*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Samsungin uuden plasma-TV:n paksuus on 29,5 mm

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 5.5.2009 15:49 Kommentteja (9)

Samsungin uuden plasma-TV:n paksuus on 29,5 mm Ohuiden taulutelevisioiden markkinat ovat saaneet jälleen uuden tulokkaan, kun Samsung esitteli uuden 850 PAVV -mallinimellä kulkevan 50-tuumaisen plasma-TV:n, jonka paksuus on vain 29,5 mm.
Paksuuden pienentämisen lisäksi Samsung on onnistunut kutistamaan 850 PAVV:n virrankulutusta 40 prosenttia yrityksen aiempiin plasmoihin verrattuna ja myös painoa on saatu tiputettua 20 prosentin verran, jonka myötä 850 PAVV painaa 26 kiloa.

Tekniseltä puolelta 850 PAVV on FullHD-televisio, johon sisältöä voi tuoda HDMI:n lisäksi mm. USB-massamuisteilta ja DLNA-yhteensopivilta laitteilta. 850 PAVV osaa toistaa mm. DivX-videoita, MP3-musiikkitiedostoja ja JPEG-kuvia.

50-tuumaisen mallin lisäksi Samsung tuo myyntiin myös 58-tuumaisen mallin, joka painaa 36 kiloa. Samsung ei ole kuitenkaan paljastanut vielä kummankaan mallin suositushintoja tai päiviä, jolloin televisioiden on tarkoitus tulla myyntiin.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

15.5.2009 16:07

Uutisessa olisi voinut suoraan kertoa sen "uuden pienemmän" sähkökulutuksen kuten painokin oli kerrottu.
...390W

25.5.2009 19:38

Itse en ainakaan tajua ideaa tossa, miksi keskittyä tekemään ohuempi, kun voi keskittyä tekemään näytöstä paremman muuten?

Kuvanlaatu sentään vaikuttaa olevan hyvä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.5.2009 @ 19:38

36.5.2009 9:44
admins
Inactive

Eikös plasmat pitänyt kieltää EU:ssa?

46.5.2009 15:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti admins:
Eikös plasmat pitänyt kieltää EU:ssa?
Vain ne, jotka kuluttaa järjettömiä määriä. Eikä niitä kielletty :)

Plasma is the way to go :)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.5.2009 @ 15:10

56.5.2009 15:45

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti admins:
Eikös plasmat pitänyt kieltää EU:ssa?
Vain ne, jotka kuluttaa järjettömiä määriä. Eikä niitä kielletty :)

Plasma is the way to go :)
Tuo valitus plasman virrankulutuksen suuruudesta on usein täysin turha, sillä omakotitalossahan plasman tuottama hukkalämpö on pois lämmityskustannuksista. Ei ne EU:ssa yleensä aivojaan käytä...

68.5.2009 22:07

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti cace72:
Uutisessa olisi voinut suoraan kertoa sen "uuden pienemmän" sähkökulutuksen kuten painokin oli kerrottu.
...390W

50" ja 390 W kuulostaa aika pieneltä. Ja virransäästömoodissa 240 W. Kumpikin teholtaan vähemmän kuin vie PC jolla tätä kirjoitan.

79.5.2009 5:02
Hybridi
Inactive

Miten ne aina onnistuukin, tilantarve vähenee ja siirreltävyyskin on helppoa, mutta tuo paksuus alkaa jo pelottaa, sehän voi mennä helposti rikki tai poikki tai jotain sinnepäin... :D

89.5.2009 5:06
Hybridi
Inactive

Miten ne aina onnistuukin, tilantarve vähenee ja siirreltävyyskin on helppoa, mutta tuo paksuus alkaa jo pelottaa, sehän voi mennä helposti rikki tai poikki tai jotain sinnepäin... :D

"Bani666: Itse en ainakaan tajua ideaa tossa, miksi keskittyä tekemään ohuempi, kun voi keskittyä tekemään näytöstä paremman muuten?"

-No eiköhän nuo ole muuten parempia, sehän on hyvä että pölytila vähenee, siirreltävyys helpottuu ja virraskulutus vähenee...

99.5.2009 5:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti cace72:
Uutisessa olisi voinut suoraan kertoa sen "uuden pienemmän" sähkökulutuksen kuten painokin oli kerrottu.
...390W
Tehdasasetuksilla saattaa kuluttaakin, täällä Samsung 42" Plasma-tv
PS42A466 kulutus pysyy alle 200W.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto