*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Näin PS3 Slim pistetään osiin

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 27.8.2009 13:56 Kommentteja (14)

Näin PS3 Slim pistetään osiin Erilaisten elektroniikkalaitteiden purkaminen ja kasaaminen oli lapsena monelle mieluinen harrastus. Internetin yleistymisen myötä laitteiden ruumiinavauksista kiinnostuneiden ihmisten ei tarvitse kuitenkaan enää itse aukaista kaikkia laitteita, vaan sisuskalujen kuvia ja ruumiinavausvideoita voi etsiä myös hakukoneiden avulla.
Tämän viikon aikana purkuoperaation kohteeksi joutui odotetusti Sonyn uusi PlayStation 3 Slim -konsoli, jonka avaamisesta ja sisuskaluista julkaistiin iFixit-sivustolla neljän sivun mittainen artikkeli ja yksi YouTube-video.

Kuvien perusteella Slimin jäähdytyksestä vastaa jättimäinen (~95 mm) tuuletin, jota ei yleensä ole nähty näin pienissä laitteissa. Jäähdytyksen ohella suuren muutoksen on kokenut laitteen virtalähde, joka muistuttaa enää hyvin vähän ensimmäisen PS3-konsolin vastaavaa osaa.

Suuria uudistuksia kokenut konsolin emolevy, josta on vuosien saatossa kadonnut runsaasti komponentteja ja samalla piirilevyn pinta-ala on pienentynyt. Pienentyneestä koosta huolimatta konsolin CELL-suoritin ja näytönohjain ovat kuitenkin edelleen massiivisten koteloiden suojaamat, josta osoituksena on iPod Shufflen kanssa otettu vertailukuva.

Konsolin sisällä on puolestaan käytetty runsaasti teippiä johtojen niputtamista varten, joten konsolien kasaamisessa tarvitaan edelleen ihmiskäsien hellää apua.

Alla video avatusta konsolista ja sen sisällöstä

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

127.8.2009 14:22

Hirveitä tommoset slideshow "nopee siirtymä" videot.

227.8.2009 14:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti varmistus:
Hirveitä tommoset slideshow "nopee siirtymä" videot.

On kyllä järkyttävän paskasti editoitu video.. Meni mielenkiinto heti ensimmäisen efektin jälkeen.

327.8.2009 14:46

Video on kyllä aikalailla katselukelvoton.

Tai eihän tuo mikään video ole, vaan diashow.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.8.2009 @ 15:37

427.8.2009 15:14

ei helvetti mikä video :D

527.8.2009 15:54

FAIL!!!

627.8.2009 19:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lerppu86:
FAIL!!!
Mikäs tässä uutisessa on niin fail?

727.8.2009 20:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lagmaster:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lerppu86:
FAIL!!!
Mikäs tässä uutisessa on niin fail?
Video edellisistä kommenteista päätellen. :P

Itteä kiinnostaa tällaiset kuvat :D
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.8.2009 @ 20:34

AMD Phenom II X3 720 @ 3.0 Ghz & AC Freezer 7 Pro | ASRock 970 Extreme4 | Kingston 2x4GB 1333MHz | HIS ATI Radeon 4770 512 MB | Kingston 120GB SSD | WD Caviar Blue 500GB | Antec 902 | XFX 550W | Windows 7 | Logitech G5 | Prodige FlatX | Acer V233H + S231HL 23"

828.8.2009 0:01

loppupeleissä aivan mahtavaa että on ps3 kyennyt pitämään kopiosuojauksen kurissa.

ja luultavasti sellasena se tulee pysymäänkin. toivottavasti.
tuskin toi slimi sitä tulee antaa periks.

komee tua slimi.. tarvii kait ostaa toho fatin vieree ko tulee kauppoihin

928.8.2009 1:27

mikä ihmeen hinku sonyllä on aina tehdä slim mallit konsoleistaan? minkä helvetin takia sitä ei voi heti aluks tehdä niin pieneks kun mahdollista? ai niin... joku idiootti voi tietenki ostaa vaikka toisen samanlaisen konsolin.

1028.8.2009 9:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti peex:
mikä ihmeen hinku sonyllä on aina tehdä slim mallit konsoleistaan? minkä helvetin takia sitä ei voi heti aluks tehdä niin pieneks kun mahdollista? ai niin... joku idiootti voi tietenki ostaa vaikka toisen samanlaisen konsolin.
Minkä takia ei voida tehdä heti 100bilojoonanterahertsin prossuja, kännykän kokoiseen laitteeseen!!!

1128.8.2009 11:27

Ei tossa videossa ole mitään vikaa, ihan vekkuli slideshow.
Jos liikkuva kuva jollekin liikkuu liian lujaa, niin kannattaa katella vaan still-kuvia.
Ainoo virhe on oikeestaan kohdassa 3, jossa tulee sama kuva kahteen kertaan.
Ja koska stillit saa ifix:n sivuilta, niin nillittäjät voivat niistä tehdä paremman slideshown ja pistä linkkiä siitä tänne kriitikkoraadille...

1228.8.2009 15:26

näytti aika hienolta! jos joku tietää millä ohjelmalla toi diashow on tehty nii kertoo vaan!!

1328.8.2009 16:51

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti peex:
mikä ihmeen hinku sonyllä on aina tehdä slim mallit konsoleistaan? minkä helvetin takia sitä ei voi heti aluks tehdä niin pieneks kun mahdollista? ai niin... joku idiootti voi tietenki ostaa vaikka toisen samanlaisen konsolin.
Minkä takia ei voida tehdä heti 100bilojoonanterahertsin prossuja, kännykän kokoiseen laitteeseen!!!
Koska se ei ole teknisesti mahdollista, mutta 100% varmuudella sony ois saanu kutistettua konsolinsa tuohon kokoon heti aluks.

1430.8.2009 11:57

Lainaus:

Koska se ei ole teknisesti mahdollista, mutta 100% varmuudella sony ois saanu kutistettua konsolinsa tuohon kokoon heti aluks.
100% varmasti ei olisi saanut.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....
Tekoälyn testaus avautuu: Googlen DeepMind julkaisi testialustansa lähdekoodin Tekoälyn testaus avautuu: Googlen DeepMind julkaisi testialustansa lähdekoodin (5.12.2016 18:50)
Alphabetin tekoälytutkimusta harjoittava DeepMind-yritys on päättänyt avata sen omien algoritmien testaamiseen käytetyn testiohjelman lähdekoodin kaikkien hyödynnettäväksi. DeepMind Lab -niminen ....
Google valitsi vuoden parhaimman pelin – Villitsi nuorison myös Suomessa Google valitsi vuoden parhaimman pelin – Villitsi nuorison myös Suomessa (5.12.2016 17:13)
Vuosi ei ole vielä ehtinyt loppuun saakka, mutta Googlella päätettiin siitä huolimatta jo valita tämän vuoden parhaimmat Android-pelit ja -sovellukset. Google valitsi maailmanlaajuisesti ....

Uutisarkisto