*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Paramount ottaa käyttöön BD+-kopiointisuojauksen

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 30.4.2009 16:46 Kommentteja (13)

Paramount ottaa käyttöön BD+-kopiointisuojauksen Vuonna 2007 valmistunut BD+-kopiointisuojaus ei ole vielä saavuttanut suurta suosiota Blu-ray-markkinoilla, koska kaikki suuret elokuvastudiot eivät ole ottaneet sitä käyttöönsä.
Ensimmäisenä BD+:n käytön aloitti 20th Century Fox, joka toi ensimmäiset BD+-elokuvat markkinoille pian BD+:n valmistumisen jälkeen. Toiseksi BD+-suojauksia käyttäväksi studioksi on nyt varmistunut Paramount Pictures, joka ilmoitti eilen hankkineensa BD+-lisenssin, jonka myötä elokuvastudio voi hyödyntää BD+-suojauksia tulevissa Blu-ray-julkaisuissa.

Elokuvastudio ei ole vielä toistaiseksi kertonut, että tullaanko BD+-suojausta käyttämään kaikissa sen Blu-ray-julkaisuissa, vai käytetäänkö sitä ainoastaan tietyissä julkaisuissa.

BD+:n muokattavuuden myötä kopiosuojausta voidaan päivittää tarpeen mukaan tulevissa BD+-suojausta hyödyntävissä julkaisuissa, jonka johdosta myös BD+-suojauksien kiertoon käytettäviä ohjelmia täytyy päivittää säännöllisesti, jos niillä haluaa katsoa uusia BD+-suojausta hyödyntäviä elokuvia. Uutisen kirjoitushetkellä markkinoilla on ainakin yksi BD+-suojausta käyttävä elokuva, jonka suojauksia ei voida toistaiseksi kiertää Slysoftin AnyDVD HD -ohjelmalla. Tilanne BD+:n osalta vaihtelee kuitenkin nopeasti, joten kyseisen julkaisun varmuuskopiointi onnistunee todennäköisesti jo parin viikon kuluttua.

Sama yhteydessä Paramount Pictures hankki lisenssit ACP- ja RipGuard-tekniikoihin, joiden on tarkoitus estää DVD-elokuvien kopiointi.

Edellinen Seuraava  

13 kommenttia

130.4.2009 17:41

Malliesimerkki siitä, miten elokuvastudiot ovat valmiita maksamaan miljoonia tyhjästä.

Onkohan kukaan siellä tajunnut kyseenalaistaa tätä ja miettiä, mitä muuta tuolla samalla rahalla saisi? Miten olisi esimerkiksi toimiva internet-jakelu elokuville?

230.4.2009 17:48

Niin kauan kun kuvan saa näytölle, on elokuva mahdollista kopioida. Joten miks noi tuhlaa aikaa ja rahaa noihin suojauksiin?

330.4.2009 18:01

Onko se kopioiminen vai suojauksen kiertäminen laitonta?

430.4.2009 18:48

Tavallinen dvd/Br-ellun ostaja ei sitä ihan niin vaan kierrä, mutta pikkuisenkin polttamisesta ja pc:tä tietävä kiertää sen komeesti. Mutta minäkin yhdyn tuohon että tyhjästä on älytöntä maksaa. No eipä löydy enää edes BR-soitintakaan niin ei haittaa..

530.4.2009 21:05

Voiko tuossa BD+-kopiointisuojauksessa tulla joskus raja vastaan, milloin päivittäminen ei enää auta?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.4.2009 @ 21:15

61.5.2009 2:01

Ei Paramount sitten parempaa käyttöä rahoilleen löytänyt :)


71.5.2009 9:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Tavallinen dvd/Br-ellun ostaja ei sitä ihan niin vaan kierrä, mutta pikkuisenkin polttamisesta ja pc:tä tietävä kiertää sen komeesti. Mutta minäkin yhdyn tuohon että tyhjästä on älytöntä maksaa. No eipä löydy enää edes BR-soitintakaan niin ei haittaa..
Niin ja kaiken lisäksi se tavallinen tallaaja ei saa kopioitua edes tavallisella suojauksella olevia BlueRay-levyjä. Eli ihan järjetöntä tuhlausta.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.5.2009 @ 09:38

82.5.2009 18:55

Onko yksikään kopiointisuojaus jäänyt vielä muka murtamatta!

