*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

TPB-tuomio toi Ruotsin piraattipuolueelle tuhansia uusia jäseniä

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 18.4.2009 17:15 Kommentteja (43)

TPB-tuomio toi Ruotsin piraattipuolueelle tuhansia uusia jäseniä The Pirate Bayn (TPB) ylläpitäjien saama eilinen tuomio lämmitti mediateollisuuden ja tekijänoikeusjärjestöjen edustajia, mutta samalla se kasvatti myös Ruotsin piraattipuolueen (Piratpartiet) jäsenmääriä.
Ruotsin piraattipuolueen julkaiseman tiedotteen mukaan puolue sai eilen yli kolme tuhatta uutta jäsentä alle seitsemässä tunnissa. Nopean kasvun myötä puolue ohitti jäsenmäärässä mitattuna Ruotsalaisen kansanpuolueen (Folkpartiet), joten Ruotsin piraattipuolueen on jäsenmäärältään nyt Ruotsin viidenneksi suurin puolue.

Lisäksi Ruotsin piraattipuolueen kannatus on valtaisaa myös nuorten keskuudessa, sillä piraattien oma nuorisopuolue on jäsenmäärältään Ruotsin suurin nuorisopuolue.

Piraattipuoluetta johtava Rick Falkvinge toteaa tiedotteessa, että TPB:n ylläpitäjien kovat rangaistukset osoittavat selvästi piraattipuolueen tarpeellisuuden. Piraattipuolueen tarkoitus on Falkvingen mukaan suojella tietoyhteiskunnan tulevaisuutta, jonka lisäksi puolue haluaa turvata ihmisille avoimen ja vapaan yhteiskunnan, jossa päätöksiä tekevät ihmiset, eivätkä mediajätit, jotka haluavat laittaa kulttuuria rakastavat ihmiset vankilaan.

Piraattipuolueen tarkoitus on tukea lakimuutoksia, joiden avulla TPB:n tapaisista palveluista tulee laillisia kaikkialla maailmassa.

Ruotsin edellisissä eduskuntavaaleissa Ruotsin piraattipuolue ei saanut paikkoja, koska sen kannatus oli noin 0,6 prosentin luokkaa, mutta puolueen uskotaan pärjäävän jäsenmäärän kasvun myötä paremmin tämän vuoden Eurovaaleissa ja ensi vuoden eduskuntavaaleissa.

Edellinen Seuraava  

43 kommenttia

118.4.2009 17:44

Nyt on kyllä mielenkiintoiset vuosikymmenet edessä, kun piraattipuoluekin nostaa päätään. Ja koska kannatus on niin valtaisaa, niin saa nähdä mihinkä tämä johtaa, ei siihen voi olla reagoimatta. Vai jätetäänkö kenties kansan enemmistö huomioimatta?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 18.4.2009 @ 17:45

218.4.2009 18:12

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BlackPawn:
Vai jätetäänkö kenties kansan enemmistö huomioimatta?
Ei koskaan demokratiassa. Myös ikäviä esimerkkejä on kansan tahdosta 60 vuoden takaa Keski-Euroopasta.

318.4.2009 18:37

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BlackPawn:
Vai jätetäänkö kenties kansan enemmistö huomioimatta?
Ei koskaan demokratiassa. Myös ikäviä esimerkkejä on kansan tahdosta 60 vuoden takaa Keski-Euroopasta.
No sitähän minäkin. Mutta kummasti nämä tekijänoikeusjärjestöt ovat ainakin tähän mennessä hallinneet tilannetta melko suvereenisti. Mutta eiköhän tämän myötä siihenkin ala tulla muutosta, hyvässä tai huonossa merkityksessä, kukin miettiköön itse.

418.4.2009 19:12

Mahdollisia seurauksia?

-Kaupalliset tuotteet häviävät tällä alalla?
-Kaupalliset tuotteet kehittyvät nykyaikaisiksi?
-Mediajättien asennemuutoksia tulossa?
-Mediajätit kuolee ja jäljelle jää vain "nyrkkipajat"?
-Aletaan arvostaa asiakkaita, (vertaa steam tukeen joka vaati 5v vanhaa half-life kuittia jotta pelin voisi siirtää uudelle tunnukselle)?
-C64 ilmiön uusiutuminen?
-Piraattien tappio (epäilyttää kyllä tämä vaihtoehto)
-jokin muu mutta mikä?

Mahdollisia suuntia on monia.

518.4.2009 20:23

-

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.7.2014 @ 10:06

618.4.2009 21:12
masa92
Inactive

Aivan, pirattipuole tuskin saa kovinkaan monta paikkaa ruotsin eduskuntaan, ellei se ota kantaa julkisiin palveluihin, ynnä muuhun sellaiseen, joka saattaa kuulostaa nuorisosta turhalta.

718.4.2009 21:17

Niin, mutta pointtina nyt olikin se, että siihen ei VOIDA OLLA REAGOIMATTA. Ehkä siis tulevaisuudessa muutkin puolueet joutuvat ottamaan kantaa tähän asiaan. Ja täytyy kuitenkin huomioida, että 18-30 vuotiaat (myös vanhemmat) ovat potentiaalisia piraattipuoleen äänestäjiä, ja kyllähän niitä on aika paljon. Ja piraattipuolue varmasti houkuttelee myös niitä, jotka jättäisivät kokonaan äänestämättä. Toisaalta arvot taas muuttuvat ja muokkautuvat iän karttuessa, joten saa nähdä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 18.4.2009 @ 21:18

818.4.2009 21:25
masa92
Inactive

Tietenkin voidaan olla reagoimatta. Se että jokin puolue on perustettu ja se saa paljon jäseniään taakseen, ei missään tapauksessa tarkoita sitä, että suurempien puoleiden tulisi millään tapaa otta puolueohjelmaansa kyseisen puolueen agendaa. Sitäpaitsi, jos piraattipuolueen paikat jäävät vähäisiksi vaaleissa, niin ei se kovin suurta valtaa saa eduskunnassa.

918.4.2009 22:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti masa92:
Tietenkin voidaan olla reagoimatta. Se että jokin puolue on perustettu ja se saa paljon jäseniään taakseen, ei missään tapauksessa tarkoita sitä, että suurempien puoleiden tulisi millään tapaa otta puolueohjelmaansa kyseisen puolueen agendaa. Sitäpaitsi, jos piraattipuolueen paikat jäävät vähäisiksi vaaleissa, niin ei se kovin suurta valtaa saa eduskunnassa.
Se, mitä haen nyt takaa, on kuviteltu tulevaisuuden tilanne, jossa puolue on kyllin suuri. En tarkoita, että se tapahtuu juuri ensi vuonna, jos siis niin ymmärsitte. Tarkoitan siis, että tulevaisuudessa kysymykseen on eri puolueidenkin jotenkin reagoitava, koska se on (ehkä) yleistynyt jo eräänlaiseksi koko kansan ilmiöksi. Ja ilmeisestihän piraattipuolue juuri yrittää sitä keskustelua herättää tulemalla poliittiseen peliin mukaan.

1018.4.2009 23:31

Mielenkiintoista nähdä mihin tuo vielä johtaa. Kommentit siitä ettei yhden ajatuksen puolue voi pärjätä voisi vain viitata historiaan...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Vihre%C3%A4_liitto

Paljon tulevaisuudesta riippuu kasvaako piraattipuolue yhden asian ajajasta aatteeksi, joka ajaa tietynkaltaista ajatusta läpi koko yhteiskunnan. Tässä tapauksessa avointa yhteiskuntaa, jossa tieto on kaikkien omaisuutta ja monopolistinen rakenne on mahdotonta luoda.

1118.4.2009 23:40

-

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.7.2014 @ 10:06

1219.4.2009 0:15

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ByteHeave:
Kommentit siitä ettei yhden ajatuksen puolue voi pärjätä voisi vain viitata historiaan...
Jos viittaat tämän uutisen kommentteihin niin itse en kyseistä väitettä allekirjoita. Ilmeisesti virhe tulkinnassa.
Itse ymmärsin sen niin, että aikoinaan myös vihreitä kohdeltiin samalla tavalla "yhden" ajatuksen puolueena. Tiedä häntä. Ehkäpä ByteHeave itse selittää sen meille :D

1319.4.2009 0:41

Yhden ajatuksen puolue... Veikkaan että se ajatus on vain suurempi kuin laillistaa latailu. Kävisikö sähköisen toiminnan lakien järkevöittäminen. Hmmm olikohan tuo taas oikea sanavalinta. No arvelen kymmentuhatpäisen puolueen keksivän paremman kuin tuo tuossa. Tämähän voi olla jopa historian käännekohta (joltain kantilta).

1419.4.2009 5:34

Tärkeintähän tässä on, että piraattipuolueen saama kannatus saa huomiota ja herättää keskustelua. Suomessakin perussuomalaisten nousu on tehnyt saman, mikä sinänsä on hyvä asia, VAIKKA en heidän linjaansa tuommoisena niele. Pääasia on, että asiota, niin hyviä, kuin pahoja, viedään eteenpäin laillisin, demokraattisin keinoin.
Tässäkin tapauksessa on hienoa se, että maltillinen tapa (puolueeksi järjestäytyminen) karsii jo paljon pelkkään väkivivaltaa ja yleiseen hulinointiin taipuvia henkilöitä

1519.4.2009 15:52

Perustetaampa siis suomeen vapaan ajattelun puolue! Otetaan oikeinajattelevat vähemmistöt huomioon!

Ajettavia asioita voisivat olla:


1) Päätöksien teko oikeasti kansalle (esim lex nokia... Mitä KANSA hyötyi, kun kyseinen laki hyväksyttiin?) Tehdään laki, joka määrää, että johtajien pitää puhua totta ja kertoa miten asiat oikeesti on?

2) Linuxin levittäminen kouluihin ja koteihin (Amerikan mikrosotku pellethän eivät meitä määrää!)

3) Kannabiksen kotikasvatuksen laillistaminen! kovat huumeet vähenee, kuten esim. hollannissa, sekä poliisivoimia oikeisiin töihin! Samalla saadaan markkinoille edes yksi turvallinen päihde, kun viina ja tupakka eivät todellakaan sitä ole!

4) Warettamisen laillistaminen ja suoraan artistille lahjoittaminen helpommaksi -> tehdään suomeen ikioma trackeri! ei saa taaskaan mene rahat miljonäärien taskuun kuluttajan rahoja vaan suoraan taiteilijalle! Samalla saadaan lisää poliiseja tutkimaan oikeita asioita!

5) Uskonvapaus jokaiselle oikeasti! -> Ihminen ei ole syntyessään sidottu uskontoihin, vaan saa itse valita, kun tulee siihen ikään (15, 18...?)

Peace!

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.4.2009 @ 16:03

1619.4.2009 17:51

Lainaus:
Itse ymmärsin sen niin, että aikoinaan myös vihreitä kohdeltiin samalla tavalla "yhden" ajatuksen puolueena. Tiedä häntä. Ehkäpä ByteHeave itse selittää sen meille :D
Vihreät ei ole, eikä ole ollutkaan siinä määrin yhden asian kantaja, kuin jokin piraattipuolue. Kohtelu voi sitten olla asia erikseen, mutta jos se ei ole ollut aidosti sellainen miksi sitä on kohdeltu, niin menestyminen on ollut odotettavaa.

Mutta koska Vihreillä on suppeahko puolueohjelma, niin se nykypäivänä näkyy rankasti, puolue on alkanut kokemaan alamäkeä, koska muut puolueet ovat ottaneet puolueohjelmiinsa mukaan myöskin Vihreiden ajatuksia. Hyvä niin, koska ne ovat oikeasti tärkeitä asioita.
Piraattipuolueiden ajatukset taas eivät ole sen tasoisia asioita, että villitys tulee kestämään. Samanlaisia villityksiä on historiassa nähty ennenkin ja tullaan näkemään vastakin. Talouden alamäki entisestään kasvattaa varmasti puolueen suosiota. Ilmaisuus etenkin vaikeina aikoina on kova työkalu.

1719.4.2009 22:53
AssWag
Inactive

"Mutta minä uskon, että ne, jotka eivät olleet mukana nettisukupolven vallankumouksessa vuonna 2009, tulevat katumaan sitä jälkeenpäin! Nyt on meistä itsestämme kiinni, mitä kaikkea tulee tapahtumaan. Let it rock!"

Eikö ruotsissa ihan kaikkien puolueiden nuorisojärjestöt olleet tiedostonjakamisen puolella..ja varmasti piraateistakin voi kehittyä varteenotettava tietoyhteiskunta puolue, enkä panis pahekseni vaikka muutkin puolueet omaksuisivat piraattien arvoja, niikuin vihreillekkin kävi. En tiedä onko vielä näissä ruotsin eurovaaleissa tai eduskuntavaaleissa liian aikaista, mutta odotellaan 5-10 vuotta niin asenteet päättäjillä on ihan toiset.

Varsinkin jos TO-mafia jatkaa tällaista sponssaustyotä korruption ja uhkailujen avulla. Kyllä ajattelevat osaa sananvapautta ja ihmisoikeuksia kunnioittaa enemmän kuin fanaattisesti uskonnon tasolle nostettuaja imateriaoikeuksia ja sensuuria.

1819.4.2009 23:23

En minäkään kokisi pahaksi, jos valtapuolueet lähtisi puolustamaan ilmaista ruokaa kauppoihin.

1920.4.2009 1:00
AssWag
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:
En minäkään kokisi pahaksi, jos valtapuolueet lähtisi puolustamaan ilmaista ruokaa kauppoihin.
En minäkään sit kun safkaa pystytään kopsaamaan ;)

2020.4.2009 2:07

Lainaus:

Piraattipuolueiden ajatukset taas eivät ole sen tasoisia asioita, että villitys tulee kestämään. Samanlaisia villityksiä on historiassa nähty ennenkin ja tullaan näkemään vastakin. Talouden alamäki entisestään kasvattaa varmasti puolueen suosiota. Ilmaisuus etenkin vaikeina aikoina on kova työkalu.
Jos nyt on vähääkään seurannut asioita viimeisen 10v aikana ,pystyy näkemään että kyseessä ei enää ole uusi villitys,ja kuinka rock otettiin vastaan aikoineen se oli villitys...mut toisin on nyt saatana heh eli tiedostonjako täyttää 10v ja kaikki varmaan ymmärtävät että ,sitä ei uudelta sukupolvelta enää kukaan vie pois ,nuo vanhat papat jotka sitä vielä paheksuvat vaihtuvat pois ,ja tosiaan kyse on myös tietoyhteiskunnasta ei yksin jostain p2p asioista,ja kuten tietänette Pirate Bay nyt jatkaa ainakin 3v taas ennen uutta oikeudenkäyntiä ,ja sen jälkeen 3 korkeimpaan valituksen jälkeen,TPB :hän on täysin automatisoitu,ja jos nyt aletaan syyttää palvelimia lienee niitä turhaa odottaa vastaamaan oikeuteen ( piraten palvelimia on jo ainakin 6 maassa.

2120.4.2009 6:00

Lainaus:

En minäkään sit kun safkaa pystytään kopsaamaan ;)
Niinhän sitä voikin. Kasvit ja eläimet lisääntyvt hyvinkin helposti ja energia niille on ilmaista. Sitä tulee taivaalta.

@ SandboX

Sitä mitä sanoit, on vanhempaa kuin 10 vuotta. Se mitä koetit sanoa, on hetken huumaa.

2220.4.2009 9:38

Lainaus:
Lainaus:

Piraattipuolueiden ajatukset taas eivät ole sen tasoisia asioita, että villitys tulee kestämään. Samanlaisia villityksiä on historiassa nähty ennenkin ja tullaan näkemään vastakin. Talouden alamäki entisestään kasvattaa varmasti puolueen suosiota. Ilmaisuus etenkin vaikeina aikoina on kova työkalu.
Jos nyt on vähääkään seurannut asioita viimeisen 10v aikana ,pystyy näkemään että kyseessä ei enää ole uusi villitys,ja kuinka rock otettiin vastaan aikoineen se oli villitys...mut toisin on nyt saatana heh eli tiedostonjako täyttää 10v ja kaikki varmaan ymmärtävät että ,sitä ei uudelta sukupolvelta enää kukaan vie pois ,nuo vanhat papat jotka sitä vielä paheksuvat vaihtuvat pois ,ja tosiaan kyse on myös tietoyhteiskunnasta ei yksin jostain p2p asioista,ja kuten tietänette Pirate Bay nyt jatkaa ainakin 3v taas ennen uutta oikeudenkäyntiä ,ja sen jälkeen 3 korkeimpaan valituksen jälkeen,TPB :hän on täysin automatisoitu,ja jos nyt aletaan syyttää palvelimia lienee niitä turhaa odottaa vastaamaan oikeuteen ( piraten palvelimia on jo ainakin 6 maassa.
Onx vaikee käyttää pistettä eikä kokoajan pilkkua? Häh, mitä, niinku, pilkku., piste ;)

2320.4.2009 11:07

Lainaus:

Onhan se hienoa, että puolue saa uusia jäseniä, mutta jos aletaan puhua kansan enemmistöstä niin ollaan vielä aika kaukana.

Totuushan on, että warettajia on todella paljon, mutta mitä tulee politiikkaan niin varttuneemmalle väestölle on kuitenkin aivan eri arvot tärkeämpiä äänestyksien yhteydessä kuin mitä Piraattipuolue ajaa.

Perhe, hyvinvointipalvelut sekä elantoon liittyvät muutokset saa enemmän kansaa liikkeelle kuin vapaa kulttuurin levittäminen.

Nuorista tämmöinen uutinen saattaa tuntua maailmanmullistukselta, mutta ei se loppujen lopuksi sitä ole.
Olen pääosin samaa mieltä. Puolueella voi silti mielestäni olla varsin hyvät mahdollisuudet jossei asiansa läpiviemiseen niin aiheeseen liittyvän yhteiskunnallisesti merkittävän keskustelun tapetilla pitämiseen. Jos tätä piratismikeskustelua arvioi hieman laajemmin, niin kysehän on oikeastaan omistusoikeuden rajojen määrittämisestä yhteiskunnassa. Se jos mikä on ollut keskeinen poliittisen toiminnan moottori ikuisesti.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.4.2009 @ 11:07

2420.4.2009 12:23

Shadown sä oot nyt about 5v sanonut ,että tää on hetken huumaa,miten pitkiä ajanjaksot pitää olla että joku ei enää ole "hetken huumaa"?

2520.4.2009 12:38

Kuittaanpa tän aiheen tutummalla kielellä täälläku näkyy jo olevan suomenkielen asiantuntijoitaki.


Finally
Console.WriteLine("User terminated connection")
writer.Close()
reader.Close() ' i hope
socketStream.Close()
connection.Close()
counter += 1
End Try

2620.4.2009 13:19

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Perho92:
Perustetaampa siis suomeen vapaan ajattelun puolue! Otetaan oikeinajattelevat vähemmistöt huomioon!

Ajettavia asioita voisivat olla:


1) Päätöksien teko oikeasti kansalle (esim lex nokia... Mitä KANSA hyötyi, kun kyseinen laki hyväksyttiin?) Tehdään laki, joka määrää, että johtajien pitää puhua totta ja kertoa miten asiat oikeesti on?

2) Linuxin levittäminen kouluihin ja koteihin (Amerikan mikrosotku pellethän eivät meitä määrää!)

3) Kannabiksen kotikasvatuksen laillistaminen! kovat huumeet vähenee, kuten esim. hollannissa, sekä poliisivoimia oikeisiin töihin! Samalla saadaan markkinoille edes yksi turvallinen päihde, kun viina ja tupakka eivät todellakaan sitä ole!

4) Warettamisen laillistaminen ja suoraan artistille lahjoittaminen helpommaksi -> tehdään suomeen ikioma trackeri! ei saa taaskaan mene rahat miljonäärien taskuun kuluttajan rahoja vaan suoraan taiteilijalle! Samalla saadaan lisää poliiseja tutkimaan oikeita asioita!

5) Uskonvapaus jokaiselle oikeasti! -> Ihminen ei ole syntyessään sidottu uskontoihin, vaan saa itse valita, kun tulee siihen ikään (15, 18...?)

Peace!
Olen melkolailla samalla kannalla paitsi tuo kannabis ei kyllä ole mielestäni sen parempi kuin viina ja tupakka mutta jonon jatkoksi vaan.

Se että kansa saisi oikeasti päättää olisi hyvä asia, eihän tässä mikään tarvis ole itseään hengiltä raataa mediayhtiöiden ja artistien puolesta saati sitten antaa isompaa siivua tuotteeseen menevästä rahasummasta välikädelle joka ei tosiasiassa ole tee muuta kuin aiheuttaa asiakkaalle mielipahaa kieroilullaan (niihin lasken kopiosuojauksista suurimman osan).

Hollywoodiinkin menee rahaa ihan liiakseen kun on näyttelijöille varaa maksaa ihan älyttömiä palkkojakin, voisi nekin palata maanpinnalle kun ei tulisikaan satoja tuhansia ellei jopa enemmän palkkaa kuussa.

Linuxin kouluihin levittäminen on hyvä idea myöskin, vasta tänään kävin koululla ja meni melkein 5min siihen että opettaja sai officella tiedoston auki, onko tämä sitä Windowsin tietoturvaa kun kone on kun pullataikina kohoamassa ja prosesseja on miljoona aina päällä.

Tuossa tuli mieleen että Windowsin asennusohjelmassa verrataan Windows xp:n (vai olikohan vistan) tietoturvaa muihin Windowseihin mutta miksi ei voida verrata os x, Linuxeihin tai mihinkään muuhun, onko tuote niin mätä ettei siitä tule hyvää kuvaa jos vertaa?

noh, tulipahan jotain pohdintaa tästäkin mutta olen edeleen sitä mieltä että piraattipuolue tulee kasvamaan.

2720.4.2009 15:34

Lainaus:

Olen melkolailla samalla kannalla paitsi tuo kannabis ei kyllä ole mielestäni sen parempi kuin viina ja tupakka mutta jonon jatkoksi vaan.
Hienoa, että muitakin toisinajattelijoita löytyy =) Päätämpä myös perustella kantani kannabiksesta.

Lähes jokainen tutkimus on todistanut, että kannabis olisi täydellinen vaihtoehto nykyisille laillisille päihteille:

1) Väkivalta vähenisi, sillä kannabis ei aiheuta väkivaltaista käytöstä erillaisen sosiaalisen vaikutuksensa johdosto (Kannabis aiheuttaa rennon olon ja selvemmän olotilan, kuin viina)

2) Ihmisten elin-ikä pidentyisi, sillä kannabis on haittavaikutuksiltansa todella mieto päihde, jos vertaa viinaan/tupakkaan, jotka on verrattavissa koviin huumeisiin.

3) kovien huumeiden käyttö vähenisi, sillä esim. hollannissa kovien huumeiden käyttö on laskenut tasaisesti kannabiksen laillistamisen vuoksi.

4) Kannabis ei aiheuta laisinkaan fyysistä riippuvuutta, vaan pienen sosiaalisen riippuvuuden pitkän käytön jälkeen, jopa pienemmän kuin kahvi tai viina ja reilusti pienemmän, kuin tupakka, jonka henkiset vaikutukset on verrattavissa heroiiniin.

5) Kannabis on luonnon oma lääke - lieventää kipuja, ehkäisee syöpää (varsinkin jos sitä ei käytä polttamalla) ja ei aiheuta krapulan kaltaisia myrkytystiloja, sillä kannabis ei periaatteessa ole myrkky (aivoissa on vastaavanlaisia aineita luonnostaan)

6) Kannabiksen kotikasvatus (itsellensä) toisi helpostusta kannabiskäyttäjille, jotka nyt joutuvat ilman hyvää syytä poliisien kanssa tekemisiin. Samalla kun kannabis laillistetaan, poliisivoimia saadaan lisää oikeiden huumeiden etsimiseen.

Lisääkin varmasti löytyy, jos jaksaa etsiä =)

2820.4.2009 16:15

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SandboX:
Shadown sä oot nyt about 5v sanonut ,että tää on hetken huumaa,miten pitkiä ajanjaksot pitää olla että joku ei enää ole "hetken huumaa"?
Se on aina suhteellista mistä puhutaan.

2920.4.2009 23:59
AssWag
Inactive

Lainaus:

Niinhän sitä voikin. Kasvit ja eläimet lisääntyvt hyvinkin helposti ja energia niille on ilmaista. Sitä tulee taivaalta.

Muistaakseni Nestle jo yritti patentoida jotain tuohon liittyvää ;)

3021.4.2009 0:08
AssWag
Inactive

Tuossa artikkelissa nyt on oikestaan sanottu kaikki aika selväsanaisesti keskustelun heräämisestä, yleisestä mielipiteestä ja siitä kuinka valtapuolueidenkin on pakko ottaa tietoyhteiskunnan kehitys huomioon - jos ei muuten niin ääniä kalastaakseen

http://www.piraattiliitto.org/uutiset/20...joitus-seinalla

3121.4.2009 9:18
jarppa151
Inactive

Joo toi vertaus vihreisiin oli oikeastaan ihan hyvä.Sehän oli aikoinaan lähes yhden asian liike toisin on tietysti nykyään,mutta mikäs piraattipuoluetta estää ottamasta kantaa muihinkin asioihin tai oikeastaan joutuvatkin, mikäli pääsevät jonkun maan "eduskuntaan".Esim. perussuomalaisten kannatuksen huima nouse on saanut kummaa liikehdintää muissa puolueissa,koska vallan menettäminen ,jos joku pelottaa poliitikkoja enemmän kuin mikään muu.

3221.4.2009 10:52

Niin keskustelu piraattipuolueesta on nyt todella ajankohtainen. Lähtökohtaisesti piraattipuolue(/puolueet) ovat puolivillien puihin kahlinneiden 80-luvun tosi vihreiden aateveljiä ja -siskoja. Vihreät ovat vain ajansaatossa muuttuneet yleispuolueeksi.

Se mitä vihreät nyt ovat tuskin on tavoittelemisen arvoista. Heistä on tullut statisteja politiikanpelikentällä ilman merkittävää todellista valtaa. Vihreiden särmän säätöjen mukainen politiikka peluu on tylsistänyt.

Piraattien olisikin syytä tavoiltella koko pottia.
Tekniikan suomin mahdollisuuksin ja puolueen teknisen ymmärtämyksen voimalla piraattipuolue voi nousta valtavirtaan ilman "lehmänkauppoja". Uskallan jopa väittää että mahdollisuuksia on jopa maan suurimmaksi puolueeksi.

Valitettavasti olen ymmärtänyt ettei piraateilla ole kiinnostusta tähän, ei ainakaan Suomesssa. Edestyksellisenä liikkeenä sen johto yllättävän vanhoillinen. Heillä ei ole halua demokratisoida omaa valtaansa. Ei edes liikkeen ydinalueen ulkopuolelle liittyvissä päätöksissä. Tällä tarkoitan sitä että mahdollisuus laajempaan ja pysyvään on menestykseen liittyy päätöksen teon tuomisella kansalaisille netin välityksellä. Valtio ei siihen tule pystymään pieneen hetkeen, joten piraattipuolue voisi kanavoida valtansa ideologiansa ulkopuolisissa päätöksissä helposti netin kautta kansalle. Mikä olisi myyvempää kuin kansalaiset ohjaamassa napin painantaa eduskunnassa, vaikka vain jossain turhanpäiväisessä maataloustukikysymyksessä.

Valitettavasti edes asiasta keskustelu piraattipuolueen sisällä on aika hankalaa. Piraattija äänestäessä ei edelleenkään tiedä mitä saa.

3321.4.2009 13:08
jarppa151
Inactive

Lainaus:
Se mitä vihreät nyt ovat tuskin on tavoittelemisen arvoista. Heistä on tullut statisteja politiikanpelikentällä ilman merkittävää todellista valtaa. Vihreiden särmän säätöjen mukainen politiikka peluu on tylsistänyt.


Tästä oo kyllä täysin samaa mieltä.Meinasin vaan tolla vihreiden esimerkillä sitä että, yhdenkin asian liikkeellä ,kun se koetaan oikeaksi voidaaan pötkiä melko pitkälle.Se on kyllä harmillista jos suomen piraattipuolueessa ei tätä mainitsemaasi kinnostusta isompaan menestymiseen löydy,siihen en osaa ottaa kantaa onko näin ,mutta monia nuoria joita politiikka ei muuten kiinnosta niin tää näkyy kiinnostavan ainakin ruottinmaalla.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.4.2009 @ 13:09

3421.4.2009 15:24

Meinasin viitteellä vihreisiin nimenomaan taannosita (-80 luvulla) elänyttä asennetta että "ne ovat niitä itseään puihin kahlehtivia hippejä, joista ei tule mitään".

Se onko tuo piraattipuolue tuleva "vihreät" en ota mitään kantaa. Päällisin puolin kuitenkin ajatukset taustalla vaikuttavat "kypsiltä" malliksi tulevaisuuden maailmaan. Kaikki vain rinnastavat että puolueen ainoa ajatus on laillistaa warettaminen (kuten vihreistä yleensä ajateltiin taanoin suunilleen että he haluavat lähettää ihmiset pois, jottei luonto kärsi..)

Se mihin heidän tulevaisuutensa vie riippuu ihan heistä itsestään ja siitä saavatko laajemman ohjelman aikaan, jossa ajetaan avointa ja avoimuuteen perustuvaa yhteiskuntaa, jossa monopolistinen suojaaminen on minimoitu eikä joku voi kahmia aineettomia oikeuksia muiden teoksista itselleen ja sitten puolustaa niitä oikeuksia keinoja kaihtamatta (jolla tavalla tuon puolueohjelman voisi myös käsittää).

Odotellaan 10 vuotta ja katsotaan kuinka tuon puolueen ohjelma kypsyy aikuiseksi. Sitten nähdään tuleeko heistä muuta kuin sivuviite historian aikakirjoihin :)

3521.4.2009 16:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jarppa151:
Joo toi vertaus vihreisiin oli oikeastaan ihan hyvä.Sehän oli aikoinaan lähes yhden asian liike toisin on tietysti nykyään,mutta mikäs piraattipuoluetta estää ottamasta kantaa muihinkin asioihin tai oikeastaan joutuvatkin, mikäli pääsevät jonkun maan "eduskuntaan".Esim. perussuomalaisten kannatuksen huima nouse on saanut kummaa liikehdintää muissa puolueissa,koska vallan menettäminen ,jos joku pelottaa poliitikkoja enemmän kuin mikään muu.
Vihreisiin vertaaminen oli huono. Vihreät linjat ei ole edelleenkään yhtään niin suppea aihealue, kuin joku piratismi.

3621.4.2009 20:07

Lainaus:
Vihreisiin vertaaminen oli huono. Vihreät linjat ei ole edelleenkään yhtään niin suppea aihealue, kuin joku piratismi.
No eipä se pelkkä piratismi oo piraattipuolueellakaan aihealueena. Tosin kyllähän se on silti suppeampi kuin vihreiden, kuten totesitkin, mutta ehkä se siitä laajenee ajan myötä?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.4.2009 @ 20:08

The wise man speaks because he has something to say, the fool because he has to say something.

3721.4.2009 22:33

Lainaus:
Lainaus:
Vihreisiin vertaaminen oli huono. Vihreät linjat ei ole edelleenkään yhtään niin suppea aihealue, kuin joku piratismi.
No eipä se pelkkä piratismi oo piraattipuolueellakaan aihealueena. Tosin kyllähän se on silti suppeampi kuin vihreiden, kuten totesitkin, mutta ehkä se siitä laajenee ajan myötä?
Noh, tämä on taaas tätä sinun diipadaapaa. Sitä ei voi rinnastaa vihreisiin ja jos ohjelmisto kehittyy, niin sillon sitä rinnastetaan mihin nyt keksitään, mutta kyse ei ole "yhden-asian-puolueesta" enää.

3822.4.2009 15:18

Jos nyt edes luit viestiäni, niin huomasit varmasti, etten edes rinnastanut niitä. Tämä on taas tätä sinun väittelyn hakuisuuttasi. Unohda jo se edellinen ketju...

3922.4.2009 19:35

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BlackPawn:
Jos nyt edes luit viestiäni, niin huomasit varmasti, etten edes rinnastanut niitä. Tämä on taas tätä sinun väittelyn hakuisuuttasi. Unohda jo se edellinen ketju...
ELi sinulla on selkeästi, joko A: ulostuonnissa ongelmaa tai B: Et ymmärrä mitä kirjoitat.

Rinnastit selkeästi Vihreiden puoluetta piraatteihin sanomalla:
"No eipä se pelkkä piratismi oo piraattipuolueellakaan aihealueena."

Käänsit vain asian sitenpäin, että piraattipuolue ei olekkaan enää yhden asian puolue, kuten Vihreät.

Piraattipuolue ei ole rinnastettavisa Vihreisiin niin se ei sitä silloin ole.

4022.4.2009 19:58

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BlackPawn:
Jos nyt edes luit viestiäni, niin huomasit varmasti, etten edes rinnastanut niitä. Tämä on taas tätä sinun väittelyn hakuisuuttasi. Unohda jo se edellinen ketju...
ELi sinulla on selkeästi, joko A: ulostuonnissa ongelmaa tai B: Et ymmärrä mitä kirjoitat.

Rinnastit selkeästi Vihreiden puoluetta piraatteihin sanomalla:
"No eipä se pelkkä piratismi oo piraattipuolueellakaan aihealueena."

Käänsit vain asian sitenpäin, että piraattipuolue ei olekkaan enää yhden asian puolue, kuten Vihreät.

Piraattipuolue ei ole rinnastettavisa Vihreisiin niin se ei sitä silloin ole.
Tai sitten sinulla on vain lukemisessa ongelmaa. Jos luet edelliset viestit, niin huomaat, että en ole edes puhunut vihreistä tai piraattipuolueesta yhden asian puolueena, joten en ymmärrä mitä oikein keuhkoat. Ensinnäkään se ei ollut rinnastus vihreisiin, vaan toteamus ettei piraattipuolue aja vain piratismi-asiaa, kuten erheellisesti moni luulee. Mutta jos nyt haluat niin kovasti sen rinnastaa, niin ole hyvä vain. Ja totesinhan jo, että piraattipuolueella on tottakai suppeampi ohjelma, mutta eipä (sekään) tainnut mennä perille asti.

4122.4.2009 21:07

Lainaus:
Tai sitten sinulla on vain lukemisessa ongelmaa. Jos luet edelliset viestit, niin huomaat, että en ole edes puhunut vihreistä tai piraattipuolueesta yhden asian puolueena, joten en ymmärrä mitä oikein keuhkoat. Ensinnäkään se ei ollut rinnastus vihreisiin, vaan toteamus ettei piraattipuolue aja vain piratismi-asiaa, kuten erheellisesti moni luulee. Mutta jos nyt haluat niin kovasti sen rinnastaa, niin ole hyvä vain. Ja totesinhan jo, että piraattipuolueella on tottakai suppeampi ohjelma, mutta eipä (sekään) tainnut mennä perille asti.
Hyvä. Seuraavilla kerroilla koetan ottaa huomioon, että kirjoitat välillä muuta, mitä oikeasti tarkoitat.

Se, että et kirjoita Vihreitä ja piraatteja samassa tekstissä, ei kuitenkaan tarkoita, ettetkö voisi rinnastaa niitä keskenään.

Myöskin piraattipuolue tukee likimain pelkästään kopiointia/piratismia, jossain määrin suoraan ja jossain määrin epäsuorasti. Enkä nyt tarkoita pelkästään viihdealaa.

4222.4.2009 23:34

Lainaus:
Lainaus:
Tai sitten sinulla on vain lukemisessa ongelmaa. Jos luet edelliset viestit, niin huomaat, että en ole edes puhunut vihreistä tai piraattipuolueesta yhden asian puolueena, joten en ymmärrä mitä oikein keuhkoat. Ensinnäkään se ei ollut rinnastus vihreisiin, vaan toteamus ettei piraattipuolue aja vain piratismi-asiaa, kuten erheellisesti moni luulee. Mutta jos nyt haluat niin kovasti sen rinnastaa, niin ole hyvä vain. Ja totesinhan jo, että piraattipuolueella on tottakai suppeampi ohjelma, mutta eipä (sekään) tainnut mennä perille asti.
Hyvä. Seuraavilla kerroilla koetan ottaa huomioon, että kirjoitat välillä muuta, mitä oikeasti tarkoitat.

Se, että et kirjoita Vihreitä ja piraatteja samassa tekstissä, ei kuitenkaan tarkoita, ettetkö voisi rinnastaa niitä keskenään.

Myöskin piraattipuolue tukee likimain pelkästään kopiointia/piratismia, jossain määrin suoraan ja jossain määrin epäsuorasti. Enkä nyt tarkoita pelkästään viihdealaa.
lol

4326.4.2009 9:38
Hybridi
Inactive

Hienoa!

Mut muuten Peace!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle Uusi suomalainen hittipeli julkaistiin myös iPhonelle (9.12.2016 10:08)
Suomalaisen Fingersoftin kehittämä Hill Climb Racing 2 -mobiilipeli on julkaistu iPhonelle ja iPadille. Peli julkaistiin Andridille jo viime viikolla. Androidilla Hill Climb Racing 2 on menestynyt ....
Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen Poikkeuksellinen päivitys Galaxy Note7:ään – Estää akun latautumisen (9.12.2016 09:37)
Kun markkinoille pääsee mahdollisesti vaarallisia laitteita, pyritään kaikki myydyt tuotteet tietysti kutsumaan takaisin. Entä jos kaikkia myytyjä laitteita ei saadakaan kerättyä takaisin, vaan ....
1 kommentti
Onko maailman kuumin startup pelkkä kupla? Epäilyt Magic Leapiä kohtaan kasvavat Onko maailman kuumin startup pelkkä kupla? Epäilyt Magic Leapiä kohtaan kasvavat (9.12.2016 08:40)
Floridalaiseen Magic Leap -kasvuyrityksen kehittämiin mixed reality -laseihin on ladattu kovia odotuksia – kenties liiankin suuria. The Informationin paljastamien tietojen mukaan Magic Leap ....
Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 Ubisoftin synttärikampanja jatkuu, nyt ilmaiseksi Assassin's Creed 3 (8.12.2016 19:36)
Ubisoft viettää 30. juhlavuottaan ja on juhlistanut sitä ilmaispelien avulla. Kaikkiaan seitsemän peliä on lisätty tarjolle ilmaisina latauksina yhtiön omasta Uplay-alustasta vuoden saatossa. ....
Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta Voit joutua pettymään – iPhoneen ei olekaan tulossa suurta uudistusta (8.12.2016 18:23)
Spekulointi seuraavan sukupolven iPhonen sisältämistä uusista ominaisuuksista tuntuu alkavan vuosi vuodelta aikaisemmin. Varhaisessa vaiheessa alkaneiden huhujen huono puoli on siinä, että vaikka ....

Uutisarkisto