*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Tyttären iPod paloi - Apple yritti vaientaa perheen

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 4.8.2009 12:07 Kommentteja (46)

Tyttären iPod paloi - Apple yritti vaientaa perheen Applen nolot ongelmat iPod-soittimien akkujen kanssa jatkuvat. Times Online kertoo tapauksesta, jossa Apple yritti vaientaa perheen, joka haki korvausta tyttären iPod touchin räjähdettyä. Timesin saamien tietojen mukaan räjähtänyt soitin luvattiin hyvittää täydestä arvosta ainoastaan, mikäli isä suostuisi allekirjoittamaan tiukkasanaisen sopimuksen. Sopimuksessa perhettä kiellettiin mm. puhumasta tapauksesta ja evättiin oikeus ryhtyä oikeustoimiin.
Räjähdysmäisesti palaneen iPodin omisti 11-vuotias liverpoolilainen Ellie Stanborough. Ellien isä Ken Stanborough kertoo, että palo sai alkunsa hänen pudotettuaan tyttärensä soittimen viime kuussa. Välittömästi putoamisen jälkeen soitin alkoi kuumua, ja perheen isä uskoo nähneensä soittimen myös höyryävän. Isä heitti soittimen ulos takaovesta, ja puolen minuutin päästä soitin poksahti ja siitä nousi 3-metrinen savupylväs, isä kertoo.

Tapauksen jälkeen perheen isä otti yhteyttä soittimen myyneeseen liikkeeseen ja Appleen saadakseen rahansa takaisin. Häntä juoksutettiin useiden osastojen välillä, kunnes lopulta hän pääsi keskustelemaan Applen edustajan kanssa puhelimitse. Puhelun tuloksena Stanboroughelle lähetettiin kotiin kirje, jossa Apple kieltää vastuun tapahtuneesta mutta tarjoaa rahojen palautusta.

Perhe ei kuitenkaan halunnut allekirjoittaa sopimusta siinä mainittujen kohtuuttoman tiukkojen vaitioloehtojen vuoksi. Sopimuksessa vaaditaan, että perhe pitää sopimuksen ehdot ja olemassaolon täysin luottamuksellisena. Samalla varoitetaan, että sopimusrikkomuksen seurauksena Apple voi hakea hyvitystä ja korvauksia oikeusteitse.

Viime viikolla yhdysvaltalainen TV-kanava kertoi saaneensa käsiinsä kuluttajatuotteiden turvallisuutta valvovan viraston CPSC:n 800-sivuisen raportin, jossa käsitellään tietoon tulleita tapauksia palaneista iPodeista. Raportissa kerrotaan 15 erillisestä tapauksesta, jossa iPod on kuumunut, palanut tai räjähtänyt aiheuttaen vaaratilanteita, palovammoja ja esinevahinkoja.

Applen iPod-soititmen litium-ioniakut ovat kärähdelleet aiemminkin. Vuonna 2005 myyntiin tulleen ensimmäisen sukupolven iPod nano -soittimien vialliset akut tulistuttivat vielä viime vuonna, ja lopulta Apple suostui vaihtamaan selvästi vialliset akut takuuajan umpeuduttuakin. Viime vuonna Ruotsissa paloi latauksessa ollut iPhone 3G.

Edellinen Seuraava  

46 kommenttia

14.8.2009 12:27

No just. En kyllä itekkää olis allekirjottanu vaa ennemmi soitellu kaikkii lehtii ja kertonu asiasta.

24.8.2009 12:28

Eikai se ole noloa että laitteessa on vikaa? Vaan se miten Apple on tässä toiminut?

34.8.2009 12:31

No gg. Apple kyllä valmistaa turhimmat laitteet IMO, jossain USB-pölynimurissaki o enemmä järkee ku iPodeissa tai iPhonessa.

44.8.2009 12:33

Applella on ihan hyviä tuotteita niin kauan kun vikoja ei tule, mutta kun tulee niin...

54.8.2009 12:41

Thimon on varmasti joku nokia poju joka on juuri ostanut n97 ja aattelee että tunnottomat näppäimet ja huono käytettävyys ovat ominaisuuksia. Tulee mieleen tämä nokian sotku

http://www.mmp.fi/fi/nokia/

Apple ei sentään varastanut tuotetta ja lopettanut yhteydenpitoa tapahtuneen jälkeen! Ei se Nokiakaan mikään täydellinen ole!
Itsellä on iphone ja vaikka se räjähtäisi niin ostaisin uuden sillä muita yhtä hyviä kännyköitä ei ole muilta valmistajilta kuin htc:ltä. Nokian puhelimia tuskin tulee enää koskaan minulle.

