microsoft Xbox 360 Elite 245€ tai perus X-box 360 199€

ei oo musta kalliita ja saa heti kun menee kauppaan
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.11.2009 @ 18:27

2420.11.2009 14:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sokar80:

Lainaus:
Kaikki on kallista jos ostaa sieltä mistä kalleimmalla saa.
PS3 299€ se uus 250G slim malli

Microsoft Xbox 360 Elite 245€ tai perus X-box 360 199€

ei oo musta kalliita ja saa heti kun menee kauppaan
Ja tämähän liittyy tunnetusti microsoftin live-aikaan tai pisteisiin siten että..?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.11.2009 @ 14:10

2522.11.2009 23:02

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bfr:
HD-leffojen vuokraus kotisohvalta yhtä nappia painamalla ei maistu?
no ei, ei oo edes tekstitetty, ennemmin vuokraan videovuokraamosta leffat

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto