*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Näin seuraat MM-lätkää netissä

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 24.4.2009 12:14 Kommentteja (40)

Näin seuraat MM-lätkää netissä Kansainvälisen jääkiekkoliiton (IIHF) järjestämät jääkiekon MM-kisat alkavat tänään Sveitsissä. Jääkiekkofaneja ja muitakin vannoutuneita penkkiurheilijoita puoleensa vetävä tapahtuma näkyy tuttuun tapaan televisiosta Ylen TV2- ja FST5-kanavilla sekä Urheilukanavalla. Mikäli kuitenkin harrastat penkkiurheilua mielummin, tai pakon edestä, toimistotuolilta sohvan sijaan, niin vaihtoehtoja kisojen seuraamiselle löytyy myös tietokoneesi avulla. Päätimme kerätä yhteen erilaiset tavat seurata kisojen edistymistä netissä niin otteluiden aikana kuin välipäivinäkin.
Järjestyksessään 73. miesten MM-kisoissa on mukana 16 maan joukkueet, jotka mittelevät paremmuudesta kolmessa osassa. Tänään perjantaina alkava alkusarja kestää ensi keskiviikkoon saakka, jonka jälkeen kunkin alkusarjan kolme parasta joukkuetta etenee välisarjaan. 5 päivää kestävän välisarjan päätteeksi kaksi kummankin sarjan parasta joukkuetta etenee pudotuspeleihin. Reilut kaksi viikkoa kestävät kisat huipentuvat 10. toukokuuta kello 21.30 pelattavaan loppuotteluun.

Jotta yksikään ottelu ei menisi sivu suun, kannattaa tilata kalenteriin Lintukoto.net:n tarjoamat muistutukset.

Kaikki Suomen ottelut näytetään Ylen toimesta myös nettilähetyksinä, mutta ilmeisimmin muut ottelut eivät ole YLEn nettilähetysten kautta seurattavissa. Tässä apuun kirmaa Anywhere TV, jonka nettistriimit lähettävät suomalaisia ilmaiskanavia verkossa. Tarvitset katsomiseen M3U-soittolistaformaattia tukevan mediasoittimen (esim. VLC) ja Anywhere TV:n soittolistan, TV.M3U-tiedoston. Alla olevasta videosta näet kuinka soittolistan käyttäminen tapahtuu.



Mikäli näköradio ei ole media sinun makuusi, niin Ylen Radio Suomi lähettää ottelut suorana verkossa Yle Areenan kautta. Radio Suomea pääset kuuntelemaan täältä.

Jos tilanne vaatii äärimmäistä hiljaisuutta ja liikkuva kuvakin on kiellettyä, niin otteluiden seuraaminen onnistuu lienee parhaiten LiveTulokset.com -sivustolta. Sivuston jääkiekko-osio näyttää menneet ja tulevat sekä tietysti parhaillaan meneillään olevat ottelut tietoineen. Toki myös IIHF:n viralliset kisasivut tarjoavat niin uutisia kuin tulospalvelunkin.

Kisojen tauotessa informaatiota kisatapahtumista välittää joukko toinen toistaan parempia kisasivustoja. Ennen kisoja on hyvä katsastaa Jatkoaika.com:n kiekkohuumaa ja tarkistaa muutamat kotimaiset MM-lätkäsivustot - Ylen viralliset MM 2009 -sivut ja niiden mediasali, MTV3:n MM-kisasivut sekä Sportti.com:n MM-2009 -osio. Mobiilissa muodossa lätkäuutiset voi lukea muun muassa Yle.mobi -sivustolla.

Kun seurattavana ei ole mieleistä ottelua ja edellä mainitut sivustot on kahlattu läpi niin on aika tutustua maiden jääkiekkoliittojen sivustoihin:

Lohko A:


Kanada

Unkari

Slovakia

Valko-Venäjä

Lohko B:


Sveitsi

Venäjä

Saksa

Ranska

Lohko C:


Itävalta

Latvia

Ruotsi

USA

Lohko D:


Suomi

Norja

Tshekki

Tanska


Luonnollisesti kaikkien hyvien kisasivustojen listaaminen on mahdotonta, joten mikäli jokin mielestänne erinomainen sivusto jäi mainitsematta, kertokaa siitä kommenteissa.

Lisää uutisotsikoita

Edellinen Seuraava

Muita aiheeseen liittyviä uutisia

 

40 kommenttia

124.4.2009 13:03

Miksi kukaan haluaisi katsella jääkiekkoa?

224.4.2009 13:09

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti humpuuki:
Miksi kukaan haluaisi katsella jääkiekkoa?

Miksi joku ei haluaisi katsella jääkiekkoa?
Niin ja tää keskustelu on jo käyty kertaalleen tuolla http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/764898
Tulos: Vastustajat (=nörtit sun muut nolifet) alkoi haukkumaan jääkiekon katselijoita homoiksi, mutta lopputulos olikin se, että he itse olivat sitä. Owned.

Seuraava kysymys?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24.4.2009 @ 13:14

324.4.2009 13:43

Ni, homoilla on muuta puuhaa.

424.4.2009 14:17

http://www.gayhockey.org/teams.html
kyllä homoseksuaalitkin pelaavat jääkiekkoa siinä missä heteroseksuaalit. Eli voi vähän miettiä tuon homo-sanan käyttöä tai muuten tulee bannivasarasta osumaa.

524.4.2009 14:18

Toi on tosi hyvä ja hyödyllinen toi Anywhere TV juttu ite oon sitä muutaman viikon käytelly.

624.4.2009 14:32

Hienoa! Nyt kelpaa pysytellä mukana kisafiiliksissä paikasta riippumatta.

724.4.2009 14:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Agent_007:
http://www.gayhockey.org/teams.html
kyllä homoseksuaalitkin pelaavat jääkiekkoa siinä missä heteroseksuaalit. Eli voi vähän miettiä tuon homo-sanan käyttöä tai muuten tulee bannivasarasta osumaa.

Joo no siitä syystähän toi ketju menikin lukkoon ja tais jotkut banniakin saada, ihan syystä =)
Hyvä linkki btw, lol.

824.4.2009 15:09

Saako tuohon Telkku.m3u-tiedostoon mitenkään Urheilukanavaa mukaan? Ei katos näy täällä kuin kaapelitalouksissa.

924.4.2009 15:45

Lisäsin urheilukanavan ja muokkasin vähän järjestystä fiksummaksi. Soittolistan kun avaa VLC:llä niin lähtee toimimaan.

http://www.wisio.fi/tv.m3u

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.4.2009 @ 14:01

1024.4.2009 16:03

Kiitos!

1124.4.2009 16:11

Paras uutinen vähään aikaan ! Aina halunnutkin kattoa tv:tä netistä käsin.. Tietäisikö joku vastaavaa mutta Suomen radio kanavista ?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24.4.2009 @ 16:15

1224.4.2009 16:18

toimiikos jotkut näistä ulkomailtakin kun Yle ei ainakaan toimi? Kuva siis lähinnä kiinnostais...

1324.4.2009 16:32

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Samakot:
Lisäsin urheilukanavan ja muokkasin vähän järjestystä fiksummaksi. Soittolistan kun avaa VLC:llä niin lähtee toimimaan.

Lataa soittolista
Päivitin soittolistalinkin uutiseen, ja peilasin sen samalla palvelimellemme. Soittolista löytyy nyt myös osoitteesta http://i.afterdawn.com/tv.m3u

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Erski:
toimiikos jotkut näistä ulkomailtakin kun Yle ei ainakaan toimi? Kuva siis lähinnä kiinnostais...
Oletko AnywhereTV:tä testannut? Ainakin Ruotsin suunnalla palvelu toimii tietojenki mukaan moitteetta.

1424.4.2009 16:38

onko jollakin tuosta anywheretv:stä positiivisia kokemuksiakin?

itse mitä joskus kokeillut niin kuvassa on jatkuvasti jotain mössöä ja sivussa on ttumaisesti vilkkuva garbagepalkki, ääni ei ikinä ole synkassa ja se on useimmiten vielä hitusen matalampi kuin oikeasti on. naisten puhe kuulostaa ihan joltain transulta :)

e: tattis komikus vinkistä, tuo tvkaistahan näyttäis oikeenkin hyvältä palvelulta

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24.4.2009 @ 20:05

1524.4.2009 17:17

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Erski:
toimiikos jotkut näistä ulkomailtakin kun Yle ei ainakaan toimi? Kuva siis lähinnä kiinnostais...
Tvkaista toimii. Ja saat samalla vielä suomi-selostuksenkin.

1624.4.2009 19:34

Ja sitten täältä kalentereihin peliajat/kanavat. Itse jo puhelimeeni latasin.

1724.4.2009 20:34

Pitää myös seurata miten TVUPlayer näyttää MM-kisoja.

1824.4.2009 21:20
AcePace
Inactive

Onko tuolle jatkuvalle streamingille tehtävissä mitään? Kun kuva pysähtyy joka 5:s sekunti ja lopulta jäätyy kokonaan, niin lätkän katsomisesta ei tule mitään. Yhteys on 1 meganen. Onko liian hidas?

1925.4.2009 9:43

Mikä mahtaa olla ongelmana kun YLE:n kanavista näkyy vain TV2, muut YLEN:n kanavat pysyvät pimeänä. Muut kanavat MTV3, NELONEN, JIM, Urheilukanava TV5, SUB näkyvät ihan hyvin.
Playerina VLC-player

2025.4.2009 11:14

Saakos tuon lintukodon kalenterin jotenkin rainlendariin? Ei onnistunut ainakaan suoraan tilaamalla

2125.4.2009 13:27

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti AcePace:
Onko tuolle jatkuvalle streamingille tehtävissä mitään? Kun kuva pysähtyy joka 5:s sekunti ja lopulta jäätyy kokonaan, niin lätkän katsomisesta ei tule mitään. Yhteys on 1 meganen. Onko liian hidas?
Tarkoitatko AnywhereTV:n streamia? Itselläni streamt ovat toimineet ihan OK. Voi tosiaan olla, että yhteydessäsi loppuu puhti. Streamin pitäisi muistaakseni olla 500kbps, mutta bittinopeus käy hetkittäin yli 1Mbps:n. Voit seurata streamin tietoja VLC:llä painamalla CTRL+I (tai View, Stream and Media Info ...). Tuolta pitäisi löytyä välilehti, josta näkyy mm. streamin bitrate.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kane_k:
onko jollakin tuosta anywheretv:stä positiivisia kokemuksiakin?

itse mitä joskus kokeillut niin kuvassa on jatkuvasti jotain mössöä ja sivussa on ttumaisesti vilkkuva garbagepalkki, ääni ei ikinä ole synkassa ja se on useimmiten vielä hitusen matalampi kuin oikeasti on. naisten puhe kuulostaa ihan joltain transulta :)
Anywhereä vaivaa tosiaan tuo äänen vääristyminen. Kuvassa en ole itse havainnut kyllä mitään vikaa.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jarviol1:
Mikä mahtaa olla ongelmana kun YLE:n kanavista näkyy vain TV2, muut YLEN:n kanavat pysyvät pimeänä.
Olisiko ongelma liittynyt Digitan päivitystöihin, jotka ovat vaikuttaneet A-kanavanipun lähetyksiin. Ongelmathan heijastuvat myös esim. TV-Kaistan, Saunavision ja muiden vastaavien palveluiden lähetyksiin/tallenteisiin.

2225.4.2009 16:38

Sellaisen pienen vinkin voisin antaa, että tämä soittolista toimii myös kännyköissä kun asentaa esimerkiksi CorePlayerin.

Eli ilmainen kännykkä-TV :)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.4.2009 @ 16:39

2325.4.2009 17:01

Onko kukaan saanut ylen live streamia toimimaan XBMC:ssä?
eli http://akastreaming.yle.fi:80/vp/fiyle/fi/live_o.asx streamia. AnyWhereTV kyllä toimii mutta ylen striimi ei suostu lähtemään PAPlayerillä eikä Mplayerillä käyntiin. Ei suoraan .asx filusta eikä sen sisältä löytyvästä MMS linkistä (liekkö mms linkissä olevat erikoismerkit :, ? ja = tms. aiheuttavat ongelmaa?)

Laittanut osoitteet .strm tiedoston sisään mutta ei lähde.. Olisi kiva seurata TV:n kautta ylen striimiä, jotenkin tuntuisi että ylen striimi voisi olla vakaampi ja parempilaatuinen. AnyWhere TV ainakin JYP-Kärpät peleissä oli aina aivan hätää kärsimässä katsojaryntäyksen takia.

2429.4.2009 17:12

AUTTAKAA!! PAKKO NÄHDÄ SUOMEN MM LÄTKÄPELIT!!
Ollaan ITALIASSA ja ei näy paikallisilla kanavilla, eikä SKY:llä MM LÄTKÄ.

Asensin anywhere tv:n läppärille ja se pätkien toimii täällä työpaikassa, yhteys jonkinmoinen.. mutta hotellilla ei sitten yhtään. Ilmeisesti palomuuri blokkaa tarvittavat portit.. siltä vaikuttais virheilmoituksista. ja yhteysnopeuskin taitaa olla sen verta heikko ettei välttämättä näy ok vaikka portit oiskin auki.

Oisko kellään mitään konstia mites sais "Saapasmaassa" lätkän näkyyn??? RAI Sport piu näytää kyllä SVEITSI_USA pelin, muttei suomen peliä, ainakaan vielä.. ehkä finaaleja sitte.

Suomen / ruotsin webtv ei ole tässä maassa mahdollista ja ip:tä ei voi kiertää kun jotenkin jonkun proxyn kautta..? Remote desktop yhteyttä mietitty yhtenä vaihtoehtona ja katella sitten sen kautta mut, se vaatii suomenpäässä vähän konffausta ja ei niin hirveästi oo aika illan suomi peliin.

Avittakaa maanmiestä hädässä hyvillä neuvoilla :)

2530.4.2009 1:45
AcePace
Inactive

No tässä ei ole mikään iso ja tarkka kuva, mutta tapahtumista saa idean ja Mertaranta selostaa...

http://yle.fi/urheilu/tapahtumat/jaakiekon_mm_2009/

262.5.2009 21:57

Osaisko joku sanoa onko mahdollista saada tuota ylen striimiä näkymään proxyn kautta kun yritystä on ollut mutta ei sitten millään lähde toimimaan?

275.5.2009 14:07

Aika buginen toi anywhereTV, eikä se palautteesta päätellen edes ole näyttänyt kaikkia MM otteluita. Tvkaista voittaa 10-0...


las ballenas son el camino

289.5.2009 12:54

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti friis:
Aika buginen toi anywhereTV, eikä se palautteesta päätellen edes ole näyttänyt kaikkia MM otteluita. Tvkaista voittaa 10-0...

Urheilu on katsottava livenä. TvKaista soveltuu ilmeisesti vain vanhojen ohjelmien katsomiseen.

Kiitoksia ohjeen tekijälle. Asun kanssa kehitysmaassa (Norjassa), jossa telkkarista tulee ainostaan Norjan pelit. Ylen palvelusta on karsittu ulkomaiset IP:t pois....

2911.5.2009 16:18

Lainaus:
Urheilu on katsottava livenä. TvKaista soveltuu ilmeisesti vain vanhojen ohjelmien katsomiseen.

Tvkaistalta näkyi MM-kisat myös suorana.

las ballenas son el camino

304.6.2009 19:31

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Samakot:
Lisäsin urheilukanavan ja muokkasin vähän järjestystä fiksummaksi. Soittolistan kun avaa VLC:llä niin lähtee toimimaan.

http://www.wisio.fi/tv.m3u
MItä on tapahtunut anywheretv.fi:ssä kun enää ei tuolla tv.m3u soittolistalla tvohjelmat avaudu VLC-playerissa?

3112.8.2009 21:47

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Samakot:
Lisäsin urheilukanavan ja muokkasin vähän järjestystä fiksummaksi. Soittolistan kun avaa VLC:llä niin lähtee toimimaan.

http://www.wisio.fi/tv.m3u
MItä on tapahtunut anywheretv.fi:ssä kun enää ei tuolla tv.m3u soittolistalla tvohjelmat avaudu VLC-playerissa?
Itsekin mietin. Ei ole näkynyt pitkään aikaan, nyt haluaisin katsoa Ruotsi - Suomi futismatsia :/

3213.8.2009 10:39

AnywhereTV muuttaa ilmeisesti streamien osoitetta, jolloin M3U playlist toimii aikansa, kunnes hajoaa. Olen päivittänyt uudet streamien osoitteet playlistiimme (URL http://i.afterdawn.com/tv.m3u ). Helpoiten ohjelmia pääsee kuitenkin seuraamaan rekisteröitymällä AnywhereTV.fi-sivustolle. Rekisteröityminen on ilmaista - vain ohjelmien tallentaminen maksaa.

3318.8.2009 21:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ketola:
AnywhereTV muuttaa ilmeisesti streamien osoitetta, jolloin M3U playlist toimii aikansa, kunnes hajoaa. Olen päivittänyt uudet streamien osoitteet playlistiimme (URL http://i.afterdawn.com/tv.m3u ). Helpoiten ohjelmia pääsee kuitenkin seuraamaan rekisteröitymällä AnywhereTV.fi-sivustolle. Rekisteröityminen on ilmaista - vain ohjelmien tallentaminen maksaa.

Tuolla ei pysty katsomaan ilmaiseksi kuitenkaan?

3427.8.2009 1:01

Mikäköhän siinä on kun ei ainakaan VLC:llä näy kuin MTV3, SUB ja JIM? Muista kanavista tulee virheilmoitusta...

3516.5.2010 21:57
Kuume
Vahvistamaton

Syötettä ei voi avata:
VLC ei kyennyt avaamaan MRL-sijaintia "http://www.anywheretv.fi:1261/boruuemi.flv". Katso lokista lisätietoja.

Tämmöistä pukkaa. Missä vika?

3616.5.2010 23:13

uutinen julkaistu:24 huhtikuuta, 2009

Jos tässä ois vaikka wanhaa tietoo?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.5.2010 @ 23:13


3716.5.2010 23:53

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kuume:
Syötettä ei voi avata:
VLC ei kyennyt avaamaan MRL-sijaintia "http://www.anywheretv.fi:1261/boruuemi.flv". Katso lokista lisätietoja.

Tämmöistä pukkaa. Missä vika?
AnywhereTV:tä voi seurata rekisteröitymällä palveluun. Vanhat playlistat eivät enää toimi, mutta itse palvelu on kyllä yhä käytettävissä rekisteröitymisen jälkeen.




Jari Ketola
Administrator
http://www.AfterDawn.com

383.5.2011 19:54

Tämän vuoden (2011) jääkiekon MM-kisojen otteluohjelma kalenteriin:

http://www.webcal.fi/fi_fi/kalenterit.php#muut

Mukana tieto, miltä kanavalta ottelu tulee. Menneisiin otteluihin päivitetään tulokset. Tiedot päivittyvät kalenteriohjelmiin automaattisesti. Toimii kutakuinkin kaikilla kalenteriohjelmilla, ja monilla kännykkäkalentereilla (ellei muuten, niin Google Calendarin kautta synkkaamalla).

393.5.2011 20:26

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Apoleon:
Tämän vuoden (2011) jääkiekon MM-kisojen otteluohjelma kalenteriin:

http://www.webcal.fi/fi_fi/kalenterit.php#muut

Mukana tieto, miltä kanavalta ottelu tulee. Menneisiin otteluihin päivitetään tulokset. Tiedot päivittyvät kalenteriohjelmiin automaattisesti. Toimii kutakuinkin kaikilla kalenteriohjelmilla, ja monilla kännykkäkalentereilla (ellei muuten, niin Google Calendarin kautta synkkaamalla).
Varsin näppärää. Kiitokset hyvästä vinkistä. =)


Jari Ketola
Administrator
http://www.AfterDawn.com

4016.4.2012 14:20

Jo perinteeksi käynyt jääkiekon MM-kalenteri tälle vuodelle (2012):

http://www.webcal.fi/fi-FI/kalenterit.php#urheilu

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Tuoreimmat uutiset

Huhut vahvistuvat: Samsung Galaxy Note 4 saamassa kolmelle sivulle taivutetun Youm-näytön Huhut vahvistuvat: Samsung Galaxy Note 4 saamassa kolmelle sivulle taivutetun Youm-näytön (20.4.2014 23:17)
Vain muutamia päiviä sitten Samsungin varatoimitusjohtaja Yoon Han-kil vihjasi tulevan Samsung Galaxy Note 4:n sisältävän "uuden muotoseikan". Tuoreimpien huhujen mukaan kyseessä olisi taivutettu ....
1 kommentti
LinkedIn saavutti 300 miljoonan käyttäjän rajan -  hurja 3,3 miljardin käyttäjän tavoite LinkedIn saavutti 300 miljoonan käyttäjän rajan - hurja 3,3 miljardin käyttäjän tavoite (20.4.2014 21:50)
Verkkoyhteisöpalvelu LinkedIn on saavuttanut 300 miljoonan käyttäjän rajan, kertoo palvelu virallisessa blogissaan. Yli puolet käyttäjistä on rekisteröity emämaa Yhdysvaltojen ulkopuolella. ....
Kun akkuongelma yllättää, näin toimii Galaxy S5:n Ultra Power Saving -tila Kun akkuongelma yllättää, näin toimii Galaxy S5:n Ultra Power Saving -tila (20.4.2014 15:03)
Samsung Galaxy S5, kuten muutkin älypuhelimet nykyaikana tulee varustettuna virransäästötilalla. Tämä tarkoittaa, että puhelimen saa pidettyä päällä vaikkapa tärkeää puhelua varten pidemmän ....
9 kommenttia
AMD julkaisi neljännesvuosikatsauksensa: ei 20 nm näytönohjaimia tänä vuonna AMD julkaisi neljännesvuosikatsauksensa: ei 20 nm näytönohjaimia tänä vuonna (20.4.2014 14:27)
AMD julkaisi kuluneella viikolla ensimmäisen neljännen tuloksensa, joka jäi 20 miljoonaa dollaria tappiolliseksi. Yritys valotti myös tulevaisuudensuunnitelmiaan tulevien prosessitekniikoiden suhteen. ....
2 kommenttia
300 €:n älypuhelimet: Kumpi kannattaa ostaa, HTC One mini vai LG G2 mini? 300 €:n älypuhelimet: Kumpi kannattaa ostaa, HTC One mini vai LG G2 mini? (19.4.2014 18:00)
Muutaman viime vuoden aikana Android-valmistajat innostuneet hyödyntämään lippulaivamallien brändiä alemman hintaluokan puhelimien myynnin vauhdittamiseksi. Markkinoille on alkanut virrata niin ....
2 kommenttia

Uutisarkisto

Tilaa AfterDawnin viikoittainen uutiskirje.