*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Facebook aloitti TPB-linkkien blokkaamisen

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 9.4.2009 13:06 Kommentteja (31)

Facebook aloitti TPB-linkkien blokkaamisen The Pirate Bay -sivusto (TPB) uudisti viime kuun lopulla torrent-tiedostojen jakamiseen tarkoitettua Facebook-linkkausta, jonka johdosta TPB:stä löytyvien torrent-tiedostojen jakaminen oman Facebook-profiilin kautta helpottui huomattavasti.
TPB:n ylläpitäjät eivät kuitenkaan kysyneet uudistukseen lupaa Facebookin ylläpitäjiltä, joten Facebookin suhtautuminen uudistukseen oli vielä viime kuun lopulla epäselvää. Nyt asiaan on kuitenkin saatu selvyys, kun Facebook aloitti TPB-linkkien blokkaamisen eilen.

TPB:stä löytyvien Share on Facebook -linkkien hyödyntäminen ei siis enää onnistu, jonka lisäksi omaan Facebook-profiiliin ei voi enää sisällyttää TPB-sivustolta löytyviä torrent-linkkejä. Facebookin edustaja Barry Schnitt kertoi TorrentFreak-sivustolle, että he pyysivät TPB:tä poistamaan Share on Facebook -ominaisuuden sivustoltaan, mutta koska TPB:n ylläpitäjät eivät tehneet asialle mitään, oli Facebookin pakko ryhtyä itse toimiin.

Schnittin mukaan kiista TPB:n laillisuudesta ja TPB:n käymä oikeustaistelu painoivat vaakakupissa, kun Facebook teki päätökseen. Facebook ei kuitenkaan estä esim. Mininova- ja isoHunt-sivustoilta löytyvien torrent-tiedostojen jakamista, joten sulku näyttää ainakin tällä hetkellä koskevan vain TPB:tä.

TPB:n Peter Sunde sanoi Facebookin harrastavan sensurointia. Sunde kertoi TorrentFreakille työstävänsä parhaillaan kiertokeinoa, jonka avulla TPB:stä löytyvien Share on Facebook -linkkien pitäisi jälleen toimia.

Edellinen Seuraava  

31 kommenttia

19.4.2009 13:29

toi kuulostaa kyllä niin turhalta ominaisuudelta että en tajua miks käyttää aikaansa moisen kehittämiseen -.-

29.4.2009 13:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jusunakki:
toi kuulostaa kyllä niin turhalta ominaisuudelta että en tajua miks käyttää aikaansa moisen kehittämiseen -.-
Se onkin suunniteltu niille joilla on ystäviä :/

39.4.2009 13:54

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jusunakki:
toi kuulostaa kyllä niin turhalta ominaisuudelta että en tajua miks käyttää aikaansa moisen kehittämiseen -.-
Se onkin suunniteltu niille joilla on ystäviä :/

ööh en ymmärrä miten se liittyy mihinkään?

49.4.2009 13:57

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jusunakki:
toi kuulostaa kyllä niin turhalta ominaisuudelta että en tajua miks käyttää aikaansa moisen kehittämiseen -.-
TPB on kulttuurimaailman TUKiAINEN :D siksi...

59.4.2009 13:57

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jusunakki:
toi kuulostaa kyllä niin turhalta ominaisuudelta että en tajua miks käyttää aikaansa moisen kehittämiseen -.-
Se onkin suunniteltu niille joilla on ystäviä :/

ööh en ymmärrä miten se liittyy mihinkään?
Hanki niitä ystäviä niin saatat itsekkin alkaa käyttää kyseistä ominaisuutta.

Edit: typo
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.4.2009 @ 20:32

69.4.2009 14:03

Lainaus:
Hanki niitä ystäviä niin saatat itsekkin alkamaan käyttää kyseistä ominaisuutta.
Ensinnäkin suht paskaa suomenkieltä, "saatat itsekin alkamaan", ja toiseksi, ominaisuus on suht turha vaikka ystäviä riittääkin, mielestäni ainakin outoa pistää pelkkä linkki siitä minkä on ladannut.

Jos on esimerkiksi ladannut elokuvan, kirjoittaa mieluummin itse siitä. Paljon mukavempaa luettavaa kuin koneistettu teksti linkin kera.

Edit: Viestipyramidista suurin osa pois
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.4.2009 @ 14:04

79.4.2009 14:17

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jusunakki:
toi kuulostaa kyllä niin turhalta ominaisuudelta että en tajua miks käyttää aikaansa moisen kehittämiseen -.-
Se onkin suunniteltu niille joilla on ystäviä :/

ööh en ymmärrä miten se liittyy mihinkään?
Hanki niitä ystäviä niin saatat itsekkin alkamaan käyttää kyseistä ominaisuutta.

Sanoit käytännössä täysin saman asian kuin Flibo...en edelleenkään ymmärrä miten se liittyy mihinkään.

89.4.2009 14:39

Ei yllätys.Ihmettelin miksi ei aikaisemmin ajateltu tuota.

99.4.2009 15:10

Jos on oikeita ystäviä ei käytä facebookkia -.-

109.4.2009 15:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Jos on oikeita ystäviä ei käytä facebookkia -.-

Kyllä sitä Facebookkia voi käyttää vaikka on "oikeitakin" ystäviä ? Vai onko se ehtosopimuksessa kielletty?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.4.2009 @ 15:29

119.4.2009 15:42

Lainaus:
Facebook ei kuitenkaan estä esim. Mininova- ja isoHunt-sivustoilta löytyvien torrent-tiedostojen jakamista, joten sulku näyttää ainakin tällä hetkellä koskevan vain TPB:tä.
Johdonmukaisuutta siihen toimintaan, sallikaa kaikki torrentpalvelut tai kieltäkää kaikki...

129.4.2009 15:50

Vihdoinkin tiedän paikan, josta löydän ystäviä.

139.4.2009 16:21
Kellopeli
Inactive

Mikä toi facebook on?

149.4.2009 16:46

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kellopeli:
Mikä toi facebook on?

aikuisten irc-galleria jota teinit kyllä parhaillaan jo valloittaa...

159.4.2009 17:29

Joo ihan hyvä ku TPB Keksi keinon jotta kiertää noita pirun lakeja ja tekijänoikeuksia pitäs tehä laki aloite tekijänoikeus suoja IP-osoitteelle niin sais joka kerta rahaa ku joku yrittäis jäljittää sen alkuperän.....

179.4.2009 20:06

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Jos on oikeita ystäviä ei käytä facebookkia -.-

Lisätään (löylyä kiukaalle) tähän vielä että jos on oikeaa elämää, niin ei käytä facebookia. Joillekkin se on henkeen ja vereen toi facebook, kuulemani mukaan. :)

189.4.2009 20:17

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Jos on oikeita ystäviä ei käytä facebookkia -.-

Kyllä sitä Facebookkia voi käyttää vaikka on "oikeitakin" ystäviä ? Vai onko se ehtosopimuksessa kielletty?

Jep samaa mieltä facebookista kätevästi voi pitää yhteyttä niihinkin ketä harvemmin näkee.

199.4.2009 22:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Jos on oikeita ystäviä ei käytä facebookkia -.-

Ei näin... Ei todellakaan näin.

209.4.2009 22:42
akkalis
Inactive

Iphone voittaa naamakirjan

219.4.2009 22:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti akkalis:
Iphone voittaa naamakirjan

Ja GayPhone liittyy aiheeseen miten?

2210.4.2009 0:11
masa92
Inactive

Mitä enenmän oikeit ystäviä, sitä vähemmän käyttää naamakirjaa. Ainakin tutkimusten mukaan. Mitä enemän kavereita facebookissa, sitä luuserimpi on oikeassa elämässä.

2310.4.2009 1:07

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti akkalis:
Iphone voittaa naamakirjan

Ja GayPhone liittyy aiheeseen miten?

IT-viikon/Digitodayn röllit ovat saapuneet Afterdawniin.

