*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Sony Picturesin johtaja haluaa nyt suojakaiteet internetiin

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 27.5.2009 00:48 Kommentteja (39)

Sony Picturesin johtaja haluaa nyt suojakaiteet internetiin Puolitoista viikkoa sitten internetin turmiolliseksi todennut Sony Picturesin toimintaa johtava Michael Lynton on jälleen avannut sanaisen arkkunsa internetin ongelmista ja tällä kertaa Lyntonin mietteitä voi lukea hänen The Huffington Postille kirjoittamasta mielipidekirjoituksesta.
Lynton on mielissään siitä, että hänen aiemmat sanomisensa herättivät runsaasti keskustelua, koska saadun huomion johdosta hän voi nyt käsitellä internetin ongelmia laajemmin.

Lyntonin mukaan internet on vahingoittanut vakavasti musiikki-, kirja-, elokuva- ja sanomalehtialaa. Lynton sanoo osan vahingoista aiheutuneen muuttuneiden liiketoimintamallien takia, mutta Lyntonin mukaan suurempi vahinko on aiheutunut sisällön luvattomasta jakelusta. Lynton sanoo internetin koonneen yhteen ne henkilöt, jotka eivät välitä tekijänoikeuksista ja kehittyneen teknologian avulla he voivat varastaa ja myydä sisältöä tai jaella sitä eteenpäin luvattomasti ilman pelkoa kiinnijäämisestä.

Kirjoituksessa esitetään ratkaisuksi eräänlaisten suojakaiteiden ja rajoitusten asettamista internet-yhteyksille. Lyntonin mukaan kyse ei ole sensuroinnista, vaan keinoista joiden avulla internetin hyvät puolet voidaan tuoda paremmin esiin ja huonot puolet piilottaa.

Lyntonin mukaan Etelä-Korea on erinomainen esimerkki siitä, mitä voi tapahtua, jos internetille ei aseteta rajoitteita. Nopeiden laajakaistayhteyksien täyttämässä Etelä-Koreassa elokuvien ja muun sisällön luvaton lataaminen on todella yleistä, jonka johdosta monet elokuvastudiot ovat joko lopettaneet toimintansa siellä kokonaan tai ainakin vähentäneet panostustaan selvästi kyseiselle markkina-alueella.

Ongelmaan on kuitenkin ratkaisu ja Lynton uskoo sen löytyvän 1950-luvulta, jolloin Yhdysvaltoihin rakennettiin kattava moottoritiejärjestelmä, joka sai Yhdysvaltojen talouden selvään nousuun. Lyntonin mukaan teillä pitää kuitenkin olla suoja-aitoja, sääntöjä ja rajoituksia, joita tulee myös valvoa virkavallan toimesta. Tätä samaa logiikkaa pitäisi Lyntonin mielestä soveltaa internetiin, jotta internetistä saadaan moottoriteiden tapainen taloudellinen veturi.

Lynton pelkää tulevaisuuden olevan hyvin onneton, sillä luovien alojen ihmiset eivät halua tehdä mitään uutta sisältöä, koska kaikki ihmiset lataavat uuden sisällön kuitenkin itselleen ilmaiseksi, jolloin sisällön tekijä ei saa itselleen korvauksia tehdystä työstä. Luovilla aloilla työskentelevien ihmisten lisäksi luvaton lataaminen vie työpaikkoja Lyntonin mukaan mm. elokuvatähtiä kuskaavilta autonkuljettajilta ja lavasteita rakentavilla puusepiltä, koska uutta elokuvaa ei latausuhkan takia tehdä laisinkaan.

Lynton pitää tärkeänä sitä, että vapaudelle asetetaan jotain rajoitteita tai muuten edessä on pelkkä kaaos, jonka takia saatavilla olevan kulttuurin määrä vähenee ja taso laskee.

Kirjoituksessaan Lynton myös myöntää olleensa aiemmin hieman liian kovasanainen, sillä internet ei ole hänen mielestään täysin paha paikka. Lyntonin mukaan internet on luovien alojen kohdalla mm. tuonut esiin uusia viihdetaivaan tähtiä ja lisäksi se toimii yhtenä uutena jakelukanavana, jota myös Sony Pictures hyödyntää Lyntonin mielipiteistä huolimatta.

Edellinen Seuraava  

39 kommenttia

127.5.2009 1:00

Lainaus:
Lynton esittää ratkaisuksi eräänlaisten suojakaiteiden ja rajoitusten asettamista internet-yhteyksille. Lyntonin mukaan kyse ei ole sensuroinnista, vaan keinoista joiden avulla internetin hyvät puolet voidaan tuoda paremmin esiin ja huonot puolet piilottaa.
Ei ole sensuuria koska asia on ilmaistu eri sanoja käyttämällä? Käsittämätöntä.

Lainaus:
Lyntonin mukaan Etelä-Korea on erinomainen esimerkki siitä, mitä voi tapahtua, jos internetille ei aseteta rajoitteita. Nopeiden laajakaistayhteyksien täyttämässä Etelä-Koreassa elokuvien ja muun sisällön luvaton lataaminen on todella yleistä, jonka johdosta monet elokuvastudiot ovat joko lopettaneet toimintansa siellä kokonaan tai ainakin vähentäneet panostustaan selvästi kyseiselle markkina-alueella.
Ovatko elokuvastudiot tarjonneet minkälaisia laillisia palveluita ko. maassa? Onko edes yritetty tehdä jotain, vai todettu vain, että ei tule mitään?

Lainaus:
Lynton pelkää tulevaisuuden olevan hyvin onneton, sillä luovien alojen ihmiset eivät halua tehdä mitään uutta sisältöä, koska kaikki ihmiset lataavat uuden sisällön kuintenkin itselleen ilmaiseksi, jolloin sisällön tekijä ei saa itselleen korvauksia. Luovilla aloilla työskentelevien ihmisten lisäksi luvaton lataaminen vie työpaikkoja Lyntonin mukaan mm. elokuvatähtiä kuskaavilta autonkuljettajilta ja lavasteita rakentavilla puusepiltä, koska uutta elokuvaa ei latausuhkan takia tehdä laisinkaan.
Kenenkään työ ei ole mikään itseisarvo. Moni teollisuudenalakin on kadonnut historian aikana kun se on muuttunut tarpeettomaksi.

Jos bisnestä ei enää kyetä tekemään, niin pitäisi valtion ruveta maksamaan rahaa, jotta he voivat tarpeettomaksi käyvän työnsä pitää?

Mitkä elokuvat ovat kärsineet piratismista näin paljon? Monia kassamagneettielokuvia on myös ladattu runsaasti p2p-verkoista. Eikö heidän logiikkansa mukaan tämän pitäisi olla mahdotonta?

Lainaus:
Lynton pitää tärkeänä sitä, että vapaudelle asetetaan jotain rajoitteita tai muuten edessä on pelkkä kaaos, jonka takia saatavilla olevan kulttuurin määrä vähenee ja taso laskee.
Onko tämä muka ollut trendi? Voidaanko näiden välillä osoittaa olevan mitään korrelaatiota? Muuta kuin mutu-pohjalta tehtyä?

P2P-verkkojen käyttö on vuosien varrella lähes koko ajan kasvanut. Vaikea uskoa, että koko ajan myös kulttuurin määrä olisi vähentynyt.

227.5.2009 1:29

Suurin ongelma on se että kaupasta ei aina saa sitä mitä haluaisi tai sitten hinnat ovat pilvissä. Kyllä itse olisin valmis maksamaan monestakin asiasta, jos ne vain tulisi saataville kohtuu hinnoin.

Ja kyllä itse yleensä ostan tuotteen, jos totean sen laadukkaaksi ja hyödylliseksi.

Myös sekin, että nykyään ostettavissa versiossa tarvitsee olla kaikki maailman estot, joka saa minut kauas alkuperäisestä tuotteesta.


Tuossa muutama asia kun saadaan parannettua, niin eikö niitä asiakkaitakin rupea enemmän löytymään.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.5.2009 @ 01:30

327.5.2009 1:58

Michael Lynton, suck my chocolate rain.Tää on kyl niin säälittävää roskaa.Ei 1 iso mies meitä kaikkii kaada.

427.5.2009 2:54

1. Internetin sensuroimattomuus on elintärkeää sananvapaudelle. Valtiovallalle ja virkamiehille ei ikinä saa antaa kontrollia internetistä, muutoin kyseessä on yksipuolinen media.

2. Lynton ajaa oman lompakkonsa asiaa, mikä on ihan tavallista rikkaille ihmisille.

3. Tiedon jakautuminen internetissä on "luonnollista", koska se on vapaata ja manipuloimatonta tiedonsiirtoa. Viihdeteollisuuden pitää itse mukautua.

527.5.2009 5:33

Lainaus:
Lyntonin mukaan internet on vahingoittanut vakavasti musiikki-, kirja-, elokuva- ja sanomalehtialaa.
Totta mooses se vahingoittaa samanlai ku CDn keksiminen vahingoitti kasettibisneksiä. Voiko tämmönen ihminen oikeasti olla joku johtaja?

Ja mitkähän "suojakaiteet" turvaisivat sanomalehtialan toimeentulon? Kyseessä on lähes täysin kuollut ala joka kuihtuu 50 vuoden sisällä kun poissa ovat viimeisetkin ihmiset jotka vanhasta tottumuksesta välttämättä haluavat lukea paperilehteä. Sanomalehti on ympäristöä saastuttava, päivityskyvytön ja yksinkertaisesti surkea vaihtoehto uutisten lukemiseen alati päivitettäviin verkkouutisiin verrattuna.

Tämän tietävät verkkolehtipalvelua tarjoavat, lähes kaikki suuremmat lehtitalot mutta ei vaan Sonyn pomot, jotka vielä joutuvat korjaamaan sanomisiaan monta kertaa tätä menoa.

627.5.2009 5:54

ei helvetti äijä piirtää jo kyllä uudet rajat ahneudelle, tyypille internet on vaan bisnestä ja rahaa. Internet on ensimmäinen ja varmaankin viimeinen media ikinä joka mahdollistaa/on mahdollistanut täysin vapaan itsensä ilmaisemisen ja tiedonhankkimisen, mikä siinä on niin väärää että se pitää tuhota naurettavilla rajoitteilla ja valjastaa vain rahantekokoneeksi?!

727.5.2009 6:54

Vastasit omaan kysymykseesi. Raha maailmaa pyörittää, niin tässäkin asiassa. On vain pidettävä huoli siitä etteivät valtaa pitävät lähde mukaan näihin sekoiluihin.

827.5.2009 6:55

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Malboro:
Suurin ongelma on se että kaupasta ei aina saa sitä mitä haluaisi tai sitten hinnat ovat pilvissä. Kyllä itse olisin valmis maksamaan monestakin asiasta, jos ne vain tulisi saataville kohtuu hinnoin.
Eipä tuo kovin suuri ongelma ole, kun poikkeuksetta kaikki musiikkipalveluita tarjoavat sivustot ovat todenneet, että tuntematon sälä ei kiinnosta ihmisiä vaikka sitä saisi ilmaiseksi. P2P:stäkään ei läheskään kaikkea löydä ja yleimmin käytetyissä palveluissa lähinnä 0-day warez pysyy pinnalla.

Lainaus:
Ja kyllä itse yleensä ostan tuotteen, jos totean sen laadukkaaksi ja hyödylliseksi.

Myös sekin, että nykyään ostettavissa versiossa tarvitsee olla kaikki maailman estot, joka saa minut kauas alkuperäisestä tuotteesta.
Molemmat lauseet löytää nykyään jokaisesta warettamista puoltavasta keskustelusta. Kaikki ostaa warettamiaan tuotteita, kunhan vaan testaavat niitä ensin.. Ja aina myöskin löytyy uusi syy miksi warettaa. "Liikaa suojauksia" "liian kallista" "liian huonolaatuista"

927.5.2009 8:25

Lainaus:
Nopeiden laajakaistayhteyksien täyttämässä Etelä-Koreassa elokuvien ja muun sisällön luvaton lataaminen on todella yleistä, jonka johdosta monet elokuvastudiot ovat joko lopettaneet toimintansa siellä kokonaan tai ainakin vähentäneet panostustaan selvästi kyseiselle markkina-alueella.


Vapaus on paljon paljon tärkeämpi asia, kuin joidenkin yhtiöiden toimiminen maassa.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.5.2009 @ 08:27

1027.5.2009 9:06

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kimmoman:
Ja aina myöskin löytyy uusi syy miksi warettaa. "Liikaa suojauksia" "liian kallista" "liian huonolaatuista"
Itsellä se ainakin se ainoa syy on, että waretettu versio on parempi, kun siitä on suojaukset otettu pois (lähinnä peleissä). Nykyään saa jo jonkun verran DRM vapaata musiikkia.

Niin ja kyllä itsellä olisi iso lista harvinaisemmista elokuvista /sarjoista tai muusta, mistä voisin mielelläni maksaa, jos se vain olisi mahdollista.

1127.5.2009 10:53

Lainaus:
luovien alojen ihmiset eivät halua tehdä mitään uutta sisältöä, koska kaikki ihmiset lataavat uuden sisällön kuitenkin itselleen ilmaiseksi, jolloin sisällön tekijä ei saa itselleen korvauksia tehdystä työstä
eikö se silloin ole tekemällä tehtyä, eikä oikeaa luovuutta jos sitä AINOASTAAN rahan vuoksi tekee?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.5.2009 @ 10:56

1227.5.2009 11:20

Lainaus:

eikö se silloin ole tekemällä tehtyä, eikä oikeaa luovuutta jos sitä AINOASTAAN rahan vuoksi tekee?
Vieläkin ihmetyttää että miten yksinkertaisia ihmisiä on noinkin isojen yhtiöiden johdossa.

Kirjoituksessa
1) Hän vihaa kehitystä

2) Pitää sananvapautta haitallisena

3) Ajattelee yhden latauksen olevan yhden oston menetys. Näin ei siis ole, vaikka kuinka haluaisit olla TO-firmojen puolella.

4) Radiokin on "ilmaisjakelua". Kaiken minkä voit kuulla ja nähdä voit myöskin nauhoittaa ja levittää. Suurempi kuuntelija-määrä ja levikki yleensä tarkoittaa myynnin lisääntymistä. On niitäkin jotka eivät osta ladattuaan levyn vaikka olivat aikeissa ostaa, mutta tämä haitta häviää leviämismäärän lisääntyessä. Yksinkertaista matematiikkaa, eikö? Siltikään asiaan ei kiinnitetä huomiota. Ajat muuttuvat, mutta tulot voivat silti kasvaa.

Melkein alkaa itkettää moista uutista lukiessa.

1327.5.2009 12:06

Mitähän tähän nyt sanois..

Internet on mahdollistanut riippumattoman tiedonlevityksen. Ilman ison emoyhtiön sensuuria, niinkuin jenkeissä tv-kanavie ja sanomalehtien kohdalla. Myös radion, musiikki ja elokuvateollisuuden kohdalla. Internet antaa siis luovantyöntekijöille vaupauden levittää teostaan alkuperäisessä muodossa, eikä emoyhtiön politiikan mukaiseksi sensuroituna.

1427.5.2009 13:02

Lainaus:
Tätä samaa logiikkaa pitäisi Lyntonin mielestä soveltaa internetiin, jotta internetistä saadaan moottoriteiden tapainen taloudellinen veturi.
Ongelma tässä äijässä on se että kehitys ei uppoa mieheen ja rinnastetaan täysin perusteettomasti kaksi erillistä asiaa. Se että joku sanoo kahden tapahtuman välillä vallitsevan analogian, ei tarkoita sitä että se siellä olisi.
Varaahan tästä ei olisi ellei miehen puheita kirjoiteltaisi ympäri maailman lehtiä. Potkut ja nopeaa miehelle, joka ymmärrä puhumistaan asioista mitään.

1527.5.2009 13:04

Tähän ei voi muuta sanoa kuin

Study: pirates biggest music buyers

http://arstechnica.com/media/news/2009/0...erage-folks.ars

Internet pirates buy 10 times more music than others

http://www.zitzot.com/internet-pirates-b...ic-than-others/

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.5.2009 @ 13:06

1627.5.2009 14:28

Kyllähän elokuvia ja musiikkia on pöllitty jo kauan.Ennenkun ihmiset käyttivät internettiä he pystyivät nauhoittamaan elokuvia tv kanavalta ja sama meni radion ja kasetin kanssa.Ihmiset aina on keksiny keinoin kopioida.

1727.5.2009 14:38

ihan oikein.. täys sensuuri päälle ja TO firmoille poliisioikeudet.
säästyisi samalla poliisien resurssit. samaten niille omat oikeusasteet jotka käsittelee vain ja ainoastaan piratismia.
päästäis maksamaan samalla vihelletystä biisistäkin pennosia.

1827.5.2009 15:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teosto:
ihan oikein.. täys sensuuri päälle ja TO firmoille poliisioikeudet.
säästyisi samalla poliisien resurssit. samaten niille omat oikeusasteet jotka käsittelee vain ja ainoastaan piratismia.
päästäis maksamaan samalla vihelletystä biisistäkin pennosia.

Hyppää jo kaivoon

E: kauanko luulet tällaisen "poliisivaltion" kestävän? Nykypäivänä tästä tulisi sisällissota ja vallanvaihto.. :/

Lainaus:
päästäis maksamaan samalla vihelletystä biisistäkin pennosia.

Siis mitä *ittua?!? Painu sinä jo sanonko minne!
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.5.2009 @ 15:12

1927.5.2009 15:32

Montakohan lavasterakentajaa ja autonkuljettajaa ton äijän yli isolla bonuksilla ja palkalla sais palkattua?

2027.5.2009 15:54

Lainaus:
luovien alojen ihmiset eivät halua tehdä mitään uutta sisältöä, koska kaikki ihmiset lataavat uuden sisällön kuitenkin itselleen ilmaiseksi
Tuskin nyt ihan kaikki..?

Ei rokin soitto ole työtä oikeaa, eikä se aitoa oo jos siitä rahaa saa. (klamydia)

2127.5.2009 15:56

Niin ja tuohon työpaikkojen viemiseen niin kyllähän kuluttajien raha aina johonkin päätyy jos sitä on.

2227.5.2009 17:47

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teosto:
ihan oikein.. täys sensuuri päälle ja TO firmoille poliisioikeudet.
säästyisi samalla poliisien resurssit. samaten niille omat oikeusasteet jotka käsittelee vain ja ainoastaan piratismia.
päästäis maksamaan samalla vihelletystä biisistäkin pennosia.

Hyppää jo kaivoon

E: kauanko luulet tällaisen "poliisivaltion" kestävän? Nykypäivänä tästä tulisi sisällissota ja vallanvaihto.. :/

Lainaus:
päästäis maksamaan samalla vihelletystä biisistäkin pennosia.

Siis mitä *ittua?!? Painu sinä jo sanonko minne!

Sinä ymmärtä sarkasmi?

Mutta joo, kuten joku sanoikin, Michael Lynton sanoo tätä paskaa vain rahan vuoksi.
Sensuronti on silti sensurointia, vaikka miten sanoisi.

Ja olkaa onnellisia, ettei tämä M.L. ole suomalainen, sillä tiedättehän Suomen hallituksen...

2327.5.2009 18:26

Lainaus:
Sinä ymmärtä sarkasmi?

Katoppa kuule tuon äijän muita kirjoituksia, teosto kun on nimeltänsä. Että ei ollut sarkasmia tuo kirjoitus...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.5.2009 @ 18:27

2427.5.2009 18:51

Itselleni on aivan yksi ja sama jos nykyiset bisnesmallit vihteessä kaatuvat. Taidetta on tehty aina, jo ennen rahan keksimistä. Jos taiteen luominen vähenisi dramaattisesti, en silti ehtisi kaikkea taidetta katsomaan/kuuntelemaan elämäni aikana.

Miksi leffojen tekemisen pitäisi olla mijoonabisnestä? Miten levy-yhtiöt parantavat artistien biisien tasoa? Mielestäni warettaminen on väärin ja tehdystä työstä pitäisi saada maksu, mutta nykyiseltään näillä aloilla tehdään aivan turhaa työtä (ja maksetaan käsittömiä palkkoja).

Kirja- ja sanomalehtiala on aika mielenkiintoinen juttu. Itse en muista netistä lukeneeni ensimmäistäkään kirjaa. Sanomalehdet ovat ehkä menettäneet jotain, koska netistä löytää samat uutiset. Miksi pitäisi kaataa metsää, tehdä paperia, palkata hirveästi väkeä ja painaa lehteä, kun nettiin voi _ilmaiseksi_ jakaa kaikki maailman uutiset. Uutisia ei omista kukaan.

Warettaminen on väärin, mutta turha työ on turhaa työtä. Netin ansiosta turhaa työtä ei tarvitse tehdä.

2527.5.2009 19:17

Naamapalmu. Ei näin tyhmillä pitäisi olla minkäänlaista sananvaltaa missään.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tkkaisla:
Montakohan lavasterakentajaa ja autonkuljettajaa ton äijän yli isolla bonuksilla ja palkalla sais palkattua?
Touché!

2627.5.2009 21:57

Lainaus:
Lainaus:
Sinä ymmärtä sarkasmi?

Katoppa kuule tuon äijän muita kirjoituksia, teosto kun on nimeltänsä. Että ei ollut sarkasmia tuo kirjoitus...

Sinä siis ei ymmärtä sarkasmi?

2727.5.2009 22:24

Täysin rajoittamaton ja säännötön internet on lähinnä vain myytti jota halutaan ajoittain viljellä aina sopivassa tilanteessa. Kyllä niitä lakeja on ja niitä jopa valvotaan mutta internet on vain niin äärimmäisen laaja paikka ja tekijänoikeusrikkeet niin mitättömiä, ettei niihin haluta valjastaa koko poliisilaitosta. Tiedostojenjako on muutenkin lähes poikkeuksetta lakeja edellä, joten mitä nuo muutoksetkaan loppupeleissä vaikuttavat, jos tarjontaa ei paranneta. Netin perimmäinen tarkoitus ei valitettavasti musiikkialan palveleminen ja se on vienyt kehitystä eteenpäin huomattavasti ilman Lyntonin visiointejakin, joten nämä kommentit voi jättää omaan ahneeseen arvoonsa. Etelä-Korea taas on siitä mielenkiintoinen esimerkki, että jos ei saada haluttuja lakeja, niin aletaan kiristämään huonommalla julkaisutarjonnalla - sitten tietysti ihmetellään päälle miksi se lataaminen kasvaa.

2827.5.2009 22:37

Lainaus:
Sinä siis ei ymmärtä sarkasmi?




Because expressing how dumb that was in words just doesn’t work..

2928.5.2009 9:32

Jaetaanko jossain vuoden idiootti palkintoja? Tässä olisi erittäin vahva ehdokas kyllä. Tuo äijähän on ihan sekaisin! Tahtoo sensuuria ja valvontaa ja tietty aivastamisestakin pitäisi maksaa Sonylle. Siis onko tuo oikeasti sanonut tuon kaiken? Vai onko tämä jotain legendaa?

3028.5.2009 15:20

"Lynton pelkää tulevaisuuden olevan hyvin onneton, sillä luovien alojen ihmiset eivät halua tehdä mitään uutta sisältöä, koska kaikki ihmiset lataavat uuden sisällön kuitenkin itselleen ilmaiseksi, jolloin sisällön tekijä ei saa itselleen korvauksia tehdystä työstä."

Mitähän esim. muusikot sanovat? Kun suomessakin aika monet näkyvät nykyjään myyvän keikkansa täyteen minuuteissa. siitä ei tietysti ole tälle Lyntonille iloa, kannattas ehkä vaihtaa alaa? Onkohan kukan koskaan mietiny, miksi nuo keikat suomessakin myydään nopeasti täyteen? Olisko musiikkiharrastajan kultakaivoksella "internetillä" jotain osuutta asiaan?

3128.5.2009 17:22

Lainaus:
Lainaus:
Sinä siis ei ymmärtä sarkasmi?




Because expressing how dumb that was in words just doesn’t work..

Sinä et siis tosiaan ymmärrä sarkasmia/vitsiä?

3228.5.2009 17:35
Hybridi
Inactive

"Lynton pitää tärkeänä sitä, että vapaudelle asetetaan jotain rajoitteita"

EI, EI, EI, EIEIEIEI NÄIN!!!


Minun vapaudelle tulla asettamaan mitään rajoitteita, rahanahneet mielipuolet! :D

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 28.5.2009 @ 17:39

AMD Phenom(tm) 64 X3 8550 Triple-Core,Nvidia GeForce 9300GE 256mt,320Gt sata,3Gt DDR2 = HP Pavilion a6622sc Windows Vista

3328.5.2009 18:24

"Lynton pitää tärkeänä sitä, että vapaudelle asetetaan jotain rajoitteita tai muuten edessä on pelkkä kaaos, jonka takia saatavilla olevan kulttuurin määrä vähenee ja taso laskee."

Voisiko olla niin, että todellinen kaaos tulee vapaudenrajoittamisesta...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 28.5.2009 @ 18:25

3428.5.2009 20:56

Lainaus:
Sinä et siis tosiaan ymmärrä sarkasmia/vitsiä?

Ja sinä et ymmärrä englantia. Mene ja lue teoston edellisiä kirjoituksia, noobi.

Ja lue samalla wikipedian Älä ruoki trollia -sivu: http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli

Ja jos vielä kehtaat kysyä että: "Sinä et siis tosiaan ymmärrä sarkasmia/vitsiä?", saat kyllä painua samaan paikkaan kuin teosto.

Ps. tuo on melko paska tapa kasvattaa viestimäärää..

3528.5.2009 22:28

Lainaus:
Lainaus:
Sinä et siis tosiaan ymmärrä sarkasmia/vitsiä?

Ja sinä et ymmärrä englantia. Mene ja lue teoston edellisiä kirjoituksia, noobi.

Ja lue samalla wikipedian Älä ruoki trollia -sivu: http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli

Ja jos vielä kehtaat kysyä että: "Sinä et siis tosiaan ymmärrä sarkasmia/vitsiä?", saat kyllä painua samaan paikkaan kuin teosto.

Ps. tuo on melko paska tapa kasvattaa viestimäärää..

Ei Teosto ole trolli. Teosto postaa nuo viestit vitsillä.

Sinä et taida vaan ymmärtää ihmeellistä paikkaa nimeltä "Internet".

3628.5.2009 22:57

Lainaus:
Ei Teosto ole trolli. Teosto postaa nuo viestit vitsillä.

Sinä et taida vaan ymmärtää ihmeellistä paikkaa nimeltä "Internet".


Niin justiinsa, kehu itsesi kuuhun, tiedät varmasti kaiken.

Trollilla en tarkoittanut teoston postauksia, niissä nyt on jotain perää. Trollilla tarkoitin sinun
Lainaus:
Sinä et siis tosiaan ymmärrä sarkasmia/vitsiä?
-jankutustasi. Ja kyllä, teosto voi kertoa näitä vitsejään vaikka maailman tappiin asti, tällä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä. Ja nyt menee vähän asian sivu, mutta trollilla nimenomaan yritetään ärsyttää joitain ihmisiä (lue; osaa meistä). Jos sanot, että teosto ei ole trolli, silloin se ei voi myöskään ns."trollata", joten väität, ettei hän käytä sarkasmia ja todella on jonkun TO-"mafian" kätyri. Ymmärrätkö.. ?

Et näköjään tajua tätä ihmeellistä paikkaa, nimeltaän internet.

- Peace =)

3729.5.2009 0:24

Lainaus:
Lainaus:
Ei Teosto ole trolli. Teosto postaa nuo viestit vitsillä.

Sinä et taida vaan ymmärtää ihmeellistä paikkaa nimeltä "Internet".


Niin justiinsa, kehu itsesi kuuhun, tiedät varmasti kaiken.

Trollilla en tarkoittanut teoston postauksia, niissä nyt on jotain perää. Trollilla tarkoitin sinun
Lainaus:
Sinä et siis tosiaan ymmärrä sarkasmia/vitsiä?
-jankutustasi. Ja kyllä, teosto voi kertoa näitä vitsejään vaikka maailman tappiin asti, tällä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä. Ja nyt menee vähän asian sivu, mutta trollilla nimenomaan yritetään ärsyttää joitain ihmisiä (lue; osaa meistä). Jos sanot, että teosto ei ole trolli, silloin se ei voi myöskään ns."trollata", joten väität, ettei hän käytä sarkasmia ja todella on jonkun TO-"mafian" kätyri. Ymmärrätkö.. ?

Et näköjään tajua tätä ihmeellistä paikkaa, nimeltaän internet.

- Peace =)

Kai minä nyt tiedän mitä tarkoittaa trollaaminen.

Sanoin kyllä, että Teosto ei ole trolli, mutta en kyllä tarkoittanut sitä että hän olisi TO-kätyri tai jotain sinne päin.

Durrhurr.

Aloin kysymään vitsillä "ymmärrätkö sinä sarkasmia", koska viestisi oli naurettava.
Naurettavia olivat myös "Because expressing how dumb that was in words just doesn’t work.." ja "Mene ja lue teoston edellisiä kirjoituksia, noobi."

Enkä kyllä kehunut itseäni missään vaiheessa.

Danke.

3829.5.2009 9:10

Mikä siinä on että aina jossain vaiheessa joku poikkeaa aiheesta ja lopulta keskustelun aiheena on jonkun/joidenkin järjenjuoksu?

3929.5.2009 16:39
Hybridi
Inactive

Hahahah... Sehän on täälläkin yleensä tavallista että viestiketjut/kommentointi "suistuu raiteiltaan" jossain vaiheessa ja alkaa käyttäjien välinen taistelu... :DDDD

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....
Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä (8.12.2016 17:41)
Ensi vuoden alussa julkaistaviin Galaxy S8 -sarjan älypuhelimiin on tulossa koko etualan kattava näyttö, kertoo Bloomberg. Applenkin on huhuttu kehittävän vastaavaa älypuhelinta ensi vuodeksi. ....
1 kommentti
Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....
3 kommenttia

Uutisarkisto