*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Sansa Clip+ on SanDiskin uusin MP3-soitin

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 31.8.2009 16:58 Kommentteja (10)

Sansa Clip+ on SanDiskin uusin MP3-soitin Tasaiseen tahtiin uusia mediasoittimia markkinoille työntävä SanDisk ei jättänyt tänäkään syksynä kuluttajia ilman uutta laitetta, vaan yritys esitteli tänään uuden Sansa Clip+ -malliston.
Sansa Clip+ on pieni (5,5 x 3,5 x 1,5 cm ja 25 grammaa) mediasoitin, jossa on yhden tuuman OLED-näyttö kappaletietojen ja valikkojen näyttämistä varten. Soittimen takana klipsi, jonka avulla soittimen saa pysymään mukana hieman kovemmassakin aktiviteetissa.

Clip+ toistaa MP3-tiedostojen ohella WMA-, OGG- (Vorbis), FLAC- ja Audible-formaateissa olevaa audiota, mutta hieman yllättäen AAC-tuki näyttää puuttuvan kokonaan. Musiikkitiedostojen lisäksi soittimesta löytyy FM-viritin, jonka avulla onnistuu analogisten radiokanavien kuuntelu sekä mono-mikrofoni nauhoittamista varten. Akun luvataan kestävän yhdellä latauksella musiikin kuuntelua noin 15 tunnin edestä.

Sisäänrakennettua flash-muistia soittimessa on 2, 4 tai 8 giatavua, ja muistia saa tarvittaessa laajennettua microSD-muistikortin avulla (soitin tukee maksimissaan 16 gigatavun muistikortteja). Musiikki soittimeen siirretään mini-USB-liitännän kautta.

4 gigatavun malleissa värivaihtoehtoina ovat musta, sininen ja viininpunainen. 2 ja 8 gigatavun värivalikoima on rajoitettu mustaan. 2 gigatavun soittimen suositushinta Yhdysvalloissa on 39,99 dollaria, 4 gigatavun soittimen 59,99 dollaria ja 8 gigatavun soittimen 79,99 dollaria. Yhdysvalloissa soittimien myynti alkoi tänään ja Eurooppaan ne ehtivät yrityksen mukaan viimeistään jouluksi, mutta Euroopan suositushintoja SanDisk ei paljastanut vielä. Myyntipaketista löytyvät soitin, USB-kaapeli sekä kuulokkeet.


Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

131.8.2009 17:50

Miksi ostaa 8gb soittimen, jos voi ostaa 2gb soittimen ja microsd 8gb?

231.8.2009 17:53

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Teku007:
Miksi ostaa 8gb soittimen, jos voi ostaa 2gb soittimen ja microsd 8gb?
No miksi ostaa 8Gb muistikortti ja 2Gb soitin jos voi ostaa 8Gb soittimen?

331.8.2009 19:53

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Teku007:
Miksi ostaa 8gb soittimen, jos voi ostaa 2gb soittimen ja microsd 8gb?
No miksi ostaa 8Gb muistikortti ja 2Gb soitin jos voi ostaa 8Gb soittimen?

Hinta?

431.8.2009 20:42

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Teku007:
Miksi ostaa 8gb soittimen, jos voi ostaa 2gb soittimen ja microsd 8gb?
No miksi ostaa 8Gb muistikortti ja 2Gb soitin jos voi ostaa 8Gb soittimen?

Hinta?
Käytännöllisyydestä voi maksaa enemmän.

531.8.2009 23:08

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Teku007:
Miksi ostaa 8gb soittimen, jos voi ostaa 2gb soittimen ja microsd 8gb?
No miksi ostaa 8Gb muistikortti ja 2Gb soitin jos voi ostaa 8Gb soittimen?

Hinta?
Käytännöllisyydestä voi maksaa enemmän.
Voiko SanDisc olla tehnyt siitä sen vaikeampaa, kuin että työntää kerran kortin sisään? En usko, että sitä täytyy poistaa musiikkia sinne siirtäessä. Onko tuo alkutoimenpide parinkympin arvonen?

61.9.2009 9:11
WumWum
Inactive

Tämä on loistava uutinen, koska flac ja ogg tiedostomuotoa tukevia soittimia on niin vähän markkinoilla.

71.9.2009 20:27

Tulee varmaan hankittua jouluna tai milloin saapuukaan, ihan tuon OGG-tuen takia.

82.9.2009 16:25

Kyllähän nykyiset Sansa Clipitkin tukevat Ogg- ja FLAC-formaatteja. Huonona puolena virrankulutus: Akkukesto mp3 n.15h, Ogg 8h ja FLAC pari tuntia. Se siitä onnesta. Korttipaikka tulee kyllä tarpeeseen.

SanDiskiä tuen mielelläni, kun käyvät aktiivista keskustelua foorumilla, ottavat käyttäjien kehitysehdotukset huomioon ja julkaisevat softapäivityksiä soittimiin. Foorumin palautteesta on peräisin myös tuki avoimille tiedostomuodoille. Samoin se, että softan saa päivitettyä käyttöjärjestelmästä riippumatta.

912.9.2009 20:15

Suosittelen Sandiskin soittimia. Itselläni Sandisk Sansa Fuze jossa tilaa 8gigaa + microSD paikka. Äänenlaatu erinomainen, nopea käyttis. flac tuki sekä hyvin kuuluva radio. Lisäksi Sandiskin soittimet ovat järkevän hintaisiakin vrt. ipod

1029.11.2009 16:47

Tää lähti tilaukseen, tilasin ensin aiemman version, mutta se on peruttava tämän takia :) Odottelen innolla kyllä.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Kumpi kannattaa ostaa, Nokia 8 vai OnePlus 5? Kumpi kannattaa ostaa, Nokia 8 vai OnePlus 5? (17.8.2017 14:26)
HMD Globalilta on viime vuoden lopusta lähtien odotettu kieli pitkällä lippulaivapuhelinta, joka näyttäisi millaista rautaa Nokia-puhelimet parhaimmillaan ovat. Sellainen puhelin esiteltiin ....
1 kommentti
Apple pistää rahat pöytään – Hyökkää Netflixiä vastaan omilla tuotannoilla Apple pistää rahat pöytään – Hyökkää Netflixiä vastaan omilla tuotannoilla (17.8.2017 11:52)
Apple aikoo sijoittaa tulevan vuoden aikana miljardi dollaria TV-ohjelmien hankintaan ja tuotantoon, kertoo Wall Street Journal. Yhtiö on jo pidemmän aikaa puhunut palveluliiketoiminnan kasvattamisesta, ....
1 kommentti
Tältä näyttää LG:n V30 – Yksi syksyn kiinnostavimmista älypuhelimista Tältä näyttää LG:n V30 – Yksi syksyn kiinnostavimmista älypuhelimista (17.8.2017 11:08)
Useiden Android-vuotojen takuuvarma lähde, Evan Blass, on julkaissut Twitter-tilinsä kautta lehdistökuvan myöhemmin tässä kuussa esiteltävästä LG V30 -lippulaivapuhelimesta. Kuten odottaa saattoi, ....
Teknologiayhtiöt nousivat vastarintaan – Siivoavat valkoisen ylivallan kannatuksen piiloon Teknologiayhtiöt nousivat vastarintaan – Siivoavat valkoisen ylivallan kannatuksen piiloon (17.8.2017 09:41)
Yhdysvalloissa poliittinen keskustelu on kiihtynyt Charlottesvillen levottomuuksien seurauksena. Virginialaiseen kaupunkiin julistettiin hätätila äärioikeiston mielenosoituksen takia, jotta ....
3 kommenttia
Tässä on uusi Nokia 8 – Lippulaiva kaksoiskameralla Tässä on uusi Nokia 8 – Lippulaiva kaksoiskameralla (16.8.2017 22:03)
HMD Global on laajentanut Android-pohjaisten Nokia-puhelimien valikoimaa neljännellä mallilla. Uusi Nokia 8 edustaa yhtiön tuoteportfolion ylempää hintaluokkaa ja sen luvataan haastavan muut ....
3 kommenttia

Uutisarkisto