*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Poliisit sulkivat useita Warez- ja BitTorrent-sivustoja

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 29.4.2009 13:03 Kommentteja (12)

Poliisit sulkivat useita Warez- ja BitTorrent-sivustoja Unkarin poliisi teki pari viikkoa sitten merkittävän iskun maassa toimineita Warez- ja BitTorrent-sivustoja vastaan.
Poliisin kohteena olivat useat maksulliset P2P-sivustot, joille sai oman käyttäjätunnuksen tekstiviestimaksun avulla. Tämän jälkeen palveluiden käyttäjät pääsivät käsiksi useiden teratavujen tiedostoarkistoihin, joista he pystyivät lataamaan tekijänoikeudella suojattua materiaalia.

Operaatiossa suoritettujen ratsioiden yhteydessä poliisi takavarikoi mm. verkkolaitteita ja yli 40 palvelinta, joiden kiintolevyille oli tallennettu 200-250 teratavun verran tiedostoja. Palvelimia oli käytetty lisäksi mm. roskapostin lähettämiseen. Takavarikoiden seurauksena Unkarin internet-liikennöinnin määrä putosi noin 10 prosenttia.

Lisäksi poliisi pidätti ratsioiden yhteydessä kymmenen henkilöä, joiden epäillään ylläpitäneen kyseisiä palvelimia.

Kyseessä ei ole ensimmäinen kerta, kun paikalliset viranomaiset ovat iskeneet luvattomia tiedostonjakelijoita vastaan, vaan vastaavia isompia iskuja tapahtui myös vuosina 2008 ja 2007.

Alla muutama Unkarin poliisin julkaisema kuva takavarikoiduista laitteista (kuvat saattavat järkyttää kaapeli-fobioista kärsiviä ihmisiä)

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

129.4.2009 13:51

"Alla muutama Unkarin poliisin julkaisema kuva takavarikoiduista laitteista (kuvat saattavat järkyttää kaapeli-fobioista kärsiviä ihmisiä)"
Mä järkytyin heti! Tuli mieleen entisaika! Ku aamukuselle lähti veti heti lipat tollaseen johto häslinkiin.

229.4.2009 13:53

Lainaus:
Alla muutama Unkarin poliisin julkaisema kuva takavarikoiduista laitteista (kuvat saattavat järkyttää kaapeli-fobioista kärsiviä ihmisiä)
Kieltämättä vähän rupesi ahdistamaan toi köynösnippu

329.4.2009 13:54

Iiihana työpaikka. Varsinkin tuo vas puoleinen. Suorastaan jumaloin päästä hiplaamaan tuollaista johtonivaskaa :)

429.4.2009 13:58

viel enämpi ahistaa ruuvifobia. Joku stana aina kylvi noita koneruuveja ympäriinsä, siihen ku ekana aamulla astuu, tuntee lopunpäivää olevansa nörtti! ;o)

529.4.2009 14:22

Tommoset maksulliset sivut joutaaki mennä nuri :D

629.4.2009 14:37

Juuh kauhiaa on;)!

Onneksi PirateBay ja Btjunkie hoitaa hommansa, ja ilmaiseksi.
Miksi joku viitsii maksaa hauista? Ei kai niin harvinaista kamaa olekaan, mitä ei julkisilta hakusivuilta löytyisi?

729.4.2009 15:26

Mä en tienny ,että tuolla kehitysmaassa on ees siirrytty netti aikaan.

829.4.2009 17:15

Kiinni vaan tuollaiset sivustot.

930.4.2009 8:07

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MadMaxMel:
Juuh kauhiaa on;)!

Onneksi PirateBay ja Btjunkie hoitaa hommansa, ja ilmaiseksi.
Miksi joku viitsii maksaa hauista? Ei kai niin harvinaista kamaa olekaan, mitä ei julkisilta hakusivuilta löytyisi?
Vai ilmaiseksi...mites nuo piratebayn mainokset?Ilmaiseksiko h&m siellä mainostaa?Just.Muuten olen samaa mieltä.

Tarkoitin siis että ei piratebay ilmaiseksi töitä tee mutta käyttäjille ilmaista.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.4.2009 @ 08:28

1030.4.2009 9:18

Aaag...mikä nippu, mahtaakohan piuhat johtaa mihinkään? tai "vain" yhteen alakuvassa olevaan masiinaan :-p. Näitä saa lukea yhä enemmän ja enemmän. Hyvää on se että saadaan nämä "isot" pois, mutta itse ainakin antaisin luvan kärryytellä omaan käyttöön tehtyjä...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.4.2009 @ 09:18

111.5.2009 3:07

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Aaag...mikä nippu, mahtaakohan piuhat johtaa mihinkään? tai "vain" yhteen alakuvassa olevaan masiinaan :-p. Näitä saa lukea yhä enemmän ja enemmän. Hyvää on se että saadaan nämä "isot" pois, mutta itse ainakin antaisin luvan kärryytellä omaan käyttöön tehtyjä...
Mitkä "isot" kyllä nämä on niit pieniä jotka ei osaa edes perusteita pidemmälle ajatella tulevaisuutta tällä linjalla.."rupes melkein tuntuu kommentti jo poliittiselta"

121.5.2009 10:05

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Aaag...mikä nippu, mahtaakohan piuhat johtaa mihinkään? tai "vain" yhteen alakuvassa olevaan masiinaan :-p. Näitä saa lukea yhä enemmän ja enemmän. Hyvää on se että saadaan nämä "isot" pois, mutta itse ainakin antaisin luvan kärryytellä omaan käyttöön tehtyjä...
Mitkä "isot" kyllä nämä on niit pieniä jotka ei osaa edes perusteita pidemmälle ajatella tulevaisuutta tällä linjalla.."rupes melkein tuntuu kommentti jo poliittiselta"
TArkoitan tällä "isolla" sellaisia henkilöitä jotka tienaavat torrenttien (lue yleensä p2p) myynnillä. TPB:n tapaus taitaapi olla erilainen koska asiakas/lataaja ei maksa torrentista, niin saahan ne ylläpitäjät mainoksista tuloa mutta ei siis maksa käyttäjälle mitään. Tässähän tapauksessa torrentit olivat maksaneet tietääkseni.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto