*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Näin PS3 Slim pistetään osiin

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 27.8.2009 13:56 Kommentteja (14)

Näin PS3 Slim pistetään osiin Erilaisten elektroniikkalaitteiden purkaminen ja kasaaminen oli lapsena monelle mieluinen harrastus. Internetin yleistymisen myötä laitteiden ruumiinavauksista kiinnostuneiden ihmisten ei tarvitse kuitenkaan enää itse aukaista kaikkia laitteita, vaan sisuskalujen kuvia ja ruumiinavausvideoita voi etsiä myös hakukoneiden avulla.
Tämän viikon aikana purkuoperaation kohteeksi joutui odotetusti Sonyn uusi PlayStation 3 Slim -konsoli, jonka avaamisesta ja sisuskaluista julkaistiin iFixit-sivustolla neljän sivun mittainen artikkeli ja yksi YouTube-video.

Kuvien perusteella Slimin jäähdytyksestä vastaa jättimäinen (~95 mm) tuuletin, jota ei yleensä ole nähty näin pienissä laitteissa. Jäähdytyksen ohella suuren muutoksen on kokenut laitteen virtalähde, joka muistuttaa enää hyvin vähän ensimmäisen PS3-konsolin vastaavaa osaa.

Suuria uudistuksia kokenut konsolin emolevy, josta on vuosien saatossa kadonnut runsaasti komponentteja ja samalla piirilevyn pinta-ala on pienentynyt. Pienentyneestä koosta huolimatta konsolin CELL-suoritin ja näytönohjain ovat kuitenkin edelleen massiivisten koteloiden suojaamat, josta osoituksena on iPod Shufflen kanssa otettu vertailukuva.

Konsolin sisällä on puolestaan käytetty runsaasti teippiä johtojen niputtamista varten, joten konsolien kasaamisessa tarvitaan edelleen ihmiskäsien hellää apua.

Alla video avatusta konsolista ja sen sisällöstä

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

127.8.2009 14:22

Hirveitä tommoset slideshow "nopee siirtymä" videot.

227.8.2009 14:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti varmistus:
Hirveitä tommoset slideshow "nopee siirtymä" videot.

On kyllä järkyttävän paskasti editoitu video.. Meni mielenkiinto heti ensimmäisen efektin jälkeen.

327.8.2009 14:46

Video on kyllä aikalailla katselukelvoton.

Tai eihän tuo mikään video ole, vaan diashow.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.8.2009 @ 15:37

427.8.2009 15:14

ei helvetti mikä video :D

527.8.2009 15:54

FAIL!!!

627.8.2009 19:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lerppu86:
FAIL!!!
Mikäs tässä uutisessa on niin fail?

727.8.2009 20:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lagmaster:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lerppu86:
FAIL!!!
Mikäs tässä uutisessa on niin fail?
Video edellisistä kommenteista päätellen. :P

Itteä kiinnostaa tällaiset kuvat :D
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.8.2009 @ 20:34

AMD Phenom II X3 720 @ 3.0 Ghz & AC Freezer 7 Pro | ASRock 970 Extreme4 | Kingston 2x4GB 1333MHz | HIS ATI Radeon 4770 512 MB | Kingston 120GB SSD | WD Caviar Blue 500GB | Antec 902 | XFX 550W | Windows 7 | Logitech G5 | Prodige FlatX | Acer V233H + S231HL 23"

828.8.2009 0:01

loppupeleissä aivan mahtavaa että on ps3 kyennyt pitämään kopiosuojauksen kurissa.

ja luultavasti sellasena se tulee pysymäänkin. toivottavasti.
tuskin toi slimi sitä tulee antaa periks.

komee tua slimi.. tarvii kait ostaa toho fatin vieree ko tulee kauppoihin

928.8.2009 1:27

mikä ihmeen hinku sonyllä on aina tehdä slim mallit konsoleistaan? minkä helvetin takia sitä ei voi heti aluks tehdä niin pieneks kun mahdollista? ai niin... joku idiootti voi tietenki ostaa vaikka toisen samanlaisen konsolin.

