*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

TPB:n torrentit jaossa 22 gigatavun pakettina

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 17.8.2009 13:02 Kommentteja (21)

TPB:n torrentit jaossa 22 gigatavun pakettina The Pirate Bayn (TPB) mahdollinen siirtyminen Global Gaming Factory X AB:n omistukseen ensi viikon torstaina on herättänyt huolta torrent-piireissä, koska kaupan myötä TPB:n säilömät torrent-tiedostot voivat hävitä bittiavaruuteen. Nyt asiasta ei kuitenkaan tarvitse enää murehtia, sillä lähes kaikista TPB:n kautta ladattavissa olevista torrent-tiedostoista on otettu varmuuskopio, jonka voi nyt ladata täältä Torrent-ohjelman avulla.
Noin 22 gigatavun kokoinen paketti pitää sisällään sqlite3-ohjelmalla luodun tietokannan, joka sisältää 873671 torrent-tiedostoa sekä niihin liittyvät tiedot, kuten kuvaukset ja julkaisupäivät. Tietokanta ei sisällä torrent-tiedostoihin liittyviä kommentteja, joita TPB:n käyttäjät ovat lisänneet sivuilleen, eikä se sisällä tietoa siitä, että kuka torrent-tiedoston on lähettänyt TPB:n palvelimille.

Tietokannan käyttöä varten mukana on ainakin Apachen ja lighttpd:n kanssa toimiva web-käyttöliittymä, jonka myötä oman TPB-kopion saa pystyyn hetkessä. Kaikkiin tietokannan torrent-tiedostoihin on lisätty trakkeriksi openbittorrent.com, joten torrent-tiedostojen käyttö onnistuu vaikka TPB sulkeutuisi kokonaan.

Edellinen Seuraava  

21 kommenttia

117.8.2009 13:20

TPB alkaa olla kohta menneen talven lumia, kun siitä kohta tulee RIAA ym. asioita ajava sivusto, joten tuskin siellä on kohta mitään järkevää syytä vierailla.

217.8.2009 13:26

Joo mut eipä tuo ole ainut träkkeri edelleenkään.Niitä tulee koko ajan uusia ku vanhoja suljetaan.

317.8.2009 14:40

Mutta ainakin tekee asiansa loppuun asti kunnolla. Muut eivät ole, edes vaivautuneet säilömään julkaistuja torskia...

417.8.2009 14:46

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SandboX:
Joo mut eipä tuo ole ainut träkkeri edelleenkään.Niitä tulee koko ajan uusia ku vanhoja suljetaan.
eikös jossain joku sanonut että kun yks suljetaan/lopetetaan/raidataan ni vähintään 2 nousee hyvin äkkiä korvaamaan tuon edellisen

517.8.2009 14:51

Ei bayn tapaista ihan helposti korvata.

617.8.2009 15:11

Ihme porukkaa... Kaikki itkee täällä vaikka koko pirate bay ei ole viellä muuttunut.

717.8.2009 15:12

Harvan torrent sivuston takana seisoo yhtä uskaliaat sällit, kun nämä mainetta ja kunniaa tahkoneet TPB:n keulahahmot.

Mutta onnneksi on niitä muitakin paikkoja .torrent tiedostojen etsimiseen.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 17.8.2009 @ 15:12

817.8.2009 17:04

Todellakin eniten TPB:n toiminnassa on ilahduttanut se suuri urheus, jota ylläpito on osoittanut taistellessaan mammuttimaisten mafiamörköjen mielivaltaa vastaan. Vaikka piraattipoukaman pojat jäisivätkin lopulta alakynteen, on tämä miltei eeppisiin mittoihin yltänyt oikeustaistelu vahvistanut uskoa siihen, että pelon ilmapiiriin perustuvia, vakiintuneita valtarakenteita on mahdollista huojuttaa rauhanomaisin keinoin.

917.8.2009 20:00

Siis täh! Kuinka osaa olla lyhytnäköistä porukaa! Puhutaan TPBstä ihannoivaan sävyyn. Ei ole kenellekkään tullut mieleen, että mitäs sitten kun kaikki musiikki, tms. ladataan laittomasti. Mahtaako artistit tehdä musiikkia, kun ei saa mistään hyvitystä? Eipä sitten enää latailla, kun ei ole ladattavaa. Enkä mitenkään pidä pakkovaltaa ja jättimäisiä musiikkitaloja hyvänä, mutta ihan totta, ei näin!

1017.8.2009 20:31

Väitätkö ihan oikeasti ja vakavasti, että musiikki häviää maapallolta jos siitä ei makseta? En väitä että tilanne pitäisi mennä siihen että mistään ei makseta missään tilanteessa, mutta tuo väittämäsi on täysin naurettava keino taas yrittää selittää miksi lataaminen on niin väärin. Mieti puheitasi hetki ennen tarttumista näppäimistöön.

Ei en itse kyllä miettinyt puheitani vaan tulivat suoraan jostain sieltä.

1117.8.2009 20:49

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti No_voi:
Siis täh! Kuinka osaa olla lyhytnäköistä porukaa! Puhutaan TPBstä ihannoivaan sävyyn. Ei ole kenellekkään tullut mieleen, että mitäs sitten kun kaikki musiikki, tms. ladataan laittomasti. Mahtaako artistit tehdä musiikkia, kun ei saa mistään hyvitystä? Eipä sitten enää latailla, kun ei ole ladattavaa. Enkä mitenkään pidä pakkovaltaa ja jättimäisiä musiikkitaloja hyvänä, mutta ihan totta, ei näin!
Varmasti maksan 10-20 € jostain kiiltävästä kiekosta jossa on vähän ääntä, ja yleensä vaan pari minuuttia hyvää ääntä. Netin musiikkikaupatkin velottavat ihan sikamaisia hintoja. 10 senttiä kuulostaisi kohtuulliselta biisin hinnalta, mutta ylipäänsä yksittäisistä biiseistä maksaminen ei tunnu luontevalta. Miksi artistien pitäisi etes saada rahaa suoraan biisien myynnistä? Konserteista saa rahaa ja voisi yritttää keksiä jotain uutta. Miten olisi kaikille ilmanen "Pirate Bay" ja sitten sieltä nähtäisiin tilastotiedoista paljonko minkäkin artistin biisejä on ladattu, josta voitaisiin laskea paljonko valtion pitää maksaa artistille palkkaa. (Taikka sitten kuukausimaksullinen palvelu joka toimisi samalla periaatteella.)

Edit: Ite ainaki paljo mielummin maksasin "musaveroa" ku jotain mediaveroa jolla rahotetaan jotain Ylen ruotsinkielisiä kanavia 8--D.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 17.8.2009 @ 20:54

1217.8.2009 23:23

Toki se "musiikki häviää maapallolta" juttu oli aika teoreettinen tilanne, mutta idea on kuitenkin sama. Mnulla sattuu olemaan sukulainen bändissä soittamassa, joten tiedän kokemusia vähän siltäkin puolelta.

Lainaus:
Ite ainaki paljo mielummin maksasin "musaveroa"
Tuohan oli hyvä ehdotus. Siis ihan oikeasti, ei sarkasmia.

1317.8.2009 23:41

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti No_voi:
Siis täh! Kuinka osaa olla lyhytnäköistä porukaa! Puhutaan TPBstä ihannoivaan sävyyn. Ei ole kenellekkään tullut mieleen, että mitäs sitten kun kaikki musiikki, tms. ladataan laittomasti. Mahtaako artistit tehdä musiikkia, kun ei saa mistään hyvitystä? Eipä sitten enää latailla, kun ei ole ladattavaa. Enkä mitenkään pidä pakkovaltaa ja jättimäisiä musiikkitaloja hyvänä, mutta ihan totta, ei näin!

No jos maailmasta katoaisi kaikki musiikki jota tehään rahasta niin eipä tulisi ikävä

1418.8.2009 10:46

Täytyy ottaa talteen vaikka tuskin paketilla mitään käyttöä on. Menee samaan kansioon Afterdawnilta bännättyjen tiedostojen kanssa, eli kyseessähän on jonkinasteinen kulttuuriteko? :)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 18.8.2009 @ 10:47

1523.8.2009 15:44

Nyt myös Rapidsharessa lukijoineen päivineen:

http://googolplexian.nurkka.us/beta/

1625.8.2009 1:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti No_voi:
Siis täh! Kuinka osaa olla lyhytnäköistä porukaa! Puhutaan TPBstä ihannoivaan sävyyn. Ei ole kenellekkään tullut mieleen, että mitäs sitten kun kaikki musiikki, tms. ladataan laittomasti. Mahtaako artistit tehdä musiikkia, kun ei saa mistään hyvitystä? Eipä sitten enää latailla, kun ei ole ladattavaa. Enkä mitenkään pidä pakkovaltaa ja jättimäisiä musiikkitaloja hyvänä, mutta ihan totta, ei näin!
Turha siitä on itkeskellä että artistit ei tee enään musiikkia kun kaikki ladataan internetistä, levyfirmat ne rahat vie välistä niistäki biiseistä. Jos artistit tahtoo tienata niin saatana vetäkööt niitä keikkoja. Ei musiikilla muuten tienaa. Ja todellakin propsit TPB:n ylläpitäjillä niist on tullu ihan "Legenda". *thumbs up*

1729.8.2009 11:36
AfterDawn Addict

Miten tuon saa toimii?

1829.8.2009 12:52

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme2:
Miten tuon saa toimii?

Ihan vaan paikallisesti tarvitset lukijan sille:
http://rapidshare.com/files/270350443/TPBBrowser.rar.html

Power corrupts

1929.8.2009 14:31
AfterDawn Addict

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti somebodyy:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme2:
Miten tuon saa toimii?

Ihan vaan paikallisesti tarvitset lukijan sille:
http://rapidshare.com/files/270350443/TPBBrowser.rar.html


noniin, kiitoksia, nyt toimii.

Intel Core i7 950 DO 3,06GHz @ 4.00 GHZ 24/7+ Noctua NH-D14 / Asus Sabertooth x58 / a-Data 3x2GB, DDR3 1600MHz CL9 / Asus GTX 780 DCII OC 3GB / Corsair AX860i / Fractal Design Define R4 / Asus Xonar DGX / 5500 GB kovalevy tilaa / Logitech G400s / Logitech G110 / Beng G2412HD 23.56" + Samsung Syncmaster S22B300 21.5 / Logitech Z-2300 / Windows 7 professional 64bit + Intel X25-M G2 80 GB

2017.9.2009 7:59

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Gregori:
Väitätkö ihan oikeasti ja vakavasti, että musiikki häviää maapallolta jos siitä ei makseta?
Niin, ottaen huomioon että musiikkia tehdään ilman voitonhankkimistakin ja laitetaan vapaaseen jakeluun ja että suurin osa artistien tuloista tulee keikoista niin eihän tuo uusikaan musiikki katoamaan tule...
Mutta ensimmäisenä ehkä kysyisin kuitenkin, että väittääkö tämä henkilö sitten oikeasti uskovansa että tulevaisuudessa kaikki lataavat kaiken musiikin maksamatta (tai edes lataavat kaiken musiikkinsa)? Pahapa tuollaiseen uskomukseen on mitään sanoa joten pudistan päätäni (silmäillessäni samalla ihaillen levyhyllyäni :) ).

2117.9.2009 8:43

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti somebodyy:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme2:
Miten tuon saa toimii?

Ihan vaan paikallisesti tarvitset lukijan sille:
http://rapidshare.com/files/270350443/TPBBrowser.rar.html


noniin, kiitoksia, nyt toimii.
Mitenkä Linuxilla, eli:

Ei oikeastaan ole tarvetta (muuten olisin koittanut winellä ajaa), mutta ihan mielenkiinnosta kysyn: mitäs jos selata Linuxilla tietokantaa niin kaipa sillekin jokin ratkaisu olisi? Tuo kun sisältää .exe tiedoston joka kai on Windows ohjelma tietokannan käyttöön... Voisihan sitä vaikka itse php:llä palvelimelle koodata jonkun sqlite selailusysteemin tuolle - jos tarvetta olisi ja mielenkiinto riittäisi, mutta nyt kysyn valmista ratkaisua ihan vain tiedonhalusta...
Oli sitten työpöytä ohjelma tahi vaikka php/muu palvelin puolen softaratkaisu niin kai noiden sqlite kantojen selailuun vähintään jokin yleistyökalu (kuten phpmyadmin mysql kannoille, tjsp.) tai jopa ihan suoraan noiden hostaamiseen palvelimella tarkoitettu kikkare on olemassa?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin (2.12.2016 13:01)
PC-pelikehittäjät ovat viime aikoina laajentuneet mobiilipelimarkkinoille ostamalla sektorilla jo markkinaosuuksia kahmineita yrityksiä. Esimerkiksi Activision Blizzard osti Candy Crush -pelejä ....
Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen (2.12.2016 12:26)
Huawei aikoo päivittää ensi vuoden alussa kaikkiaan kuusi puhelinmallia Android 7.0 Nougatiin. Näin kertovat HDBlog.it- ja Android Central -sivustot, jotka eivät kuitenkaan paljasta tietojensa lähdettä. ....
Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een (2.12.2016 11:16)
Steamin marraskuisten tilastotietojen mukaan lähes puolet pelaajista on siirtynyt Windows 10:een. Satunnaisotantaan perustuvien lukemien mukaan 48,37 prosenttia PC-pelaajista käyttää 64-bittistä ....
1 kommentti
Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä (2.12.2016 10:53)
Vielä pari vuotta sitten Internet of Things oli hyvin epämääräinen käsite, jota käytettiin lähes kaikissa pöhinäpuheissa, mutta kukaan ei oikein tuntunut käsittävän mitä se käytännössä oikein ....