*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Jopa miljoona modattua Xbox 360 -konsolia suljettiin pois Livestä

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 12.11.2009 11:31 Kommentteja (32)

Jopa miljoona modattua Xbox 360 -konsolia suljettiin pois Livestä Verkoissa toimivien huutokauppapalveluiden myyntilistat ovat tällä viikolla täyttyneet Xbox 360 -pelikonsoleista, kun Microsoftin aloittaman bannauskampanjan myötä jopa miljoonan modatun Xbox 360 -pelikonsolin pääsy Xbox Live -palveluun estettiin.
Microsoft ei ole julkaissut tarkkoja lukumääriä bannatuista konsoleista, mutta arviot vaihtelevat 600 000 - 1 000 000 konsolin välillä. Koska esto koskee ainoastaan konsoleita, voivat ihmiset palata Xbox Liveen ostamalla itselleen uuden pelikonsolin.

Microsoftin kertomien lukujen mukaan Xbox Live -palvelua käyttää noin 20 miljoonaa ihmistä, joten jopa viisi prosenttia kuluttajista on saattanut muokata konsoliaan esim. piraattipelien pelaamista varten.

Massapotkimisen ajoittaminen odotetun Call of Duty: Modern Warfare 2 -pelin julkaisun yhteyteen ei liene sattumaa, sillä pelin luvattomia kopioita on ladattu ja myyty kymmeniä tuhansia kappaleita.

Modattujen konsoleiden omistajat ovat olleet osin katkeria ja vihaisia Microsoftille. BBC:n Radio 1 -ohjelmaan yhteyttä ottanut Raz kertoi maksaneensa konsolinsa modauksesta 75 puntaa ja hän vertasi konsolinsa bannia oman koiran kuolemaan. Raz ei vielä tiedä, että ostaako hän uuden Xbox 360:n vai hankkiiko hän seuraavaksi PlayStation 3:n.

Verkko-ominaisuuksien rajoittamisen lisäksi konsolin bannaaminen estää mm. pelien asentamisen kiintolevylle ja Windows Media Centre extender -laitteiden käyttämisen konsolin kanssa.

Edellinen Seuraava  

32 kommenttia

112.11.2009 12:34

Lainaus:
BBC:n Radio 1 -ohjelmaan yhteyttä ottanut Raz kertoi maksaneensa konsolinsa modauksesta 75 puntaa ja hän vertasi konsolinsa bannia oman koiran kuolemaan.
Razin kannattais varmaan olla ostamatta mitään konsolia jos on noin kova menetys kyseessä.

212.11.2009 13:00

Maksoi siitä että saa pelata laittomasti hankittuja pelejä ja sitten on katkera kun maksoi siitä ja syyttää mikkisoftaa. Ei vissiin ihan miettinyt Raz loppuun asti mitä suustaan päästää.

312.11.2009 13:42
Rokka2000
Vahvistamaton

Itse ostin PlayStation 3:n, eikä ole harmittanut päivääkään kun ei tarvitse mistään livestä maksaa.

412.11.2009 13:51

Lainaus:
BBC:n Radio 1 -ohjelmaan yhteyttä ottanut Raz kertoi maksaneensa konsolinsa modauksesta 75 puntaa ja hän vertasi konsolinsa bannia oman koiran kuolemaan.

Mistä näitä tulee?

Hieman outoa, että ihmiset rikkovat tietoisesti palvelun käyttöehtoja (monessa maassa myös lakeja) modaamalla konsoliansa ja sen jälkeen jaksava vielä itkeä kun heidät bannataan. Ei pitäis olla ylivoimainen tehtävä valita kahdesta vaihtoehdosta.

[] Joko haluat pelata Livessä ja et modaa.
tai
[] et halua pelata Livessä ja modaat.

512.11.2009 14:39
modimies
Vahvistamaton

X360:n modaamiselle on vähän vaikea keksiä perusteluja piratismin lisäksi, kun perinteinen modauksen perustelu ei käy: homebrew ei pyöri Xbox360:ssä modatullakaan raudalla :-)

612.11.2009 14:59

Itsellä tuo modaus kävi mielessä kun halusin päästä pelaamaan muiden alueiden pelejä esim. japski-pelejä joita ei Suomessa näy eikä tule näkymään. PS3sessa ei niitä aluerajoja tosin olisi, mutta olen boxista kyllä tykännyt vaikka pari RRODia on tullut vierailemaan. Täytyy kyllä aika tauno olla jos hakkaa piraattikopiota netissä. Pc:lläkin siinä nopeasti potkitaan ulos serveriltä.

Moni ihminen kyllä 360- konsolin ostaa sen modaamisen helppouden takia ja uskonkin että MS tässä aika pahasti tuhosi itseltään asiakaskuntaansa.

712.11.2009 15:07

Lainaus:
Moni ihminen kyllä 360- konsolin ostaa sen modaamisen helppouden takia ja uskonkin että MS tässä aika pahasti tuhosi itseltään asiakaskuntaansa.

Huonoa asiakaskuntaa jos eivät ole valmiita maksamaan peleistä. Pelaaminen taitaa kauitenkin vielä olla konsolin päätehtävä. Nykykonsoleista en tiedä, mutta ainakin xboxia, ps2:ta ja cubea myytiin tappiolla/nollakatteella ja voitot otetiin pelimyynnistä.

las ballenas son el camino

812.11.2009 15:36

Ensin x360:sta suljettiin ei-viralliset muistit ja oheislaitteet, nyt miljoona x60 banni listalle ? mmhh, kukahan oikein tuolla mikkisoftalla oikein haluaa päästä eroon tuosta konsolista?

912.11.2009 15:48

Heh. Miljoona warettajaa sai temput omaan nilkkaansa! Hyvä microsoft!!!

1012.11.2009 16:26

No aika äkkii säästetty uuden boxin hinta noilla peli latauksilla :) Jos nyt joskus haluaa takasin liveen.

1112.11.2009 16:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Abexi:
Maksoi siitä että saa pelata laittomasti hankittuja pelejä ja sitten on katkera kun maksoi siitä ja syyttää mikkisoftaa. Ei vissiin ihan miettinyt Raz loppuun asti mitä suustaan päästää.
Mistä tiedät että pelit on hankittu laittomasti? Itsekkin tiedän monta ihmistä jotka ostavat pelin ja varmuuskopioivat sen jotta levyt pysyvät naarmuttomina.

1212.11.2009 17:09

Uskosimpa että ps3 konsoleiden myynti kasvaa ja noi mikkisoftan romut jää ostamatta.

1312.11.2009 17:58
Kimble82
Vahvistamaton

Ite oon modannu PS3sen vaihdoin 80gigasen kovon 250 gigaseen. En vaan oo niin tarkkaan käyttöehtoja lukenu, että onko tuo sallittua... vissiinkin Xboxeja on bannittu pelkän kovonvaihonkin takia????

1412.11.2009 18:37

hyvin toimittu.

Ei vaikuta mitenkään PS3 vs xbox 360 myyntiin tai suosioon. PS3 ei voi modata ollenkaan, joten ei ne modaajat ainakaan sinne siirry, korkeintaan ostaa uuden xboxin ja muistaa pysyä livestä poissa.
Xboxin voi modata, joten se pysyy edelleen suosittuna modaajien/"varmuuskopioijien"/jne keskuudessa. Pitää vaan olla tarpeeks järkeä pääsä pysyä pois livestä jos modaa. Mutta kukaan ei pakota modaamaan, jolloin se on aivan yhtä nettipelikelpoinen kuin pleikkari. (Vaikka Live on miljoona kertaa parempi kuin PSN mut se on offtopic asiaa...)

Jos niitä ei bannittais niin ei varmaan säilyis kauaa Xbox360 pelitalojen ykköskonsolina.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.11.2009 @ 18:50

1512.11.2009 18:41

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kimble82:
Ite oon modannu PS3sen vaihdoin 80gigasen kovon 250 gigaseen. En vaan oo niin tarkkaan käyttöehtoja lukenu, että onko tuo sallittua... vissiinkin Xboxeja on bannittu pelkän kovonvaihonkin takia????
Ellet muuta tehnyt kuin vaihdoit kovalevyn isompaan, tuskinpa olet mitään säännöstöä mennyt rikkomaan. Eiköhän se aivan luvallista ole, koska siinä on ihan tavallinen 2,5" kovalevy. Eihän niitäkään koneita tietääkseni olla bannattu joihin on Linux asennettu...

Eli toisin sanoen, ei tuo ole niin sanottu modaus laisinkaan. Jos olisit pistänyt sen pyörittämään piraatti PS3 pelejä niin sitten kyse olisi laittomasta modauksesta.

1612.11.2009 18:45

Lainaus:
Ite oon modannu PS3sen vaihdoin 80gigasen kovon 250 gigaseen. En vaan oo niin tarkkaan käyttöehtoja lukenu, että onko tuo sallittua...
Kovalevyn vaihtaminen ei ole modaamista

Ja ainakin Stokka ja Verkkokauppa sanoo että kovalevyn vaihto ei vie takuuta ja Verkkokauppa vaihtaa tumpelo asiakkaille rahaa vastaa isomman kovon jos haluu


1712.11.2009 19:22

HITON CHEATTERIT niillä on tieto että ilman maksua kaikki on laitonta joten he tekivät sen omalla taholla ja riskillä jota ei toi raz näköjään ymmärtäny

1812.11.2009 20:04
Järki HOI!.
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti friis:
Lainaus:
BBC:n Radio 1 -ohjelmaan yhteyttä ottanut Raz kertoi maksaneensa konsolinsa modauksesta 75 puntaa ja hän vertasi konsolinsa bannia oman koiran kuolemaan.

Mistä näitä tulee?

Hieman outoa, että ihmiset rikkovat tietoisesti palvelun käyttöehtoja (monessa maassa myös lakeja) modaamalla konsoliansa ja sen jälkeen jaksava vielä itkeä kun heidät bannataan. Ei pitäis olla ylivoimainen tehtävä valita kahdesta vaihtoehdosta.

[] Joko haluat pelata Livessä ja et modaa.
tai
[] et halua pelata Livessä ja modaat.


--------
Totta!.
Se on TYHMÄÄ ja VÄLINPITÄMÄTTÖMYYTTÄ,jos luulee,että tällainen toiminta on laillista,siis Xbox Live-käytössä.

1913.11.2009 0:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kimble82:
Ite oon modannu PS3sen vaihdoin 80gigasen kovon 250 gigaseen. En vaan oo niin tarkkaan käyttöehtoja lukenu, että onko tuo sallittua... vissiinkin Xboxeja on bannittu pelkän kovonvaihonkin takia????
Siitä ei mene edes takuu(tarkistettu maahantuojalta) kunhan tuon alkuperäisen kiekon pitää tallessa. Eli ei tuo millään lailla ole laitonta.


2013.11.2009 8:05

Tällaista ahneuden touhua taas tämäkin. MS kiusaa ihan tavallisia ihmisiä, jotka OVAT OSTANEET heidän konsolinsa. Ei todellakaan anna minkäännäköistä positiivista kuvaa yrityksestä tällainen toiminta. Taidankin vaihtaa viimeisenkin Windows-koneeni Linuxille. Ja lapsille sitten PS3, ei Xboxia koskaan.

2113.11.2009 12:00

Lainaus:
Tällaista ahneuden touhua taas tämäkin. MS kiusaa ihan tavallisia ihmisiä, jotka OVAT OSTANEET heidän konsolinsa.
Pahimmassa tapauksessa modaamisen salliminen voi johtaa siihen, että tietyt ihmiset voivat käyttää erinäköisiä huijauksia Live verkkopeleissä. Joka taas tappaisin Liven idean kokonaan.

las ballenas son el camino

2213.11.2009 12:07

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti horgh:
Tällaista ahneuden touhua taas tämäkin. MS kiusaa ihan tavallisia ihmisiä, jotka OVAT OSTANEET heidän konsolinsa. Ei todellakaan anna minkäännäköistä positiivista kuvaa yrityksestä tällainen toiminta. Taidankin vaihtaa viimeisenkin Windows-koneeni Linuxille. Ja lapsille sitten PS3, ei Xboxia koskaan.
Jos heitä ei bannittaisi niin pelintekijät eivät pitäisi xboxia enää ykköskonsolinaan vaan alkaisivat panostaa PS3 versioihin. Ja pahimmassa tapauksessa lopettaisivat kokonaan boxille pelien tekemisen, jos porukka vaan warettais ne. Että kyllä MS todellakin ajattelee asiakkaitaan...

Tää on täysin yleinen käytäntö enkä voi ymmärtää teitä joiden mielestä MS on tehnyt jotenkin väärin tässä. Ei kukaan halua pelata joidenkin haxxoriwarettajien kanssa samaa peliä, kaikki tietää että ne pilaa muiden pelinautinnon täysin.

Antaa todella positiivisen kuvan Microsoftista. Todella moni MMO esimerkiksi on kuihtunut kasaan vain siitä syystä että epärehellisiä pelaajia ei ole bannattu vaan he saavat temmeltää vapaasti ja pilaa muiden pelin, ja maksavat asikkaat lähtevät meneen.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 13.11.2009 @ 12:14

2314.11.2009 11:15

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti friis:
Lainaus:
Tällaista ahneuden touhua taas tämäkin. MS kiusaa ihan tavallisia ihmisiä, jotka OVAT OSTANEET heidän konsolinsa.

Joka taas tappaisin Liven idean kokonaan.
Eikös jo maksullinen live palaaminen ole hyvä karakoite

Live maksut 3kk = 22,80€ tai 12kk= 59,90€

varmaan mulla menee tuo 60€ johonkin muuhun turhaan vuoden aikana mut silti 59,90€ Live gold tilistä on rahastusta

Ite juuri tosta syystä ikinä edes miettinyt X-boxin hankintaa

PS3 ja PC pelaaminen netissä on ilmaista

2414.11.2009 11:25

Lainaus:
Eikös jo maksullinen live palaaminen ole hyvä karakoite

Live maksut 3kk = 22,80€ tai 12kk= 59,90€

varmaan mulla menee tuo 60€ johonkin muuhun turhaan vuoden aikana mut silti 59,90€ Live gold tilistä on rahastusta

Ite juuri tosta syystä ikinä edes miettinyt X-boxin hankintaa

PS3 ja PC pelaaminen netissä on ilmaista

En tiä mistä noi hinnat oot repinyt, mutta live maksaa 30€ vuodessa. Nopeesti laskettuna about 2,5€ kuussa, jos toi kaataa jonkun talouden niin voi lol :D ei varmaan oo varaa ylipäätään konsolia pitää silloin.

edit; näköjään xboxin sivuilta repinyt, no ei kannata olla tyhmä ja ostaa sieltä
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.11.2009 @ 11:33

2514.11.2009 11:37

En mä niitä hintoja hatusta repinyt vaan X-boxin omalta sivulta

59,90€ 12KK

Hinta seurannassa 45€ - 80€ riippu mistä ostaa

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.11.2009 @ 11:43

2614.11.2009 11:40

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sokar80:
En mä niitä hintoja hatusta repinyt vaan X-boxin omalta sivulta

59,90€ 12KK

Nähtävästi esim täältä sen saa 56.90€

Hinta seurannassa 45€ - 80€ riippu mistä ostaa
http://www.xboxlivecode.net/
32€ ja instanttina emailiin koodit.
29€ myy yks jannu tällä foorumilla sillon tällön
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.11.2009 @ 11:41

2714.11.2009 11:45

En omista X-boxii

Niin en voi tietää jos joku myy peräkontista alehintaan

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.11.2009 @ 11:47

2814.11.2009 13:57

Ihan oikein että bannataan vaikka ite olen modannu boksini.
Se mikä ei mee kaaliin että M$ ei anna lupaa vaihtaa kovoa. Koska sehän on myös normi 2.5" kannettavan kokoine kovalevy. Jos siis päivität konsolin 17.11 ja sulla on tällane niin kovalevyä ei pysty käyttää.

Jos nettipelejä haluan joskus pelaa ja ylimääräistä rahaa on niin Ps3 tulee sit taloon... Pc:llä ei voi pelaa netissä koska ziittarit ovat arkipäivää.

2916.11.2009 23:24

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mcmopo:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Abexi:
Maksoi siitä että saa pelata laittomasti hankittuja pelejä ja sitten on katkera kun maksoi siitä ja syyttää mikkisoftaa. Ei vissiin ihan miettinyt Raz loppuun asti mitä suustaan päästää.
Mistä tiedät että pelit on hankittu laittomasti? Itsekkin tiedän monta ihmistä jotka ostavat pelin ja varmuuskopioivat sen jotta levyt pysyvät naarmuttomina.
En tiedäkään mutta itse tiedän vielä enemmän sellaisia tyyppejä kun lataavat pelin netistä laittomasti. Ja yleisin syy modaukselle on että voidaan pelata "ilmaiseksi" hankittuja pelejä.
Vähän hakemalla haettu tuo vastaväite.

3019.11.2009 17:53

Lainaus:
Itsekkin tiedän monta ihmistä jotka ostavat pelin ja varmuuskopioivat sen jotta levyt pysyvät naarmuttomina.
En tiedä X-boxista mut PS3 kelkaton systeemi on melko huoleton et jos levyyn tulee naarmu se on tullut käyttäjältä ite

3119.11.2009 22:39

Lainaus:
En tiedä X-boxista mut PS3 kelkaton systeemi on melko huoleton et jos levyyn tulee naarmu se on tullut käyttäjältä ite

pointtisi? yhtä paljon se vituttaa tuli naarmut sitten laitteesta tai käyttäjän mokasta...

las ballenas son el camino

323.12.2009 20:55

Te ette idiootit vain tajua.
Ne, ketkä tekevät pelejä, tekevät sitä työkseen. Jos lataat pelin internetistä ilmaiseksi, tekijät eivät saa rahaa, ja sitä myöten vähemmän sitä päivittäistä leipää.

Jos tällainen toiminta olisi laillista, kaikki lataisivat pelinsä internetistä eikä pelien valmistajat enää saisi rahaa = joutuisivat tappiolle = menisivät konkurssiin = EI PELEJÄ.

Puhumattakaan huijaamisesta.
Sitäpaitsi, Xbox LIVE maksaa tietyistä syistä. Tärkein näistä syistä on Microsoftin hostaamat palvelimet. Pleikkarilla ja PC:llä on vain pelaajien hostaamia palvelimit eli "dedicated servereitä". Pelin hostaaja tarvitsee aika kovan nettiyhteyden pitääkseen muut pelaajat hyvin ajan tasalla minimaalisella lagilla.
PC:llä pystyy tietysti vuokraamaan serverin, mutta sekin maksaa.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin (2.12.2016 13:01)
PC-pelikehittäjät ovat viime aikoina laajentuneet mobiilipelimarkkinoille ostamalla sektorilla jo markkinaosuuksia kahmineita yrityksiä. Esimerkiksi Activision Blizzard osti Candy Crush -pelejä ....
Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen (2.12.2016 12:26)
Huawei aikoo päivittää ensi vuoden alussa kaikkiaan kuusi puhelinmallia Android 7.0 Nougatiin. Näin kertovat HDBlog.it- ja Android Central -sivustot, jotka eivät kuitenkaan paljasta tietojensa lähdettä. ....
Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een (2.12.2016 11:16)
Steamin marraskuisten tilastotietojen mukaan lähes puolet pelaajista on siirtynyt Windows 10:een. Satunnaisotantaan perustuvien lukemien mukaan 48,37 prosenttia PC-pelaajista käyttää 64-bittistä ....
2 kommenttia
Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä (2.12.2016 10:53)
Vielä pari vuotta sitten Internet of Things oli hyvin epämääräinen käsite, jota käytettiin lähes kaikissa pöhinäpuheissa, mutta kukaan ei oikein tuntunut käsittävän mitä se käytännössä oikein ....
Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit (2.12.2016 10:32)
Taiwanilainen mobiilipiirikehittäjä MediaTek on esitellyt kaksi uutta suorituskykyisiin älypuhelimiin suunnattua järjestelmäpiiriä. Helio X23 ja Helio X27 ovat muun Helio X20 -malliston mukaisesti ....