*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Applen uusi iPhone ylikuumenee?

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 29.6.2009 15:26 Kommentteja (14)

Applen uusi iPhone ylikuumenee? Applen uuden iPhone 3GS -puhelimen on raportoitu kärsivän ylikuumenemisesta. Useilla internetin keskustelupalstoilla on esiintynyt väitteitä jopa siitä, että puhelimen 16 gigatavun version valkoinen takakansi olisi muuttanut väritystään punertavaksi lämpenemisen seurauksena. Asiasta kertoo muun muassa australialainen sanomalehti Herald Sun.
Lehden mukaan asiasta keskusteltiin ensimmäisiä kertoja ranskalaisella Nowhere Else -sivustolla, jolta löytyy väitteiden lisäksi myös kuvia punertuneesta puhelimesta. Puhelimen kerrotaan lämpenevän GPS:ää ja 3G:tä samanaikaisesti käytettäessä erittäin voimakkaasti.

PC Worldin toimittaja Melissa J. Perenson kertoo oman iPhone 3GS -puhelimensa lämpenevän sen sijaan erittäin kuumaksi, kun sitä lataa.

Apple ei ole vielä kommentoinut asiaa. Mikäli mahdollisen ylikuumenemisongelman korjaaminen ei onnistu pelkällä ohjelmistopäivityksellä, saattaa viasta tulla Applelle pahasti takkiin, sillä uutta iPhone 3GS -puhelinta myytiin ensimmäisen kolmen päivän aikana ennätykselliset miljoona kappaletta. Suomeen puhelimen on määrä saapua ensi kuussa.

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

129.6.2009 15:53

Kyllä tuollainen miljoonan puhelimen vaihtaminen hieman kustantaa, joten voi kysyä oliko kannattava laittaa puolivalmis tekele myyntiin.

229.6.2009 16:01

Edellinen valkoinen kuori halkeili ja tämä vaihtaa nyt väriä kuumenemisen takia.. pientä testausta ennen markkinoille sysäämistä kiitos!

329.6.2009 16:33

Mitä turhia? Applen uskolliset fanit ottavat nuo ominaisuuksina.

429.6.2009 16:49

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti manni:
Mitä turhia? Applen uskolliset fanit ottavat nuo ominaisuuksina.
tru.dat

529.6.2009 17:25

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OneMember:
...voi kysyä oliko kannattava laittaa puolivalmis tekele myyntiin.
Voi myös kysyä miksi näitä ostetaan miljoona kappaletta ennekuin kunnollisia testejä/arvioita on edes tehty. Miten jotkut voivat luottaa niin sokeasti pelkkään merkkiin?

Lainaus:
Applen uskolliset fanit ottavat nuo ominaisuuksina.
"nokial ei pystykkää paistaa kananmunia..." -A.P. Lé Fani

629.6.2009 18:44

"Isku suomalaisen kännykkävalmistajan vyön alle: Apple esitteli kannettavan kiukaan."

Taloussanomissa joku kommentoinu samaa uutista :D

729.6.2009 19:22

Eikös joskus ollut juttua että iPhonet räjähteleekin :D Ehkä se Conan olikin oikeassa "It's also a hand grenade!" ;D On varmaan ottanut uusi malli vähän liikaa piriä, yliannostus :D

829.6.2009 19:31

Näit kommenttei on nii hieno lukea, koska Nokian omaavat haukkuvat Applea niin pirusti. Onkohan katetutta? Kyllä niissä muissakin kännykkämerkeissä on ollut vikoja.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.6.2009 @ 19:31

929.6.2009 19:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kawasaki7:
Näit kommenttei on nii hieno lukea, koska Nokian omaavat haukkuvat Applea niin pirusti. Onkohan katetutta? Kyllä niissä muissakin kännykkämerkeissä on ollut vikoja.
Sitä minäkin, onhan ne nokiankin akut joskus punaisina ja kuulee myös joiltain tutuilta kun on vähän punastellut akku...

1029.6.2009 19:45

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kawasaki7:
Näit kommenttei on nii hieno lukea, koska Nokian omaavat haukkuvat Applea niin pirusti. Onkohan katetutta? Kyllä niissä muissakin kännykkämerkeissä on ollut vikoja.
Sitä minäkin, onhan ne nokiankin akut joskus punaisina ja kuulee myös joiltain tutuilta kun on vähän punastellut akku...
Muuten näppärä vastalause, mutta nyt ei ilmeisesti ole kyse akusta. Ja btw, ne akut mitä Nokian luureissa on räjähtäneet, on olleet tarvikeakkuja.

1129.6.2009 23:55

kawasaki7 teki mielenkiintoisen huomion, itse taas olen huomannut että nämä applen laitteiden vastustajat löytävät juuri tämänkaltaiset "uutiset" ja alkavat niitä sitten joukolla kommentoimaan... ei siinä mitään, monethan ottaa sen ihan huumorillakin. Hauska vain huomata kuinka nopeasti tämäkin uutinen herätti vilkkaan keskustelun.

Akkukäyttöiset laitteen ovat aina räjähdelleet ja tulevat vielä monta vuotta räjähtelemaan (kunnes keksitään jotain turvallisempaa akkuteknologiaa) puhumattakaan latureista ja niiden muuntajista ja bensa-asemista, ne vasta räjähtelevätkin valmistajasta riippumatta.

Entäpä jos sony ericsonin uutuskännykkämalli tuo mukanaan huhuja räjähtelevästä akusta ym. sekin varmasti herättää keskustelua, joka tosin on lähinnä vannoutuneiden nokia-käyttäjien tuotosta, joten "kohu" jää varmasti laimeaksi, jos verrataan tilanteeseen jossa sekä applen järkähtämättömät vastustajat että vannoutuneet nokia-käyttäjät alkavat joukolla pilkaamaan jotain i puhelinta.

Itse luotan 5v vanhaan nokiaan, se ei ole pahemmin räjähdellyt, vaikka jo kolmas tarvikeakku menossa...

1230.6.2009 1:40
mahamaratsa
Vahvistamaton

Siis hehkuu punaisena? ~500 astetta. Eikai sentään? Halpa applen maali korkeintaan sulaa pinnasta ja alta paljastuu vanhan punaisen nokian kuoret....

1330.6.2009 2:10

Ei tälläsiä mokia saisi tehdä.Jonkun housut syttyy palamaan kun iPhone löytyy taskusta?

1430.6.2009 8:27

suomessa ei toi luurin kyrvähdys niin paha juttu ole.

odottakaapas ensimmäisiä jenkkien oikeusjuttuja..
löisin vetoa että jollain jo dollarit kiiluu silmissä tälläsen uutisen takia

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Artisti saa vähemmän – Spotify haluaa itselleen isomman palan liikevaihdosta Artisti saa vähemmän – Spotify haluaa itselleen isomman palan liikevaihdosta (25.7.2017 09:14)
Spotify on saamassa läpi haluamansa uudet lisenssiehdot levy-yhtiö Warnerin musiikkiin. Aiemmin tänä vuonna suoratoistopalvelu on solminut uudet ehdot Universalin ja Sonyn kanssa. Reutersille ....
1 kommentti
32 vuotta Windowsissa – Microsoft poistaa Paintin syksyllä 32 vuotta Windowsissa – Microsoft poistaa Paintin syksyllä (25.7.2017 08:42)
Microsoft aikoo poistaa legendaarisen Paint-piirustusohjelman Windows 10:stä syksyllä julkaistavan Fall Creators Update -päivityksen myötä. Muutos on haikea, sillä Paint on ollut osa Windowsin ....
Netflixiin syyskuussa saapuvasta Star Trek -sarjasta julkaistiin vaikuttava traileri Netflixiin syyskuussa saapuvasta Star Trek -sarjasta julkaistiin vaikuttava traileri (24.7.2017 20:18)
Star Trek: Discovery -sarjasta julkaistiin virallinen traileri. Sarjan tapahtumat sijoittuvat ajalle kymmenen vuotta ennen alkuperäistä sarjaa ja siinä seurataan USS Discoveryn miehistöä. ....
Jenkkifirma asentaa kaikille työntekijöilleen mikrosirut - lupaa ettei seuraa heitä Jenkkifirma asentaa kaikille työntekijöilleen mikrosirut - lupaa ettei seuraa heitä (24.7.2017 12:38)
Yhdysvaltalainen Three Square Market aikoo istuttaa jokaiseen työntekijäänsä riisinjyvän kokoisen mikrosirun. Skenaario, joka kuulostaa tutulta monista tulevaisuuteen sijoittuvista dystopiaelokuvista, ....
5 kommenttia
Itsestään tuhoutuvat viestit saapuivat Telegramiin Itsestään tuhoutuvat viestit saapuivat Telegramiin (24.7.2017 11:53)
Snapchat teki itsestään tuhoutuvista viesteistä ehkä yllättäenkin ilmiön, joka on kasvanut itsestään lumipallon lailla. Ominaisuutta ovat muut viestipalvelut lähteneet kiivaasti kopioimaan ja ....

Uutisarkisto