*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Konsolien modauksesta narahtanutta voi odottaa 10 vuotta vankeutta

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 5.8.2009 11:10 Kommentteja (40)

Konsolien modauksesta narahtanutta voi odottaa 10 vuotta vankeutta Anaheimilaista opiskelijaa Matthew Crippeniä voi odottaa pahimmillaan kymmenen vuoden vankeusrangaistus konsolien modauksesta. 27-vuotias Crippen modasi Xbox, PlayStation, Wii ja muita konsoleita siten, että niillä pystyi mm. ohittamaan kopiosuojaukset ja pelaamaan piraattipelejä.
Yhdysvaltain tullivalvontavirasto ICE pidätti Crippenin seurattuaan tämän toimia noin vuoden. Viranomaiset pääsivät modaajan jäljille vihjeen perusteella. Crippen epäilee vihjeen tulleen entiseltä naapuriltaan.

Crippeniä syytetään Yhdysvaltojen oman Lex Karpelan, eli tekijänoikeuslaki DMCA:n, rikkomisesta. 27-vuotiasta Crippeniä syytetään (PDF) kahdesta eri rikkomuksesta, joista ICE onnistui hankkimaan pitävää näyttöä. Kummastakin voidaan ankarimmillaan antaa viisi vuotta vankeutta. Lisäksi ICE kertoo, että pidätyshetkellä Crippenin kotoa löytyi yli kymmenen konsolia.

Konsoleiden modaukseen on muitakin syitä kuin piraattipelien pelaaminen. Modaus mahdollistaa omien ohjelmien ja omista peleistä otettujen varmuuskopioiden pelaamisen. Tähän myös Crippen vetosi, todeten ettei auta työstä konsoleita niille, jotka mainitsevatkaan piratismin.

Valitettavasti DMCA on hyvin selkeästi syytettyä vastaan. Crippenin asemaa pahentaa se, että hän on modannut muiden laitteita ja toiminut ansaintatarkoituksessa. Crippen otti modauksesta noin 30 dollarin korvauksen, ICE kertoo. Joidenkin lähteiden mukaan Crippen mainosti palveluaan verkossa, mutta mies itse kertoo palvelun markkinoinnin hoituneen puskaradiolla.

Crippeniä kuultiin oikeudessa maanantaina, jonka jälkeen hänet vapautettiin takuita vastaan. Tapauksen käsittely jatkuu syytteiden luvulla 10. elokuuta.

Edellinen Seuraava  

40 kommenttia

15.8.2009 11:37

Tapa, raiskaa, murhaa, kiduta, tee veropetos tai muu talousrikos niin taputetaan päähän ja olet ulkona viidessä vuodessa mielenterveyteen vedoten.

Modaa konsoli, kopioi/lataa musiikkia/elokuvia/pelejä, jaa musiikkia/pelejä/elokuvia ilmaiseksi niin olet vankilassa 10 vuotta ja loppuelämäsi on pilattu korvauksen maksamista varten.

Kohtuus kaikessa, eikö vain?

25.8.2009 11:47
masa92
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sendo_:
tee veropetos tai muu talousrikos niin taputetaan päähän ja olet ulkona viidessä vuodessa mielenterveyteen vedoten.

Otapa asioista selvää... IRS pakotti Sveitstin murtamaan omat pankkisalaukset, koska niin moni jenkki kiersi veroja heidän välityksellä...kyllä siellä muihinkin rikoksiin suhtaudutaan vakavasti.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.8.2009 @ 11:47

35.8.2009 11:53

Kyllä se on nii rankka rikos ku modaa konsoleita että linnaan vaan. Mitä niitä muita turhia rikoksia selvittämään ku voi helposti laittaa opiskelijoita linnaan ja maksamaan tuhansia ellei jopa miljoonia korvauksia konsolien modaamisesta, tiedostojen lataamisesta, kopiointisuojauksen kiertämisestä...

45.8.2009 12:18

Kyllä tuomiot karkaa pahasti lapasesta, jos konsolien modauksesta voi joutua 10v linnaan.
Ansaitut rahat valtiolle ja sakot päälle, olisi kohtuullisen kuuloinen rangaistus.

