*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Antipiratbyrån pakotti Warez-sceneläiset pyytämään anteeksi

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 5.10.2009 17:12 Kommentteja (10)

Antipiratbyrån pakotti Warez-sceneläiset pyytämään anteeksi Ruotsissa tekijänoikeuksia puolustava Antipiratbyrån on kiusannut tämän vuoden aikana useita tekijänoikeudella suojatun sisällön luvatonta nettijakelua harrastavia tahoja. Elokuvia nettiin luvatta jaelleen Svenne/Redcross-ryhmän kohdalla Antipiratbyrånin painostus johti lopulta siihen, että kaikki ryhmän jäsenet jäivät kiinni toiminnastaan.
Pitkiä oikeustaisteluita tai muuta draamaa ryhmään kuuluneiden henkilöiden kohdalla ei kuitenkaan tulla näkemään, sillä vuonna 2000 toimintansa aloittanut ryhmä sai sovittua pahat tekonsa oikeuden ulkopuolella. Sovinnon tarkempia yksityiskohtia ei ole kuitenkaan julkaistu, mutta nähtävästi yhtenä kohtana oli julkisen anteeksipyynnön tekeminen, jonka ryhmä suoritti Warez-scenen sääntöjen mukaisesti omalla NFO-tekstillä.

NFO-tiedostossa kerrotaan ryhmän toiminnan loppuneen kokonaan, koska Antipiratbyrån selvitti heidän henkilöllisyytensä ja löysi heidän käyttämänsä palvelimet. Lisäksi ryhmä pyytää anteeksi aiheuttamaansa vahinkoa, joka on kohdistunut sekä ruotsalaisiin että muiden maiden elokuvia tuottaviin tahoihin. Ryhmä myös pyytää muita tahoja lopettamaan vastaavan luvattoman toiminnan, koska kukaan ei ole loppujen lopuksi turvassa.

Nähtäväksi jää, että ottavatko muut Ruotsissa toimivat Warez-ryhmät vinkistä vaarin, vai jatkavatko he toimintaansa normaalisti.

Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

15.10.2009 18:06

uTorrentin tilastot väittää että olen ladannut 907 Gt.
No, pyydän nyt sitten anteeksi kaikkea lataamaani kaikilta eri tahoilta.
Ja huomenna homma jatkuukin vanhaan malliin, ah, synninpäästö! XD

25.10.2009 19:05

Scene apinat ku tajuisivat alkaa tilan ja nopeuden lisäks kattomaan turvallisuus juttujakin..

http://scenenotice.org/details.php?id=783 linkki svennen nfoo

35.10.2009 20:41

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
uTorrentin tilastot väittää että olen ladannut 907 Gt.
No, pyydän nyt sitten anteeksi kaikkea lataamaani kaikilta eri tahoilta.
Ja huomenna homma jatkuukin vanhaan malliin, ah, synninpäästö! XD
mistä tuon määrän näkee?

45.10.2009 21:02

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thejammy:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
uTorrentin tilastot väittää että olen ladannut 907 Gt.
No, pyydän nyt sitten anteeksi kaikkea lataamaani kaikilta eri tahoilta.
Ja huomenna homma jatkuukin vanhaan malliin, ah, synninpäästö! XD
mistä tuon määrän näkee?
Sen näkee kohdasta Ohje--->tilastot

ja asia mikä ei tähän liity mutta kun menet ohje-->tietoa ja painat siellä T nappia niin alkaa tetris peli :D

55.10.2009 23:20

Harmi... Kyllä on monet Wallanderit tullut groupilta ladattua.


Meniköhän tässä koko "Redcross" -scenen tarina??? Vai pelkästään swedujen?!? :-)

66.10.2009 8:15

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
uTorrentin tilastot väittää että olen ladannut 907 Gt.
No, pyydän nyt sitten anteeksi kaikkea lataamaani kaikilta eri tahoilta.
Ja huomenna homma jatkuukin vanhaan malliin, ah, synninpäästö! XD
Eikö kandeis jo noilla tilastoilla välillä nollailla .dat filua?
:)

76.10.2009 11:39

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:

Eikö kandeis jo noilla tilastoilla välillä nollailla .dat filua? [/img] :)
miks? ite ainakin ladannu ihan vaan freewaresoftia ja linuxin distrtoja niin mi´ks ne pitäs nollata 0=)

86.10.2009 13:08

Turvallisuus ennen kaikkea eli muista pitää "turvaväli".

Olen pahoillani mutta tässä yhteentörmäyksessä kuoli paljon viattomia ihmisiä.

Hatunnoston arvoinen ryhmä, joskaan viimeinen nfo ei ole suoraan sydämmestä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.10.2009 @ 13:09

97.10.2009 12:39

Voi voi. Siinä on munattomia miehiä joukko. Valitettavasti. Ei koskaan saisi alistua tuollaiseen mielivaltaan ja alentua kirjoittamaan tuollaista roskaa, joka ei taatusti ole omaa mielipidettä. On taisteltava katkeraan loppuun saakka. Istuttava vaikka vankilassa. Mutta tällainen itsensä häpeään saattaminen on naurettavaa. Ei tippaakaan kunnioitusta tuota porukkaa kohtaan.

108.10.2009 17:28

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
uTorrentin tilastot väittää että olen ladannut 907 Gt.
No, pyydän nyt sitten anteeksi kaikkea lataamaani kaikilta eri tahoilta.
Ja huomenna homma jatkuukin vanhaan malliin, ah, synninpäästö! XD
Eikö kandeis jo noilla tilastoilla välillä nollailla .dat filua?
:)
Mitähän meinaat tarkoittaa nollaamisella? Miten? Miksi?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
5 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto