*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Piraattipuolue on merkitty puoluerekisteriin

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 19.8.2009 15:12 Kommentteja (29)

Piraattipuolue on merkitty puoluerekisteriin Suomen Piraattipuolue on nyt saavuttanut yhden merkittävän päämäärän, kun oikeusministeriö hyväksyi sen puoluerekisteriin. Tämän johdosta puolue voi jatkossa asettaa jäseniään ehdokkaiksi tulevissa vaaleissa.
"Piraattipuolueen kannatus on vankalla pohjalla ja jäsenmäärämme kasvaa tasaista tahtia. Nyt on aika myöhäisten epäilijöidenkin herätä todellisuuteen, piraatit ovat tärkeä osa yhteiskuntaamme" kommentoi puolueen puheenjohtaja Pasi Palmulehto lehdistötiedotteessa.

Puolue aikoo osallistua vaaleihin vielä tämän vuoden aikana, kun Loviisassa järjestetään kuntaliitoksen johdosta ylimääräiset kuntavaalit 25. päivä lokakuuta. Puolueen ehdokas vaaleissa on Pernajassa asuva yrittäjä, VTM Mikael Böök.

Viime vuoden toukokuussa perustettu puolue aikoo jatkossa laajentaa paikallistoimintaansa sekä valmistautua hyvissä ajoin vuoden 2011 eduskuntavaaleihin. Lisäksi luvassa on piraattien tekijänoikeus- ja kansalaisoikeusnäkemyksiä valottava teos, jonka työnimi on Piraattioikeus, kansalaisoikeus.

Puoluerekisteriin pääsemisen myötä maailmassa on jo kahdeksan rekisteröityä piraatti-ideologiaa tukevaa puoluetta, joista Suomen edelle kiilasi viime viikolla Britannian piraattipuolue.

Edellinen Seuraava  

29 kommenttia

119.8.2009 15:54

Mielenkiintoisesti asiasta tiedottaa YLE... käykääpäs tutustumassa. Yksi lause siitä, että puolue on rekisteröity... ja loppuuutinen siitä kuinka se poistetaan puoluerekisteristä. :) Se siitä puoluettomasta mediasta ja puoluettomasta uutisoinnista.

Mutta... kovan työn ovat piraatit tehneet - Onneksi olkoon!

219.8.2009 16:02

\o/ go pirates go \o/

319.8.2009 16:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Demus:
Mielenkiintoisesti asiasta tiedottaa YLE... käykääpäs tutustumassa. Yksi lause siitä, että puolue on rekisteröity... ja loppuuutinen siitä kuinka se poistetaan puoluerekisteristä. :) Se siitä puoluettomasta mediasta ja puoluettomasta uutisoinnista.

Mutta... kovan työn ovat piraatit tehneet - Onneksi olkoon!
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti YLE:
Puolue poistetaan rekisteristä, jos se ei ole kaksissa perättäisissä vaaleissa saanut kansanedustajan paikkaa tai jos se on lakannut olemasta rekisteröity yhdistys. Puolue voi myös hakea rekisteristä poistamista itse.
siinä vaan todetaan että miten se poistuu rekisteristä. ei sitä olla poistamassa minnekkään.
vaikka tuolla puolueella ei koskaan tule olemaan minkäänlaista päätäntävaltaa tahi saa edes esitystään läpi.

419.8.2009 16:52

En täysin tue Piraattipuolueen asioita, mutta jos joskus jotain puoluetta äänestän niin se voi hyvinkin olla Piraattipuolue koska sillä on ihan hyviä näkemyksiä ja se voisi toimia vastapainona näille nykyisille puolueille jotka ei nähtävästi osaa muutakuin aiheuttaa kriisin/ongelman/järjettömän päätöksen toisensa perään...

519.8.2009 17:00

Aika näyttää millaisen kannatuksen ja päätäntävallan piraattipuolue vielä saa. Aika jyrkän arvion tämä "teosto" heitti ilmoille.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.8.2009 @ 17:02

619.8.2009 17:49

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mc_lepe:
Aika näyttää millaisen kannatuksen ja päätäntävallan piraattipuolue vielä saa.
Todennäköisesti ei minkäänlaisia. Jos vaikka oikeasti puolueen ehdottamat vaihtoehdot huomattaisiinkin hyviksi, niin isot puolueet nappaisi ne itselleen ja puolue jäisi tarpeettomaksi. Muutenkin aika korjaisi asian itsestään mitä puolue on nyt koettamassa. Nuoret ikäpolvet tulee väistämättä isojenkin puolueiden kautta esille omine mielipiteineen. Ei kokonaan oman puolueen rukkaaminen ainakaan nopeuta tätä tosiasiaa.