=/

2410.4.2009 5:04
Hybridi
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti akkalis:
Iphone voittaa naamakirjan
Toisinpäin! ;D (Vaikka en pidä kummastakaan)

2510.4.2009 9:15
berethiel
Inactive

Hauskinta tässä on kuitenkin se, että samaan aikaan mininova ja isohunt linkit toimii facebookissa. Ominaisuus on täysin turha, mutta silti outoa syrjintää. Piratebayltä kielletään ne lailliset ja laittomat facebookista. Silti facebook syyllistyy myös tekijänoikeusrikkomukseen koska selvästi sallii laittomien torrenttien jakamisen ja yrittää näytellä laillista palvelua, kun estää palvelun mitä ei ole edes tuomittu laittomaksi.

2612.4.2009 19:16

Mielestäni jos aikoo blokata "laittoman sisällön" voisi saman tien kohdistaa blokkauksen myös muihin kuin pelkästään yhteen palveluun.
Tosi epäreilua ja tekopyhää toi tollane...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.4.2009 @ 19:18

2712.4.2009 19:16

EDIT: tuplapostaus poistettu. sori

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.4.2009 @ 17:07

2812.4.2009 19:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti haxorfox:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti akkalis:
Iphone voittaa naamakirjan

Ja GayPhone liittyy aiheeseen miten?

IT-viikon/Digitodayn röllit ovat saapuneet Afterdawniin.

=/

tai sit jotkut ei tajua vitsiä

HTPC
Antec Fusion Black | Asus P5E-VM HDMI mATX | Intel C2D e2200 @ 3.0GHz + Scythe Ninja Mini | EVGA 8800GT 512MB | Muistia vitusti | Linux | Samsung 32" + ViewSonic 22" | Yamaha RX-V657 | Magnat Quantum 503

2919.4.2009 17:06

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jusunakki:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kellopeli:
Mikä toi facebook on?

aikuisten irc-galleria jota teinit kyllä parhaillaan jo valloittaa...
Moi. Entäs kun mut houkuteltiin ihan pimpoon Netblog ' iin, eikä sieltä ( kään ) pääse eroon. Jos joku on onnannut eroon koko paskasta, kerro heti : Tack. Thank You + Vielen Danke.

Jos laitat ns. ylläpitoon postia, että haluut lopettaa, vastauksena tulee säkillinen typerää jorinaa......... Ja lisää sontaa.

Lärvikirjaan en sentään ole rekannut ja - kuitekin - sieltä tulee skeidaa mun s.postiin. miks hitossa ?

Noista muista " jutuista ( TBP - linkit yms. ) mä en tiä mitään, sori ?

3025.4.2009 13:23

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Jos on oikeita ystäviä ei käytä facebookkia -.-
Ai kumma, minä kun luulin että facebookissa ystävikseni hyväksymäni ovat ihan oikeasti jo kauan IRL tuntemiani hyviä ystäviäni...

Noh, live and learn ;)

Peace & Love, Sir Robin * http://kapsi.fi/~robsku/ - HackNBlog
* ZTE Blade: My first android computer. Old, so? No slide-out keyboard nor stylus :(
* Amilo laptop: Pentium Dual CPU T2390 @ 1.86GHz, 1MB Cache, RAM: 3GB, HDD: 120GB (not original), AMD/ATI Mobility Radeon HD 2400. Linux Mint Debian Edition.
...sen tarvi olla niin justiinsa

3125.4.2009 14:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti masa92:
Mitä enenmän oikeit ystäviä, sitä vähemmän käyttää naamakirjaa. Ainakin tutkimusten mukaan. Mitä enemän kavereita facebookissa, sitä luuserimpi on oikeassa elämässä.
Viittaat tutkimuksiin sanoissasi muttet viittaa mihinkään tutkimukseen... Ja tuota ei kuitenkaan voisi, jos tutkimus onkin tehty, yleistää sillä jollain meista todella on vain IRL tuttuja facebookissa ystävinä.


Peace & Love, Sir Robin * http://kapsi.fi/~robsku/ - HackNBlog
* ZTE Blade: My first android computer. Old, so? No slide-out keyboard nor stylus :(
* Amilo laptop: Pentium Dual CPU T2390 @ 1.86GHz, 1MB Cache, RAM: 3GB, HDD: 120GB (not original), AMD/ATI Mobility Radeon HD 2400. Linux Mint Debian Edition.
...sen tarvi olla niin justiinsa

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto