*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Poliisit sulkivat useita Warez- ja BitTorrent-sivustoja

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 29.4.2009 13:03 Kommentteja (12)

Poliisit sulkivat useita Warez- ja BitTorrent-sivustoja Unkarin poliisi teki pari viikkoa sitten merkittävän iskun maassa toimineita Warez- ja BitTorrent-sivustoja vastaan.
Poliisin kohteena olivat useat maksulliset P2P-sivustot, joille sai oman käyttäjätunnuksen tekstiviestimaksun avulla. Tämän jälkeen palveluiden käyttäjät pääsivät käsiksi useiden teratavujen tiedostoarkistoihin, joista he pystyivät lataamaan tekijänoikeudella suojattua materiaalia.

Operaatiossa suoritettujen ratsioiden yhteydessä poliisi takavarikoi mm. verkkolaitteita ja yli 40 palvelinta, joiden kiintolevyille oli tallennettu 200-250 teratavun verran tiedostoja. Palvelimia oli käytetty lisäksi mm. roskapostin lähettämiseen. Takavarikoiden seurauksena Unkarin internet-liikennöinnin määrä putosi noin 10 prosenttia.

Lisäksi poliisi pidätti ratsioiden yhteydessä kymmenen henkilöä, joiden epäillään ylläpitäneen kyseisiä palvelimia.

Kyseessä ei ole ensimmäinen kerta, kun paikalliset viranomaiset ovat iskeneet luvattomia tiedostonjakelijoita vastaan, vaan vastaavia isompia iskuja tapahtui myös vuosina 2008 ja 2007.

Alla muutama Unkarin poliisin julkaisema kuva takavarikoiduista laitteista (kuvat saattavat järkyttää kaapeli-fobioista kärsiviä ihmisiä)

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

129.4.2009 13:51

"Alla muutama Unkarin poliisin julkaisema kuva takavarikoiduista laitteista (kuvat saattavat järkyttää kaapeli-fobioista kärsiviä ihmisiä)"
Mä järkytyin heti! Tuli mieleen entisaika! Ku aamukuselle lähti veti heti lipat tollaseen johto häslinkiin.

229.4.2009 13:53

Lainaus:
Alla muutama Unkarin poliisin julkaisema kuva takavarikoiduista laitteista (kuvat saattavat järkyttää kaapeli-fobioista kärsiviä ihmisiä)
Kieltämättä vähän rupesi ahdistamaan toi köynösnippu

329.4.2009 13:54

Iiihana työpaikka. Varsinkin tuo vas puoleinen. Suorastaan jumaloin päästä hiplaamaan tuollaista johtonivaskaa :)

429.4.2009 13:58

viel enämpi ahistaa ruuvifobia. Joku stana aina kylvi noita koneruuveja ympäriinsä, siihen ku ekana aamulla astuu, tuntee lopunpäivää olevansa nörtti! ;o)

529.4.2009 14:22

Tommoset maksulliset sivut joutaaki mennä nuri :D

629.4.2009 14:37

Juuh kauhiaa on;)!

Onneksi PirateBay ja Btjunkie hoitaa hommansa, ja ilmaiseksi.
Miksi joku viitsii maksaa hauista? Ei kai niin harvinaista kamaa olekaan, mitä ei julkisilta hakusivuilta löytyisi?

729.4.2009 15:26

Mä en tienny ,että tuolla kehitysmaassa on ees siirrytty netti aikaan.

829.4.2009 17:15

Kiinni vaan tuollaiset sivustot.

930.4.2009 8:07

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MadMaxMel:
Juuh kauhiaa on;)!

Onneksi PirateBay ja Btjunkie hoitaa hommansa, ja ilmaiseksi.
Miksi joku viitsii maksaa hauista? Ei kai niin harvinaista kamaa olekaan, mitä ei julkisilta hakusivuilta löytyisi?
Vai ilmaiseksi...mites nuo piratebayn mainokset?Ilmaiseksiko h&m siellä mainostaa?Just.Muuten olen samaa mieltä.