Puolueella ei myöskään ole mitään rakentavaa ehdotusta ihan oikeasti tärkeisiin asioihin, kuten yleiseen toimeentuloon tässä maassa.

719.8.2009 18:15

EFFI ei ole saanut yhtäkään asioistaan läpi, mutta toivottavasti Piraattipuolue saa senkin edestä. Muutenkin joskus ITviikon vai oliko DigiTodayssä joku ehdotti, että Piraattipuolue ja EFFI voisivat tehdä yhteistyötä, koska molemmilla on samat tavoitteet, mutta vain eri tavalla kirjoitetut ja Piraattipuolueella on myös patenttilain uudistus. Ainakin minä annan piraattipuolueelle ääneni, koska yksikään muista puolueista ei aja minun mielestäni tärkeitä asioita ja ovat tehneet jo pelkästään tämän vuoden aikana niin pahoja mokia, ettei niitä yksinkertaisesti kehtaa äänestää. Lex Nokia oli ainakin minun mielestäni nykyisten hallituspuolueiden arkussa se viimeinen naula.

Saattaa hyvin olla, ettei Piraattipuolue tule pohtimaan miten työllisyys saataisiin kasvuun ja liitytäänkö NATOon, mutta minusta on tällä hetkellä tärkeämpi taata netissä se sananvapaus ja yksilösuoja kuin miettiä liitytäänkö NATOon vai ei. Nykyään kaikki suuret puolueet eivät ota kantaa asioihin, jotka askarruttavat nuorten mieliä, kuten tekijönoikeudet ja piratismi, vaan eivät kommentoi asiaa ja lopulta menevät sitä rataa jolla rahaa saadaan Teostolta ja levy-yhtiöiltä "vaalirahoituksena".

PIraattipuolue, nosta purheesi ja pelasta veden varaan joutuneet ihmiset, jotta voimme taata yksilösuojan ja sananvapauden myös internetissä!

819.8.2009 18:48

Poistettu

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.11.2009 @ 00:52

919.8.2009 19:50

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Thald0r:

mutta minusta on tällä hetkellä tärkeämpi taata netissä se sananvapaus ja yksilösuoja kuin miettiä liitytäänkö NATOon vai ei.
Niin, onhan se tietysti ihan kädestä käteen, että työllisyys ongelmana jätetään sikseen, koska ilmaiseksi saa kohta ainakin tosi tärkeitä asioita, kuten musiikin ja elokuvat. Siis ihan ihmisen perusedellytyksiä millä elää.

1019.8.2009 21:11

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:
Todennäköisesti ei minkäänlaisia. Jos vaikka oikeasti puolueen ehdottamat vaihtoehdot huomattaisiinkin hyviksi, niin isot puolueet nappaisi ne itselleen ja puolue jäisi tarpeettomaksi. Muutenkin aika korjaisi asian itsestään mitä puolue on nyt koettamassa. Nuoret ikäpolvet tulee väistämättä isojenkin puolueiden kautta esille omine mielipiteineen. Ei kokonaan oman puolueen rukkaaminen ainakaan nopeuta tätä tosiasiaa.

Puolueella ei myöskään ole mitään rakentavaa ehdotusta ihan oikeasti tärkeisiin asioihin, kuten yleiseen toimeentuloon tässä maassa.
Noin se Vihreä Liikekin aloitti..mistä ammennat loppumattoman pessimistisyytesi? :D

1119.8.2009 21:22

Lainaus:

Niin, onhan se tietysti ihan kädestä käteen, että työllisyys ongelmana jätetään sikseen, koska ilmaiseksi saa kohta ainakin tosi tärkeitä asioita, kuten musiikin ja elokuvat. Siis ihan ihmisen perusedellytyksiä millä elää.
mikäs on pointtis?

kyll ny tuli puolue, joka saa multa kannatuksen. muut ovattenkin jo näyttäneet mihin niistä on............

1219.8.2009 23:44

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mc_lepe:
Aika näyttää millaisen kannatuksen ja päätäntävallan piraattipuolue vielä saa.
Todennäköisesti ei minkäänlaisia. Jos vaikka oikeasti puolueen ehdottamat vaihtoehdot huomattaisiinkin hyviksi, niin isot puolueet nappaisi ne itselleen ja puolue jäisi tarpeettomaksi. Muutenkin aika korjaisi asian itsestään mitä puolue on nyt koettamassa. Nuoret ikäpolvet tulee väistämättä isojenkin puolueiden kautta esille omine mielipiteineen. Ei kokonaan oman puolueen rukkaaminen ainakaan nopeuta tätä tosiasiaa.

Puolueella ei myöskään ole mitään rakentavaa ehdotusta ihan oikeasti tärkeisiin asioihin, kuten yleiseen toimeentuloon tässä maassa.
Onhan tuokin mahdollista mutta 100% varmasti ei voi tietää mitään, ellet omista kristalli palloa. Tietysti todennäköisempää on että piraattipuolueen vaikutusvalta ei nouse pilviin.

Toisaalta on sekin tietynlaista vaikutusvaltaa jos isommat puolueet kaappaavaat kenteis ne hyviksi havaitut keinot itselleen. Piraattipuolueen aikaansasaamaa vaikutusta.

Mutta mielenkiintoista seurata mihin piraattiliike suomessa johtaa, vai johtaako minnekkään.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.8.2009 @ 23:45

1320.8.2009 8:27

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:

Noin se Vihreä Liikekin aloitti..mistä ammennat loppumattoman pessimistisyytesi? :D
Paitsi, että niiden ajatukset koskettivat ihan jokapäivästä elämää ja nykyisinhän niillä on ohjelmassaan vaikka mitä.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yourJoost:
mikäs on pointtis?
Varmaan se, että jos oikeasti puhutaan, että tekijänoikeudet musiikissa ym. on tärkeimpiä asioita koko maailmassa, niin sillon on ihmisessä jokin ongelma.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mc_lepe:
Toisaalta on sekin tietynlaista vaikutusvaltaa jos isommat puolueet kaappaavaat kenteis ne hyviksi havaitut keinot itselleen. Piraattipuolueen aikaansasaamaa vaikutusta.
Kuten jo totesinkin, niin muutos ei lähde puolueesta, vaan ihmisistä puolueessa. Kyllä ne samat ihmiset pääsevät ennenpitkää suurienkin puolueiden kautta päättäjiksi, ei siihen kokonaista puoluetta tarvita. Lisäksi yksittäisellä jäsenenllä on ruuremmat mahdollisuudet päästä suuresta puolueesta eduskuntaan, kuin jostain ihan uudesta, saatika puolueesta, jolla ei ole suurempaa sanomaa, paitsi tietysti omasta mielestään.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.8.2009 @ 08:29

1420.8.2009 9:20

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:

Noin se Vihreä Liikekin aloitti..mistä ammennat loppumattoman pessimistisyytesi? :D
Paitsi, että niiden ajatukset koskettivat ihan jokapäivästä elämää ja nykyisinhän niillä on ohjelmassaan vaikka mitä.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yourJoost:
mikäs on pointtis?
Varmaan se, että jos oikeasti puhutaan, että tekijänoikeudet musiikissa ym. on tärkeimpiä asioita koko maailmassa, niin sillon on ihmisessä jokin ongelma.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mc_lepe:
Toisaalta on sekin tietynlaista vaikutusvaltaa jos isommat puolueet kaappaavaat kenteis ne hyviksi havaitut keinot itselleen. Piraattipuolueen aikaansasaamaa vaikutusta.
Kuten jo totesinkin, niin muutos ei lähde puolueesta, vaan ihmisistä puolueessa. Kyllä ne samat ihmiset pääsevät ennenpitkää suurienkin puolueiden kautta päättäjiksi, ei siihen kokonaista puoluetta tarvita. Lisäksi yksittäisellä jäsenenllä on ruuremmat mahdollisuudet päästä suuresta puolueesta eduskuntaan, kuin jostain ihan uudesta, saatika puolueesta, jolla ei ole suurempaa sanomaa, paitsi tietysti omasta mielestään.
Tänä päivänä ei ole yksittäisten ihmisten ajamaa politiikkaa, asiat päätetään niin kuin puolue parhaaksi näkee, puoluekokouksissa. Mikäli sattuisi sellaisen virheen tekemään, että menee esim. äänestämään puolueen linjausta vastaan, ei paljon puutu ettei päädy teloitettavaksi. Tämän maan politiikka on jämähtänyt paikoilleen, ja Piraattipuolue onkin tervetullut uutuus sille. Valtapuolueet eivät esimerkiksi ole koskaan saaneet nuoria äänestäjiä liikkeelle, yksinkertaisesti koska nuoret eivät ole kokeneet mitään puolueiden ajamista asioista omikseen. Piraattipuolue tulee tekemään muutoksen tähän, ja nuoria nukkuvia äänestäjiä on yllättävän paljon. Visioisin että Piraattipuolue tulee vielä yllättämään kaikki. Tätä ainakin hartaasti toivon.

E: Tosiaan, Piraattipuolue on nykyään erisnimi.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.8.2009 @ 09:22

1520.8.2009 9:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:
Varmaan se, että jos oikeasti puhutaan, että tekijänoikeudet musiikissa ym. on tärkeimpiä asioita koko maailmassa, niin sillon on ihmisessä jokin ongelma.
Hieno asenne.. Koska on olemassa isompia ongelmia, ei kannata ratkoa edes niitä pieniä ja ratkaistavissa olevia. Ihan turhaa hukata moiseen aikaa ja energiaa, totta. Paljon parempi vain voivotella niitä suurempia maailmaa syleileviä ongelmia ja olla tekemättä mitään.

Ei kai piraattipuolue musiikia ilmaiseksi tavoittele, vaan pyrkii järkevöittämään immateriaalioikeuksia (yhtenä tavoitteenaan).

1620.8.2009 10:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lamma:

Ei kai piraattipuolue musiikia ilmaiseksi tavoittele, vaan pyrkii järkevöittämään immateriaalioikeuksia (yhtenä tavoitteenaan).
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti piraattipuolue.fi:

Tekijänoikeudet eivät saa rajoittaa teosten epäkaupallista käyttöä.

Miten itse tulkitset tuon lauseen?
Minä tulkitsen näin: Kopioit kaikkien bändien discografiat kaikille maapallon ihmisille ilmaiseksi = laillista

Kopioit kaikkien bändien discografiat kaikille maapallon ihmisille ja pyydät siitä rahaa = rikollista

Tuota sitten kutsutaan täysin avuttomasti perustelluilla argumenteilla "järkevöittämiseksi"(musiikin kopiointi ei ole varastamista koska tuote monistuu eikä vaihda omistajaa. hohhoijaa. Miksei minua päästetä leffateatteriin ilmaiseksi? Eihän siinä kukaan menetä mitään?)

1720.8.2009 12:35

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:
Kuten jo totesinkin, niin muutos ei lähde puolueesta, vaan ihmisistä puolueessa. Kyllä ne samat ihmiset pääsevät ennenpitkää suurienkin puolueiden kautta päättäjiksi, ei siihen kokonaista puoluetta tarvita. Lisäksi yksittäisellä jäsenenllä on ruuremmat mahdollisuudet päästä suuresta puolueesta eduskuntaan, kuin jostain ihan uudesta, saatika puolueesta, jolla ei ole suurempaa sanomaa, paitsi tietysti omasta mielestään.
Ymmärsinkö oikein, että mielestäsi yksipuoluejärjestelmä olisi se paras ratkaisu? Mm. Neuvostoliitossa oli sellainen.

Isotkin puolueet olivat aikoinaan pieniä. Jo aikaisemmin mainittu Vihreiden nousu ja toisaalta Perussuomalaisten kannatus on osoittanut, että kyllä pienilläkin on mahdollisuuksia, jos niiden ajamat asiat kolahtavat jollekin - oli ne asiat sitten oikeita tai vääriä. Piraattipuolue voisi oikeasti saada ne nuoret vaaliuurnille, vaikkei niiden ajama asia olisikaan ratkaisuna kaikkeen maailman pahaan. Kyllä ne suuremmat kokonaisuudet hahmottuvat sitten ajan myötä.

1820.8.2009 15:58

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:
Paitsi, että niiden ajatukset koskettivat ihan jokapäivästä elämää ja nykyisinhän niillä on ohjelmassaan vaikka mitä.

Kyllähän Vihreä Liike oli alunalkaen radikaaleja ja laittomia keinoja käyttävä liikehdintä, missä oli tosi kirjavaa sakkia mukana mm. feministejä ja luonnonsuojelijoita. Itseasiassa liikkeestä erosi mittava määrä ihmisiä silloin, kun he julistautuivat puolueeksi. Reilut 20 vuotta sitten kahlitsivat itsensä ketjuilla kaivinkoneisiin ja nyt ovat hallitus- ja EU-parlamenttipuolue. Itseasiassa Piraatit ovat paljon organisoidumpi ja aatteeltaan ytimekkäämpi puolue kuin entisajan Vihreät. Mielenkiinnolla jäämme odottamaan mihin suuntaan puolue kehittyy.

