*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Sansa Clip+ on SanDiskin uusin MP3-soitin

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 31.8.2009 16:58 Kommentteja (10)

Sansa Clip+ on SanDiskin uusin MP3-soitin Tasaiseen tahtiin uusia mediasoittimia markkinoille työntävä SanDisk ei jättänyt tänäkään syksynä kuluttajia ilman uutta laitetta, vaan yritys esitteli tänään uuden Sansa Clip+ -malliston.
Sansa Clip+ on pieni (5,5 x 3,5 x 1,5 cm ja 25 grammaa) mediasoitin, jossa on yhden tuuman OLED-näyttö kappaletietojen ja valikkojen näyttämistä varten. Soittimen takana klipsi, jonka avulla soittimen saa pysymään mukana hieman kovemmassakin aktiviteetissa.

Clip+ toistaa MP3-tiedostojen ohella WMA-, OGG- (Vorbis), FLAC- ja Audible-formaateissa olevaa audiota, mutta hieman yllättäen AAC-tuki näyttää puuttuvan kokonaan. Musiikkitiedostojen lisäksi soittimesta löytyy FM-viritin, jonka avulla onnistuu analogisten radiokanavien kuuntelu sekä mono-mikrofoni nauhoittamista varten. Akun luvataan kestävän yhdellä latauksella musiikin kuuntelua noin 15 tunnin edestä.

Sisäänrakennettua flash-muistia soittimessa on 2, 4 tai 8 giatavua, ja muistia saa tarvittaessa laajennettua microSD-muistikortin avulla (soitin tukee maksimissaan 16 gigatavun muistikortteja). Musiikki soittimeen siirretään mini-USB-liitännän kautta.

4 gigatavun malleissa värivaihtoehtoina ovat musta, sininen ja viininpunainen. 2 ja 8 gigatavun värivalikoima on rajoitettu mustaan. 2 gigatavun soittimen suositushinta Yhdysvalloissa on 39,99 dollaria, 4 gigatavun soittimen 59,99 dollaria ja 8 gigatavun soittimen 79,99 dollaria. Yhdysvalloissa soittimien myynti alkoi tänään ja Eurooppaan ne ehtivät yrityksen mukaan viimeistään jouluksi, mutta Euroopan suositushintoja SanDisk ei paljastanut vielä. Myyntipaketista löytyvät soitin, USB-kaapeli sekä kuulokkeet.


Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

131.8.2009 17:50

Miksi ostaa 8gb soittimen, jos voi ostaa 2gb soittimen ja microsd 8gb?

231.8.2009 17:53

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Teku007:
Miksi ostaa 8gb soittimen, jos voi ostaa 2gb soittimen ja microsd 8gb?
No miksi ostaa 8Gb muistikortti ja 2Gb soitin jos voi ostaa 8Gb soittimen?

331.8.2009 19:53

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Teku007:
Miksi ostaa 8gb soittimen, jos voi ostaa 2gb soittimen ja microsd 8gb?
No miksi ostaa 8Gb muistikortti ja 2Gb soitin jos voi ostaa 8Gb soittimen?

Hinta?

431.8.2009 20:42

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Teku007:
Miksi ostaa 8gb soittimen, jos voi ostaa 2gb soittimen ja microsd 8gb?
No miksi ostaa 8Gb muistikortti ja 2Gb soitin jos voi ostaa 8Gb soittimen?

Hinta?
Käytännöllisyydestä voi maksaa enemmän.

531.8.2009 23:08

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Teku007:
Miksi ostaa 8gb soittimen, jos voi ostaa 2gb soittimen ja microsd 8gb?
No miksi ostaa 8Gb muistikortti ja 2Gb soitin jos voi ostaa 8Gb soittimen?

Hinta?
Käytännöllisyydestä voi maksaa enemmän.
Voiko SanDisc olla tehnyt siitä sen vaikeampaa, kuin että työntää kerran kortin sisään? En usko, että sitä täytyy poistaa musiikkia sinne siirtäessä. Onko tuo alkutoimenpide parinkympin arvonen?

61.9.2009 9:11
WumWum
Inactive

Tämä on loistava uutinen, koska flac ja ogg tiedostomuotoa tukevia soittimia on niin vähän markkinoilla.

71.9.2009 20:27

Tulee varmaan hankittua jouluna tai milloin saapuukaan, ihan tuon OGG-tuen takia.

82.9.2009 16:25

Kyllähän nykyiset Sansa Clipitkin tukevat Ogg- ja FLAC-formaatteja. Huonona puolena virrankulutus: Akkukesto mp3 n.15h, Ogg 8h ja FLAC pari tuntia. Se siitä onnesta. Korttipaikka tulee kyllä tarpeeseen.

SanDiskiä tuen mielelläni, kun käyvät aktiivista keskustelua foorumilla, ottavat käyttäjien kehitysehdotukset huomioon ja julkaisevat softapäivityksiä soittimiin. Foorumin palautteesta on peräisin myös tuki avoimille tiedostomuodoille. Samoin se, että softan saa päivitettyä käyttöjärjestelmästä riippumatta.

912.9.2009 20:15

Suosittelen Sandiskin soittimia. Itselläni Sandisk Sansa Fuze jossa tilaa 8gigaa + microSD paikka. Äänenlaatu erinomainen, nopea käyttis. flac tuki sekä hyvin kuuluva radio. Lisäksi Sandiskin soittimet ovat järkevän hintaisiakin vrt. ipod

1029.11.2009 16:47

Tää lähti tilaukseen, tilasin ensin aiemman version, mutta se on peruttava tämän takia :) Odottelen innolla kyllä.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Esineiden murskaus hydraulisella prässillä onnistuu nyt myös Androidilla ja iOS:lla Esineiden murskaus hydraulisella prässillä onnistuu nyt myös Androidilla ja iOS:lla (23.4.2017 17:55)
Tamperelainen Hydraulic Press Channel ja Johannes Linnama ovat tehneet mobiilipelin, joka antaa pelaajalle mahdollisuuden kokeilla esineiden murskausta hydraulisella prässillä. Hydraulic ....
Suosituimpaan BitTorrent-sovellukseen suuri muutos: Siirtyy verkkoselaimeen Suosituimpaan BitTorrent-sovellukseen suuri muutos: Siirtyy verkkoselaimeen (22.4.2017 20:50)
Markkinoiden suosituin BitTorrent-sovellus (ainakin länsimaissa) uTorrent (tai µTorrent) on tekemässä suuria uudistuksia. Vuonna 2005 ensimmäistä kertaa julkaistu sovellus on tarjonnut kuluttajille ....
1 kommentti
Microsoft haastaa Chromebookit uusilla Surface-laitteilla Microsoft haastaa Chromebookit uusilla Surface-laitteilla (22.4.2017 20:16)
Microsoftin viime vuosien onnistuneimmat laitteet ovat kantaneet Surface-brändin nimeä. Yhtiön Windows 10 -tabletit ja -läppärit ovat keränneet valtavasti kehuja, jonka lisäksi myyntilukematkin ....
Galaxy S8:n punertava näyttö saa korjauksen, mutta poistaako se ongelmaa? Galaxy S8:n punertava näyttö saa korjauksen, mutta poistaako se ongelmaa? (22.4.2017 20:00)
Samsungin uutuuslaite Galaxy S8 on saapunut jo ensimmäisten ennakkotilaajien kätösiin ympäri maailman ja Suomessakin laite saapuu kauppoihin ensi viikolla, mutta Samsungilla on yhä yksi ongelma ....
Tietojen mukaan uusia, kiiltäviä Pokémoneja saapumassa pian Tietojen mukaan uusia, kiiltäviä Pokémoneja saapumassa pian (22.4.2017 18:29)
Viime vuoden sensaatiopeli Pokémon Go on edelleen suosittu, ainakin silloin, kun päivityksiä saapuu. Päivityksiä ja sitä myöten uusia Pokémoneja on aiempien tietojen mukaan määrä odottaa vasta ....

Uutisarkisto