Tarkoitin siis että ei piratebay ilmaiseksi töitä tee mutta käyttäjille ilmaista.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.4.2009 @ 08:28

1030.4.2009 9:18

Aaag...mikä nippu, mahtaakohan piuhat johtaa mihinkään? tai "vain" yhteen alakuvassa olevaan masiinaan :-p. Näitä saa lukea yhä enemmän ja enemmän. Hyvää on se että saadaan nämä "isot" pois, mutta itse ainakin antaisin luvan kärryytellä omaan käyttöön tehtyjä...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.4.2009 @ 09:18

111.5.2009 3:07

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Aaag...mikä nippu, mahtaakohan piuhat johtaa mihinkään? tai "vain" yhteen alakuvassa olevaan masiinaan :-p. Näitä saa lukea yhä enemmän ja enemmän. Hyvää on se että saadaan nämä "isot" pois, mutta itse ainakin antaisin luvan kärryytellä omaan käyttöön tehtyjä...
Mitkä "isot" kyllä nämä on niit pieniä jotka ei osaa edes perusteita pidemmälle ajatella tulevaisuutta tällä linjalla.."rupes melkein tuntuu kommentti jo poliittiselta"

121.5.2009 10:05

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Aaag...mikä nippu, mahtaakohan piuhat johtaa mihinkään? tai "vain" yhteen alakuvassa olevaan masiinaan :-p. Näitä saa lukea yhä enemmän ja enemmän. Hyvää on se että saadaan nämä "isot" pois, mutta itse ainakin antaisin luvan kärryytellä omaan käyttöön tehtyjä...
Mitkä "isot" kyllä nämä on niit pieniä jotka ei osaa edes perusteita pidemmälle ajatella tulevaisuutta tällä linjalla.."rupes melkein tuntuu kommentti jo poliittiselta"
TArkoitan tällä "isolla" sellaisia henkilöitä jotka tienaavat torrenttien (lue yleensä p2p) myynnillä. TPB:n tapaus taitaapi olla erilainen koska asiakas/lataaja ei maksa torrentista, niin saahan ne ylläpitäjät mainoksista tuloa mutta ei siis maksa käyttäjälle mitään. Tässähän tapauksessa torrentit olivat maksaneet tietääkseni.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Loppuuko Hedman Partnersin piraattikirjebisnes? Korkein oikeus alkaa tutkia tapausta Loppuuko Hedman Partnersin piraattikirjebisnes? Korkein oikeus alkaa tutkia tapausta (28.2.2017 09:45)
Korkein oikeus (KKO) aikoo tutkia onko teleoperaattoreilla mahdollisuus kieltäytyä luovuttamasta säilyttämiään tunnistetietoja tekijänoikeuden haltijalle. Markkinaoikeus on viimeiset pari vuotta ....
YouTubea katsotaan päivittäin miljardin tunnin edestä YouTubea katsotaan päivittäin miljardin tunnin edestä (28.2.2017 09:07)
Ihmiset katsovat YouTubesta nettivideoita päivittäin jo yli miljardin tunnin edestä. Katselumäärä on jopa kymmenkertaistunut vuodesta 2012. Näin suuria katselumääriä ei voida ylläpitää kovin ....
SpaceX aloittaa taas kuulennot – Ihmiset matkaan jo ensi vuonna SpaceX aloittaa taas kuulennot – Ihmiset matkaan jo ensi vuonna (28.2.2017 08:51)
Uudelleenkäytettäviä raketteja kehittävä SpaceX suunnittelee kahden yksityishenkilön lähettämistä matkalle Kuun ympäri. Matkalle lähtevät avaruusturistit on jo valittu ja he ovat maksaneet yhtiölle ....
1 kommentti
Twitchistä tulee pelikauppa Twitchistä tulee pelikauppa (27.2.2017 18:27)
Pelivideoiden suoratoistoa tarjoava Twitch uudistuu tulevan kevään aikana, kun se alkaa myydä kanavien välityksellä tietokonepelejä. Pelikauppaan pääsevät mukaan niin isot julkaisijat kuin pienet ....
Jollan Sailfish-käyttöjärjestelmä tulossa Xperia-puhelimiin – Kiinalaisilta iso satsaus alustaan Jollan Sailfish-käyttöjärjestelmä tulossa Xperia-puhelimiin – Kiinalaisilta iso satsaus alustaan (27.2.2017 18:12)
Suomalainen teknologiayritys Jolla kertoi tänään ottavansa osaa Sony Mobilen Open Devices Program -hankkeeseen, minkä myötä Sailfish OS -käyttöjärjestelmän voi asentaa valikoituihin Xperia-älypuhelimiin. ....
2 kommenttia

Uutisarkisto