1923.8.2009 1:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti qkkeli:
ei paljon puutu ettei päädy teloitettavaksi.
Päädyttiin taas kädet ja jalat katkomaan? Sehän piraattien erityispuolustus.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lamma:
Hieno asenne.. Koska on olemassa isompia ongelmia, ei kannata ratkoa edes niitä pieniä ja ratkaistavissa olevia.
Tarkkaanottaen en niin väittänyt.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Demus:
Ymmärsinkö oikein, että mielestäsi yksipuoluejärjestelmä olisi se paras ratkaisu?
Perse edellä taas kerran puuhun.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:
Kyllähän Vihreä Liike oli alunalkaen radikaaleja ja laittomia keinoja käyttävä liikehdintä, missä oli tosi kirjavaa sakkia mukana mm. feministejä ja luonnonsuojelijoita. Itseasiassa liikkeestä erosi mittava määrä ihmisiä silloin, kun he julistautuivat puolueeksi.
Puhutaan kuitenkin nykyisestä puolueesta. Piraatit jatkaa laittomuuksia vaikka ovatkin puolue.

2023.8.2009 13:26

Niin, nykyiset puolueethan kaikki toimivat lakien mukaan?
Ja pm saa valehdella vaikka suorassa tv -lähetyksessä.
Tässä ei paljon tunnu omatunto kolkuttavan, jos warettaa ............

2123.8.2009 14:53

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yourJoost:
Niin, nykyiset puolueethan kaikki toimivat lakien mukaan?
Ja pm saa valehdella vaikka suorassa tv -lähetyksessä.
Tässä ei paljon tunnu omatunto kolkuttavan, jos warettaa ............
Ei kovin moni puolue ole laittomuudesta kiini jäänyt tai edes asiodien eteenpäin ajamisesta, joka olisi laitonta.

Jos viittaat puoluerahoittamiseen, niin niissä ei ole ollut puolueiden kannalta laittomuuksia. On aivan laillista ottaa rahaa vastaan. Vaikkakin en itse hyväksyisi rahan keruuta esim. valtion omistamista yhtiöistä, mitä kokoomus teki. Laitonta sekään ei tosin ollut.

2223.8.2009 18:19

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:

Puhutaan kuitenkin nykyisestä puolueesta. Piraatit jatkaa laittomuuksia vaikka ovatkin puolue.
Mitäs laitonta he ovat nyt tehneet? Siinä mielessä alkuaikojen Piraattipuolue eroaakin tosiaan alkuaikojen Vihreistä, että Piraattipuolue pyrkii laillisin keinoin vaikuttaa lainsäädäntöön.

2323.8.2009 18:27

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:

Puhutaan kuitenkin nykyisestä puolueesta. Piraatit jatkaa laittomuuksia vaikka ovatkin puolue.
Mitäs laitonta he ovat nyt tehneet? Siinä mielessä alkuaikojen Piraattipuolue eroaakin tosiaan alkuaikojen Vihreistä, että Piraattipuolue pyrkii laillisin keinoin vaikuttaa lainsäädäntöön.
Eli waretus ei jatku (vertaus puihin sidontaan)?

2423.8.2009 18:41

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:

Eli waretus ei jatku (vertaus puihin sidontaan)?
Tuskinpa he puolueena warettavat. Puolueena he tosin pyrkivät järkevöittämään tekijänoikeuslakeja yhtenä päämääristään. Vihreä Liike taas käytti aikoinaan liikkeenä laittomuuksia päämääriensä toteutukseen. Ei silti, että siinä mitään pahaa olisi, radikalismi on saanut paljon hyvää kehitystä aikaan maailmanhistoriassa.

2523.8.2009 18:56

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:

Eli waretus ei jatku (vertaus puihin sidontaan)?
Tuskinpa he puolueena warettavat. Puolueena he tosin pyrkivät järkevöittämään tekijänoikeuslakeja yhtenä päämääristään. Vihreä Liike taas käytti aikoinaan liikkeenä laittomuuksia päämääriensä toteutukseen. Ei silti, että siinä mitään pahaa olisi, radikalismi on saanut paljon hyvää kehitystä aikaan maailmanhistoriassa.
Puolueena tai ei, niin sitä vissiin tapahtuu? Riittänee kuitenkin, että puolueen jäsen tai jäsenet niin tekee.

Puolueena tai ilman, ei kovin järkevältä tuo puolueohjelma vaikuta.
Kuten jo totesin aiemmin; On se vaan kumma, ettei noinkin hyvää ehdotelmaa tule heti rahoittamaan muusikot sun muut teoksien tekijät.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 23.8.2009 @ 18:58

2623.8.2009 19:18

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:

Puolueena tai ei, niin sitä vissiin tapahtuu? Riittänee kuitenkin, että puolueen jäsen tai jäsenet niin tekee.

Puolueena tai ilman, ei kovin järkevältä tuo puolueohjelma vaikuta.
Kuten jo totesin aiemmin; On se vaan kumma, ettei noinkin hyvää ehdotelmaa tule heti rahoittamaan muusikot sun muut teoksien tekijät.
Luulen, että waretusta tapahtuu ihan yli puoluerajojen. :D En ymmärrä tuota sinun rahoitusfetissiä, miksi muusikoiden pitäisi rahoittaa Piraattipuoluetta? Musiikin kuluttajien sen sijaa olettaisi innostuvan Piraattipuolueen ajatuksista. Toki jos eläisimme järkevässä maailmassa, kaikki tekisivät yhteistyötä oikean piratismin kukistamiseksi ja järkevien tekijänoikeuslakien saamiseksi, mutta saavutettujen etujen puolustamista ja kaiken uuden vieroksumista ja pelkäämistä tämä maailma on täynnä.

2723.8.2009 20:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:

Luulen, että waretusta tapahtuu ihan yli puoluerajojen. :D En ymmärrä tuota sinun rahoitusfetissiä, miksi muusikoiden pitäisi rahoittaa Piraattipuoluetta? Musiikin kuluttajien sen sijaa olettaisi innostuvan Piraattipuolueen ajatuksista. Toki jos eläisimme järkevässä maailmassa, kaikki tekisivät yhteistyötä oikean piratismin kukistamiseksi ja järkevien tekijänoikeuslakien saamiseksi, mutta saavutettujen etujen puolustamista ja kaiken uuden vieroksumista ja pelkäämistä tämä maailma on täynnä.
Luulen, että on sitä puihinkin sitouduttu "yli puoluerajojen".

Rahoitus tulee kyllä kysymykseen, kun miettii Piraattipuolueen puheita. Ja onhan se nyt puolueellekin kivaa, että rahaa tulee, etenkin noin nerokkaasta ansaintajärjestelmän keksimisestä, jossa kaikki saa kaiken ilmaiseksi.

2823.8.2009 21:48

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:


Luulen, että on sitä puihinkin sitouduttu "yli puoluerajojen".

Rahoitus tulee kyllä kysymykseen, kun miettii Piraattipuolueen puheita. Ja onhan se nyt puolueellekin kivaa, että rahaa tulee, etenkin noin nerokkaasta ansaintajärjestelmän keksimisestä, jossa kaikki saa kaiken ilmaiseksi.
Mikäs tämä tällainen järjestelmä sitten oikein on?

293.9.2010 13:14
Hannu Roine
Vahvistamaton

Etsin puoluetta Suomesta, joka vihdoinkin ottaisi asiakseen muuttaa vallitsevaa musiikkipolitiikkaa. Kaikkihan me tiedämme, että ns. perinteisen klassisenmusiikin valta-asema on yhä vielä huipussaan, vaikka ajanmukainen populaarimusiikki muuten hallitsee musiikkimarkkinoita. Se on helposti todistettavissa, sillä vankkojen tilastotietojen mukaan Suomen valtio tänäkin päivänä kaikista musiikkituistaan, rahoittaa perinteistä musiikkia 95 %:sti, ja vain 5 %:lla tuetaan muuta musiikkia. Mainittu epäkohta ilmenee kärjekkäästi mm. taiteenperusopetuksen puolella musiikkiopistosektorilla, sillä vain n.6%.ssa musiikkiopistoista opetetaan populaarimusiikkia vaikka 1998 säädetty laki vaatii sen mukaan ottamista.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....
Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä (8.12.2016 17:41)
Ensi vuoden alussa julkaistaviin Galaxy S8 -sarjan älypuhelimiin on tulossa koko etualan kattava näyttö, kertoo Bloomberg. Applenkin on huhuttu kehittävän vastaavaa älypuhelinta ensi vuodeksi. ....
1 kommentti
Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....
3 kommenttia

Uutisarkisto