55.8.2009 12:22

Ahneella on paskainen loppu, mielestäni sallittavaa jos kaveripiirissä tekee mutta sitkun mainostetaan netissä ja muilla paikoilla niin se menee jo yli hilseen. 10v on pitkä aika ja aika kohtuutonta ja kun vertaa muihin rikoksiin niin vielä pahempi.

65.8.2009 12:26

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sendo_:
tee veropetos tai muu talousrikos niin taputetaan päähän ja olet ulkona viidessä vuodessa mielenterveyteen vedoten.

Otapa asioista selvää... IRS pakotti Sveitstin murtamaan omat pankkisalaukset, koska niin moni jenkki kiersi veroja heidän välityksellä...kyllä siellä muihinkin rikoksiin suhtaudutaan vakavasti.
En nyt puhunutkaan rikosten selvittämisestä vaan niistä annettavista tuomioista. Maddock et vastaavat suuren julkisuuden saaneet tapaukset repivät kyllä satojen vuosien tuomioita, mutta pienemmän mittakaavan eivät niinkään. Lähinnä tässä yritin tuoda esille sitä että esim. talousrikoksessa joku oikeasti menettää sitä rahaa ja kovalla mitalla. Tiedostojen lataamisen ei ole vielä toistaiseksi luotettavasti osoitettu tuottavan menetystä tuloihin, eikä ainakaan niillä summilla mitä niistä pyydetään.

75.8.2009 12:41

Jos latailisin pelejä :) en ikinä kehtaisi väittää että se ei vie tuottoja pelitaloilta. Tykkään pelata joten mistä ne pelit sitten tulisi.

85.8.2009 12:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jumppa:
Jos latailisin pelejä :) en ikinä kehtaisi väittää että se ei vie tuottoja pelitaloilta. Tykkään pelata joten mistä ne pelit sitten tulisi.
Itse en väittäisi näin. Hyllyssä on tällä hetkellä 3 peliä, jotka latasin ja myöhemmin ostin omaksi. CoD4, Crysis ja Fallout 3. Ostamatta olisi jäänyt jos en olisi aikaisemmin itselleni ladannut. Kaikki on suhteellista. Joitain pelejä olen ladannut ja todennut että ei ole itselle tarkoitettu ja delete-nappia kulutellut. Laki saattaa olla itseäni vastaan, mutta omasta mielestäni en ole mitään väärää tehnyt, ei ole mafia-puhe sekoittanut pääkoppaa :D

95.8.2009 12:52

Lainaus:
Tapa, raiskaa, murhaa, kiduta, tee veropetos tai muu talousrikos niin taputetaan päähän ja olet ulkona viidessä vuodessa mielenterveyteen vedoten.
Suosittelen hieman tutustumaan Suuren ja Mahtavan Amerikan Yhdysvaltojen tuomioihin. Voin kertoa, että lähtökohtaisesti noista sun kaikista esimerkeistä heilahtaa kaappia reippaasti enemmän kuin kymmenen vuotta. Ja siellä kaapissa istuminen jotain ihan toista kun täällä koto-Suomessa...

105.8.2009 13:06

Lainaus:
Lainaus:
Tapa, raiskaa, murhaa, kiduta, tee veropetos tai muu talousrikos niin taputetaan päähän ja olet ulkona viidessä vuodessa mielenterveyteen vedoten.
Suosittelen hieman tutustumaan Suuren ja Mahtavan Amerikan Yhdysvaltojen tuomioihin. Voin kertoa, että lähtökohtaisesti noista sun kaikista esimerkeistä heilahtaa kaappia reippaasti enemmän kuin kymmenen vuotta. Ja siellä kaapissa istuminen jotain ihan toista kun täällä koto-Suomessa...
http://www.cbc.ca/canada/toronto/story/2008/09/23/chau-trial.html

^ Mainitsinhan mielenvikaisuuteen vetoamisen. Voi olla ettei toimi to-tapauksissa, toisaalta kukaan ei ole vielä yrittänyt :D

115.8.2009 13:28

Taisi kyse olla vain siitä että hän yritti ansaita tällä. Tosin eihän hän edes tehny mitään laitonta, esim. myynyt pelejä siihen. Ei kai kukaan pelkällä modauksella voi sillä mitään ladattuja pelejä pelata, jos vaikka asuu autiolla saarella tms.

Tosin tässäkin tapauksessa tehdään tavallisesta huono-onnisesta tallaajasta suuri esimerkki mitä ei kannata tehdä. Eikös tämä ole ihmisoikeusten vastaisa?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.8.2009 @ 13:30

125.8.2009 14:06
WumWum
Inactive

Mielestäni se on jokaisen oma asia, kuinka modaa tuotteen ostamisen jälkeen. Musiikin ostamisen jälkeen musiikin saa muokata haluamallaan tavalla...

135.8.2009 14:37
berethiel
Inactive

Jos siis tarjoan konsolin hävityspalvelua ja pyydän siitä 30 euroa, niin syyllistyn modaukseen ja ainakin tekijänoikeusrikkomukseen, koska myyn palvelua ansaintatarkoituksessa. Eli vasaralla konsoli säleiksi. Sillä ei tosin pysty sitten pelaamaan piraattipelejä, mutta saan silti toisen tekemästä laitteesta rahaa.

145.8.2009 15:24

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jumppa:
Jos latailisin pelejä :) en ikinä kehtaisi väittää että se ei vie tuottoja pelitaloilta. Tykkään pelata joten mistä ne pelit sitten tulisi.
Itse en väittäisi näin. Hyllyssä on tällä hetkellä 3 peliä, jotka latasin ja myöhemmin ostin omaksi. CoD4, Crysis ja Fallout 3. Ostamatta olisi jäänyt jos en olisi aikaisemmin itselleni ladannut. Kaikki on suhteellista. Joitain pelejä olen ladannut ja todennut että ei ole itselle tarkoitettu ja delete-nappia kulutellut. Laki saattaa olla itseäni vastaan, mutta omasta mielestäni en ole mitään väärää tehnyt, ei ole mafia-puhe sekoittanut pääkoppaa :D
Lähinnä tuosta mafia puheesta kuulee juuri täällä afterdawnin uutisten kommentti palstalla... Minun mielestäni on ihan oikein että warettajat ja modaajat jne saavat rangaistuksia. Itseäni se ei haittaa sillä en modaile konsoleita enkä wareta joten ihan sama.

155.8.2009 15:45

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jumppa:
Jos latailisin pelejä :) en ikinä kehtaisi väittää että se ei vie tuottoja pelitaloilta. Tykkään pelata joten mistä ne pelit sitten tulisi.
Itse en väittäisi näin. Hyllyssä on tällä hetkellä 3 peliä, jotka latasin ja myöhemmin ostin omaksi. CoD4, Crysis ja Fallout 3. Ostamatta olisi jäänyt jos en olisi aikaisemmin itselleni ladannut. Kaikki on suhteellista. Joitain pelejä olen ladannut ja todennut että ei ole itselle tarkoitettu ja delete-nappia kulutellut. Laki saattaa olla itseäni vastaan, mutta omasta mielestäni en ole mitään väärää tehnyt, ei ole mafia-puhe sekoittanut pääkoppaa :D
Lähinnä tuosta mafia puheesta kuulee juuri täällä afterdawnin uutisten kommentti palstalla... Minun mielestäni on ihan oikein että warettajat ja modaajat jne saavat rangaistuksia. Itseäni se ei haittaa sillä en modaile konsoleita enkä wareta joten ihan sama.
Se ei ole väärin että ei lataa/modaile... Mutta ostatko suoraan kaupasta jonkun cd:n/pelin/dvd:n testaamatta sitä ekana? Eli lampsit suoraan kauppaan ja ostat jotain mikä näyttää hyvältä? Todennäköisesti tulet vanhempana myös ostamaan auton samoin perustein? Ostit kalliin urheiluauton koska se näytti hyvältä, mutta on täysin huono ajaa? Täysin turhaa pistää 10 vuodeksi kaveri jonnekkin vankilaan noin pienen rikkeen takia. Sakot voisi kyllä antaa, jos laissa kielletty. Kuten aikaisemminkin mainittuna nuo OIKEAT rikokset ovat niitä joita pitäisi etsiä, eikä tälläisiä "vaarallisia modaaja" rikollisia. Voi voi jos joku levyteollisuuden iso pohatta ei saanutkaan tässä kuussa ostettua sitä uutta bugattia vaan piti tyytyä ferrariin.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.8.2009 @ 15:46

165.8.2009 16:21

Lainaus:

Lähinnä tuosta mafia puheesta kuulee juuri täällä afterdawnin uutisten kommentti palstalla... Minun mielestäni on ihan oikein että warettajat ja modaajat jne saavat rangaistuksia. Itseäni se ei haittaa sillä en modaile konsoleita enkä wareta joten ihan sama.


175.8.2009 16:58

Eikös kyseessä ole myös se, että konsolien modaaminen on kiellettyä USAssa jopa kotikäyttöönkin? Tuomiot ovat kohtuuttomia, mutta näinhän se menee aina Amerikassa.

185.8.2009 17:00
WumWum
Inactive

Nimimerkki Tubbanalla on mielenkiintoinen näkökulma asioihin. Ei voi muuta todeta. Ehkä lakimiehenä tai tekijänoikeuslobbarina sulle voisi löytyä töitä.

195.8.2009 17:25

Eikös näitä konsolinmodaajapellejä ole Suomessakin, koska ne saadaan telkien taakse?


Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

205.8.2009 21:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:
Eikös näitä konsolinmodaajapellejä ole Suomessakin, koska ne saadaan telkien taakse?
Suomessahan on ihan kauppojakin jotka myy valmiiksi modattuja. Googlella löytynee. Eli ei taida olla laitonta suomessa.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.8.2009 @ 21:43

215.8.2009 23:38

Eli jos modaan LED valot ja hienot kuoret pelikonsoliini, joudun vankilaan?Tämä on naurettavaa.

226.8.2009 7:50

Lainaus:
Eli lampsit suoraan kauppaan ja ostat jotain mikä näyttää hyvältä?
Tähänhän se kaupanteko suurelta osin perustuu. Tietysti esimerkkisi auton ostosta perustuu kokeiluunkin, mutta asunnon, ruuan, kodinkoneiden jne. ostaminen perustuu suurelta osalta mainoksen, myyntimiehen tai myyntipaketin tuomaan mielikuvaan.

Itse modailen "työkseni" Suomessa. Suomessa modailu on sallittua tietyin edellytyksin. Tietysti mitään ledien asentelua on ihan naurettavaa kiskoa tähän. Kyse on Yhdysvaltojen laista, jossa kopiosuojan kierto tai murtaminen on kielletty, ei siis modailu sinänsä. Suomessa raja on vedetty siihen, että jos modailulla pystyy hyödyntämään muutakin, kuin kopiosuojien kierron, niin se on OK.

236.8.2009 9:30

Lainaus:
Lainaus:
Tapa, raiskaa, murhaa, kiduta, tee veropetos tai muu talousrikos niin taputetaan päähän ja olet ulkona viidessä vuodessa mielenterveyteen vedoten.
Suosittelen hieman tutustumaan Suuren ja Mahtavan Amerikan Yhdysvaltojen tuomioihin. Voin kertoa, että lähtökohtaisesti noista sun kaikista esimerkeistä heilahtaa kaappia reippaasti enemmän kuin kymmenen vuotta. Ja siellä kaapissa istuminen jotain ihan toista kun täällä koto-Suomessa...
Kannattaa ehkä itse tutustua hiukan suomen tuomioihin, täällä selviää lapsen raikaamisestaki alle 2 vuodella linnaa ja joskus vielä ehdollisella...

246.8.2009 9:40

Lainaus:

Kannattaa ehkä itse tutustua hiukan suomen tuomioihin, täällä selviää lapsen raikaamisestaki alle 2 vuodella linnaa ja joskus vielä ehdollisella...
Kuitenkin puhe oli amerikasta, ei Suomesta?

256.8.2009 9:40

Lainaus:
Eli jos modaan LED valot ja hienot kuoret pelikonsoliini, joudun vankilaan?Tämä on naurettavaa.

Et joudu vankilaan. Tietääkseni led valojen ja kuorien modaaminen pelikonsoliin ei mahdollista kopioiden pelaamista konsolillasi. Vai?

Lainaus:
Kannattaa ehkä itse tutustua hiukan suomen tuomioihin, täällä selviää lapsen raikaamisestaki alle 2 vuodella linnaa ja joskus vielä ehdollisella...

Suomessa selviääkin, mutta en tietääkseni puhunut missään vaiheessa suomen tuomioiden pituudesta, vaan nimenomaan jenkkien. Pointtisi oli siis...?

las ballenas son el camino

266.8.2009 14:56

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:

Itse modailen "työkseni" Suomessa.
Jos ja kun tuo lain porsaanreikä Suomessa tukitaan, lopetatko modaamisen, vai aiotko rikkoa ja uhmata lakia?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.8.2009 @ 14:57

276.8.2009 14:59

Lainaus:

Jos ja kun tuo lain porsaanreikä Suomessa tukitaan, lopetatko modaamisen, vai aiotko rikkoa ja uhmata lakia?
Tuskinpa uhmaan. Eipä noita modauksia pahemmin nykyisinkään tule tehtyä.

286.8.2009 15:35

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WumWum:
Nimimerkki Tubbanalla on mielenkiintoinen näkökulma asioihin. Ei voi muuta todeta. Ehkä lakimiehenä tai tekijänoikeuslobbarina sulle voisi löytyä töitä.

Et taida olla ihan se terävin veitsi keittiössä...?
Voitko selittää kenties kommenttiasi hieman, en tajua mistä tuollaiset johtopäätökset teit?

296.8.2009 16:55

Aika paskianen tuo naapuri :) Katellu vaan ikkunasta ja päätelly että nyt se on modannu tuonki koneen ja soittanut kytät. Saakeli.. Ja on se hölmöä antaa 10v linnaa modauksesta...

306.8.2009 17:24

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti HenkkaSan:
Ja on se hölmöä antaa 10v linnaa modauksesta...
Itseasiassa oikeustajuni suvaitsee kovemmat rangaistukset modaamisesta, mikä taas mahdollistaa tekijänoikeusrikokset, kun taas warettamisesta, millä ei tavoitella taloudellista hyötyä. Eikös kaikessa rikollisuuden torjumisessa päästä parhaiten tuloksiin, kun jahdataan rikollisia sieltä alkulähteiltä, jotka ylipäätään tekevät rikollisen toiminnan mahdolliseksi ja tarjoavat siihen työkalut?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.8.2009 @ 17:27

Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

316.8.2009 21:06

Lainaus:
Itseasiassa oikeustajuni suvaitsee kovemmat rangaistukset modaamisesta, mikä taas mahdollistaa tekijänoikeusrikokset, kun taas warettamisesta, millä ei tavoitella taloudellista hyötyä. Eikös kaikessa rikollisuuden torjumisessa päästä parhaiten tuloksiin, kun jahdataan rikollisia sieltä alkulähteiltä, jotka ylipäätään tekevät rikollisen toiminnan mahdolliseksi ja tarjoavat siihen työkalut?
Samaa mieltä. Sellaiset piratismin suuressa mittakaavassa mahdollistavat yritykset kuten Intel, AMD, IBM, nVidia, Cisco ja Juniper pitäisi saada välittömästi kuriin.

Nämähän tekevät miljardeja mahdollistamalla warettamisen. Jos ei olisi piirejä, transistoreja, verkkolaitteistoja ym., niin ei paljoa waretettaisi.

Väität, että pitää mennä alkulähteille, mutta silti itse pysähdyit heti modaajiin. Selitätkö vähän?

326.8.2009 21:12

Lainaus:

Väität, että pitää mennä alkulähteille, mutta silti itse pysähdyit heti modaajiin. Selitätkö vähän?
Kaiken lisäksi (me) modaajat mahdollistaa "kulttuurin levityksen", jota stillborn itsekkin peräänkuuluttaa.

Ei sillä, en puolusta modauksia sinänsä. Jos se laittomaksi muuttuu, niin en aio tulla tänne trollaamaan.

336.8.2009 21:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Joker_:

Väität, että pitää mennä alkulähteille, mutta silti itse pysähdyit heti modaajiin. Selitätkö vähän?

No ei ny överiks pidä kuitenkaan vetää....Miksi itse pysähdyit noihin yrityksiin? Selitätkö vähän? Jumalahan tässä pitäs vastuuseen laittaa, sehän tän kaiken on mahdollistanu?!?!? Eiku ei ookkaan, joku keksi jumalankin! Sehän tän kaiken takana on! Eiku...

346.8.2009 21:31

Lainaus:

No ei ny överiks pidä kuitenkaan vetää....Miksi itse pysähdyit noihin yrityksiin? Selitätkö vähän? Jumalahan tässä pitäs vastuuseen laittaa, sehän tän kaiken on mahdollistanu?!?!? Eiku ei ookkaan, joku keksi jumalankin! Sehän tän kaiken takana on! Eiku...
Ei överiksi sitten. Mutta eihän modaajat esim. suunnittele modeja. Modien suunnittelijat tienaa ihan helvetisti rahaa plus modien levittäjät. Itse modaajat tai vähittäismyyjät on aika pieni tekijä siinä välissä.

356.8.2009 22:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Joker_:

Väität, että pitää mennä alkulähteille, mutta silti itse pysähdyit heti modaajiin. Selitätkö vähän?
Siis rikosten alkulähteille..konsolin modaus tehdään pääasiassa siksi, että sillä voitaisiin rikkoa tekijänoikeuksia. Siksi. Ei sillä että se minua haittaisi, on minulla itselläkin mokoma laite jossain komerossa.

Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

366.8.2009 22:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:


Ei överiksi sitten. Mutta eihän modaajat esim. suunnittele modeja. Modien suunnittelijat tienaa ihan helvetisti rahaa plus modien levittäjät. Itse modaajat tai vähittäismyyjät on aika pieni tekijä siinä välissä.
Tuo on totta.

Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

376.8.2009 22:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:

Kaiken lisäksi (me) modaajat mahdollistaa "kulttuurin levityksen", jota stillborn itsekkin peräänkuuluttaa.

Ei sillä, en puolusta modauksia sinänsä. Jos se laittomaksi muuttuu, niin en aio tulla tänne trollaamaan.
Teitä nimenomaan tarvitaankin, että pelejä pystyy pelaamaan ilman kopionsuojauksia. Kulttuurin levityksen mahdollistaa kumminkin ehkä enemmän kuitenkin The Internet ja P2P.

Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

387.8.2009 16:59

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti HenkkaSan:
Aika paskianen tuo naapuri :) Katellu vaan ikkunasta ja päätelly että nyt se on modannu tuonki koneen ja soittanut kytät. Saakeli.. Ja on se hölmöä antaa 10v linnaa modauksesta...
Juu aika paskiainen se naapuri jos se sieltä ikkunasta niillä vinoilla silmillänsä tuojjottelee joka ilta... "Taas toi on moodannu ton koneen..." "Pitää soittaa kytät ja FBI paikalle"

397.8.2009 17:03

Lainaus:
Se ei ole väärin että ei lataa/modaile... Mutta ostatko suoraan kaupasta jonkun cd:n/pelin/dvd:n testaamatta sitä ekana? Eli lampsit suoraan kauppaan ja ostat jotain mikä näyttää hyvältä? Todennäköisesti tulet vanhempana myös ostamaan auton samoin perustein? Ostit kalliin urheiluauton koska se näytti hyvältä, mutta on täysin huono ajaa? Täysin turhaa pistää 10 vuodeksi kaveri jonnekkin vankilaan noin pienen rikkeen takia. Sakot voisi kyllä antaa, jos laissa kielletty. Kuten aikaisemminkin mainittuna nuo OIKEAT rikokset ovat niitä joita pitäisi etsiä, eikä tälläisiä "vaarallisia modaaja" rikollisia. Voi voi jos joku levyteollisuuden iso pohatta ei saanutkaan tässä kuussa ostettua sitä uutta bugattia vaan piti tyytyä ferrariin.

Totahan se just teettää kun ne isot hyypiöt tekee pelistä kalliin ja demoista ihan...Miten sen nyt kiltisti sanoisi...Sitten pitää tyytyä Ferrariin ku ei oo rahaa ostaa bugattii tai lamboo...

403.9.2009 17:30

Niinno, millonkas jenkit on ihmisoikeuksista niin välittäneet viimeksi...

Aivan älytöntä, minun silmissäni ihan rehellistä työtä tuon pitäisi olla sanoi lakikirja mitä älyttömyyksiä sitten tahansa :p


Peace & Love, Sir Robin * http://kapsi.fi/~robsku/ - HackNBlog
* ZTE Blade: My first android computer. Old, so? No slide-out keyboard nor stylus :(
* Amilo laptop: Pentium Dual CPU T2390 @ 1.86GHz, 1MB Cache, RAM: 3GB, HDD: 120GB (not original), AMD/ATI Mobility Radeon HD 2400. Linux Mint Debian Edition.
...sen tarvi olla niin justiinsa

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto