*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Paramount ottaa käyttöön BD+-kopiointisuojauksen

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 30.4.2009 16:46 Kommentteja (13)

Paramount ottaa käyttöön BD+-kopiointisuojauksen Vuonna 2007 valmistunut BD+-kopiointisuojaus ei ole vielä saavuttanut suurta suosiota Blu-ray-markkinoilla, koska kaikki suuret elokuvastudiot eivät ole ottaneet sitä käyttöönsä.
Ensimmäisenä BD+:n käytön aloitti 20th Century Fox, joka toi ensimmäiset BD+-elokuvat markkinoille pian BD+:n valmistumisen jälkeen. Toiseksi BD+-suojauksia käyttäväksi studioksi on nyt varmistunut Paramount Pictures, joka ilmoitti eilen hankkineensa BD+-lisenssin, jonka myötä elokuvastudio voi hyödyntää BD+-suojauksia tulevissa Blu-ray-julkaisuissa.

Elokuvastudio ei ole vielä toistaiseksi kertonut, että tullaanko BD+-suojausta käyttämään kaikissa sen Blu-ray-julkaisuissa, vai käytetäänkö sitä ainoastaan tietyissä julkaisuissa.

BD+:n muokattavuuden myötä kopiosuojausta voidaan päivittää tarpeen mukaan tulevissa BD+-suojausta hyödyntävissä julkaisuissa, jonka johdosta myös BD+-suojauksien kiertoon käytettäviä ohjelmia täytyy päivittää säännöllisesti, jos niillä haluaa katsoa uusia BD+-suojausta hyödyntäviä elokuvia. Uutisen kirjoitushetkellä markkinoilla on ainakin yksi BD+-suojausta käyttävä elokuva, jonka suojauksia ei voida toistaiseksi kiertää Slysoftin AnyDVD HD -ohjelmalla. Tilanne BD+:n osalta vaihtelee kuitenkin nopeasti, joten kyseisen julkaisun varmuuskopiointi onnistunee todennäköisesti jo parin viikon kuluttua.

Sama yhteydessä Paramount Pictures hankki lisenssit ACP- ja RipGuard-tekniikoihin, joiden on tarkoitus estää DVD-elokuvien kopiointi.

Edellinen Seuraava  

13 kommenttia

130.4.2009 17:41

Malliesimerkki siitä, miten elokuvastudiot ovat valmiita maksamaan miljoonia tyhjästä.

Onkohan kukaan siellä tajunnut kyseenalaistaa tätä ja miettiä, mitä muuta tuolla samalla rahalla saisi? Miten olisi esimerkiksi toimiva internet-jakelu elokuville?

230.4.2009 17:48

Niin kauan kun kuvan saa näytölle, on elokuva mahdollista kopioida. Joten miks noi tuhlaa aikaa ja rahaa noihin suojauksiin?

330.4.2009 18:01

Onko se kopioiminen vai suojauksen kiertäminen laitonta?

430.4.2009 18:48

Tavallinen dvd/Br-ellun ostaja ei sitä ihan niin vaan kierrä, mutta pikkuisenkin polttamisesta ja pc:tä tietävä kiertää sen komeesti. Mutta minäkin yhdyn tuohon että tyhjästä on älytöntä maksaa. No eipä löydy enää edes BR-soitintakaan niin ei haittaa..

530.4.2009 21:05

Voiko tuossa BD+-kopiointisuojauksessa tulla joskus raja vastaan, milloin päivittäminen ei enää auta?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.4.2009 @ 21:15

61.5.2009 2:01

Ei Paramount sitten parempaa käyttöä rahoilleen löytänyt :)


71.5.2009 9:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Tavallinen dvd/Br-ellun ostaja ei sitä ihan niin vaan kierrä, mutta pikkuisenkin polttamisesta ja pc:tä tietävä kiertää sen komeesti. Mutta minäkin yhdyn tuohon että tyhjästä on älytöntä maksaa. No eipä löydy enää edes BR-soitintakaan niin ei haittaa..
Niin ja kaiken lisäksi se tavallinen tallaaja ei saa kopioitua edes tavallisella suojauksella olevia BlueRay-levyjä. Eli ihan järjetöntä tuhlausta.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.5.2009 @ 09:38

82.5.2009 18:55

Onko yksikään kopiointisuojaus jäänyt vielä muka murtamatta!

Joskus tuntuu, että typeryys kasvaa sitä enemmän mitä vuodet kuluvat, vaikka pitäisi olla toisinpäin.

92.5.2009 19:57

Lainaus:
Niin ja kaiken lisäksi se tavallinen tallaaja ei saa kopioitua edes tavallisella suojauksella olevia BlueRay-levyjä. Eli ihan järjetöntä tuhlausta.

Tältä sivustolta löytyy riittävät ohjeet BR-levyn kopiointiin ja mitä tulee AnyDvd:n käyttöön, ei sitä tarvitse osata, se toimii taustalla ja poistaa suojauksen käyttäjän tietämättä koko asiasta mitään. Tietysti tarvitsee vain hommata ko ohjelma niin kyllä kopiointi sujuu ihan maallikoltakin. Ohjeita ja apua netti pullollaan.

102.5.2009 20:07

Ja mielestäni kaikki tuollaiset kopiosuojaukset voisi poistaa koska niistä on älyttömästi haittaa tavalliselle elokuvan ostaneelle kuluttajalle kun ei se taaskaan toimi jos ei ole firmwarea päivitetty soittimeen (mikä se sellainen on..) ja muuta turhaa päänvaivaa rehelliselle kuluttajalle. Ne taas jotka haluavat ottaa laittoman kopion itselleen tai tehdä sille elokuvalle mitä vaan, osaavat sen kuitenkin. Ei siitä ole haittaa, ennemminkin haastetta tietyille tyypeille. Eli kopiosuojauksien poistaminen tekisi hallaa esim Slysoftille. Ei kuluttajalle.

113.5.2009 22:20

Lainaus:
Onko yksikään kopiointisuojaus jäänyt vielä muka murtamatta!


Ei. Sopivampi kysymys olisi: Onko mikään "teos" pysynyt kahta viikkoa kopiosuojattuna? Vastaus olisi: ei..

To-mafiat haluavat vain, että ihmiset *ittuuntuvat näistä ja rupeavat lataamaan netistä.. Sitten sitä märistään ja uhataan oikeustoimilla ja riistetään esmerkiksi yhdestä levyllisestä musiikkia puoli miljardia.

Tähän loppui Blu-rayiden osto minun osalta! Entisetkään kolme ostamaani Blu-ray -elokuvaa eivät toimi ilman AnyDvdtä (pitäisi viedä BD+n tekijä saunantaakse ja.. ja..). Itse levyjen ostoa en suosittele kellekkään, päinvastoin... ladatkaa netistä jos haluatte teräväpiirtoa!

124.5.2009 9:00
tiplu
Inactive

Voi erheyksen peräsulat, tuo jos jokin lisää kapuloita blu-ray levyjen kauppaan... Itse ostin blu-ray/hd-dvd kombo aseman joitain kuukausia sitten, enkä ole pystynyt yhtään alkuperäistä leffaa katsomaan telkkarin kautta ilman anydvd softaa. Ilmeisesti dvi - hdmi piuha ei täytä kaikkia standardeja ja toistosofta väittää kyseessä olevan epäsopivan kokoonpanon, johtunee juuri näistä "kopiosuojauksista" ... enpä ole viitsinyt enää ostaa yhtään leffaa. Tykin kautta tosin näkyy moitteetta, kun kyseessä hdmi-hdmi johto... Melko typeräks käy !

135.5.2009 0:45

Paree vaan ladata netistä teräväpiirrot, ehkä DVD:nkin osto kannattaa jättää välistä niin ei mene nekään rahat tuon roskan tukemiseen.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.5.2009 @ 00:46

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

OnePlus 5 sai uuden Android Oreo -esiversion OnePlus 5 sai uuden Android Oreo -esiversion (15.12.2017 22:50)
Uskaliaimmat OnePlus 5 -käyttäjät pääsevät nyt kokeilemaan uutta esiversiota, joka tuo Androidin uuden Oreo-version ominaisuuksia. OnePlus on aloittanut tänään Oreo-beetaohjelmassaan uuden version jakelun. ....
1 kommentti
Samsungin patentti kertoo kahdella näytöllä varustetusta pelipuhelimesta? Samsungin patentti kertoo kahdella näytöllä varustetusta pelipuhelimesta? (15.12.2017 22:08)
Samsung, kuten monet muutkin älypuhelinvalmistajat, kehittää jatkuvasti uusia patentteja, joilla pyritään uudistamaan älypuhelinkonseptia. Tietysti tarkoituksena on löytää uudenlainen innovaatio, ....
Samsungin uusi huippumalli, Galaxy S9, esitellään jo MWC-messuillla? Samsungin uusi huippumalli, Galaxy S9, esitellään jo MWC-messuillla? (15.12.2017 21:15)
Huippupuhelimet ovat todennäköisesti tämän vuoden osalta esitelty, mutta kauaa ei tarvitse odottaa, että uutta lippulaivamallia on jälleen tarjolla. Monet valmistajat tähyävät jo vuoden alkuun ....
AIM-pikaviestin haudattiin virallisesti tänään AIM-pikaviestin haudattiin virallisesti tänään (15.12.2017 19:44)
Vaikka nyt elämme pikaviestimien kulta-aikaa, kiitos mobiilisovellukset kuten WhatsApp, niin sovellusten historia on tietokoneiden viestimissä parin kymmenen vuoden päässä. Yksi ensimmäisistä ....
Netflixiltä heti vuoden alkuun läjäpäin uutta, tässä tammikuun uusi Originals-sisältö Netflixiltä heti vuoden alkuun läjäpäin uutta, tässä tammikuun uusi Originals-sisältö (15.12.2017 19:32)
Jouluunkin on vielä toista viikkoa aikaa ja senkin jälkeen Netflixillä on tarjolla ennen vuoden loppua muun muassa uusi Black Mirror -kausi, mutta jo nyt on hyvä ottaa katsaus tulevan kuun Netflix-uut....

Uutisarkisto