1028.8.2009 9:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti peex:
mikä ihmeen hinku sonyllä on aina tehdä slim mallit konsoleistaan? minkä helvetin takia sitä ei voi heti aluks tehdä niin pieneks kun mahdollista? ai niin... joku idiootti voi tietenki ostaa vaikka toisen samanlaisen konsolin.
Minkä takia ei voida tehdä heti 100bilojoonanterahertsin prossuja, kännykän kokoiseen laitteeseen!!!

1128.8.2009 11:27

Ei tossa videossa ole mitään vikaa, ihan vekkuli slideshow.
Jos liikkuva kuva jollekin liikkuu liian lujaa, niin kannattaa katella vaan still-kuvia.
Ainoo virhe on oikeestaan kohdassa 3, jossa tulee sama kuva kahteen kertaan.
Ja koska stillit saa ifix:n sivuilta, niin nillittäjät voivat niistä tehdä paremman slideshown ja pistä linkkiä siitä tänne kriitikkoraadille...

1228.8.2009 15:26

näytti aika hienolta! jos joku tietää millä ohjelmalla toi diashow on tehty nii kertoo vaan!!

1328.8.2009 16:51

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti peex:
mikä ihmeen hinku sonyllä on aina tehdä slim mallit konsoleistaan? minkä helvetin takia sitä ei voi heti aluks tehdä niin pieneks kun mahdollista? ai niin... joku idiootti voi tietenki ostaa vaikka toisen samanlaisen konsolin.
Minkä takia ei voida tehdä heti 100bilojoonanterahertsin prossuja, kännykän kokoiseen laitteeseen!!!
Koska se ei ole teknisesti mahdollista, mutta 100% varmuudella sony ois saanu kutistettua konsolinsa tuohon kokoon heti aluks.

1430.8.2009 11:57

Lainaus:

Koska se ei ole teknisesti mahdollista, mutta 100% varmuudella sony ois saanu kutistettua konsolinsa tuohon kokoon heti aluks.
100% varmasti ei olisi saanut.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa (28.4.2017 17:42)
Odotetut Android-älypuhelimet saapuivat tänään myymälöihin. Helmikuussa MWC-messuilla esitelty LG G6 tuodaan myyntiin yhteistyössä Gigantin kanssa, minkä lisäksi puhelimen voi löytää operaattorien ....
Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin (28.4.2017 17:11)
Bitcoinin arvo kävi eilen uusissa ennätyslukemissa. Kirjoitushetkellä Bitcoinin arvo on noin 1300 dollaria eli noin 1200 euroa. Eilen yhden Bitcoinin arvo oli korkeimmillaan noin 1340 dollaria. ....
iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan (28.4.2017 14:04)
Apple on päättänyt korottaa App Storessa myytävien mobiilisovellusten hintaa. Alhaisin hintaluokka nousee 0,99 eurosta 1,09 euroon. Vastaava hintakorotus tehdään myös Meksikossa ja Tanskassa. ....
2 kommenttia
Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu (28.4.2017 12:34)
Apple Music -suoratoistopalvelu uudistuu jälleen tänä vuonna kun Applen iOS-mobiilikäyttöjärjestelmästä esitellään uusi versio. Asia tuli ilmi Bloombergin tekemästä henkilökuva-artikkelista, ....
Vaasa pääsi jatkoon – Jättimäinen akkutehdashanke etenee Vaasa pääsi jatkoon – Jättimäinen akkutehdashanke etenee (28.4.2017 10:15)
Pohjolaan jättimäisen akkutehtaan rakentamista suunnitteleva Northvolt-kasvuyritys on keventänyt tehtaan potentiaalisten sijoituspaikkojen listaa. Jatkoon pääsi yhteensä 10 paikkakuntaa, joista ....
2 kommenttia

Uutisarkisto