Palaute
 
AfterDawn.com
  In English  Suomeksi  På svenska

Tiedote 3.11.2009

AfterDawn.com uudistui! Uuden ulkoasun lisäksi myös sivuston toimintaa on nopeutettu. download.fi:stä ja puhelinvertailu.com:sta tuttu ulkoasu on nyt otettu käyttöön kaikissa AfterDawn.com:n suomenkielisissä sivustoissa.

Lue lisää ja anna palautetta!

Sulje

Futuresource: Blu-ray-soitin joka toisella vuonna 2012

Kirjoittaja Kaarlo "Agent_007" Räihä @ 28.6.2009 22:47 Kommentteja (19)

Futuresource: Blu-ray-soitin joka toisella vuonna 2012 Blu-ray-elokuvien ja -soittimien menestymisestä on vuosien saatossa esitetty useita erilaisia valistuneita arvauksia ja tällä kertaa omaa lottoriviään on päivittänyt tutkimus- ja konsultointiyritys Futuresource, joka alensi helmikuussa kertomiaan ennusteita Blu-rayn tämän vuoden myyntiluvuista.

Helmikuussa Futuresource ennusti, että tänä vuonna myydään yli 100 miljoonaa Blu-ray-elokuvaa. Tiistaina Futuresource laski tämän ennusteen kuitenkin75 miljoonaan Blu-ray-elokuvaan, koska yrityksen mukaan PlayStation 3 -pelikonsoleiden omistajat ostavat ennakoitua vähemmän Blu-ray-elokuvia. Futuresourcen mukaan Yhdysvalloissa asuvat PS3:n omistajat ostavat vuosittain vain 1-2 Blu-ray-elokuvaa, kun taas tavallisten Blu-ray-soittimien omistajat ostavat vuosittain 5-8 Blu-ray-elokuvaa.

Tällä hetkellä Yhdysvalloissa 3 prosenttia kotitalouksista omistaa Blu-ray-soittimen ja PS3 löytyy puolestaan 6 prosentista kotitalouksista. Futuresourcen mukaan tilanne tulee kuitenkin muuttumaan nopeasti, kunhan Blu-ray-soittimien hinnat alentuvat. Yrityksen mukaan Yhdysvalloissa 53 prosenttia kotitalouksista on varustettu Blu-ray-soittimella vuonna 2012 ja PS3 on tuolloin vallannut 22 prosenttia kodeista.

Futuresourcen hintaennusteen mukaan Blu-ray-soitin maksaa vuonna 2012 50 dollaria ja Blu-ray-elokuvien markkinaosuuden pitäisi olla tuolloin 50 prosenttia.

Aiheet: Blu-ray
  Hulu ei toimi enää PS3:lla Applen uusi iPhone ylikuumenee?  

Kirjoita kommentti

19 kommenttia

Vuonna 2012 pitäisi olla jo Ultraviolet-Ray. ;)

#128.6.2009 23:43

Lainaus:
Vuonna 2012 pitäisi olla jo Ultraviolet-Ray
Ultraviolet leffa löytyy Blu-raynä


Hinta ei pitäisi enään olla ongelma esim Stokalta sai on\off päiviltä 149€ Samsung Blu-ray soitinta halvin DVD maksaa 49€ joten ero ei ole enään suuri

Luulen että suurin syy on että kaikilla ei ole Full-HD töllöä monet ostaa sen 499€ HD-ready 32" taulu töllön tai kaikilla ei edes ole taulu töllö joten ne tuskin hankkii BD soitinta koska hyöty olis +-0

mitä ole ihmisten kanssa puhunut leffa friikkejä lukuun ottamatta monet sanoo että VHS -> DVD oli huikea ero mut DVD -> Blu-Ray eroa ei 4-metrin päästä tölöstä edes huomaa joten mikä hyöty

itellä on PC blu-ray asema vuosi sitten se oli halvin vaihto ehto on vieläkin maksoin omasta sillon 155€ nyt se maksaa 111.90 €

#229.6.2009 0:15

Hah.

#329.6.2009 3:43

Tosiaan kiinni siitä miten (Full)HD telkkarit yleistyvät. Sillä wakawanhalla kuvaputkella ja 23" ruudulla on tosiaan aivan se ja sama mistä siihen tulee kuva, aina näyttää samalta. Isolla taulutelkulla ero taas on kuin yöllä ja päivällä.


AMD A64 3000+ @ 2.5GHz | 2GB DDR400 | EpoX 9NPA+Ultra | 2.9TB total HD | Manli GeForce 8800GTS 320MB 670/1000 | 2*LG 19" Wide |

Matkakaverina Asus EeePC 701 | Ubuntu 9.04 | Nokia 5800XM

#429.6.2009 4:35

Lainaus:
Lainaus:
Vuonna 2012 pitäisi olla jo Ultraviolet-Ray
Ultraviolet leffa löytyy Blu-raynä



Jompikumpi meistä on täysin pihalla.

#529.6.2009 5:11

Aika realistinen tavoite, toisaalta ellei BR:n hinta laske nopeasti tasolle 50-60€ saattaa tulla opitimistinen hyvin äkkiä....itselläni oli juuri samsung BR-soitin jota piti päivitellä 2-3:n otteeseen että uudemmat leffat näkyi, joten myin pois kun en aina viitsinyt kanniskella sitä pc:n viereen. Ja dvd kun toimii hyvin myin pois...

No katsotaan joskos tuo päivitysrumpa joskus häviäisi niin sitten ko laite ostetaan uudestaan :-p

#629.6.2009 11:06

Lainaus:
Phoenix43 :
Jompikumpi meistä on täysin pihalla.
Minä olen mikäs tässä kun aarinko paistaa
Lainaus:
.itselläni oli juuri samsung BR-soitin jota piti päivitellä 2-3:n otteeseen että uudemmat leffat näkyi, joten myin pois kun en aina viitsinyt kanniskella sitä pc:n viereen.
Itsellä ei ole mitään kokemusta pöytä Blu-ray soittimista EIKÄ TULE kun on tuo pc versio tosin yksikään Blu-ray leffa ei toimi ilman any-dvd koska kopiosuojaus paska estää sen

vuokarasin viikon loppuna TRANSPORTER 3 Blu-ray leffan laitoin sen PC asemaan niin ruutuun tulee teksti levyä ei voi toistaa no sitten taas nettiin power-DVD ja Any DVD hakemaan päivityksiä sitten uus yritys sormet ristissä toimi nyt

no se toimi mut kerran kesken leffan tuli joku error

suomeksi VITUTAA koko kopiosuojaus pelleily

kun mulla on kaupasta ostettu soitin ja vuokaraan leffan laillisesti niin sen pitäisi toimia mut ei niin ei

kuulemma PS3 on vaivattomin tapa katsoa Blu-ray leffoja koska se on koko ajan netissä kiini hakee kuulemma jotain jutta sieltä

jos mulla ei olis isoo valkokangasta johon Full_HD tykki sitä kuvaa antaa niin EN vuokrais blu-ray leffa vaan tyytyisin toimiviin DVD leffoihin

oma mieli pide on että 40" full-hd töllön takia en moista päivitys rumpaa kärsisi koska ero on niin pieni mut valkokangaalla sen jo huomaa

Blu-ray toimuvuus on perseestä mut kuva on hyvä

#729.6.2009 12:00

Mitä hyötyä on ennusteista, jotka heittävät heti 25% ja joita korjaillaan sitten ennustepäivän lähestyessä?
Sama kuin lottoaisi sitä mukaan, kun numerot tulevat telkkarista. Ja jotkut maksavat moisille tutkimus- ja konsultointiyrityksille maltaita tiedosta joka pitää yhtä hyvin kutinsa kuin kesällä ennustettu joulun sää.

#829.6.2009 12:32

Tähänkin asti pärjännyt hyvin ilman BR-soitinta.

Sitten voin harkita uudemman kerran, kun saan aluekoodittoman BR-soittimen sopuhintaan. Vieläkö noita edes on markkinoilla yhtään?

Ja jos se tosiaan on sitä, että koko ajan saa olla päivittelemässä soitinta, niin sitten olen kyllä suosiolla ilman.

Entäs jos ei ole tietokonetta tai nettiä, niin mistä sen sitten päivität? O_o

#929.6.2009 13:12

Sony on ollut boikotissa rootkit sekoilusta asti ja siellä myös jatkaa. Hypätään tämä schaisse yli ja Katsotaas sitten josko seuraava formaatti olisi sen siirtymisen arvoinen.

#1029.6.2009 14:30

Yhdentekeviä tuollaiset ennustukset. Ei näille juuri ole löydettävissä perusteita. Jännä silti, että mikäköhän tulee dvd:n korvaamaan, vai tuleeko uutta standardia lainkaan luotua. Blu-rayn en usko siihen pystyvän. Toisaalta kuluttajat tuntuvat olevan ihmeen viehtyneitä fyysisiin pakkausmuotoihin, ja jo tällä halullaan luovat kenties uuden standardin esim. nettijakelun tielle.

#1129.6.2009 16:08

Ei mulla ainakann tule olemaan...

#1229.6.2009 16:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti alakoo:
Yhdentekeviä tuollaiset ennustukset. Ei näille juuri ole löydettävissä perusteita. Jännä silti, että mikäköhän tulee dvd:n korvaamaan, vai tuleeko uutta standardia lainkaan luotua. Blu-rayn en usko siihen pystyvän. Toisaalta kuluttajat tuntuvat olevan ihmeen viehtyneitä fyysisiin pakkausmuotoihin, ja jo tällä halullaan luovat kenties uuden standardin esim. nettijakelun tielle.
Aivan, mutta tuo nettijakelu kusee jo nyt koska riaa ja kumpp tekevät asiasta melkeimpä mahdottoman. DVD taitaa elää vielä pitkään...

#1329.6.2009 17:13

Lainaus:
monet sanoo että VHS -> DVD oli huikea ero mut DVD -> Blu-Ray eroa ei 4-metrin päästä tölöstä edes huomaa joten mikä hyöty
Kysy uudestaan 2v käytön jälkeen. VHS:in eron alkoi huomata vasta kun oli kunnolla tottunut DVD:ihin. Nyt ollaan totuttu dvd:n "vikoihin" mutta kun Blu-raytä muutama vuosi katselee ja yrittää palata dvd:hen niin kyllä alkaa kaiken maailman epätarkkuudet häiritä :D.

#1429.6.2009 17:35

Lainaus:
Lainaus:
monet sanoo että VHS -> DVD oli huikea ero mut DVD -> Blu-Ray eroa ei 4-metrin päästä tölöstä edes huomaa joten mikä hyöty
Kysy uudestaan 2v käytön jälkeen. VHS:in eron alkoi huomata vasta kun oli kunnolla tottunut DVD:ihin. Nyt ollaan totuttu dvd:n "vikoihin" mutta kun Blu-raytä muutama vuosi katselee ja yrittää palata dvd:hen niin kyllä alkaa kaiken maailman epätarkkuudet häiritä :D.

Suurinta osaa ihmisistä ei kiinnosta kuvanlaatu vaan se mitä katsoo.

Dvd:n helppous ja saatavuus on omaa luokkaansa. Blu-ray tuo tällä hetkellä tähän vaan huononnusta.

Kun se dvd:n kuvanlaatukin on suurimmalle osalle riittävä niin blu-raylle ei voi lähivuosina povata minkäänlaista suosiota.

#1529.6.2009 22:04

Lainaus:
Lainaus:
monet sanoo että VHS -> DVD oli huikea ero mut DVD -> Blu-Ray eroa ei 4-metrin päästä tölöstä edes huomaa joten mikä hyöty
Kysy uudestaan 2v käytön jälkeen. VHS:in eron alkoi huomata vasta kun oli kunnolla tottunut DVD:ihin. Nyt ollaan totuttu dvd:n "vikoihin" mutta kun Blu-raytä muutama vuosi katselee ja yrittää palata dvd:hen niin kyllä alkaa kaiken maailman epätarkkuudet häiritä :D.
Tuo oli vain mitä olen ihmisten kanssa puhunut

DVD ero oli muutenki parempi esim muovi plätty ei kulu niin kuin VHS nauha DVD levylle säätiin ekaa kertaa Dolby Digital ääni koti käyttäjille DVD levy oli pienempi vei vähemmän säilytys tilaa ym ym

en minä väitäkkään että Blu-ray ei olis parempi vaan sitä että DVD toi tukun muita paranuksia VHS nähden kun taas Blu-ray hieman paremman kuvan ja äänen
Lainaus:
Sitten voin harkita uudemman kerran, kun saan aluekoodittoman BR-soittimen sopuhintaan. Vieläkö noita edes on markkinoilla yhtään?

Ja jos se tosiaan on sitä, että koko ajan saa olla päivittelemässä soitinta, niin sitten olen kyllä suosiolla ilman.

Entäs jos ei ole tietokonetta tai nettiä, niin mistä sen sitten päivität?
ite ostin ekan DVD soittimen sony_735 vuonna 1997 sillon mulla ei ollut PC:eetä tai nettiä kolme kertaa palautin DVD soittimen kauppaan kolmannella kerralla se jäi sinne

sitten pidin reilu 4 vuoden tauon ostin Pioneer 939A DVD soittimen joka oli alue koodi vapaa ja siitä oli poistettu tunnistus piiri eli toisti leffan kuin leffan vaikka olis ollut mikä kopiosuojaus

ainut syy miks vaihdoin ton pinohiiren pois oli että Oppo 971 on DVI_liitin videotykkiä varten ja toimii vielkin hyvin kaikkien DVD leffojen kanssa

#1629.6.2009 22:45

Lainaus:
Futuresourcen hintaennusteen mukaan Blu-ray-soitin maksaa vuonna 2012 50 dollaria
Tämä on juuri sitä mitä Maya-intiaanit ennusti.

#1729.6.2009 23:43

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
monet sanoo että VHS -> DVD oli huikea ero mut DVD -> Blu-Ray eroa ei 4-metrin päästä tölöstä edes huomaa joten mikä hyöty
Kysy uudestaan 2v käytön jälkeen. VHS:in eron alkoi huomata vasta kun oli kunnolla tottunut DVD:ihin. Nyt ollaan totuttu dvd:n "vikoihin" mutta kun Blu-raytä muutama vuosi katselee ja yrittää palata dvd:hen niin kyllä alkaa kaiken maailman epätarkkuudet häiritä :D.
Tuo oli vain mitä olen ihmisten kanssa puhunut

DVD ero oli muutenki parempi esim muovi plätty ei kulu niin kuin VHS nauha DVD levylle säätiin ekaa kertaa Dolby Digital ääni koti käyttäjille DVD levy oli pienempi vei vähemmän säilytys tilaa ym ym

en minä väitäkkään että Blu-ray ei olis parempi vaan sitä että DVD toi tukun muita paranuksia VHS nähden kun taas Blu-ray hieman paremman kuvan ja äänen
Anteeksi jos kuullostin hyökkäävältä, ei ollut tarkoituksena :D. Olet oikeassa että silloinen vaihdos oli paljon radikaalimpi juuri noiden fyysisten ominaisuuksien takia. Tarkoituksenani oli tuoda vain esille että muistan että silloinkin oli DVD:tä vähätteleviä ihmisiä joiden mukaan VHS olisi riittäny aivan hyvin "eikä kallista DVD:tä tarvitse" Mutta ajan myötä hekään eivät halua vanhaan palata. Mutta kuten sanoin, olet oikeassa, muutos on nyt paljon pienempi.

#1830.6.2009 1:49

Loppujen lopuksi HINTA on ratkaseva tekijä kuten tässä uutisessakin


veikkaisin
että 90% osto kykyisistä on perheelisiä joten joku uper high-end soittimen hienoudet ei kiinosta kun taskussa on 100€ käyttö rahaa

ykskin perheen isä sanoi että kyl toi Full-HD tykki ja kangas on hieno mut lapsen ja koiran ruuat ym vie mitä laskuilta jää

2005 kun ostin oppo dvd soittimen ja kehuin että halvalla saa high-end soittimen hän vasta onko muka 265€ halpa hänelle procaster 002 DVD soitin 49€ oli juuri osto rajoilla

eli jos kauppiaat haluaa valtaväestön ostavan Blu-ray soittimia niin hinta pitää olla siinä 100€

mitä olen kuunellut niin soittimen moni puolisuus on yhden tekevää kunhanse toimii ja on halpa

juts tänään puhuin yhden kanssa hän luopui omasta blu-ray soittimesta

syy : jos viikonloppuna saa sen 2-3h vapaata vaimosta ja lapsista ns (omaa aikaa) niin ei siinä haluu mitään päivityksiä ym piirileikkejä leikkimään

se on leffa sisään olut auki nautitaan niin kauan kunnes avain oveen käy

#191.7.2009 18:52

Kommentoi uutista

Jos sinulla ei vielä ole AfterDawn.com-käyttäjätunnusta, voit syöttää alle uuden käyttäjänimen ja sähköpostiosoitteesi. Osoitteeseesi lähetetään erikseen aktivointilinkki.

Mikäli sinulla on jo käyttäjätunnus AfterDawn.com-sivustoille, kirjaudu sisään viereiseltä välilehdeltä.


Kirjaudu sisään käyttämällä AfterDawn.com-käyttäjätunnusta tai sähköpostiosoitettasi.

Lihavointi Kursiivi Punainen väri Lainaus Koodi Lisää kuva Lisää linkki




Sisältösyötteet

Uusimmat ohjelmat RSS-syötteenä
Lisää Googlen kotisivullesi
Lisää My Yahoo! -palveluun
Lisää MyMSN -palveluun
Lisää Netvibes -palveluun

Uutisarkisto