*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

The Pirate Bay sulkee trackerit ja poistaa torrentit

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 30.6.2009 14:57 Kommentteja (30)

The Pirate Bay sulkee trackerit ja poistaa torrentit The Pirate Bayn perustajajäsen ja keulahahmo Peter Sunde on valottanut TorrentFreakille TPB:n tulevaisuutta. Kuten aiemmin tänään kerroimme, ruotsalainen Global Gaming Factory X AB (GGF) on ostamassa The Pirate Bay -sivustoa noin 5,5 miljoonalla eurolla. Sunde kertoo, että muutoksen tuulet vievät mukanaan omat tracker-palvelimet ja samalla TPB:n palvelimilta poistuvat torrent-tiedostot.
Sulkemisoperaation taustalla on lähitulevaisuudessa avattava kolmannen osapuolen palvelu, joka tulee tarjoamaan torrentteja TPB:n lisäksi myös muille sivustoille. Toistaiseksi tuntemattoman palvelun integroimista torrent-sivustoille tullaan TorrentFreakin mukaan helpottamaan ohjelmointirajapinnan eli API:n avulla.

Vaikka Peter Sunden haastattelu selventää osaltaan The Pirate Bayn tulevaisuutta, niin edelleen osto-operaatio herättää paljon kysymyksiä. Muun muassa GGF:n aikomus maksaa korvauksia tekijänoikeuksien haltijoille enteilee maksullisesta palvelusta, mutta valitettavasti yritys ei ole kertonut miten raha korvauksiin kerätään.

Edelleen on epäselvää myös kuinka tiedostojakoteknologiaa kehittävän Peerialismin tuotteet istutetaan osaksi The Pirate Baytä.

Edellinen Seuraava  

30 kommenttia

130.6.2009 15:25

prkl!

230.6.2009 15:25

Mitähän ne nyt ovat keksineet.. ?

330.6.2009 15:26

Onpas tyly uutinen, näinköhän pojat on kyllästyny oikeustaisteluihin ja päättää ottaa rahat taskuun, vielä kun jotain jää käteenkin!?

430.6.2009 15:44

mikäs siinä. Myy piratebayn pois, rahoilla maksaa ehkä lankeavat sakot ja pian jossain nousee joku uusi torrenttipaikka pystyyn. Yksinkertaista.

530.6.2009 15:50

The Pirate Bay, RIP

630.6.2009 15:52

Ensimmäinen oikeudenkäynti meni täysin farssiksi joten ymmärrän hyvin jos joku menetti mielenkiinnon nähdä mitä tulevissa asteissa olisi tapahtunut. Jos ensimmäinen meni kuten meni on syytä olettaa että seuraavatkin olisi mennyt samalla tavalla. Eli mediamafian rahan voimalla niinkuin siellä halutaan. Mikään ei ole ikuista kuitenkaan. Hyvä että jäpät sai kuitenkin loistavien vuosien jälkeen rahaa taskuun mukavasti. Ovat sen ansainneet todellakin. Vanhat lähtee uudet tulee niin se on ollut ja on oleva. Jollei ole runsaasti rahaa/valtaa turha oikeuteen on mennä. Tiedän että mulle tulee ikävä mut onneksi on tarpeeksi muita lohduttajia.

730.6.2009 15:54
_Henkka_
Inactive

"It`s the end of the line?"

830.6.2009 16:01

Tietty nää vaan luo jonkun uuden torrent sivun:D.

930.6.2009 16:41

Mistä loppumisesta ihmiset puhuu? Jutun tarkoituksena ei ole mikään muu kuin siirtyä jakamaan torrent-tiedostoja muiden sivustojen kesken. Näin ollen torrent-tiedoston olemassaolo on täysi riippumaton verkkosivusta, jolloin oikeudenkäynnin jälkeenkin voidaan taata se, ettei torrentit häviä mihinkään.

Nykyäänhän jos TPB toiminta määrättäisiin lopetettavaksi häviäisi kaikki sen torrent-tiedostot, mutta uuden mallin mukaan TPB:n häviäminen ei vaikuttaisi torrenttien olemassaoloon.

1030.6.2009 16:45

TorrentFreak on jo päivittänyt uutistaan.

1130.6.2009 16:54

Häävittiinkö nyt muka oikeasti jotain? Suurin osa TPB:ssä olevista torrenteista oli muutenkin pelkkää paskaa.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.6.2009 @ 18:18

1230.6.2009 17:00

Voi kyllä on ikävää, että pikku urpot joutuu nyt maksamaan hevipaskastaan ja nollasarjoistaan. Ja nyt me mennään hei itkien pankkiin.

1330.6.2009 17:13

ei! EII!!!

1430.6.2009 17:32

Ei hetkauta kyllä yhtään. Kaiken mitä olen halunnut, olen saanut, laillisestikin :)

1530.6.2009 17:36

Lainaus:
The talk about TPB are going to be a pay site is wrong, the CEO that said that does not know what he is talking about.
Now, the BIG change is that the tracker is going to be outsourced to a new formed company that wont know what they track, just that they connect peers, and the torrent listings will be handed by an other new company that will have torrents but they will not know either content or who is using the torrents. This setup will be practically impossible to take down or find anyone liable to sue.
The 3d party company services will have APIs, so you can on your blog or whatever have your own small torrent listings just as you now pull in twitter feeds. remember how the twitter design totally havoced the iranian attempts to block it as ppl just used another side that pulled in the feeds and read it there instead? well that goes for torrents and TPB to.
All in all, this is not the end of the world as some are seeing it but a rather interesting technical improvement.
And dont worry, not a dime will go to the media industries spectrial prize money what i know of but a really nice fund for doing cool stuff.
/krs - co.founder of TPB and PB, not involved in TPB anymore and have no stake in any cash.
Torrentfreak

Eli piratebay jatkaakin sittenkin normaalisti ainoastaan pieniä muutoksia tapahtuu. Muutosten jälkeen piratebayta on mahdoton saada suljettua oikeuteen haastamisilla ja tuomioilla jos tulee ei ole yhtään merkitystä eikä vaikutusta. Nerokkaita nuo TPB kolmikko.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.6.2009 @ 17:38

1630.6.2009 17:37

Hyvä juttu enää mininova ja bjunke ja muutamat muut ovat jäljellä. :)

1730.6.2009 17:57

Jos kaverit tuosta sievoisen tukun tuohta saavat niin antaa palaa. Trackereitähän saa aina uusia, ja viidellä millillä toteuttaa jo varmaan vaikka minkämoisia sivustoja.

1830.6.2009 18:25

Kuuntelin tuossa tuollaisen :

http://www.whatsnext.se/2009/06/30/podca...y/#comment-7805

...nähtäväksi jää.

1930.6.2009 18:39

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1919:
Voi kyllä on ikävää, että pikku urpot joutuu nyt maksamaan hevipaskastaan ja nollasarjoistaan. Ja nyt me mennään hei itkien pankkiin.

Niin koska TPB oli maailman ainoa paikka josta torrentteja löytää

2030.6.2009 18:50

En kyllä näkisi yhtään huonona asiana sitä että piratebaysta tulisi palvelu joka myös "myy" softaa ja musiikkia p2p tekniikan avulla, oli todellinen liiketoimintamalli sitten minkälainen tahansa. Steam ja kumppanit kaipaavat aina kilpailua. Jos pienikin osa siitä "asiakaskunnasta" maksaa latauksista niin sekin on jo iso juttu.

2130.6.2009 20:00

Ei hetkauta ei,raha ku tulee rahan työ ja sitä piisaa,silti olen p2p käyttäjien puolella vaikka kaikki onkin myös mulla ostettavissa.

2230.6.2009 20:29

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti superkick:
En kyllä näkisi yhtään huonona asiana sitä että piratebaysta tulisi palvelu joka myös "myy" softaa ja musiikkia p2p tekniikan avulla, oli todellinen liiketoimintamalli sitten minkälainen tahansa. Steam ja kumppanit kaipaavat aina kilpailua. Jos pienikin osa siitä "asiakaskunnasta" maksaa latauksista niin sekin on jo iso juttu.
Jooh jos tosta oikeesti tulis laadukas palvelu ni kyl voisin maksaa jos saa hyvällä laadulla kaikki kamat tuolta :)

2330.6.2009 21:48

Pelottaa ja paljon, vaikka mitä lupailee niin tuntuu että piratebay on mennyttä kamaa jo.

2430.6.2009 21:57

Joku tossa mainitsikin, jäljellä olevat rahat taskuihin, maksetaan sovittelurahat, pystytetään The Multi Pirate Bay ;)

2530.6.2009 23:07

Brokep's-TiAMO's-Anakata's thepiratebay.org

http://en.wikipedia.org/wiki/Sid_Meier%27s_Pirates!

"... Also, as the player character ages, fighting becomes more difficult, and deteriorating health will eventually force the character into retirement. The game ends when the player retires, at which point he is given a position in his future life, from beggar to King's advisor, based on accumulated wealth, land, rank, marital status, and other accomplishments."

262.7.2009 15:51

Hyvä juttu että pirate baykin siirtyy lailliselle puolelle.

272.7.2009 16:11

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JPie:
Hyvä juttu että pirate baykin siirtyy lailliselle puolelle.
Onko Pirate Bay ollut laiton?

283.7.2009 18:30

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JPie:
Hyvä juttu että pirate baykin siirtyy lailliselle puolelle.
Onko Pirate Bay ollut laiton?
No eikö se noissa oikeudenkäynneissä näkynyt?

293.7.2009 19:30
Awttu
Inactive

nojöö, mä oon muutenki ollu aina mininovan kannalla.

304.7.2009 16:27

Missä oikeuden käynneissä???...pelkkää rahan voimaa siellä toteutettiin oikeen teatteri tyyliin.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset (9.12.2016 16:51)
Uutisvahtipalvelu HIGH.FI:hin on tänään lisätty uusi sisältökategoria. Vaikka päivitys on periaatteessa pieni, saattaa siitä olla keskimääräistä enemmän iloa palvelun käyttäjille. Palvelun ....
Näin estät henkilöitä WhatsAppissa Näin estät henkilöitä WhatsAppissa (9.12.2016 14:01)
Mikäli et halua enää vastaanottaa puheluita tai tekstiviestejä WhatsApp-kontaktiltasi, voit estää yhteystiedon erittäin helposti. Kun asetat henkilölle eston WhatsAppissa, hän ei enää näe viimeksi ....
Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa (9.12.2016 11:58)
Jos WhatsAppissa estämältäsi henkilöltä alkaa tulla häirikköpuheluita ja -tekstiviestejä tai olet joutunut esimerkiksi aggressiivisen telemarkkinoinnin maalitauluksi, voi omaa arkea helpottaa ....
Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)
Suomalaisen Fingersoftin kehittämä Hill Climb Racing 2 -mobiilipeli on julkaistu iPhonelle ja iPadille. Peli julkaistiin Andridille jo viime viikolla. Androidilla Hill Climb Racing 2 on menestynyt ....
Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
3 kommenttia

Uutisarkisto