*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Google Chromen vakaa versio on nyt 2.0

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 22.5.2009 10:12 Kommentteja (9)

Google Chromen vakaa versio on nyt 2.0 Google Chrome -selaimen ensimmäinen julkinen jakelu ilmaantui kuluttajien ladattavaksi viime vuoden syyskuussa ja nyt 8 kuukauden kehityksen jälkeen Chromen vakaa jakelu on päivittynyt 2.0-versioon.
Suurimmat 2.0-version parannukset liittyvät selaimen vakauteen ja selailunopeuden parannuksiin, joista jälkimmäiseen ovat vaikuttaneet eniten WebKit-selainytimeen ja V8-javascriptmoottoriin tehdyt muutokset. 2.0-version luvataan olevan jopa 30 prosenttia vauhdikkaampi tietyillä web-sivustoilla kuin aiemman 1.0-version.

Uusia ominaisuuksia ovat mm. tekstikenttien automaattinen täyttäminen aiemmin syötettyjen tietojen perusteella, oikolukukielen pikavaihto, koko sivun zoom-toiminto (Ctrl++ ja Ctrl+-) ja koko näytön surffaustila (F11).

Chromen beta-testaajille uudistukset ovat jo tuttuja, sillä Chromen 2.0-version beta-testaus on onnistunut jo tämän vuoden tammikuusta asti.

Chromen automaattisen päivitystoiminnon myötä 1.0-versiot päivittyvät pian 2.0-versioiksi ja jos odotus tuntuu liian pitkältä, voi päivityksen käynnistää Tietoja Google Chromesta -ikkunan kautta.

Alla video, jossa Googlen Brian Rakowski esittelee selaimen uusia ominaisuuksia

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

122.5.2009 13:26

AD ei oikeen näy kunnolla Chromen läpi katsottuna??

222.5.2009 15:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti markokaup:
AD ei oikeen näy kunnolla Chromen läpi katsottuna??
Kyllä minulla ihan hyvin näkyy ja toimii.

322.5.2009 21:24

Muuten hyvä selain, mutta olen huolissani tuosta Googlesta lähinnä ja yksityisyydensuojasta. Voi toki olla, että olen vainoharhainen...

423.5.2009 1:43

Eiköhän google ole luottamuksensa ansainnut... ainakin toivon tilanteen olevan näin vaikka voi olla toisin.

524.5.2009 12:54

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BlackPawn:
Muuten hyvä selain, mutta olen huolissani tuosta Googlesta lähinnä ja yksityisyydensuojasta. Voi toki olla, että olen vainoharhainen...

Et ole, vaan täysin oikeassa. Toisaalta lähes jokaisen internetpalvelun sopimuksen allekirjoittaminen nykyään tarkoittaa sitä, että myyt itsesi kyseisellee yhtiölle. Pari kertaa kun oon va huvikseni katellu noita ohjelmien ja palveluiden rajoituksia ja sopimuksia... Nykyään on mahdollista myydä samat oikeudet kahdelle eri yhtiölle tietämättään ja joutue vielä sen takia oikeuteen, aika vittumaistahan se on...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24.5.2009 @ 12:54

626.5.2009 15:41

Miten herran jumala tätä pystyy päivittämään, mun kromi on ver. nro. 1.0.154.65 eikä mitään tapahdu tota tietoja kroomista ikkunaa avaamalla, apuva apuva aaaa-puu-va!

728.5.2009 17:43
Hybridi
Inactive

Yksityisyys on mennyttä tämän selaimen myötä... Google kerää erinäisiä tietoja useimmiten sitä varten että voi näyttää kohdennettuja mainoksia... ;(

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 28.5.2009 @ 17:45

AMD Phenom(tm) 64 X3 8550 Triple-Core,Nvidia GeForce 9300GE 256mt,320Gt sata,3Gt DDR2 = HP Pavilion a6622sc Windows Vista

828.5.2009 19:32

Lakatkaa nyt itkemästä siitä yksityisyytenne suojasta, ei ole googlen etujen mukaista, että käyttäisivät tietoja, kuin korkeantaan kohdennettuun mainontaan, jota jo nyt keksien muodossa harrastetaan. Ei tule google teidän iipeitä luovuttaamaan krp:lle jos haette chromellanne wareksia tai cp:tä.

928.5.2009 20:12

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ThePekkis:
Ei tule google teidän iipeitä luovuttaamaan krp:lle jos haette chromellanne wareksia tai cp:tä.
*facepalm*
Tässä ei todellakaan ole kysymys mistään waretuksesta tai muustakaan.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto