*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Mac-kloonikoneita Venäjältä

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 25.5.2009 14:26 Kommentteja (10)

Mac-kloonikoneita Venäjältä Apple on vääntänyt kättä oikeustuvassa floridalaisen Mac-kloonikonevalmistaja Psystarin kanssa jo viime kesästä lähtien. Yritysten välisessä kiistassa on kyse siitä, ettei Apple anna asentaa Mac OS X -käyttöjärjestelmäänsä PC-tietokoneisiin. Psystar kuitenkin myy juurikin PC-tietokoneita, joihin on asennettu Applen käyttöjärjestelmä.
Hiljattain markkinoille on tullut kloonikoneillaan myös venäläinen RussianMac, joka tarjoaa useita eri koneita ja kokoonpanovaihtoehtoja. Esimerkkinä näistä 1,6 gigahertsin suorittimella varustettu 10,2 tuuman Asus EEE PC, johon on asennettu uusin Mac OS X -käyttöjärjestelmä.

Yrityksen mukaan käyttöjärjestelmä toimii kaikissa heidän koneissaan vakaasti. Myös päivitysominaisuuksien luvataan toimivan täysin normaalisti. RussianMacin valikoimaan kuuluu tällä hetkellä muun muassa perinteinen pöytätietokone, vaativampaan käyttöön suunniteltu tehotyöasema, kannettava tietokone sekä miniläppäri.

Vielä tällä hetkellä RussianMac ei toimita kloonikoneitaan Venäjän ulkopuolelle, mutta kertoo suunnitelmistaan laajentaa tarjontaansa myös muualle Eurooppaan.

Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

125.5.2009 15:06

Minibook irtoaisi Pietariin toimitettuna noin 460€lla.

225.5.2009 16:24

Heh, venäjällä toimii hienosti tekijänoikeussuojalaki....piratebay venäjälle ! Nojoo jos ei sittenkään.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.5.2009 @ 16:53

326.5.2009 2:35

Maccihan sanoi, että miniläppärit ovat roskaa.Venäjä pisti sanat Macin suuhun:D.

426.5.2009 14:40

s there available more powerful models of laptops and desktops, for example, based on two Xeon processors, or Intel i7?

Yes, more powerful notebook will be submitted as soon as possible (until the end of May), we work on it. Now MiniBook is available. It will be Intel Core2Duo 2.4 GHz / 2Gb / 250 GB HDD / FireWare, WiFi, Bluetooth, Ethernet, Screen 15.4″. The estimated cost: 35.000 - 40.000 Rub(800-915€). To be aware of subscribing to the newsletter and we will notify you.
Desktop-based Xeon or Intel i7 is also in the plans, but the exact date has not called.

Onko tuo sitten halpa?

526.5.2009 22:11

@tonttila. Vastaavalla raudalla varustettu Applen kone maksaa helposti tuplat tuohon klooniin verrattuna ja 100gigaa pienemmällä kovolla.

Ainoa mitä tuohon Russianmacin koneeseen voisi tuupata lisää on toiset 2Gb keskusmuistia. Hyvä vain jos tällaisia tulee tarjolle niin saadaan Applen monopolia hiukan rikottua. Uudet 15 ja 17 tuuman näytöllä varusteut läppärit kun ovat ihan tajuttoman kalliita PC rautaan verrattuna.

626.5.2009 23:10

Se oli oikeastaan kysymys kun ei ole noiden omenoiden hinnoista hajua.. Eli on siis halpa. Siellä oli myös hinnat jos haluaa vaik sen +2gigaa muistia tai muuta herkkua.

Ei muuta kuin sieltä ostamaan, takuut näytti olevan 2-5vuotta mutta uskaltaako ihan venäjltä ostaa, odottelisin ehkä siihen asti kunnes löytyy virallinen maahantuoja. Kilpailu on aina hyvästä.

727.5.2009 15:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tonttila:
s there available more powerful models of laptops and desktops, for example, based on two Xeon processors, or Intel i7?

Yes, more powerful notebook will be submitted as soon as possible (until the end of May), we work on it. Now MiniBook is available. It will be Intel Core2Duo 2.4 GHz / 2Gb / 250 GB HDD / FireWare, WiFi, Bluetooth, Ethernet, Screen 15.4″. The estimated cost: 35.000 - 40.000 Rub(800-915€). To be aware of subscribing to the newsletter and we will notify you.
Desktop-based Xeon or Intel i7 is also in the plans, but the exact date has not called.

Onko tuo sitten halpa?
No Macejä vastaan nuohan "kilpailee", että onhan tuo halpa verrattuna vastaavaan MacBookiin... JA SIINÄ ON FIREWIRE :D

827.5.2009 15:06

Lainaus:
No Macejä vastaan nuohan "kilpailee", että onhan tuo halpa verrattuna vastaavaan MacBookiin... JA SIINÄ ON FIREWIRE :D
Mikä on muuten hyvä pointti, koska ällistyksekseni vaimon ihkauudesta 13tuuman MacBookista puuttuu Firewire liitäntä kokonaan. Omassa 1,5v. vanhassa MacBookissa tuo löytyy.

927.5.2009 15:27

Lainaus:
Lainaus:
No Macejä vastaan nuohan "kilpailee", että onhan tuo halpa verrattuna vastaavaan MacBookiin... JA SIINÄ ON FIREWIRE :D
Mikä on muuten hyvä pointti, koska ällistyksekseni vaimon ihkauudesta 13tuuman MacBookista puuttuu Firewire liitäntä kokonaan. Omassa 1,5v. vanhassa MacBookissa tuo löytyy.
Joo itsekkin olen ihmetellyt miksi sitä ei siinä ole... Mutta valkoisessa mallissa se on ja Pro -malleissa. No, kukin tavallaan... Itse en ole ikinä käyttänyt firewireä...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.5.2009 @ 15:31

1028.5.2009 17:59
Hybridi
Inactive

Apple hahahha... :D

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset Mitä uutta Netflixistä löytyy? HIGH.FI kertoo kaikki uusimmat lisäykset (9.12.2016 16:51)
Uutisvahtipalvelu HIGH.FI:hin on tänään lisätty uusi sisältökategoria. Vaikka päivitys on periaatteessa pieni, saattaa siitä olla keskimääräistä enemmän iloa palvelun käyttäjille. Palvelun ....
Näin estät henkilöitä WhatsAppissa Näin estät henkilöitä WhatsAppissa (9.12.2016 14:01)
Mikäli et halua enää vastaanottaa puheluita tai tekstiviestejä WhatsApp-kontaktiltasi, voit estää yhteystiedon erittäin helposti. Kun asetat henkilölle eston WhatsAppissa, hän ei enää näe viimeksi ....
Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa Näin estät puhelut ja tekstiviestit tietyistä puhelinnumeroista Androidissa ja iPhonessa (9.12.2016 11:58)
Jos WhatsAppissa estämältäsi henkilöltä alkaa tulla häirikköpuheluita ja -tekstiviestejä tai olet joutunut esimerkiksi aggressiivisen telemarkkinoinnin maalitauluksi, voi omaa arkea helpottaa ....
Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)
Suomalaisen Fingersoftin kehittämä Hill Climb Racing 2 -mobiilipeli on julkaistu iPhonelle ja iPadille. Peli julkaistiin Andridille jo viime viikolla. Androidilla Hill Climb Racing 2 on menestynyt ....
Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
3 kommenttia

Uutisarkisto