*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Antipiratbyrån pakotti Warez-sceneläiset pyytämään anteeksi

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 5.10.2009 17:12 Kommentteja (10)

Antipiratbyrån pakotti Warez-sceneläiset pyytämään anteeksi Ruotsissa tekijänoikeuksia puolustava Antipiratbyrån on kiusannut tämän vuoden aikana useita tekijänoikeudella suojatun sisällön luvatonta nettijakelua harrastavia tahoja. Elokuvia nettiin luvatta jaelleen Svenne/Redcross-ryhmän kohdalla Antipiratbyrånin painostus johti lopulta siihen, että kaikki ryhmän jäsenet jäivät kiinni toiminnastaan.
Pitkiä oikeustaisteluita tai muuta draamaa ryhmään kuuluneiden henkilöiden kohdalla ei kuitenkaan tulla näkemään, sillä vuonna 2000 toimintansa aloittanut ryhmä sai sovittua pahat tekonsa oikeuden ulkopuolella. Sovinnon tarkempia yksityiskohtia ei ole kuitenkaan julkaistu, mutta nähtävästi yhtenä kohtana oli julkisen anteeksipyynnön tekeminen, jonka ryhmä suoritti Warez-scenen sääntöjen mukaisesti omalla NFO-tekstillä.

NFO-tiedostossa kerrotaan ryhmän toiminnan loppuneen kokonaan, koska Antipiratbyrån selvitti heidän henkilöllisyytensä ja löysi heidän käyttämänsä palvelimet. Lisäksi ryhmä pyytää anteeksi aiheuttamaansa vahinkoa, joka on kohdistunut sekä ruotsalaisiin että muiden maiden elokuvia tuottaviin tahoihin. Ryhmä myös pyytää muita tahoja lopettamaan vastaavan luvattoman toiminnan, koska kukaan ei ole loppujen lopuksi turvassa.

Nähtäväksi jää, että ottavatko muut Ruotsissa toimivat Warez-ryhmät vinkistä vaarin, vai jatkavatko he toimintaansa normaalisti.

Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

15.10.2009 18:06

uTorrentin tilastot väittää että olen ladannut 907 Gt.
No, pyydän nyt sitten anteeksi kaikkea lataamaani kaikilta eri tahoilta.
Ja huomenna homma jatkuukin vanhaan malliin, ah, synninpäästö! XD

25.10.2009 19:05

Scene apinat ku tajuisivat alkaa tilan ja nopeuden lisäks kattomaan turvallisuus juttujakin..

http://scenenotice.org/details.php?id=783 linkki svennen nfoo

35.10.2009 20:41

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
uTorrentin tilastot väittää että olen ladannut 907 Gt.
No, pyydän nyt sitten anteeksi kaikkea lataamaani kaikilta eri tahoilta.
Ja huomenna homma jatkuukin vanhaan malliin, ah, synninpäästö! XD
mistä tuon määrän näkee?

45.10.2009 21:02

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thejammy:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
uTorrentin tilastot väittää että olen ladannut 907 Gt.
No, pyydän nyt sitten anteeksi kaikkea lataamaani kaikilta eri tahoilta.
Ja huomenna homma jatkuukin vanhaan malliin, ah, synninpäästö! XD
mistä tuon määrän näkee?
Sen näkee kohdasta Ohje--->tilastot

ja asia mikä ei tähän liity mutta kun menet ohje-->tietoa ja painat siellä T nappia niin alkaa tetris peli :D

55.10.2009 23:20

Harmi... Kyllä on monet Wallanderit tullut groupilta ladattua.


Meniköhän tässä koko "Redcross" -scenen tarina??? Vai pelkästään swedujen?!? :-)

66.10.2009 8:15

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
uTorrentin tilastot väittää että olen ladannut 907 Gt.
No, pyydän nyt sitten anteeksi kaikkea lataamaani kaikilta eri tahoilta.
Ja huomenna homma jatkuukin vanhaan malliin, ah, synninpäästö! XD
Eikö kandeis jo noilla tilastoilla välillä nollailla .dat filua?
:)

76.10.2009 11:39

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:

Eikö kandeis jo noilla tilastoilla välillä nollailla .dat filua? [/img] :)
miks? ite ainakin ladannu ihan vaan freewaresoftia ja linuxin distrtoja niin mi´ks ne pitäs nollata 0=)

86.10.2009 13:08

Turvallisuus ennen kaikkea eli muista pitää "turvaväli".

Olen pahoillani mutta tässä yhteentörmäyksessä kuoli paljon viattomia ihmisiä.

Hatunnoston arvoinen ryhmä, joskaan viimeinen nfo ei ole suoraan sydämmestä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.10.2009 @ 13:09

97.10.2009 12:39

Voi voi. Siinä on munattomia miehiä joukko. Valitettavasti. Ei koskaan saisi alistua tuollaiseen mielivaltaan ja alentua kirjoittamaan tuollaista roskaa, joka ei taatusti ole omaa mielipidettä. On taisteltava katkeraan loppuun saakka. Istuttava vaikka vankilassa. Mutta tällainen itsensä häpeään saattaminen on naurettavaa. Ei tippaakaan kunnioitusta tuota porukkaa kohtaan.

108.10.2009 17:28

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
uTorrentin tilastot väittää että olen ladannut 907 Gt.
No, pyydän nyt sitten anteeksi kaikkea lataamaani kaikilta eri tahoilta.
Ja huomenna homma jatkuukin vanhaan malliin, ah, synninpäästö! XD
Eikö kandeis jo noilla tilastoilla välillä nollailla .dat filua?
:)
Mitähän meinaat tarkoittaa nollaamisella? Miten? Miksi?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Hakkerit vuotivat jaksoja Netflixin kesäkuussa ensi-iltansa saavasta Orange is the New Black -tuotantokaudesta Hakkerit vuotivat jaksoja Netflixin kesäkuussa ensi-iltansa saavasta Orange is the New Black -tuotantokaudesta (29.4.2017 21:25)
TheDarkOverlord-hakkeriryhmä aikoo jatkaa vuotoja myös Orange is the New Black -sarjan jälkeen. Asiasta uutisoi TorrentFreak. TheDarkOverlord kertoo saaneensa Orange is the New Black -sarjan ....
Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa (28.4.2017 17:42)
Odotetut Android-älypuhelimet saapuivat tänään myymälöihin. Helmikuussa MWC-messuilla esitelty LG G6 tuodaan myyntiin yhteistyössä Gigantin kanssa, minkä lisäksi puhelimen voi löytää operaattorien ....
Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin (28.4.2017 17:11)
Bitcoinin arvo kävi eilen uusissa ennätyslukemissa. Kirjoitushetkellä Bitcoinin arvo on noin 1300 dollaria eli noin 1200 euroa. Eilen yhden Bitcoinin arvo oli korkeimmillaan noin 1340 dollaria. ....
iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan (28.4.2017 14:04)
Apple on päättänyt korottaa App Storessa myytävien mobiilisovellusten hintaa. Alhaisin hintaluokka nousee 0,99 eurosta 1,09 euroon. Vastaava hintakorotus tehdään myös Meksikossa ja Tanskassa. ....
2 kommenttia
Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu (28.4.2017 12:34)
Apple Music -suoratoistopalvelu uudistuu jälleen tänä vuonna kun Applen iOS-mobiilikäyttöjärjestelmästä esitellään uusi versio. Asia tuli ilmi Bloombergin tekemästä henkilökuva-artikkelista, ....

Uutisarkisto