*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

WALL·E:n lataaminen toi 62 000 dollarin puhelinlaskun

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 26.4.2009 12:11 Kommentteja (33)

WALL·E:n lataaminen toi 62 000 dollarin puhelinlaskun Elokuvien lataaminen internetistä voi aika ajoin tulla yllättävän kalliiksi, ja tämän sai huomata myös Yhdysvalloissa asuva Alberto, jolle WALL·E-elokuvan lataaminen toi 62 000 dollarin eli noin 46 800 euron puhelinlaskun.
Alberto suuren laskun juuret löytyvät miehen Meksikon-matkalta, jolloin hän latasi veljenpojalleen viihdykkeeksi WALL·E-elokuvan. Latauksen hän suoritti mobiililaajakaistan avulla, mutta Alberton harmiksi Yhdysvalloissa voimassa olevat halvat datan siirtohinnat eivät ole voimassa Meksikossa, vaan Albertoa laskutettiin latauksesta paikallisen roaming-hinnaston mukaisesti.

Mies oli luonnollisesti hyvin yllättynyt laskun suuruudesta ja hän päättikin valittaa omalle operaattorilleen asiasta. Operaattori suostui lopulta tiputtamaan laskun noin neljäsosaan eli 17 000 dollariin (~12 800 euroon), joka on Alberton operaattorin mukaan se summa, jonka he joutuivat maksamaan paikalliselle operaattorille datansiirrosta.

Kyseessä ei ole ensimmäinen kerta, kun ulkomailla tehty elokuvien tai muun sisällön lataaminen tuo kuluttajalle suuren matkapuhelinlaskun. Aiemmin mm. Vodafonen asiakkaat ovat hankkineet itselleen tuhansien puntien matkapuhelinlaskuja.

Euroopassa roaming-maksujen tuomat suuret laskut ovat pian kuitenkin harvinaisempia, sillä Euroopan parlamentti päätti tällä viikolla asettaa EU-maiden operaattoreiden perimille roaming-maksuille kiinteät ylärajat, jotta muissa maissa vierailevien ihmisten lompakoita ei tyhjennettäisi kokonaan suurten matkapuhelinlaskujen avulla.

Aiheet Puhelimet

Lisää uutisotsikoita

Edellinen Seuraava

Muita aiheeseen liittyviä uutisia

 

33 kommenttia

126.4.2009 12:27

No kyllähän tuo 17 000 dollaria kyllä kirpaisee normaalin ihmisen lompakossa.

226.4.2009 13:10

Ihmiset ei vaan ikinä opi. Tästäkin aiheesta on kuultu ympäri maailma n-määrä tapauksia. Tyhmyydestä sakotetaan, siinäpähän makselee.

326.4.2009 13:18

Joutaisi kyllä maksaa ihan koko summan. Jos on niin tampio ettei ymmärrä lukea sitä sopimusta jossa selvästi kerrotaan tuon yhteyden olevan "ilmainen/käyttörajoitukseton" vain kotimaassa, niin sitten menköön omaan piikkiin.

Aika veto kuitenkin ensin warettaa leffa, ja sen jälkeen alkaa siitä huutelemaan suurten laskujen kolistessa postiluukusta.

426.4.2009 13:34

Nojoo mobiililaajakaistallahan voisi operaattori noin tehdä.

526.4.2009 14:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dreamlore:
Aika veto kuitenkin ensin warettaa leffa, ja sen jälkeen alkaa siitä huutelemaan suurten laskujen kolistessa postiluukusta.

Missä tuossa on warettamisesta puhuttu?

626.4.2009 15:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NearCry:
Missä tuossa on warettamisesta puhuttu?
Ei siinä kyllä missään mitään latauspalveluakaan mainittu.

726.4.2009 15:26

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NearCry:
Missä tuossa on warettamisesta puhuttu?
Ei siinä kyllä missään mitään latauspalveluakaan mainittu.

no eikai kun se ei ole pointtina

826.4.2009 15:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme565:
Ihmiset ei vaan ikinä opi. Tästäkin aiheesta on kuultu ympäri maailma n-määrä tapauksia. Tyhmyydestä sakotetaan, siinäpähän makselee.

Jos nyt lähdetään kyselemään kadulta vastaantulevilta roaming hinnoista niin todella harva tietää noista jotain.

Tekniikkaa seuraavat ihmiset ovatkin sitten asia erikseen.

Kyse ei siis ole tyhmyydestä vaan tietämättömyydesta.

Tämmöinen ryöstöhinnoittelu pitäisi ehdottomasti saada kuriin kaikissa maissa...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 26.4.2009 @ 16:08

926.4.2009 19:22
Vahvistamaton

Sen siitä saa, kun warettaa.

1026.4.2009 19:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Anonymous User:
Sen siitä saa, kun warettaa.
Uutisessa ei kerrota warettiko henkilö elokuvan vai oliko jonkinlainen netti-leffa-lainaamo.

Itse en taida näistä yhteyksien ongelmista hankkia mitään surkeeta kapulaa. vaan pysyn 1mb modeemissa.

1126.4.2009 21:26

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme565:
Ihmiset ei vaan ikinä opi. Tästäkin aiheesta on kuultu ympäri maailma n-määrä tapauksia. Tyhmyydestä sakotetaan, siinäpähän makselee.

Jos nyt lähdetään kyselemään kadulta vastaantulevilta roaming hinnoista niin todella harva tietää noista jotain.

Tekniikkaa seuraavat ihmiset ovatkin sitten asia erikseen.

Kyse ei siis ole tyhmyydestä vaan tietämättömyydesta.

Tämmöinen ryöstöhinnoittelu pitäisi ehdottomasti saada kuriin kaikissa maissa...
Tietämättömyys oli hyvä tekosyy joskus pimeällä keskiajalla, kun tietoa ei ollut kovin helppo tavallisen jannun saada. Nykyään tuollaista hälläväliä-asennetta, jollaisesta näissä tapauksissa aina on kyse, on täysin mahdoton puolustella millään. Jos ei ole kykenevä ymmärtämään laitteen toimintoja ja niistä aiheutuvia kustannuksia, ei ole ylipäätään kelpo kyseistä laitetta omistamaan. Jos taas mitään tietämättömyydestään huolimatta laitteen haluaa, tulee pitää päänsä kiinni jos se tekee tai aiheuttaa jotain, mistä ei alunperin ollut selvillä.
Ja kaikille mölöille, jotka wineävät, että oikein ku kerran waretti: jenkeissä on vähän miljoonasti yleisempää lainata netistä leffa kun täällä, siellä ei yleensä enää vaivauduta piratisomaan leffaa, ku saat samalla vaivalla parilla sentillä katsoa saman pätkän täysin laillisesti.

1226.4.2009 22:05

Lainaus:

Tietämättömyys oli hyvä tekosyy joskus pimeällä keskiajalla, kun tietoa ei ollut kovin helppo tavallisen jannun saada. Nykyään tuollaista hälläväliä-asennetta, jollaisesta näissä tapauksissa aina on kyse, on täysin mahdoton puolustella millään. Jos ei ole kykenevä ymmärtämään laitteen toimintoja ja niistä aiheutuvia kustannuksia, ei ole ylipäätään kelpo kyseistä laitetta omistamaan. Jos taas mitään tietämättömyydestään huolimatta laitteen haluaa, tulee pitää päänsä kiinni jos se tekee tai aiheuttaa jotain, mistä ei alunperin ollut selvillä.


Mistä ihmeestä ihmiset voivat tietää että yhden leffan lataaminen voi aiheuttaa 62 000 dollarin puhelinlaskun? Jos et olisi tätä uutista nähnyt niin tuskinpa itsekkään tietäisit.

Otappa vaikka sukulaisesi kokeeksi ja kyseleppä niiltä roaming maksuista. Saatat yllättyä kun kuulet mitä ihmiset oikeasti tietävät...

1327.4.2009 0:07

Lievä kate kotimaan operaattorillakin, aivan olematon siis.

1427.4.2009 1:05

Mobiilidatahinnat Roaming Sonera

Ekana löysin Soneran hinnaston. Otetaan esimerkki. Lähdetään vaikkapa sinne meksikoon (hintaryhmä 6) niin hinta 0,60e/50kt eli megatavun hinta 12,29e. Kun nyt ei tiedä latailtiinko laillisesti vai ei niin tiedoston kokoa huono päätellä joten otetaan vertailuksi 700Mt tai jos oli oikein dvd-rip 4,4Gt(4505Mt). Näillä hinnaksi tulisi cd kokoisena 8603e ja dvd versiolle 55366e. Herää kysymys voiko tämä olla totta vai olenko laskenut jotenkin väärin...?
Näistä tais olla pe tai la iltäpäivälehdissä ainakin jotain juttua, en huomannut paremmin katsoa mutta liittyi varmaankin tähän samaan uutiseen.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.4.2009 @ 01:07

1527.4.2009 7:42

Lainaus:
Tietämättömyys oli hyvä tekosyy joskus pimeällä keskiajalla, kun tietoa ei ollut kovin helppo tavallisen jannun saada. Nykyään tuollaista hälläväliä-asennetta...

Samaa mieltä. Jos tuossa olisi kyseessä ollut tietämättömyys, olisi asian voinut korjata tarkistamalla ensin operaattorilta, miten roaminghinnoittelu menee. Se on laiskuutta jos sitä ei viitsi tarkistaa. Kaikki tietävät että kännykällä puhuminen on kalliimpaa ulkomailla kuin kotimaassa joten tästä voisi tyhmempikin laskea yksi ynnä yksi, silloin varmaan datasiirtokin on kalliimpaa.
Tosin, ei tätäkään ehkä ihan sataprosenttisesti voi kuluttajan harteille sysätä. Omasta mielestäni liittymäsopimusta tehdessä olisi myyjän olisi hyvä kertoa ettei kiinteä hinnoittelu ole voimassa ulkomailla, vai kertovatko he jo.

1627.4.2009 8:25

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme565:
Omasta mielestäni liittymäsopimusta tehdessä olisi myyjän olisi hyvä kertoa ettei kiinteä hinnoittelu ole voimassa ulkomailla, vai kertovatko he jo.
Kyllähän nuo taitavat mainostaa rajatonta tiedonsiirtoa kotimaassa.

1727.4.2009 12:40

Lainaus:
Lainaus:

Tietämättömyys oli hyvä tekosyy joskus pimeällä keskiajalla, kun tietoa ei ollut kovin helppo tavallisen jannun saada. Nykyään tuollaista hälläväliä-asennetta, jollaisesta näissä tapauksissa aina on kyse, on täysin mahdoton puolustella millään. Jos ei ole kykenevä ymmärtämään laitteen toimintoja ja niistä aiheutuvia kustannuksia, ei ole ylipäätään kelpo kyseistä laitetta omistamaan. Jos taas mitään tietämättömyydestään huolimatta laitteen haluaa, tulee pitää päänsä kiinni jos se tekee tai aiheuttaa jotain, mistä ei alunperin ollut selvillä.


Mistä ihmeestä ihmiset voivat tietää että yhden leffan lataaminen voi aiheuttaa 62 000 dollarin puhelinlaskun? Jos et olisi tätä uutista nähnyt niin tuskinpa itsekkään tietäisit.

Otappa vaikka sukulaisesi kokeeksi ja kyseleppä niiltä roaming maksuista. Saatat yllättyä kun kuulet mitä ihmiset oikeasti tietävät...
Sulla oli kaks pointtia, tässä molempiin: Ensinnäkin, mä en kirjota mihinkään paperiin nimeäni sitä lukematta, eli todellakin olen siitä saakka kun ensimmäisen citymanini ostin, ollut selvillä myös käyttökustannuksista.

Toisekseen, myönnyn syytteeseen omistavani tyhmiä sukulaisia, mutta onneksi heidän tyhmyytensä sivutuotteena seuraa myös täydellinen teknologia sokeus, joka estää heitä tekemästä jutussa käsiteltyjä tyhmyyksiä, edellämainuttujen lisäksi, heillä on myös apunaan joistain asioista jotain tietäviä sukulaisia, joilta he yleensä tiedustelevat apua, ennen kuin edes harkitsevat mitään idioottimaisia toimia.

1827.4.2009 13:22

Kyllä nuo kohtuuttomat datansiirtomaksut saisi kieltää koko maailmassa, ei pelkästään EU:n alueella.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.4.2009 @ 13:23

1927.4.2009 17:51

Lainaus:

Samaa mieltä. Jos tuossa olisi kyseessä ollut tietämättömyys, olisi asian voinut korjata tarkistamalla ensin operaattorilta, miten roaminghinnoittelu menee. Se on laiskuutta jos sitä ei viitsi tarkistaa. Kaikki tietävät että kännykällä puhuminen on kalliimpaa ulkomailla kuin kotimaassa joten tästä voisi tyhmempikin laskea yksi ynnä yksi, silloin varmaan datasiirtokin on kalliimpaa.


Varmasti jokainen tietää että kännykällä puhuminen on kalliimpaa ulkomailla samaten kuin tekstarit.

Näinollen varmasti tietävät että netin käyttökin on kalliimpaa.

Mutta se kuinka hirveän paljon kalliimpaa netin käyttö voi ulkomailla olla tulee varmasti monelle täytenä yllätyksenä...

2027.4.2009 21:07

Lainaus:
Lainaus:

Samaa mieltä. Jos tuossa olisi kyseessä ollut tietämättömyys, olisi asian voinut korjata tarkistamalla ensin operaattorilta, miten roaminghinnoittelu menee. Se on laiskuutta jos sitä ei viitsi tarkistaa. Kaikki tietävät että kännykällä puhuminen on kalliimpaa ulkomailla kuin kotimaassa joten tästä voisi tyhmempikin laskea yksi ynnä yksi, silloin varmaan datasiirtokin on kalliimpaa.


Varmasti jokainen tietää että kännykällä puhuminen on kalliimpaa ulkomailla samaten kuin tekstarit.

Näinollen varmasti tietävät että netin käyttökin on kalliimpaa.

Mutta se kuinka hirveän paljon kalliimpaa netin käyttö voi ulkomailla olla tulee varmasti monelle täytenä yllätyksenä...
no okei, mut siis tällä logiikallahan jokainen tupakoijakin joka saa syövän on viaton ja ihmettelee, että kuinkas tässä näin kävi.

2127.4.2009 22:30

Lainaus:

no okei, mut siis tällä logiikallahan jokainen tupakoijakin joka saa syövän on viaton ja ihmettelee, että kuinkas tässä näin kävi.

Täysin absurdi vertaus.

Vai haluatko yrittää selittää minulle sitä miten tupakanvaaroista ja roaming maksuista on kymmenien vuosien ajan varoiteltu saman verran ;)

Itse olen kuullut suurista roaming maksuista pelkästään tällä foorumilla. Jos en kävisi täällä en tietäisi mitään...

2227.4.2009 22:37

Lainaus:
Lainaus:

no okei, mut siis tällä logiikallahan jokainen tupakoijakin joka saa syövän on viaton ja ihmettelee, että kuinkas tässä näin kävi.

Täysin absurdi vertaus.

Vai haluatko yrittää selittää minulle sitä miten tupakanvaaroista ja roaming maksuista on kymmenien vuosien ajan varoiteltu saman verran ;)

Itse olen kuullut suurista roaming maksuista pelkästään tällä foorumilla. Jos en kävisi täällä en tietäisi mitään...
eli jos asiasta ei ole joka tuutista toitotettu kymmeniä vuosia, sen voi olettaa tulevan keskivertokansalaiselle täysin puskista?

hyvin mahdollista, mutta jos näin on, niin elän mielummin omassa naiivissa kuplassani, jossa uskon ihmiskunnan kykyyn omaksua perustietoja elämästä, ilman vuosikymmenien koulutusta.

itse näin roaming maksuista dokumenttiä kun avasin ensimmäisen liittymäni, jos muilla ei näin ole, niin mulla ois tuolla etelä-ruotsissa komea huvila myydä, tervetuloo allekirjottamaan papereita.

2328.4.2009 2:47

Lainaus:
Jos en kävisi täällä en tietäisi mitään...
Tosta voisi johdatella kaikenlaista vittumaista ajatusta siitä mitä tiedät ja mitä et. Varsinkin jos niitä vertaa siihen mitä olet nyt tai aiemmin kirjoitellut.

Toivottavasti emme kuitenkaan ole muuttumassa yhdysvaltalaiseen menoon, jossa peruskansalainen ei tiedä mistään mitään, eikä osaa edes sitä "maalaisjärkeä" käyttää hyväkseen.

2428.4.2009 19:36

Lainaus:

eli jos asiasta ei ole joka tuutista toitotettu kymmeniä vuosia, sen voi olettaa tulevan keskivertokansalaiselle täysin puskista?

hyvin mahdollista, mutta jos näin on, niin elän mielummin omassa naiivissa kuplassani, jossa uskon ihmiskunnan kykyyn omaksua perustietoja elämästä, ilman vuosikymmenien koulutusta.

itse näin roaming maksuista dokumenttiä kun avasin ensimmäisen liittymäni, jos muilla ei näin ole, niin mulla ois tuolla etelä-ruotsissa komea huvila myydä, tervetuloo allekirjottamaan papereita.

Rautalanka loppuu kohta kesken. Vertasit juuri roaming maksuja tupakanvaaroista tietämiseen ja pieleen meni.

Perustieto ei ole mitä eri maiden roaming maksut ovat. Muutenhan voit ihan ulkomuistista kertoa minkä tahansa maan maksut...

Edelleenkin kyseinen puhelinlasku on täysin järjetön jos suhteutetaan siihen mitä on tehty. Hintakaton pitäisi olla kaikissa paikoissa ettei näin voi käydä.

Jos tämä on jonkun mielestä oikeus ja kohtuus niin kannattaa miettiä jos vastaava tulee sisaruksen, vanhempien tai vaikka kaverin kohdalle.

Toivottavasti silloin naurattaa yhtä paljon...
Lainaus:
Tosta voisi johdatella kaikenlaista vittumaista ajatusta siitä mitä tiedät ja mitä et. Varsinkin jos niitä vertaa siihen mitä olet nyt tai aiemmin kirjoitellut.

Opettele ensin lainaamaan teksti oikein äläkä poimi haluamiasi kohtia.

2528.4.2009 20:04

Lainaus:
Lainaus:

eli jos asiasta ei ole joka tuutista toitotettu kymmeniä vuosia, sen voi olettaa tulevan keskivertokansalaiselle täysin puskista?

hyvin mahdollista, mutta jos näin on, niin elän mielummin omassa naiivissa kuplassani, jossa uskon ihmiskunnan kykyyn omaksua perustietoja elämästä, ilman vuosikymmenien koulutusta.

itse näin roaming maksuista dokumenttiä kun avasin ensimmäisen liittymäni, jos muilla ei näin ole, niin mulla ois tuolla etelä-ruotsissa komea huvila myydä, tervetuloo allekirjottamaan papereita.

Rautalanka loppuu kohta kesken. Vertasit juuri roaming maksuja tupakanvaaroista tietämiseen ja pieleen meni.

Perustieto ei ole mitä eri maiden roaming maksut ovat. Muutenhan voit ihan ulkomuistista kertoa minkä tahansa maan maksut...

Edelleenkin kyseinen puhelinlasku on täysin järjetön jos suhteutetaan siihen mitä on tehty. Hintakaton pitäisi olla kaikissa paikoissa ettei näin voi käydä.

Jos tämä on jonkun mielestä oikeus ja kohtuus niin kannattaa miettiä jos vastaava tulee sisaruksen, vanhempien tai vaikka kaverin kohdalle.

Toivottavasti silloin naurattaa yhtä paljon...
Lainaus:
Tosta voisi johdatella kaikenlaista vittumaista ajatusta siitä mitä tiedät ja mitä et. Varsinkin jos niitä vertaa siihen mitä olet nyt tai aiemmin kirjoitellut.

Opettele ensin lainaamaan teksti oikein äläkä poimi haluamiasi kohtia.
anteeks nyt vaan, mutta ymmärsit analogiani väärin, ihminen valitsee molemmat: ulkomaan matkan ja tupakoinnin, jos on niin tyhmä ettei ota asioista etukäteen selvää, ansaitsee seuraukset.

siis olishan se kivaa, jos kännykän käyttö olis vaikka ilmaista, mut me valitettavasti eletään yhteiskunnassa jossa käytetyistä palveluista maksetaan, ei ne operaattorit huvikseen siitä toiminnastaan rahaa ota.

tähän tietysti vetoat, että mutta joku kohtuus pitäisi olla, no joo, mikä ettei, mutta kun markkinataloudessa hintoja ei päätetä sen mukaan mikä on reilua.

ja joo, jos tuntisin niin uskomattoman idiootin ihmisen jolle voisi käydä noin, niin nauraisin sitä katketakseni ja poistaisin tämän jälkeen kyseisen ihmisen sosiaalisista ympyröistäni, koska kukaan niin tyhmä ei voi tarjota mitään väliseen suhteeseemme.

ja edelleen, tyhmyys on tekosyy, jonka tähden ei ketään tule armahtaa.

2629.4.2009 4:39

Lainaus:

Opettele ensin lainaamaan teksti oikein äläkä poimi haluamiasi kohtia.
Ihan oikein minä lainasin. Ihan sen mitä olit kirjoittanut, eli et tietäisi mitään, jollet täällä kävisi lukemassa, edes omia sopimuksiasi mitä olet allekirjoittanut.

2729.4.2009 16:22

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tonttila:
Mobiilidatahinnat Roaming Sonera

Ekana löysin Soneran hinnaston. Otetaan esimerkki. Lähdetään vaikkapa sinne meksikoon (hintaryhmä 6) niin hinta 0,60e/50kt eli megatavun hinta 12,29e. Kun nyt ei tiedä latailtiinko laillisesti vai ei niin tiedoston kokoa huono päätellä joten otetaan vertailuksi 700Mt tai jos oli oikein dvd-rip 4,4Gt(4505Mt). Näillä hinnaksi tulisi cd kokoisena 8603e ja dvd versiolle 55366e. Herää kysymys voiko tämä olla totta vai olenko laskenut jotenkin väärin...?

Niin eikö saman tai suuremman laskun saa ihan suomalainenkin aikaiseksi?
Näistä tais olla pe tai la iltäpäivälehdissä ainakin jotain juttua, en huomannut paremmin katsoa mutta liittyi varmaankin tähän samaan uutiseen.

2829.4.2009 17:36

Lainaus:
Ihan oikein minä lainasin. Ihan sen mitä olit kirjoittanut, eli et tietäisi mitään, jollet täällä kävisi lukemassa, edes omia sopimuksiasi mitä olet allekirjoittanut.

Taitaa olla tylsää kun on pakko haastaa riitaa.
Lainaus:

Itse olen kuullut suurista roaming maksuista pelkästään tällä foorumilla. Jos en kävisi täällä en tietäisi mitään...

Jos tuosta et tajua että tarkoitin roaming maksuja niin sitten sinua tuskin kukaan voi auttaa...

2929.4.2009 18:44

Lainaus:

Taitaa olla tylsää kun on pakko haastaa riitaa.
Noh, mulla voi olla tylsää tai ei. Ehkä olen muuten vain ikävä tyyppi, mutta pääpointti nyt on se, että sinulla ei taida olla sen vertaa tylsää, että lukisit edes omat sopimuksesi. Sinun pitää saada siihenkin "vertaistukea" täältä, notta voit todeta mitä olet tehnyt.

Lainaus:

Jos tuosta et tajua että tarkoitin roaming maksuja niin sitten sinua tuskin kukaan voi auttaa...
Se on siinä ja siinä mitä itse asiassa tarkoitin. Ehkä olet vain itse kehitellyt ajatuksen, että olisin tarkoittanut tietämättömyydelläsi jotain isompaakin, kuin juuri roaming-maksuja.

3029.4.2009 18:50

Lainaus:

Noh, mulla voi olla tylsää tai ei. Ehkä olen muuten vain ikävä tyyppi, mutta pääpointti nyt on se, että sinulla ei taida olla sen vertaa tylsää, että lukisit edes omat sopimuksesi. Sinun pitää saada siihenkin "vertaistukea" täältä, notta voit todeta mitä olet tehnyt.


En käytä kännykällä nettiä koskaan. En suomessa, enkä ulkomailla.

Miksiköhän minun siis pitäisi olla niin hemmetin hyvin selvillä roaming maksuista?!?

3129.4.2009 19:17

Lainaus:

En käytä kännykällä nettiä koskaan. En suomessa, enkä ulkomailla.

Miksiköhän minun siis pitäisi olla niin hemmetin hyvin selvillä roaming maksuista?!?
Mistä minä voin tietää miksi sinun tulee olla selvillä. Itse vain totesit, ettet olisi ollut selvillä ilman tätä palstaa/uutista.

Nyt voit mennä hyvillä mielin vaikka Meksikoon ja latailla vaikka miten paljon kaikkee "matskuu" kännykkään, tietäen, että se todellakin on eriarvoista sielä, kuin täällä.

3230.4.2009 15:53

Voi vittu, sulkekaa jo koko ketju. Ei tollaista älytöntä kinastelua jaksa kukaan lukea. Tai te 2, avatkaa oma ketju missä haukutte toisianne Vittuilun SM 2009 malliin, voittaja tosin jo selvisi mut pidetään vaikka epäviralliset kisat täällä.

3311.5.2009 10:59

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme565:
Ihmiset ei vaan ikinä opi. Tästäkin aiheesta on kuultu ympäri maailma n-määrä tapauksia. Tyhmyydestä sakotetaan, siinäpähän makselee.

Jos nyt lähdetään kyselemään kadulta vastaantulevilta roaming hinnoista niin todella harva tietää noista jotain.

Tekniikkaa seuraavat ihmiset ovatkin sitten asia erikseen.

Kyse ei siis ole tyhmyydestä vaan tietämättömyydesta.

Tämmöinen ryöstöhinnoittelu pitäisi ehdottomasti saada kuriin kaikissa maissa...
Noh, itse en kyllä ole törmännyt kehenkään josta olisi tullut ilmi ettei henkilö tiedä kännykkämaksujen olevan ihan eri luokassa kun puhelinta käyttää ulkomailta - yhden muistan joka ei tiennyt että vastaanotetuista puheluista se extra hinta tulee vastaajalle kun ei soittajalta voida veloittaa extraa kun ei välttis tiedä vastaajan olevan poissa maasta.

Voi tietty olla että jollakin logiikalla ihmiset eivät ymmärrä kaikki tämän hintalisän tulevan myös datasiirrosta, mutta pitäisi se ymmärtää.

Siitä olen kyllä 100% samaa mieltä että nämä ryöstöhinnat pitää saada kuriin.

Peace & Love,
Sir Robin * http://salamanteri.dyndns.org/wordpress/ - HackNBlog
Pentium 4 CPU 2663.165Mhz (/proc/cpuinfo), 512KB Cache, RAM: 1GB, HDDs: 30GB, 10GB, 80GB, GeForce4 MX 4000, - sen tarvi olla niin justiinsa

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Tuoreimmat uutiset

Apple päivitti Retina-näytöllisiä MacBook Pro -koneita Apple päivitti Retina-näytöllisiä MacBook Pro -koneita (29.7.2014 13:39)
Apple on ehostanut Retina-näytöllisten MacBook Pro -tietokoneiden mallistoa. IT-jätti tuplasi 13-tuumaisen mallin perusversion keskusmuistin määrän neljästä kahdeksaan gigatavuun ja päivitti ....
Suomalaisyhtiö yrittää mullistaa kosketusnäytöt hiilinanoputkien avulla Suomalaisyhtiö yrittää mullistaa kosketusnäytöt hiilinanoputkien avulla (29.7.2014 12:45)
Suomalainen Canatu Oy kehittää uudenlaista hiilinanoputkiin perustuvia Carbon NanoBud -kalvoja, joiden avulla puhelimien kosketusnäyttöjen ominaisuuksia voidaan parantaa nykyisestä. Yhtiön tavoitteena ....
1 kommentti
Uusi muistiteknologia saapuu älypuhelimiin ensi vuonna – ottaako Apple varaslähdön? Uusi muistiteknologia saapuu älypuhelimiin ensi vuonna – ottaako Apple varaslähdön? (29.7.2014 10:47)
DDR4-muistit tekevät jo tuloa tietokoneisiin, mutta markkinatutkimusyhtiö IHS:n arvion mukaan uusien muistien saapumista ensimmäisiin älypuhelimiin ja tabletteihin joudutaan odottamaan vielä vuoden verran. ....