Joskus tuntuu, että typeryys kasvaa sitä enemmän mitä vuodet kuluvat, vaikka pitäisi olla toisinpäin.

92.5.2009 19:57

Lainaus:
Niin ja kaiken lisäksi se tavallinen tallaaja ei saa kopioitua edes tavallisella suojauksella olevia BlueRay-levyjä. Eli ihan järjetöntä tuhlausta.

Tältä sivustolta löytyy riittävät ohjeet BR-levyn kopiointiin ja mitä tulee AnyDvd:n käyttöön, ei sitä tarvitse osata, se toimii taustalla ja poistaa suojauksen käyttäjän tietämättä koko asiasta mitään. Tietysti tarvitsee vain hommata ko ohjelma niin kyllä kopiointi sujuu ihan maallikoltakin. Ohjeita ja apua netti pullollaan.

102.5.2009 20:07

Ja mielestäni kaikki tuollaiset kopiosuojaukset voisi poistaa koska niistä on älyttömästi haittaa tavalliselle elokuvan ostaneelle kuluttajalle kun ei se taaskaan toimi jos ei ole firmwarea päivitetty soittimeen (mikä se sellainen on..) ja muuta turhaa päänvaivaa rehelliselle kuluttajalle. Ne taas jotka haluavat ottaa laittoman kopion itselleen tai tehdä sille elokuvalle mitä vaan, osaavat sen kuitenkin. Ei siitä ole haittaa, ennemminkin haastetta tietyille tyypeille. Eli kopiosuojauksien poistaminen tekisi hallaa esim Slysoftille. Ei kuluttajalle.

113.5.2009 22:20

Lainaus:
Onko yksikään kopiointisuojaus jäänyt vielä muka murtamatta!


Ei. Sopivampi kysymys olisi: Onko mikään "teos" pysynyt kahta viikkoa kopiosuojattuna? Vastaus olisi: ei..

To-mafiat haluavat vain, että ihmiset *ittuuntuvat näistä ja rupeavat lataamaan netistä.. Sitten sitä märistään ja uhataan oikeustoimilla ja riistetään esmerkiksi yhdestä levyllisestä musiikkia puoli miljardia.

Tähän loppui Blu-rayiden osto minun osalta! Entisetkään kolme ostamaani Blu-ray -elokuvaa eivät toimi ilman AnyDvdtä (pitäisi viedä BD+n tekijä saunantaakse ja.. ja..). Itse levyjen ostoa en suosittele kellekkään, päinvastoin... ladatkaa netistä jos haluatte teräväpiirtoa!

124.5.2009 9:00
tiplu
Inactive

Voi erheyksen peräsulat, tuo jos jokin lisää kapuloita blu-ray levyjen kauppaan... Itse ostin blu-ray/hd-dvd kombo aseman joitain kuukausia sitten, enkä ole pystynyt yhtään alkuperäistä leffaa katsomaan telkkarin kautta ilman anydvd softaa. Ilmeisesti dvi - hdmi piuha ei täytä kaikkia standardeja ja toistosofta väittää kyseessä olevan epäsopivan kokoonpanon, johtunee juuri näistä "kopiosuojauksista" ... enpä ole viitsinyt enää ostaa yhtään leffaa. Tykin kautta tosin näkyy moitteetta, kun kyseessä hdmi-hdmi johto... Melko typeräks käy !

135.5.2009 0:45

Paree vaan ladata netistä teräväpiirrot, ehkä DVD:nkin osto kannattaa jättää välistä niin ei mene nekään rahat tuon roskan tukemiseen.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.5.2009 @ 00:46

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia PlayStation 4:n voittokulku jatkuu – Jo yli 50 miljoonaa myytyä konsolia (7.12.2016 18:31)
Sony on onnistunut myymään jo yli 50 miljoonaa PlayStation 4 -pelikonsolia. Lukemaan sisältyy niin vuonna 2013 lanseeratun PlayStation 4:n myynti kuin tänä syksynä esitellyn PlayStation 4 Pron myyntikin. ....
Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan Chrome päivittyy Androidilla – Sisältää uuden lataushallinnan (7.12.2016 18:13)
Tietokoneille vähän aika sitten julkaistussa Chrome 55:ssä huomattavin muutos aiempaan oli flash-selainlaajennoksen kytkeminen pois päältä oletuksena. Androidilla moiselle ei ole tarvetta, sillä ....
iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
5 kommenttia
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
2 kommenttia

Uutisarkisto