*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Applen uusi iPhone ylikuumenee?

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 29.6.2009 15:26 Kommentteja (14)

Applen uusi iPhone ylikuumenee? Applen uuden iPhone 3GS -puhelimen on raportoitu kärsivän ylikuumenemisesta. Useilla internetin keskustelupalstoilla on esiintynyt väitteitä jopa siitä, että puhelimen 16 gigatavun version valkoinen takakansi olisi muuttanut väritystään punertavaksi lämpenemisen seurauksena. Asiasta kertoo muun muassa australialainen sanomalehti Herald Sun.
Lehden mukaan asiasta keskusteltiin ensimmäisiä kertoja ranskalaisella Nowhere Else -sivustolla, jolta löytyy väitteiden lisäksi myös kuvia punertuneesta puhelimesta. Puhelimen kerrotaan lämpenevän GPS:ää ja 3G:tä samanaikaisesti käytettäessä erittäin voimakkaasti.

PC Worldin toimittaja Melissa J. Perenson kertoo oman iPhone 3GS -puhelimensa lämpenevän sen sijaan erittäin kuumaksi, kun sitä lataa.

Apple ei ole vielä kommentoinut asiaa. Mikäli mahdollisen ylikuumenemisongelman korjaaminen ei onnistu pelkällä ohjelmistopäivityksellä, saattaa viasta tulla Applelle pahasti takkiin, sillä uutta iPhone 3GS -puhelinta myytiin ensimmäisen kolmen päivän aikana ennätykselliset miljoona kappaletta. Suomeen puhelimen on määrä saapua ensi kuussa.

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

129.6.2009 15:53

Kyllä tuollainen miljoonan puhelimen vaihtaminen hieman kustantaa, joten voi kysyä oliko kannattava laittaa puolivalmis tekele myyntiin.

229.6.2009 16:01

Edellinen valkoinen kuori halkeili ja tämä vaihtaa nyt väriä kuumenemisen takia.. pientä testausta ennen markkinoille sysäämistä kiitos!

329.6.2009 16:33

Mitä turhia? Applen uskolliset fanit ottavat nuo ominaisuuksina.

429.6.2009 16:49

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti manni:
Mitä turhia? Applen uskolliset fanit ottavat nuo ominaisuuksina.
tru.dat

529.6.2009 17:25

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OneMember:
...voi kysyä oliko kannattava laittaa puolivalmis tekele myyntiin.
Voi myös kysyä miksi näitä ostetaan miljoona kappaletta ennekuin kunnollisia testejä/arvioita on edes tehty. Miten jotkut voivat luottaa niin sokeasti pelkkään merkkiin?

Lainaus:
Applen uskolliset fanit ottavat nuo ominaisuuksina.
"nokial ei pystykkää paistaa kananmunia..." -A.P. Lé Fani

629.6.2009 18:44

"Isku suomalaisen kännykkävalmistajan vyön alle: Apple esitteli kannettavan kiukaan."

Taloussanomissa joku kommentoinu samaa uutista :D

729.6.2009 19:22

Eikös joskus ollut juttua että iPhonet räjähteleekin :D Ehkä se Conan olikin oikeassa "It's also a hand grenade!" ;D On varmaan ottanut uusi malli vähän liikaa piriä, yliannostus :D

829.6.2009 19:31

Näit kommenttei on nii hieno lukea, koska Nokian omaavat haukkuvat Applea niin pirusti. Onkohan katetutta? Kyllä niissä muissakin kännykkämerkeissä on ollut vikoja.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.6.2009 @ 19:31

929.6.2009 19:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kawasaki7:
Näit kommenttei on nii hieno lukea, koska Nokian omaavat haukkuvat Applea niin pirusti. Onkohan katetutta? Kyllä niissä muissakin kännykkämerkeissä on ollut vikoja.
Sitä minäkin, onhan ne nokiankin akut joskus punaisina ja kuulee myös joiltain tutuilta kun on vähän punastellut akku...

1029.6.2009 19:45

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kawasaki7:
Näit kommenttei on nii hieno lukea, koska Nokian omaavat haukkuvat Applea niin pirusti. Onkohan katetutta? Kyllä niissä muissakin kännykkämerkeissä on ollut vikoja.
Sitä minäkin, onhan ne nokiankin akut joskus punaisina ja kuulee myös joiltain tutuilta kun on vähän punastellut akku...
Muuten näppärä vastalause, mutta nyt ei ilmeisesti ole kyse akusta. Ja btw, ne akut mitä Nokian luureissa on räjähtäneet, on olleet tarvikeakkuja.

