*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Microsoft sulkee Soapbox-videopalvelun

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 22.7.2009 14:25 Kommentteja (18)

Microsoft sulkee Soapbox-videopalvelun Microsoftin Soapbox-videopalvelu oli suunniteltu kilpailemaan YouTubea vastaan, mutta nähtävästi Soapbox ei koskaan saavuttanut massojen suosiota, sillä Microsoft ilmoitti eilen sulkevansa Soapboxin ensi kuun viimeinen päivä.
MSN Video -palvelun osana toimivan Soapboxin alasajo käynnistyy tämän kuun 29. päivä, jonka jälkeen Soapboxiin ei voi enää lähettää uusia videoita muiden katseltavaksi. Microsoft julkaisee palvelua käyttävien tahojen iloksi lähipäivinä ohjeita, joiden avulla käyttäjät voivat ladata mielivideonsa talteen ennen palvelun sulkemista.

MSN Video ei kuitenkaan katoa mihinkään Soapboxin sulkeutumisesta huolimatta, ja Microsoft aikoo tarjota jatkossakin käyttäjille mahdollisuuden jakaa omia videoitaan palvelun kautta, mutta Microsoft ei kertonut vielä tarkemmin miten tuleva videoiden jakaminen on tarkoitus toteuttaa.

Microsoftin Soapbox avautui kuluttajille vuoden 2006 syyskuussa, joten palvelu ehti olla toiminnassa noin kolme vuotta. Nykyisellään MSN Videon kautta katsotaan kuukausittain noin 480 miljoonaa videota, joista alle 5 prosenttia on peräisin Soapboxista.

Edellinen Seuraava  

18 kommenttia

122.7.2009 14:39
WumWum
Inactive

ei micro$oftin tarvitse tarjota mitään palveluja. Kuka niitä nyt haluaisi käyttää?

222.7.2009 14:53

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WumWum:
ei micro$oftin tarvitse tarjota mitään palveluja. Kuka niitä nyt haluaisi käyttää?
Ah, taas näitä 13-vuotiaita revolution-kakaroita liikenteessä. Noh, ei siinä, onhan Microsoftin vihaaminen muotia.

322.7.2009 15:00

jep. Linux rulez fuckrosoft sucks! Niin ne nappulat ajattelee.

422.7.2009 15:29

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WumWum:
ei micro$oftin tarvitse tarjota mitään palveluja. Kuka niitä nyt haluaisi käyttää?
Ah, taas näitä 13-vuotiaita revolution-kakaroita liikenteessä. Noh, ei siinä, onhan Microsoftin vihaaminen muotia.
Ei siihe kuule tarvi mitää revvoluutionia :D minkäs sille voi ku lähes jokainen microsoft-palvelu ansaitsee paikkansa vuosisadan IT floppien top 100 -listalla
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.7.2009 @ 15:29

522.7.2009 15:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WumWum:
ei micro$oftin tarvitse tarjota mitään palveluja. Kuka niitä nyt haluaisi käyttää?

Sanoo poika joka surffaa IE:llä vistalla ja mesettää siinä sivussa




Mutta tosiaan aika turha joku Soapbox, turha sitä jotain kilpailijaa yrittää youtubelle, ei ole tarvetta kun youtube on tarpeeksi hyvä
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.7.2009 @ 15:33

622.7.2009 15:36
WumWum
Inactive

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WumWum:
ei micro$oftin tarvitse tarjota mitään palveluja. Kuka niitä nyt haluaisi käyttää?
Ah, taas näitä 13-vuotiaita revolution-kakaroita liikenteessä. Noh, ei siinä, onhan Microsoftin vihaaminen muotia.
Et voisi olla enempää väärässä. Diazzilla ei taida olla tietotekniikasta mitään kokemusta. (olet ostanut Gigantista myyjän suositteleman koneen ja luet vapaa-aikana MicroPC:tä?) Ihme, että AfterDawn:iin olet viitsinyt rekisteröityä. Lue lisäksi MTV3 viihdeuutisia, se voisi sulle olla parempaa luettavaa.

722.7.2009 15:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WumWum:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WumWum:
ei micro$oftin tarvitse tarjota mitään palveluja. Kuka niitä nyt haluaisi käyttää?
Ah, taas näitä 13-vuotiaita revolution-kakaroita liikenteessä. Noh, ei siinä, onhan Microsoftin vihaaminen muotia.
Et voisi olla enempää väärässä. Diazzilla ei taida olla tietotekniikasta mitään kokemusta. (olet ostanut Gigantista myyjän suositteleman koneen ja luet vapaa-aikana MicroPC:tä?) Ihme, että AfterDawn:iin olet viitsinyt rekisteröityä. Lue lisäksi MTV3 viihdeuutisia, se voisi sulle olla parempaa luettavaa.

Kyllä se taidat sinä olle tuo kyseinen nuub, oli sen verran jämäkkä aloitus tähän topikkiin.
Diazzi oli täysin oikeassa.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.7.2009 @ 15:45

822.7.2009 15:56

Ei mikään ihme. Itse nimittäin kuulen koko Soapboxista ensimmäistä kertaa kuten myös MSN Videosta.

922.7.2009 16:02
WumWum
Inactive

Millainen mielikuva teille tulee?

VISTA
INTERNET EXPLORER
VISUAL BASIC
MICROSOFT BOB
BILL GATES
STEVE BALLMER
ZUNE
DOS 4.0
SILVERLIGHT

Vain muutamia nimetäkseni. Kun katsoo Micro$oftin historiaa, ymmärtää miksi on parempi käyttää sellaisen yrityksen tuotteita, jotka ovat avoimia, innovatiivisia ja käyttäjäystävällisiä.

1022.7.2009 16:23

Jaahas...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.7.2009 @ 16:24

i7 920 @ 3.4ghz,His Radeon HD 5770x2,GA-EX58-EXTREME,3gb DDR3 Corsair Dominator 1600mhz,500gb HDD,Zalman ZM600-HP, CM Storm Sniper.

1122.7.2009 16:47

Ai tästä tulikin tälläinen ääliömäinen Microsoftin haukkumiskeskustelu.
No miettikää huvin vuoksi, mitä kävisi, jos Windows nyt yhtäkkiä lopetettaisiin? En siis tarkoita windowsin kehitystä, vaan koko Windows käyttöjärjestelmää. Eli siihen ei vaan pääsisi kirjautumaan ;D

1222.7.2009 17:13
WumWum
Inactive
1322.7.2009 18:12

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WumWum:
http://www.v2.fi/uutiset/pelit/8725/Microsoft-patentoi-lisaa-mainospumppausta-Xbox-Liveen/

tuore uutinen... ihanaa ihanaa! :D

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200907229966636_ul.shtml

tuore uutinen... ihanaa ihanaa!

linkitetäänkö vielä lisää random uutisia jotka ei liity juttuun mitenkään?

1422.7.2009 18:15
WumWum
Inactive

Luitko Tubbana juttua edes?

Kyllähän se liittyy juttuun, koska siinäkin käsitellään Microsoftin palvelua.


Sun linkkisi ei kyllä käsittele mitenkään aihetta. Pelle!

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.7.2009 @ 18:17

1522.7.2009 18:17

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WumWum:
Luitko Tubbana juttua edes?

Kyllähän se liittyy juttuun, koska siinäkin käsitellään Microsoftin palvelua.

No luitko tota mun linkkaamaa juttua? Kyllä siinäkin mainitaan varmaan pari samaa sanaa kun tässäkin.

Se että uutisessa mainitaan microsoft ei tee siitä aiheeseen liittyvää
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.7.2009 @ 18:18

1622.7.2009 18:24

Kiva kun mullekkin kerrottiin että tällänen video sivu on olemassa. En ollu kyl koskaan kuullukkaa, lähen testamaan.

E: oli surkeasta päästä, kyllä youtubessa pysyn.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.7.2009 @ 18:26

1722.7.2009 18:39

Kiva tietää vasta nyt, että tälläinenkin on olemassa. Microsoft olisi kyllä voinut mainostaa tätä vähän enemmän. :D Eipä sikäli, tuolla ei kyllä ole paljon mitään katsomisen arvoista pikavilkaisulla, joten ilmeisesti muutkaan ei ole tuota palvelua löytäneet.

1823.7.2009 8:42

Jos tuon soapboxin olisi saanut paremmin yleisön tietoisuuteen, niin olisi se saattanut jäädä elämään youtuben rinnalle, mutta jäi niin tuntemattomaksi, ettei mitään toivoa selviytyä.
Offtopic:
Bing Bong Beta sentään selviytyy paljon paremmin, kun se on oletushakupalvelu IE8:ssa, vaikka onhan se hyvä olla kilpailija Googlellekkin.
"Yhtiön mukaan Microsoftin Bing ylsi viime viikolla suoraan hakukoneiden kakkoseksi 16,3 prosentin osuudella hauista. "

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto