*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Rikolliset pesivät rahaa iTunesin, Amazonin ja Tunecoren avulla

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 12.6.2009 14:38 Kommentteja (9)

Rikolliset pesivät rahaa iTunesin, Amazonin ja Tunecoren avulla Erilaisten luottokortteihin liittyvät petokset ja huijaukset ovat nykyään osa internetin arkea, mutta Britanniassa asuneet huijarit osoittivat jälleen, että rikolliset osaavat kehitellä jatkuvasti uusia keinoja elantonsa ansaitsemiseksi.
Rikollisten toiminta perustui iTunes- ja Amazon-musiikkikauppojen hyödyntämiseen, josta he ostivat itse tekemäänsä musiikkia varastettujen ja kopioitujen luottokorttien avulla. Musiikkinsa rikolliset saivat iTunesin ja Amazonin myyntilistoille Tunecore-palvelun avulla, joka mahdollistaa omien kappaleiden myymisen useissa eri internetin musapalveluissa.

Britanniassa on tällä hetkellä pidätettynä seitsemän miestä ja kolme naista, joiden epäillään harrastaneen kyseistä toimintaa. Viiden kuukauden aikana rikolliset ehtivät osaa omia kappaleitaan noin 468 750 punnan eli noin 550 000 euron edestä. Näistä kappaleista iTunes ja Amazon ehtivät tilittää rikollisille noin 300 000 dollarin eli noin 215 000 euron myyntisaamiset.

Juttua tutkivat samanaikaisesti sekä Yhdysvaltain liittovaltion poliisi eli FBI (Federal Bureau of Investigation) ja Britannian Scotland Yard, joiden tekemän yhteistyön myötä epäillyt lopulta pidätettiin.

Rikollisten palveluissa myymät musiikkikappaleet oli tehnyt toiminnassa mukana oleva DJ, jonka seurauksena Amazon tai Apple eivät osanneet epäillä vilunkipeliä asian tiimoilta ennen kuin viranomaiset ottivat heihin yhteyttä.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

112.6.2009 14:46

Aika hyvä hoksottimet ollut tuon idean keksimisessä.
Ei ne rikolliset aina niin tyhmiä ole ;)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.6.2009 @ 14:48

212.6.2009 15:16

Onpahan nyt ainakin epäilijöille todistettu, että nettimusiikkikauppa kannattaa (jos siis osaa valita puolensa)... :D

312.6.2009 20:07

Olikohan musiikki edes hyvää... Varmaan kuitenkin nousi noilla ostoilla jonnekkin listoille.

413.6.2009 17:24

hmm... nerokasta! xD

btw, miks ihmiset ei ilmota korttejaan kadonneiksi ku ne häviää... ollaanpas sitä tyhmiä siellä briteissa..

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 13.6.2009 @ 17:25

513.6.2009 17:37

Lainaus:
using hundreds of cloned or stolen credit cards
Eli toisella kotimaisella kopioituja luottokortteja (tai varastettuja) eli huono se on ilmoitella jos joku on sun korttis kopioinu. Varastettu tietysti eri..

Kekseliästä meininkiä.

613.6.2009 23:27

Lainaus:
Lainaus:
using hundreds of cloned or stolen credit cards
Eli toisella kotimaisella kopioituja luottokortteja (tai varastettuja) eli huono se on ilmoitella jos joku on sun korttis kopioinu. Varastettu tietysti eri..

Kekseliästä meininkiä.

Ja mitenköhän kopioidaan luottokortti, kun alkuperäinen ei ole hallussa? Eikös siihen tarvitse itse korttia, että voi kopioida sen sisältämän datan, se musta viiva siinä kortin päällä kun sisää vähän muutakin kuin sarjanumeron ja omistajan?

Eli se pitää ensin varastaa? korjatkaa toki jos olen väärässä. eikös sieltä muuten saa uuden kortin uudella numerolla, jos haluaa tai epäilee et joku "kopioinu".
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 13.6.2009 @ 23:29

714.6.2009 13:53
eydaa
Inactive

Lainaus:
Ja mitenköhän kopioidaan luottokortti, kun alkuperäinen ei ole hallussa? Eikös siihen tarvitse itse korttia, että voi kopioida sen sisältämän datan, se musta viiva siinä kortin päällä kun sisää vähän muutakin kuin sarjanumeron ja omistajan?

Niin se kortti tosiaan kopiodaan parissa sekunnissa kun maksat vaikka olues.

814.6.2009 21:09

Lainaus:
Lainaus:
Ja mitenköhän kopioidaan luottokortti, kun alkuperäinen ei ole hallussa? Eikös siihen tarvitse itse korttia, että voi kopioida sen sisältämän datan, se musta viiva siinä kortin päällä kun sisää vähän muutakin kuin sarjanumeron ja omistajan?

Niin se kortti tosiaan kopiodaan parissa sekunnissa kun maksat vaikka olues.
Niin ja eihän kortilla ostamiseen tarvita kuin ne kortin tiedot. vai mitenkä meinasit netissä ostaessa viivaasi käyttää ?

915.6.2009 1:10

Lainaus:
Niin ja eihän kortilla ostamiseen tarvita kuin ne kortin tiedot. vai mitenkä meinasit netissä ostaessa viivaasi käyttää ?
No se. Ei tarvi fyysistä korttia kenenkään tehdä kun netis shoppaillaan.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Kumpi kannattaa ostaa, Nokia 8 vai OnePlus 5? Kumpi kannattaa ostaa, Nokia 8 vai OnePlus 5? (17.8.2017 14:26)
HMD Globalilta on viime vuoden lopusta lähtien odotettu kieli pitkällä lippulaivapuhelinta, joka näyttäisi millaista rautaa Nokia-puhelimet parhaimmillaan ovat. Sellainen puhelin esiteltiin ....
7 kommenttia
Apple pistää rahat pöytään – Hyökkää Netflixiä vastaan omilla tuotannoilla Apple pistää rahat pöytään – Hyökkää Netflixiä vastaan omilla tuotannoilla (17.8.2017 11:52)
Apple aikoo sijoittaa tulevan vuoden aikana miljardi dollaria TV-ohjelmien hankintaan ja tuotantoon, kertoo Wall Street Journal. Yhtiö on jo pidemmän aikaa puhunut palveluliiketoiminnan kasvattamisesta, ....
1 kommentti
Tältä näyttää LG:n V30 – Yksi syksyn kiinnostavimmista älypuhelimista Tältä näyttää LG:n V30 – Yksi syksyn kiinnostavimmista älypuhelimista (17.8.2017 11:08)
Useiden Android-vuotojen takuuvarma lähde, Evan Blass, on julkaissut Twitter-tilinsä kautta lehdistökuvan myöhemmin tässä kuussa esiteltävästä LG V30 -lippulaivapuhelimesta. Kuten odottaa saattoi, ....
Teknologiayhtiöt nousivat vastarintaan – Siivoavat valkoisen ylivallan kannatuksen piiloon Teknologiayhtiöt nousivat vastarintaan – Siivoavat valkoisen ylivallan kannatuksen piiloon (17.8.2017 09:41)
Yhdysvalloissa poliittinen keskustelu on kiihtynyt Charlottesvillen levottomuuksien seurauksena. Virginialaiseen kaupunkiin julistettiin hätätila äärioikeiston mielenosoituksen takia, jotta ....
3 kommenttia
Tässä on uusi Nokia 8 – Lippulaiva kaksoiskameralla Tässä on uusi Nokia 8 – Lippulaiva kaksoiskameralla (16.8.2017 22:03)
HMD Global on laajentanut Android-pohjaisten Nokia-puhelimien valikoimaa neljännellä mallilla. Uusi Nokia 8 edustaa yhtiön tuoteportfolion ylempää hintaluokkaa ja sen luvataan haastavan muut ....
3 kommenttia

Uutisarkisto