*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Lundström jätti valituksen TPB-tuomarin puolueellisuudesta

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 28.4.2009 13:51 Kommentteja (19)

Lundström jätti valituksen TPB-tuomarin puolueellisuudesta Viime viikolla tullut tieto The Pirate Bay -juttua tuominneen tuomarin mahdollisesta puolueellisuudesta keräsi runsaasti huomiota kansainvälisissä medioissa, ja monissa kirjoituksissa pohdittiin mahdollisen valituksen tekemistä. Nyt tämä valitus on jätetty ainakin yhden tuomitun osalta, sillä syylliseksi todettu Carl Lundström on jättänyt tuomari Tomas Norströmin toimista valituksen, jossa vaaditaan uutta käräjäoikeuden käsittelyä.
Lundströmin asianajaja Per E Samuelsonin mukaan oikeudenkäynti pitäisi uusia, koska tuomari ei kertonut puolustukselle, että hän on tekijänoikeusjärjestöjen jäsen. Tämän takia tuomarin toimia voidaan pitää puolueellisina, joka ei luonnollisesti sovi oikeuteen. Samuelsonin pitää tuomarin toimia erittäin vakavina, koska TPB-oikeusjutussa on kyse merkittävästä ennakkotapauksesta.

Vetoomustuomioistuin käsittelee valituksen, ja päättää sitten pitäisikö käräjäoikeuden käsittely uusia Norströmin toimien takia. Jutun käsittely hovioikeudessa ei voi alkaa ennen vetoomustuomioistuimen päätöstä, joten valitus venyttänee hidasta oikeudenkäyntiprosessia entisestään. Jos käräjäoikeuden käsittely määrätään uusittavaksi, venynee oikeustaistelu vähintään useilla kuukausilla, jonka lisäksi jutun käsittelijäksi pitää valita toinen tuomari.

Edellinen Seuraava  

19 kommenttia

128.4.2009 13:57

No niin tulihan sieltä valitus ,ja tottkai uusiks eihän siinä pitäs olla kahta sanaa.Eli niin makaa ku petaa.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 28.4.2009 @ 13:59

228.4.2009 14:02

Kyllä on kumma jos ei tule uusinta tuohon oikeudenkäyntiin.
Niin selvä puoluettomuuden puutos tuomarilla...

Mun mielestä pitäis vielä nostaa syyte tuota tuomaria vastaan

328.4.2009 14:51

Jo oli aikakin...

428.4.2009 15:13

No eihän tuomarina edes tuollainen henkilö saisi olla.Kyseessä pitäisi olla sellainen joka tietäisi mitä warettaminen on ja mitä haittaa se tekee tekijänoikeuksille, mutta ei jäsen tai ei edes yhteyksissä näiden kanssa.

528.4.2009 15:28

Ettei sitten vetoomustuomioistuimen päättäjillä olisi mitään yhteyttä tekijänoikeusmafiaan...

628.4.2009 15:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zeitsei:
Ettei sitten vetoomustuomioistuimen päättäjillä olisi mitään yhteyttä tekijänoikeusmafiaan...
Ei sillä väliä, riittää, että tekijänoikeusmafiosot lähettää pari ykköstä ja nollaa tilille... Perseestä tää nykymaailma :D

728.4.2009 16:24

Minä ainakin nostaisin siitä vaan helvetillisen haloon jos tilille ilmestyis ykkönen ja vaikka kuusi nollaa.

828.4.2009 16:51

Hyvä juttu. Eikä olisi ihme jos TPB voittaisi uusintaottelun, tuomarivaihdoksen jälkeen.

928.4.2009 17:36

Vaikeahan tässä on sanoa, että oliko tuomari varsinaisesti puolueellinen, sillä hänhän on voinut käsitellä asian myös puolueettomasti. Kuka tietää. Jäävi hän kuitenkin on joka tapauksessa eli uusiksihan tuo oikeudenkäynti menee.

1028.4.2009 18:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sumppi12:
Vaikeahan tässä on sanoa, että oliko tuomari varsinaisesti puolueellinen, sillä hänhän on voinut käsitellä asian myös puolueettomasti. Kuka tietää. Jäävi hän kuitenkin on joka tapauksessa eli uusiksihan tuo oikeudenkäynti menee.
no ei tiedä pankinjohtajakaan tiedä että työtön ja työhistoriaton luottotiedoton fattan ja kanin kanta-asiakas narkomaani ei maksa ilman takaajia ja vakuuksia otettua 100 000e lainaa takaisin täysin moitteettomasti...

1128.4.2009 18:41

Vaikea sanoa oliko tuomari puolueellinen? Noilla perusteilla millä tuomio annettiin ,ei tosiaan voi antaa mitään tuomioo Suomessa edes.
Eli tuomion määräminen oli naurettavan ja hylätyn rajamailta.

1228.4.2009 19:34

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti juuSOS:
Hyvä juttu. Eikä olisi ihme jos TPB voittaisi uusintaottelun, tuomarivaihdoksen jälkeen.
.....Eikä olis ihme vaikka seuraavaki tuomari ois samalainen.

1328.4.2009 21:20

Ruottin lainsäädännöstä en oo oikeen perillä muuten ku että siellä on lähes mahdoton saaha syyte piratismista, iha tällä perusteella voi jo sanoo että ei tuomari ihan puolueeton ole ollu.

1429.4.2009 8:48

Tomas Norström on tekijaänoikeuskätyri.Uusiksi vaan koko show.Vuosi ja miljoonakorvaukset ovat naurettava tuomio.

1529.4.2009 8:49
pernite
Inactive

näinhän se on että puolueellinen päätös oli se, mutta nyt ihmettelen sitä, miksi nimimerk. "nuppi" ynm. tekijänoikeusjärjestöihin kuuluvat muut kirjoittelijat ovat hyvin hiljaa.. NYT KAIVATAAN HEIDÄN ÄLYKKÄITÄ JA PUOLLUSTAVIA KOMMENTTEJA TÄHÄN FOORUMIIN::: HEI NUPPI!!!!! HALOOOOOOO!!!!!

1629.4.2009 12:30

Tekijänoikeus mafia on saanut rautakourallaan sen verran napakan otteen Ruottin Herrojen "sukukivistä", että tuo vetoomustuomioistuimen päätös tiedetään jo nyt:
- kaikki OK, uutta istuntoa ei tarvita.

1730.4.2009 12:06
Bulldown
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tomuaivo:
Tomas Norström on tekijaänoikeuskätyri.Uusiksi vaan koko show.Vuosi ja miljoonakorvaukset ovat naurettava tuomio.

Samaa mieltä. 15 vuotta ja Miljardikorvaukset olisi teonmukaisia.

1830.4.2009 12:59

Vain torrent trakkereiden käyttäjät voivat mahdollistyä tekijäinoikeusrikkomukseen mutta varsinainen palvelun pitäjä ei voi olla syyllinen esitettyihin rikoksiin. Varsinkin tuon liikemiehen tuomitseminen on naurettavaa koska hän ei varsinkaan ole voinut syyllistyä mihinkään taikka edes epäillyttävään.

Mailma muuttuu koko ajan ja tiedonsiirto mahdollisuudet sen mukana. Seuraavan polven torrent ohjelmat on jo kehitteillä, kun saadaan helpoiksi käyttää ja kaiken kansan saatavilla niin se aiheuttaa sen ettei käyttäjiä, jakelijoita taikka servereitä saada selville helposti.

Tekijäinoikeuslait oat tällä hetkellä kehityksen tiellä ja sen siksi ne pitäisi uudistaa siten että kultturin luominen ja nauttiminen olisi helpompaa eikä siitä saisi syyllistää kuluttajia.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 30.4.2009 @ 13:00

192.5.2009 22:34



Samaa mieltä. 15 vuotta ja Miljardikorvaukset olisi teonmukaisia.
Niinpä IFPIn kaverit sinne telkien taakse vaan, saataisiin vihdoinkin tekijänoikeusmafiaporukat vähäksi aikaa pois vaikeuttamasta tavallisten kuluttajien musiikin ostoa ja interoperaattoreiden toimintaa. Miljardikorvaukset voi tilittää suoraan artisteille, jotka ovat menettäneet melko paljon rahaa tekijänoikeusmafian vuoksi.

Se on perseestä, että kun ostaa musiikkia niin sitä ei saa sitten kuunnellakkaan muuta kuin tietokoneella. Kuka muka kuuntelee musiikkia vain tietokoneella?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä Samsung kaappaa Applen idean? Galaxy S8:aan ei tule kotinäppäintä (8.12.2016 17:41)
Ensi vuoden alussa julkaistaviin Galaxy S8 -sarjan älypuhelimiin on tulossa koko etualan kattava näyttö, kertoo Bloomberg. Applenkin on huhuttu kehittävän vastaavaa älypuhelinta ensi vuodeksi. ....
Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä Tulevaisuus tulee: BBC testaa Ultra HD -videon jakelua netissä (8.12.2016 15:20)
YouTube ja Netflix ovat olleet edelläkävijöitä Ultra HD -sisältöjen verkkojakelun testauksessa, mutta hiljalleen myös muut palveluntarjoajat ovat aloittaneet omat testinsä. Tuoreimpana esimerkkinä ....
YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – Se ei riitä YouTube maksoi muusikoille yli miljardi dollaria – "Se ei riitä" (8.12.2016 14:55)
Taylor Swift ja monet muut artistit ovat kritisoineet voimakkaasti YouTubea ja Spotifyta siitä, että ne mahdollistavat musiikin kuuntelemisen täysin ilmaiseksi. Molemmissa tapauksissa artistit ....
3 kommenttia
Super Mario Runista tulossa uusi villitys? Peliä pääsee kokeilemaan Applen myymälöissä Super Mario Runista tulossa uusi villitys? Peliä pääsee kokeilemaan Applen myymälöissä (8.12.2016 12:23)
Nintendon on määrä julkaista odotettu Super Mario Run -mobiilipeli iPhonelle ja iPadille 15. joulukuuta. Esimakua uudesta pelistä on kuitenkin tulossa saataville jo tänään, paljasti Nintendon ....
Bluetoothista uusi versio – Nopeuteen ja kantomatkaan iso parannus Bluetoothista uusi versio – Nopeuteen ja kantomatkaan iso parannus (8.12.2016 11:40)
Bluetooth SIG on julkaissut kehittämästään langattomasta tiedonsiirtostandardista viidennen version, jonka luvataan mahdollistavan monipuolisemmat IoT-laitteet sekä niiden joustavamman käytön kotona. ....

Uutisarkisto