64.8.2009 13:18
nbsih
Inactive

Nokian tuotteet ovat paljon parempia kun apple koskaan tulee valmistamaan, vaikkei se paskojen laitteiden palamiseen mitenkään kuulukaan :P

74.8.2009 13:25

Mun N97 ei ole koskaan merkittävästi kuumunut.

84.8.2009 13:26

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Thimon on varmasti joku nokia poju joka on juuri ostanut n97 ja aattelee että tunnottomat näppäimet ja huono käytettävyys ovat ominaisuuksia. Tulee mieleen tämä nokian sotku

http://www.mmp.fi/fi/nokia/

Apple ei sentään varastanut tuotetta ja lopettanut yhteydenpitoa tapahtuneen jälkeen! Ei se Nokiakaan mikään täydellinen ole!
Itsellä on iphone ja vaikka se räjähtäisi niin ostaisin uuden sillä muita yhtä hyviä kännyköitä ei ole muilta valmistajilta kuin htc:ltä. Nokian puhelimia tuskin tulee enää koskaan minulle.
Varastanut tuotetta? "Seuraavana päivänä kuriiri haki kännykän ja laturin. Sain samanlaisen kännykän tilalle". "Tunnottomat näppäimet ja huono käytettävyys" ovat vain sinun mielipiteitäsi, monet ovat erimieltä. On outoa että puolustelet valmistajaa jonka ylihinnoitellut (samat ominaisuudet saadaan eri valmistajilta halvempaan hintaan) brändilaiteet räjähtävät vaarallisesti käsiin. Nokialla tapauksia on ilmeisesti ollut yksi (jolloin on todennäköistä että vika oli käyttäjän aiheuttama, koska muuten luulisi saman laitteen räjähtävän ympäri maailmaa, mutta ei ilmeisesti koska niistä olisi tietoa, koska toisin kuin Apple, Nokia ei vaatinut mitään salassapitosopimusta) ja Applella 15.

Thimon ei kuullostanut miltään brändin orjalta kuten väität vaan sinä valitettavasti kuullostat iPhone omistajalta joka maksaa kallista liittymää eikä pysty sitä irtisanomaan ja siksi on pakko puolustella Applea joka käänteessä, koska siten saa itselleen vakuutettua että teki oikean ratkaisun seuratessaan massan esimerkkiä.

-Teku
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 4.8.2009 @ 13:28

94.8.2009 13:29

Pitääkö aina olla jonkun tuotteen fani? Oma puhelin soittaa ja lähettää viestejä ja mp3-soitin soittaa musiikkia. Jos tuote sattuu räjähtämään, on se aika ikävää jos sattuu olemaan taskussa haarojen korkeudella...

104.8.2009 13:47

Itsellä on iphone mutta mitään paskaa soneraa tai kytkyä ei ole. Tällä hetkellä itsellä on 2g mutta kohta tulee 3gs ja sen suojaukset ja kytky on niin helppo purkaa ettei se ole homma eikä mikään. Ja N97 on kalliimpi kuin iphone ja iphone on varmasti parempi moneltakin osalta. Iphonen 3.2 megapikselin kamerakin on parempi kuin minun n95 8gb:n 5:n megapikselin kamera. Minulla iphone ei ole kertaakaan mennyt jumiin tai mitään bugeja ei ole tullut vastaan mutta toista se on nokioiden kanssa ja niitä on ollut tänäkin vuonna jo päälle 30 sillä niitä korjailen ja myyn eteenpäin.

114.8.2009 14:42

Itse en olisi kirjoittanut sopimusta. olisin kertonut joka paikkaan. En ikinä osta Applen tuotteita. Tyydyn ihan creativen mp3-soittimeen. Tyhmää tuollaista salata. Ajatelkaa jos joku saisi kunnon vamman niin siitä sitten ei saisi kertoa. Ihan tyhmää tuo tuollainen. kaikki julki vaan että ihmiset tietää varoa vaaratilanteita.

124.8.2009 14:46

Nää on just näitä keskusteluja, missä kukin puolustaa omaa puhelintaan -_- . Ei omista mielipiteistä voi tapella, jos tykkää Nokiasta niin sitten tykkää. Mutta se täytyy myöntää, että kun minulla oli Nokia, niin se oli seuraavana päivänä jo huollossa, kun ei lähtenyt päälle ja se ei todellakaan ollut viimeinen kerta kun oli huollossa. Mutta ei mikään puhelinvalmistaja ole täydellinen. Aina sattuu virheitä ja jne...

134.8.2009 14:59
Maade
Inactive

Miten uutinen iPod soittimesta oikein on kääntynyt väittelyyn kännyköistä?

Itseäni kuitenkin epäilyttää hyvin paljon koko tapaus. Jos iPod alkaisi savuamaan siitä että se putoaa lattialle, niin luulisi että noita kärähtelee joka toisessa taloudessa.

Ja näin loogisesti ajateltuna, miten hemmetissä siinä akussa riittää potkua sellaisen kuumuuden kehittämiseen että akun kennot räjähtävät (kuten uutisesta päätellen on tapahtunut)?

144.8.2009 15:03

Siinä alkuperäisessä uutisessa luki että tuo mies ei suostunut lähettämään laitetta tutkittavaksi. Eikö se ole jo hieman epäilyttävää?
Todennäköisesti ne on itse sähläillyt.

154.8.2009 15:14

Yhdyn Teku007 kommenttiin 100 prosenttisesti.
Apple on epärehellinen se yrittää pitää imogoa, ettei tuotteita tarvitse viedä huoltoon saatikka sitten antaa uutta vanhan räjähtäneen tilalle. Ei hyvä!


Hp Pavilion dv6
Samsung S5230 Star

164.8.2009 15:38

eikös toi puhelin käytä samaa akkua ton soittimen kanssa?

ja eikös tuo nokian puhelimen palaminen johtunut tarvikeakusta? jostain näin muistaisin lukeneeni?

174.8.2009 15:39

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tiimoo:
Yhdyn Teku007 kommenttiin 100 prosenttisesti.
Apple on epärehellinen se yrittää pitää imogoa, ettei tuotteita tarvitse viedä huoltoon saatikka sitten antaa uutta vanhan räjähtäneen tilalle. Ei hyvä!
Applehan antoi uuden soittimen. Ja tuossa nokia jutussa Nokian työn tekijät yrittivät kokoajan peitellä tapahtumaa ja netissä on muutamiakin noita nokia juttuja jossa nokia on juuri tuollein hakenut todisteet itsellensä ja sen jälkeen ei ole enää vastaillut viesteihin ja jopa alkaneet väittämään ettei mitään ole tapahtunut koska ei ole todisteita, että ei se nokiakaan mikään täydellinen ole. Tuli muuten mieleen tuosta Teku007 kommentista että toi näppäimien tunnottomuus ja huono käytettävyys olisi vain minun mielipiteeni ei todellakaan pidä paikaaansa. Sen on todennut jokainen joka on iphone testannut että ero on aivan silmin nähtävä.

http://www.yapfiles.ru/show/26593/f47123...cc5290.flv.html

Tuon olisi pitänyt olla n97 mainoksessa. Softa menee jumiin monta kertaa videon aikana ja todella pahoja bugejakin löytyy. Hopeisenomenan foorumeilla oli juuri hyvin sanottu että monet ketkä ovat ostaneet n97 sanovat että niihin tunnottomiin näppäimiin ja huonoon käyttöjärjestelmään tottuu ja pitävät sitä "ominaisuutena" näin ei kuitenkaan pitäisi olla. N97 on jopa kalliimpi kuin iphone ja tehoiltansa TODELLA paljon huonompi.

184.8.2009 16:39

Olis nyt perkele heittäny sen savuavan iPodin olohuoneeseen sohvan alle ja lähteny viikon lomalle, sitten kotiintulomatkalla käyny hakemassa Applelta korvauksia palaneesta talosta...

Aika huono veto Applelta yrittää tuollaista sopimusta vapaaehtoisesti jollekkin, kyllä nyt jokainen tietää olla allekirjoittamatta tuommoista sitoomusta.

194.8.2009 17:22

OT: hyvä idea miten vähennetään tätä apple vs. nokia (tai MS vs. Sony vs. Nintendo) keskustelua joka tuntuu aina menevän vähän yli: jokainen joka osallistuu keskusteluun tarkoituksena haukkua toista merkkiä lähtee viikon lomalle. Oppivathan olemaan.

204.8.2009 21:02

Oletko Ibanez trolli vai onko fanittaminen sumentanut pääsi?

"Thimon on varmasti joku nokia poju joka on juuri ostanut n97 ja aattelee että tunnottomat näppäimet ja huono käytettävyys ovat ominaisuuksia"

Thimonin viesti oli kyllä pahasti yliampuva, mutta se ei tee hänestä kiukkuista Nokia-poikaa. Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta maailmalta löytyy myös ihmisiä, jotka eivät omista Nokian puhelinta eivätkä siltikään ole ihastuneita Applen tuotteisiin.

Kiitokset kuitenkin sinulle "iPhone vs. Nokia"-väittelyn aloittamisesta. Itse uutinen ei kuitenkaan suoranaisesti kumpaankaan näistä tuotteista liittynyt.

"N97 on kalliimpi kuin iphone ja iphone on varmasti parempi moneltakin osalta."

Kyllä ja varmasti jopa sinunkin mielestäsi N97 on monelta osalta parempi puhelin kuin iPhone

"Apple ei sentään varastanut tuotetta"
"Siinä alkuperäisessä uutisessa luki että tuo mies ei suostunut lähettämään laitetta tutkittavaksi"

Ristiriitaa? Ai niin, Apple ei kuriirin voimin käynyt ryöstämässä tuotetta, joten Applen toiminta tilanteessa oli ok..
Toivottavasti iPodin omistajakin tämän jo ymmärtäisi ja lopettaisi tuon Appleen kohdistuvan säälittävän kiusaamisen

"Applehan antoi uuden soittimen"

Anteeksi, missäköhän kohtaa tämä tapahtui?

Viimeisen viestisi loppuspektaakkeliin en enää edes viitsi puuttua.

Näin lopuksi täytyy vielä sanoa, että olisi mielenkiintoista kuulla miten tämä uutisen jupakka tulee loppuen lopuksi päättymään. Median voima on kuitenkin sen verran kovaa, että luulen Applen ja kyseisen perheen kuitenkin loppuen lopuksi sopivan jupakan pimennossa kuntoon, ellei sitten kyseessä ole ollut erittäin räikeä huijausyritys. En kuitenkaan jaksa tuollaiseen huijausyritykseen hirveästi uskoa, vaatii kuitenkin aika paljon pokkaa lähteä median avulla noin voimakkaaseen ajojahtiin yhden iPodin takia.

214.8.2009 21:46

Et ole tainnut uutista pahemmin lukea sillä ei tässä afterdawnin versiossa mutta muualla kyllä luki että apple palautti soittimen. Mutta ei siitä sen enempää. Minulle on ihan sama kun tiedän että saan varmasti iphonellani kaverini "kuolaamaan" mutta nokia n97 en varmasti saisi. Jos sen antaisi kaverille kokeiltavaksi niin kävisi melkein samanlailla kuin kiinan kloonien kanssa. "oho nyt meni tilee" "oho tää sammu" "oho tää meni rikki". Ja Iphone on varmasti parempi esim biisien soitossa sekä videon toistossa kuin nokia n97 ja ennen kaikkea peleissä iphone on parempi ja se on todella tärkeä juttu ainakin minulle :) Mutta ei siitä sen enempää.

224.8.2009 22:17

iBANEZ 90: "tuossa nokia jutussa Nokian työn tekijät yrittivät kokoajan peitellä tapahtumaa " Ja tuo appleko ei sitten yrittänyt peitellä? tuskin nokia mitää sopparia on lähettänyt, että vedä nimi alle ja turpa kiinni...


Hp Pavilion dv6
Samsung S5230 Star

234.8.2009 22:53

"saan kaverini kuolaamaan"

Aika hassusti sanottu mielestäni. Ei kai puhelinta tai muutakaan siksi osteta, vaan siksi, että niitä tarvitsee itse?

Ja paska Sonera? No ehkä sinulla joku muu paska operaattori, mutta "paskan" Soneran -liittymän joudut kuitenkin uuden iPhonen oston yhteydessä ostamaan.

Huvittavaa haukkua jotain yhtiötä, vaikka todellista syytä haukkumiseen ei useimmiten ole.

244.8.2009 23:25
AfterDawn Addict

Lainaus:
Minulle on ihan sama kun tiedän että saan varmasti iphonellani kaverini "kuolaamaan" mutta nokia n97 en varmasti saisi.
Ahhahhah... Päivän naurut sai tästä ;DD

Mulla ainakin ottaa eteen heti, kun näen jossain N97:n, jopa mainokset aiheuttaa saman reaktion.

255.8.2009 9:10

Kyllä applekin tietysti yritti asiaa peitellä mutta niin yritti nokiakin. Laitoin linkin sitä varten että monet suomalaiset luulevat että nokia on täydellinen koska se on suomalainen mutta näin ei todellakaan ole. Itsellä on tällä hetkellä iphone 2g eikä mitään muuta liittymää kuin saunalahti eli ei ollut pakko soneraa ottaa. Sonera on mielestäni paska sen takia että se on aika helvetin kallis. Kuukausi maksut on esim 4e kun muualla on 0.60e. Puheluista otetaan aloitus maksu jne. Minulle on muutamassa paikassa jopa sanottu että älä missään nimessä ota soneraa. Ja puhelimen tietysti ostin itselleni sitä varten että sitä tarvitsen mutta onhan se tietysti plussa että saa kaverit kuolaamaan ;)

265.8.2009 11:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Iphonen 3.2 megapikselin kamerakin on parempi kuin minun n95 8gb:n 5:n megapikselin kamera.
Ja hahhah, eiköhän se ole juuri toisin päin.

275.8.2009 11:40

Siinä on oikea perus maalaisjuntti. Vaikka megapikseleitä onkin enemmän n95 8gb niin kuvan tarkkuudessa se häviää iphonelle. megapikselit ei tarkoita aina paremmuutta vaan muut ominaisuudet.

285.8.2009 13:31

Eikös isä pudottanut ipodin? En minäkään saa korvauksia jos itse pudotan esim.telkkarin lattialle(ehkä kotivakuutuksesta). Sehän on nyt selvä ettei akut kestä kovin suurta terävää rasitusta, mikä tulee pudotessa!

295.8.2009 16:58

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Kyllä applekin tietysti yritti asiaa peitellä mutta niin yritti nokiakin. Laitoin linkin sitä varten että monet suomalaiset luulevat että nokia on täydellinen koska se on suomalainen mutta näin ei todellakaan ole.

Ja miten Nokia edelleenkin liittyy aiheeseen?

Se että sinä mollaat täällä foorumilla työksesi Nokiaa ei tee Applesta parempaa.

Sinun ja monen kaltaisesi takia en ikinä osta mitään applelta.

Ei tuollaisten "superfanien" vouhotusta jaksa kukaan kuunnella.

305.8.2009 17:19

Taas näitä idiootteja jotka kommentoivat kun ei ole edes juttua lukenut! Yhtään superfania ei ole viellä tullut vastaan. Kai se on normaalia että hehkutetaan jotain iphonen tapaista laitetta joka on paljon parempi kuin esim nokian kosketusnäyttö puhelimet. Kyllä nokian käyttäjätkin kehuvat nokiaa mutta silti harvemmin iphonen käyttäjät haukkuvat heitä superfaneiksi.
Applella tuskin tuntuu jos joku rahaton juntti ei osta mitään applen tuotteita. Tuo nyt vaan on paska tekosyy sille ettet osta. Todellisuudessa sinulla ei vain rahat riitä appleen. Itse ainakin tulen ostamaan jatkossa iphoneja koska noiden nokian kännyköiden temppuilujen jälkeen ei hirveästi huvita palata niihin jos on muitakin kilpailijoita kuten htc ja apple jolla on bugittomampia kännyköitä. Ja TODELLA paljon parempaa rautaa sisässä kuin nokian romuissa.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.8.2009 @ 17:20

315.8.2009 18:00

-

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 11.7.2014 @ 10:28

325.8.2009 19:14

Kas kun ei apple laita mafiaa asialle hiljentämään perheen

335.8.2009 20:13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Taas näitä idiootteja jotka kommentoivat kun ei ole edes juttua lukenut! Yhtään superfania ei ole viellä tullut vastaan. Kai se on normaalia että hehkutetaan jotain iphonen tapaista laitetta joka on paljon parempi kuin esim nokian kosketusnäyttö puhelimet. Kyllä nokian käyttäjätkin kehuvat nokiaa mutta silti harvemmin iphonen käyttäjät haukkuvat heitä superfaneiksi.
Applella tuskin tuntuu jos joku rahaton juntti ei osta mitään applen tuotteita. Tuo nyt vaan on paska tekosyy sille ettet osta. Todellisuudessa sinulla ei vain rahat riitä appleen. Itse ainakin tulen ostamaan jatkossa iphoneja koska noiden nokian kännyköiden temppuilujen jälkeen ei hirveästi huvita palata niihin jos on muitakin kilpailijoita kuten htc ja apple jolla on bugittomampia kännyköitä. Ja TODELLA paljon parempaa rautaa sisässä kuin nokian romuissa.

Eihän tässä fanaamisessa ole mitään järkeä. Melkoisen pellen teet itsestäsi näillä teksteillä.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.8.2009 @ 20:23

345.8.2009 23:10
AfterDawn Addict

Lainaus:
Todellisuudessa sinulla ei vain rahat riitä appleen.


Eikö itselläsi riittänyt, kun piti väkisin ostaa huonoin 2g malli käytettynä ?


355.8.2009 23:56

Tää alkaa jo kyllästyttää tää juupas eipäs väittely. Herätkää! Applen toimitavat on aukosta, Nokian toimitavat on aukosta. Ja lähes kaikkien suurfirmojen.

Lainaus:
Ja näin loogisesti ajateltuna, miten hemmetissä siinä akussa riittää potkua sellaisen kuumuuden kehittämiseen että akun kennot räjähtävät (kuten uutisesta päätellen on tapahtunut)?

Kyllä ne akut muuten voivat räjähtää: [url=http://fi.wikipedia.org/wiki/Akku][/url] ks. kohta Lithium-ioni > Lataus ja käyttö.
Ja sitten mobiili-kameroiden pixeli-friikeille:
Lainaus:
http://meanvayla.lappia.fi/eng_tekniikka/eng_tekniikka.html
ks. kohta "1.1 Tarkennus"

366.8.2009 0:04

Hups meni vähän linkit päin helv... pitäis varmman kohta mennä nukkuun, kylläpäs aika rientää

376.8.2009 11:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Taas näitä idiootteja jotka kommentoivat kun ei ole edes juttua lukenut! Yhtään superfania ei ole viellä tullut vastaan. Kai se on normaalia että hehkutetaan jotain iphonen tapaista laitetta joka on paljon parempi kuin esim nokian kosketusnäyttö puhelimet. Kyllä nokian käyttäjätkin kehuvat nokiaa mutta silti harvemmin iphonen käyttäjät haukkuvat heitä superfaneiksi.
Applella tuskin tuntuu jos joku rahaton juntti ei osta mitään applen tuotteita. Tuo nyt vaan on paska tekosyy sille ettet osta. Todellisuudessa sinulla ei vain rahat riitä appleen. Itse ainakin tulen ostamaan jatkossa iphoneja koska noiden nokian kännyköiden temppuilujen jälkeen ei hirveästi huvita palata niihin jos on muitakin kilpailijoita kuten htc ja apple jolla on bugittomampia kännyköitä. Ja TODELLA paljon parempaa rautaa sisässä kuin nokian romuissa.
Sekosiko tämä kaveri? Täähän on kuin joku konsoli-ipana kehumassa jotain ostamaansa sälää.

386.8.2009 12:17

En jaksakaan/viitsikään edes kommentoida enää....

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.8.2009 @ 12:21

396.8.2009 14:34

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Siinä on oikea perus maalaisjuntti. Vaikka megapikseleitä onkin enemmän n95 8gb niin kuvan tarkkuudessa se häviää iphonelle. megapikselit ei tarkoita aina paremmuutta vaan muut ominaisuudet.
Kuka tässä nyt on resoluution vaikuttamisesta puhunutkaan?? Optiikka ja kenno ne sitten vaikuttavatkin... Tarvitse siinä ruveta tämmöisen takia nimittelemään!

407.8.2009 22:40

Apple on kyllä minun mielestä tosi epärehellinen ollut alusta lähtien.Monet amerikkalaiset firmat tekee tälläistä.

418.8.2009 20:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yesse:
Apple on kyllä minun mielestä tosi epärehellinen ollut alusta lähtien.Monet amerikkalaiset firmat tekee tälläistä.

Monet amerikkalaiset firmat ei. Jotkut tekee tuosta amerikkalaisuudesta "natsikortin". Entäs kiinalaiset äidinmaidot melaniineineen? Tai rootkit-Sony?

428.8.2009 20:37

Aluks ku näin tän otsikon (apple yritti vaientaa perheen) ni luulin et ne on äänen vaimennettujen MP femmojen kaa siel menny :D
Onneks ei sentään niin vakavaa :P

438.8.2009 23:56

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yesse:
Apple on kyllä minun mielestä tosi epärehellinen ollut alusta lähtien.Monet amerikkalaiset firmat tekee tälläistä.

Monet amerikkalaiset firmat ei. Jotkut tekee tuosta amerikkalaisuudesta "natsikortin". Entäs kiinalaiset äidinmaidot melaniineineen? Tai rootkit-Sony?
Sony ei oo mua ikinä pettäny.Lapsi pelasti isänsä ja pyysi isältään PS3:sen.Hänellä ei ollut varaa siihen, mutta sony lahjotti niille ps3 ja kasan pelejä.

449.8.2009 10:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yesse:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yesse:
Apple on kyllä minun mielestä tosi epärehellinen ollut alusta lähtien.Monet amerikkalaiset firmat tekee tälläistä.

Monet amerikkalaiset firmat ei. Jotkut tekee tuosta amerikkalaisuudesta "natsikortin". Entäs kiinalaiset äidinmaidot melaniineineen? Tai rootkit-Sony?
Sony ei oo mua ikinä pettäny.Lapsi pelasti isänsä ja pyysi isältään PS3:sen.Hänellä ei ollut varaa siihen, mutta sony lahjotti niille ps3 ja kasan pelejä.

Mainos tricki? Haluavat vaan hyvää karmaa...

4510.8.2009 10:53

Tollanen ps3 on halpa hinta noin positiivisesta mainoksesta sonylle.

4612.8.2009 3:14

Jos haluaa pienen ja hyvän soittimen Li-On akulla niin iPod, jos taas haluaa puuhalon kokoisen soittimen jota voi sitten isäkin heitellä niin sitten jotain muuta.

Mut tää "apple-on-paskaa" -propaganda on aivan turhaa.


PC: i5 2500k 4.3 GHz, GTX 580 DCUII, 8 Gt 1600 MHz, 60 GB SSD + 1 TB HDD
Läppäri: Thinkpad x60

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin (2.12.2016 13:01)
PC-pelikehittäjät ovat viime aikoina laajentuneet mobiilipelimarkkinoille ostamalla sektorilla jo markkinaosuuksia kahmineita yrityksiä. Esimerkiksi Activision Blizzard osti Candy Crush -pelejä ....
Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen (2.12.2016 12:26)
Huawei aikoo päivittää ensi vuoden alussa kaikkiaan kuusi puhelinmallia Android 7.0 Nougatiin. Näin kertovat HDBlog.it- ja Android Central -sivustot, jotka eivät kuitenkaan paljasta tietojensa lähdettä. ....
Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een (2.12.2016 11:16)
Steamin marraskuisten tilastotietojen mukaan lähes puolet pelaajista on siirtynyt Windows 10:een. Satunnaisotantaan perustuvien lukemien mukaan 48,37 prosenttia PC-pelaajista käyttää 64-bittistä ....
2 kommenttia
Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä (2.12.2016 10:53)
Vielä pari vuotta sitten Internet of Things oli hyvin epämääräinen käsite, jota käytettiin lähes kaikissa pöhinäpuheissa, mutta kukaan ei oikein tuntunut käsittävän mitä se käytännössä oikein ....
Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit (2.12.2016 10:32)
Taiwanilainen mobiilipiirikehittäjä MediaTek on esitellyt kaksi uutta suorituskykyisiin älypuhelimiin suunnattua järjestelmäpiiriä. Helio X23 ja Helio X27 ovat muun Helio X20 -malliston mukaisesti ....

Uutisarkisto