1129.6.2009 23:55

kawasaki7 teki mielenkiintoisen huomion, itse taas olen huomannut että nämä applen laitteiden vastustajat löytävät juuri tämänkaltaiset "uutiset" ja alkavat niitä sitten joukolla kommentoimaan... ei siinä mitään, monethan ottaa sen ihan huumorillakin. Hauska vain huomata kuinka nopeasti tämäkin uutinen herätti vilkkaan keskustelun.

Akkukäyttöiset laitteen ovat aina räjähdelleet ja tulevat vielä monta vuotta räjähtelemaan (kunnes keksitään jotain turvallisempaa akkuteknologiaa) puhumattakaan latureista ja niiden muuntajista ja bensa-asemista, ne vasta räjähtelevätkin valmistajasta riippumatta.

Entäpä jos sony ericsonin uutuskännykkämalli tuo mukanaan huhuja räjähtelevästä akusta ym. sekin varmasti herättää keskustelua, joka tosin on lähinnä vannoutuneiden nokia-käyttäjien tuotosta, joten "kohu" jää varmasti laimeaksi, jos verrataan tilanteeseen jossa sekä applen järkähtämättömät vastustajat että vannoutuneet nokia-käyttäjät alkavat joukolla pilkaamaan jotain i puhelinta.

Itse luotan 5v vanhaan nokiaan, se ei ole pahemmin räjähdellyt, vaikka jo kolmas tarvikeakku menossa...

1230.6.2009 1:40
mahamaratsa
Vahvistamaton

Siis hehkuu punaisena? ~500 astetta. Eikai sentään? Halpa applen maali korkeintaan sulaa pinnasta ja alta paljastuu vanhan punaisen nokian kuoret....

1330.6.2009 2:10

Ei tälläsiä mokia saisi tehdä.Jonkun housut syttyy palamaan kun iPhone löytyy taskusta?

1430.6.2009 8:27

suomessa ei toi luurin kyrvähdys niin paha juttu ole.

odottakaapas ensimmäisiä jenkkien oikeusjuttuja..
löisin vetoa että jollain jo dollarit kiiluu silmissä tälläsen uutisen takia

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin Tankkipelin kehittäjä osti suomalaisen pelistartupin (2.12.2016 13:01)
PC-pelikehittäjät ovat viime aikoina laajentuneet mobiilipelimarkkinoille ostamalla sektorilla jo markkinaosuuksia kahmineita yrityksiä. Esimerkiksi Activision Blizzard osti Candy Crush -pelejä ....
Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen Omistatko Huawein puhelimen? Tarkista saatko Android Nougat -päivityksen (2.12.2016 12:26)
Huawei aikoo päivittää ensi vuoden alussa kaikkiaan kuusi puhelinmallia Android 7.0 Nougatiin. Näin kertovat HDBlog.it- ja Android Central -sivustot, jotka eivät kuitenkaan paljasta tietojensa lähdettä. ....
Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een Pelaajat poikkeavat massasta – Joka toinen päivittänyt Windows 10:een (2.12.2016 11:16)
Steamin marraskuisten tilastotietojen mukaan lähes puolet pelaajista on siirtynyt Windows 10:een. Satunnaisotantaan perustuvien lukemien mukaan 48,37 prosenttia PC-pelaajista käyttää 64-bittistä ....
2 kommenttia
Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä Älykaiuttimet tulevat – Amazon ja Intel sopivat yhteistyöstä (2.12.2016 10:53)
Vielä pari vuotta sitten Internet of Things oli hyvin epämääräinen käsite, jota käytettiin lähes kaikissa pöhinäpuheissa, mutta kukaan ei oikein tuntunut käsittävän mitä se käytännössä oikein ....
Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit Lumioista tuttu ominaisuus tulossa Androidille – MediaTek esitteli uudet piirit (2.12.2016 10:32)
Taiwanilainen mobiilipiirikehittäjä MediaTek on esitellyt kaksi uutta suorituskykyisiin älypuhelimiin suunnattua järjestelmäpiiriä. Helio X23 ja Helio X27 ovat muun Helio X20 -malliston mukaisesti ....

Uutisarkisto