*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Spotifyn IODA-diili tuo lisää kuunneltavaa

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 21.7.2009 20:13 Kommentteja (15)

Spotifyn IODA-diili tuo lisää kuunneltavaa Spotifyn musiikkivalikoimaa kasvaa lähiaikoina monilla uusilla nimikkeillä, sillä Spotify AB -yritys tiedotti tänään päässeensä sopimukseen itsenäisiä artisteja edustavan IODA:n (Independent Online Distribution Alliance) kanssa, jonka myötä Spotifyn tarjontaan ilmaantuu jopa kaksi miljoonaa uutta kuunneltavaa kappaletta.
IODA:n edustamia artisteja ovat mm. Prodigy, Burial, Bob Marley & the Wailers, Bashy, Frank Black, Vieux Farka Touré ja Broken Social Scene, joten tarjolle tulevan musiikin kirjo on hyvin vaihtelevaa.

Spotifyn toimitusjohtaja Daniel Ek sanoi laajan musiikkikirjon olevan tärkeä prioriteetti Spotifyn tapaiselle yritykselle, jonka tehtävänä on tarjota kuuntelijoilleen maailman laajinta ja monipuolisinta musiikkikirjastoa.

IODA:n toimitusjohtaja Kevin Arnold oli mielissään sopimuksesta, koska IODA:lla uskotaan vahvasti mainosrahoitteisten palveluiden tulevaisuuteen. Arnold tykästyi itse erityisesti Spotifyn ainutlaatuisuuteen ja käyttäjäystävällisyydestä.

Musiikin lisäksi Spotifyn tarjonta kasvaa mm. Stephen Fryn äänikirjoilla.

IODA:n tarjontaa ilmaantuu hiljalleen Spotifyn valikoimiin tulevien kuukausien aikana.

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

121.7.2009 20:36

Olisi mukavaa tutustua Spotify palveluun, mutta kun olen Linux käyttäjä, onko tämä minulle mahdollista? AD:n koekuuntelun mukaan toimisi Windows ja Mac -koneissa, Linuxista ei ollut puhetta. Jos Linux distrolla on jotain merkitystä, niin käytössäni on Mint joka pohjautuu ymmärtääkseni Ubuntuun.

Jos jollakin on ohje kuinka saan homman rokkaamaan, niin olen kiitollinen...

221.7.2009 20:55

Winellä onnistuu
http://www.spotify.com/en/help/faq/wine/
tai sitten jos tilaa premiumin niin Despotify
http://despotify.se/

321.7.2009 21:29

Täytyy kyllä sanoa että hienoa. Itselle tärkeintä on levyjen kuuntelu ennen ostopäätöstä tai kaverilta lainaamista. Enää on vaikea perustella piratismia "ennakkokuuntelulla" kuin harvojen artistien kohdalla.

421.7.2009 22:02

Mites aasialainen musiikki? Onko turha haaveillakaan?

521.7.2009 22:13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Malboro:
Mites aasialainen musiikki? Onko turha haaveillakaan?

Heitäppä Malboro muutama esimerkkiartisti aasialaisesta musiikista niin käydään tutkimassa. Esim. allekirjoittanut ei keksi ainakaan tähän hätään yhtään aasialaista artistia..

621.7.2009 22:45

En ole harrastaja, mutta tuo Aasian musiikin (eritoten j-musan) löytyminen kiinnostaa minuakin. Tässä esimerkiksi tunnettuja j-pop artisteja:

Utada, Hikaru
Every Little Thing
Hamasaki, Ayumi
Okuda, Tamio
Ishikawa, Rika
Malice Mizer
Asian Kung Fu Generation
Dreams Come True
Do As Infinity
The Brilliant Green
Bump of Chicken

721.7.2009 23:07

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti azhrak:
En ole harrastaja, mutta tuo Aasian musiikin (eritoten j-musan) löytyminen kiinnostaa minuakin. Tässä esimerkiksi tunnettuja j-pop artisteja:

Utada, Hikaru
Every Little Thing
Hamasaki, Ayumi
Okuda, Tamio
Ishikawa, Rika
Malice Mizer
Asian Kung Fu Generation
Dreams Come True
Do As Infinity
The Brilliant Green
Bump of Chicken

Do As Infinityltä löytyi yksi albumi, muilta ei yhtään. Sen sijaan löysin Dir En Greyltä kaksi levyä. Aasialainen musiikki ei ole kovinkaan hyvin edustettuna (vielä). Tilanne voi parantua kunhan Spotify kasvaa.

821.7.2009 23:09

Dreams Come True:lta löyty ainaki yks albumi "Sing or Die".

921.7.2009 23:52

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jehu80:
Olisi mukavaa tutustua Spotify palveluun, mutta kun olen Linux käyttäjä, onko tämä minulle mahdollista? AD:n koekuuntelun mukaan toimisi Windows ja Mac -koneissa, Linuxista ei ollut puhetta. Jos Linux distrolla on jotain merkitystä, niin käytössäni on Mint joka pohjautuu ymmärtääkseni Ubuntuun.

Jos jollakin on ohje kuinka saan homman rokkaamaan, niin olen kiitollinen...
Jep, Winen kun lataat (Winen sivuilla erittäin hyvät ohjeet asentamiseen) ja asennat normaalisti winen lataamisen jälkeen suoraan sinne mihin asennusohjelma ehdottaakin.

Itsellä myös Linux (Ubuntu 9.04) ja toimii aivan loistavasti, muualta en musiikkia kuuntelekaan.

1022.7.2009 8:16

Eihän sieltä kaikkea löydy mutta itseä harmittaa vaan joidenki isojen artistien (tai siis levy-yhtiöiden) kieltäytyminen yhteistyöstä, lähinnä ainoana kuunneltavana sellaisena Pink Floyd.

1122.7.2009 8:45
AfterDawn Addict

Tämä on kyllä loistava palvelu, ja hieno juttu että musiikkia tulee koko ajan lisää!

Käytän spotifyä kotona, töissä ja miniläppärissä puhelimen nettiyhteydellä (hitain/halvin) joikuspotin kautta ja hienosti toimii silläkin 3g alueella!

1222.7.2009 13:02

Spotify on kyllä aivan mahtava ohjelma :) Ei tartte vaivautua mihinkään torrenttisaiteille. Yksi kehityisidea olisi Spotifyn porukoille, antakaa Jonathanille potkut! :D

1322.7.2009 18:40

No niin, kiitokset. Nyt toimii ja tämähän on loistava palvelu, lisää vain biisejä sinne...

Löytyy myös ug osaston musiikkia.

1424.7.2009 10:38

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TemeTee:
Spotify on kyllä aivan mahtava ohjelma :) Ei tartte vaivautua mihinkään torrenttisaiteille. Yksi kehityisidea olisi Spotifyn porukoille, antakaa Jonathanille potkut! :D
todellaki, jonathan on epätoivonen ; ) Mut joo hyvä että kasvaa. omat tavat on muuttunu spotifyn myötä ihan täysin :P

152.6.2011 23:16
WLfLemyeHXgLnBY
Vahvistamaton

YouÂ’re a real deep thinker. Thanks for shirang.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto