*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Antipiratbyrån pakotti Warez-sceneläiset pyytämään anteeksi

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 5.10.2009 17:12 Kommentteja (10)

Antipiratbyrån pakotti Warez-sceneläiset pyytämään anteeksi Ruotsissa tekijänoikeuksia puolustava Antipiratbyrån on kiusannut tämän vuoden aikana useita tekijänoikeudella suojatun sisällön luvatonta nettijakelua harrastavia tahoja. Elokuvia nettiin luvatta jaelleen Svenne/Redcross-ryhmän kohdalla Antipiratbyrånin painostus johti lopulta siihen, että kaikki ryhmän jäsenet jäivät kiinni toiminnastaan.
Pitkiä oikeustaisteluita tai muuta draamaa ryhmään kuuluneiden henkilöiden kohdalla ei kuitenkaan tulla näkemään, sillä vuonna 2000 toimintansa aloittanut ryhmä sai sovittua pahat tekonsa oikeuden ulkopuolella. Sovinnon tarkempia yksityiskohtia ei ole kuitenkaan julkaistu, mutta nähtävästi yhtenä kohtana oli julkisen anteeksipyynnön tekeminen, jonka ryhmä suoritti Warez-scenen sääntöjen mukaisesti omalla NFO-tekstillä.

NFO-tiedostossa kerrotaan ryhmän toiminnan loppuneen kokonaan, koska Antipiratbyrån selvitti heidän henkilöllisyytensä ja löysi heidän käyttämänsä palvelimet. Lisäksi ryhmä pyytää anteeksi aiheuttamaansa vahinkoa, joka on kohdistunut sekä ruotsalaisiin että muiden maiden elokuvia tuottaviin tahoihin. Ryhmä myös pyytää muita tahoja lopettamaan vastaavan luvattoman toiminnan, koska kukaan ei ole loppujen lopuksi turvassa.

Nähtäväksi jää, että ottavatko muut Ruotsissa toimivat Warez-ryhmät vinkistä vaarin, vai jatkavatko he toimintaansa normaalisti.

Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

15.10.2009 18:06

uTorrentin tilastot väittää että olen ladannut 907 Gt.
No, pyydän nyt sitten anteeksi kaikkea lataamaani kaikilta eri tahoilta.
Ja huomenna homma jatkuukin vanhaan malliin, ah, synninpäästö! XD

25.10.2009 19:05

Scene apinat ku tajuisivat alkaa tilan ja nopeuden lisäks kattomaan turvallisuus juttujakin..

http://scenenotice.org/details.php?id=783 linkki svennen nfoo

35.10.2009 20:41

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
uTorrentin tilastot väittää että olen ladannut 907 Gt.
No, pyydän nyt sitten anteeksi kaikkea lataamaani kaikilta eri tahoilta.
Ja huomenna homma jatkuukin vanhaan malliin, ah, synninpäästö! XD
mistä tuon määrän näkee?

45.10.2009 21:02

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thejammy:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
uTorrentin tilastot väittää että olen ladannut 907 Gt.
No, pyydän nyt sitten anteeksi kaikkea lataamaani kaikilta eri tahoilta.
Ja huomenna homma jatkuukin vanhaan malliin, ah, synninpäästö! XD
mistä tuon määrän näkee?
Sen näkee kohdasta Ohje--->tilastot

ja asia mikä ei tähän liity mutta kun menet ohje-->tietoa ja painat siellä T nappia niin alkaa tetris peli :D

55.10.2009 23:20

Harmi... Kyllä on monet Wallanderit tullut groupilta ladattua.


Meniköhän tässä koko "Redcross" -scenen tarina??? Vai pelkästään swedujen?!? :-)

66.10.2009 8:15

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
uTorrentin tilastot väittää että olen ladannut 907 Gt.
No, pyydän nyt sitten anteeksi kaikkea lataamaani kaikilta eri tahoilta.
Ja huomenna homma jatkuukin vanhaan malliin, ah, synninpäästö! XD
Eikö kandeis jo noilla tilastoilla välillä nollailla .dat filua?
:)

76.10.2009 11:39

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:

Eikö kandeis jo noilla tilastoilla välillä nollailla .dat filua? [/img] :)
miks? ite ainakin ladannu ihan vaan freewaresoftia ja linuxin distrtoja niin mi´ks ne pitäs nollata 0=)

86.10.2009 13:08

Turvallisuus ennen kaikkea eli muista pitää "turvaväli".

Olen pahoillani mutta tässä yhteentörmäyksessä kuoli paljon viattomia ihmisiä.

Hatunnoston arvoinen ryhmä, joskaan viimeinen nfo ei ole suoraan sydämmestä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.10.2009 @ 13:09

97.10.2009 12:39

Voi voi. Siinä on munattomia miehiä joukko. Valitettavasti. Ei koskaan saisi alistua tuollaiseen mielivaltaan ja alentua kirjoittamaan tuollaista roskaa, joka ei taatusti ole omaa mielipidettä. On taisteltava katkeraan loppuun saakka. Istuttava vaikka vankilassa. Mutta tällainen itsensä häpeään saattaminen on naurettavaa. Ei tippaakaan kunnioitusta tuota porukkaa kohtaan.

108.10.2009 17:28

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
uTorrentin tilastot väittää että olen ladannut 907 Gt.
No, pyydän nyt sitten anteeksi kaikkea lataamaani kaikilta eri tahoilta.
Ja huomenna homma jatkuukin vanhaan malliin, ah, synninpäästö! XD
Eikö kandeis jo noilla tilastoilla välillä nollailla .dat filua?
:)
Mitähän meinaat tarkoittaa nollaamisella? Miten? Miksi?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville (18.8.2017 13:35)
Toukokuun lopulla ryminällä älypuhelinmarkkinoille yrittäneen Essentialin kompurointi kesän aikana on ollut hirvittävää katsottavaa, mutta yhtiö näyttää vihdoin saanen rivinsä kuntoon ja se ....
Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita (18.8.2017 12:57)
Aikoinaan kyseenalaisilla keinoilla käyttäjiä Facebookista kahminut deittipalvelu Badoo on lisännyt sovellukseensa mahdollisuuden käydä videopuheluita "mätsien" kesken. Ajatuksena on, että ....
iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi (18.8.2017 11:40)
Nimimerkkiä xerub käyttävä hakkeri väittää selvittäneensä iPhone 5s -älypuhelimen Secure Enclave -tietoturvapiirin firmwaren salausavaimen. Secure Enclave -piiri on osa älypuhelimen A7-järjestelmäpiiriä ....
Meneekö sormi suuhun iOS 11:n kanssa? Näin otat kaiken irti uudesta moniajosta Meneekö sormi suuhun iOS 11:n kanssa? Näin otat kaiken irti uudesta moniajosta (18.8.2017 11:11)
Applen tuotteita on kehuttu monesti siitä syystä, että niiden käyttölogiikan omaksuminen ei vaadi ohjekirjaa, vaan kaikki "vaan toimii". Monessa tapauksessa Applen tuotteet ovat varmasti hyvin ....
Nintendo Switch jyräsi myydyimmäksi konsoliksi heinäkuussa Nintendo Switch jyräsi myydyimmäksi konsoliksi heinäkuussa (18.8.2017 11:04)
Nintendolla voidaan olla tyytyväisiä kuluvasta vuodesta. Yhtiön tuorein konsoli, Nintendo Switch, on kärsinyt aiemmin kroonisista toimitusvaikeuksista, mutta tilanne helpotti vihdoin heinäkuussa. ....

Uutisarkisto