*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

X-Men Origins: Wolverinen arvostellut sai potkut

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 6.4.2009 21:32 Kommentteja (14)

X-Men Origins: Wolverinen arvostellut sai potkut X-Men Origins: Wolverine -elokuvan internetiin vuotaneiden henkilöiden etsiminen on vielä kesken, mutta elokuva on jo aiheuttanut yhdet potkut, kun elokuva-arvostelija Roger Friedman sai lähteä julkaistuaan lyhyen arvostelun X-Men Origins: Wolverine -elokuvasta.
Elokuvateattereihin ensi kuun alussa ilmaantuvan elokuvan työversio levisi netissä viime viikolla todella vauhdikkaasti, vaikka se ei vastaa elokuvan lopullista versiota esim. erikoistehosteiden osalta. Friedman kertoi FoxNews.com-sivuston kolumnissaan oman arvionsa elokuvasta ja samalla hän myös kertoi, kuinka helppoa kyseisen elokuvan luvaton lataaminen ja katselu oli.

Friedmanin teksti ei saanut kiitosta elokuvastudio 20th Century Foxin suunnalta, vaan studion tiedotteessa moititaan Friedmanin kirjoituksia. Fox News ryhtyi välittömästi toimiin ja yhtiö poisti Friedmanin tekstin nettisivuiltaan. Yritys päätti lopulta erottaa Friedmanin hänen tekemänsä tekstin takia.

Sekä Fox News että 20th Century Fox kuuluvat News Corporation -yrityksen sateenvarjon alle. News Corporationia johtaa liikemies Rupert Murdoch, joka on aiemmin todennut, ettei yritys suvaitse lainkaan piratismia.

Cinema Blend -sivuston Josh Tylerin mukaan tapaus osoittaa sen, ettei elokuvien luvatonta nettikopiointia voi estää. "Jos Fox ei voi estää edes omien työntekijöidensä harrastamaa luvatonta lataamista, niin mitä hyötyä on taistella jatkuvasti kasvavaa lataajajoukkoa vastaan?" kirjoitti Tyler.

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

16.4.2009 21:37

tyhmä äijä.... *facepalm*

26.4.2009 21:40

Epic Fail

36.4.2009 21:50

Lainaus:
"Jos Fox ei voi estää edes omien työntekijöidensä harrastamaa luvatonta lataamista, niin mitä hyötyä on taistella jatkuvasti kasvavaa lataajajoukkoa vastaan?"
Owned?
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.4.2009 @ 21:50

46.4.2009 22:01

Aivan... *facepalm*

56.4.2009 23:56

No mutta siis mies raportoi tosielämän arkisesta tapahtumasta ja saa siitä potkut? Aivan kuin raportoisi, että Kehä III:lla ajetaan ylinopeutta. Ei kai se nyt vittu sen äijän syy ole että netissä on laiton kopio ja sen on ladannut ja katsonut "miljonat"?

67.4.2009 0:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti poppah:
Ei kai se nyt vittu sen äijän syy ole että netissä on laiton kopio ja sen on ladannut ja katsonut "miljonat"?

plus hän itse.

77.4.2009 0:56

Epäilen vahvasti, että kyseinen arvostelija tiesi hyvin mitä oli tulossa, mutta teki arvostelun siitä huolimatta. varmaan löytää tuolla asenteella uuden työpaikan alta aikayksikön :)

87.4.2009 1:19

Ei tainnu tykätä leffasta?

97.4.2009 7:46

Fox ilmeisesti pelännee, että on käymässä Terminator 3:t eli piraattiversio haukutaan ja se vaikuttaa elokuvan teatterikatsojien määrään? Tekisivät parempia elokuvia, siis.

107.4.2009 11:08

kaikkien idea ei ole olla ruskeakielisiä yes miehiä ja mennä piiloon sängyn alle kun ulkona salamoi...

117.4.2009 12:19

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Alwari:
Fox ilmeisesti pelännee, että on käymässä Terminator 3:t eli piraattiversio haukutaan ja se vaikuttaa elokuvan teatterikatsojien määrään? Tekisivät parempia elokuvia, siis.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti parazitez:
kaikkien idea ei ole olla ruskeakielisiä yes miehiä ja mennä piiloon sängyn alle kun ulkona salamoi...

*facepalm*
Kommentoitte omianne vaikka ette edes lukenut uutista...?
Ei arvostelija haukkunut elokuvaa missään vaiheessa. Itseasiassa jos luette linkin niin huomaatte että hän itseasiassa kehui leffan maasta taivaisiin. Mutta se ei ollut uutisen pointti.

127.4.2009 12:47

Tuntui arvostelija tykänneen todella paljon mut ei se nyt niin hyvä ollut.. Vai mitä mieltä yleisö on?

1310.4.2009 3:40
Hybridi
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti parazitez:
kaikkien idea ei ole olla ruskeakielisiä yes miehiä ja mennä piiloon sängyn alle kun ulkona salamoi...
Hehehehe... repesin tälle! :D ;D

"Jos Fox ei voi estää edes omien työntekijöidensä harrastamaa luvatonta lataamista, niin mitä hyötyä on taistella jatkuvasti kasvavaa lataajajoukkoa vastaan?"

Kas siinäpä meillä pulma! :O APUA!

1425.4.2009 22:34

"Jos Fox ei voi estää edes omien työntekijöidensä harrastamaa luvatonta lataamista, niin mitä hyötyä on taistella jatkuvasti kasvavaa lataajajoukkoa vastaan?"

Fiksuin pätkä uutisessa...

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna Ensi-iltaelokuvat kahdessa viikossa iTunesiin? Se voi tapahtua jo ensi vuonna (19.8.2017 17:39)
Yhdysvaltalaiset elokuvastudiot ovat aloittaneet neuvottelut suurien digitaalisten elokuvavuokraamojen kanssa uutuuselokuvien tarjolle tuonnin nopeuttamiseksi. Ajatuksena on, että elokuvia voisi ....
2 kommenttia
Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti Opas: Kovalevy täynnä? Vapauta tilaa helposti (19.8.2017 12:15)
Tietokoneen tallennustila täynnä? Löydä oppaamme avulla mikä kovalevyltä vie eniten tilaa ja vapauta näin helposti ja ilmaiseksi lisää tilaa käyttöösi.
3 kommenttia
Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville Uusi älypuhelinmerkki ei flopannutkaan – Puhelin tulee nyt saataville (18.8.2017 13:35)
Toukokuun lopulla ryminällä älypuhelinmarkkinoille yrittäneen Essentialin kompurointi kesän aikana on ollut hirvittävää katsottavaa, mutta yhtiö näyttää vihdoin saanen rivinsä kuntoon ja se ....
1 kommentti
Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita Kiusallista nettideittaamista? Badoossa voi käydä videopuheluita (18.8.2017 12:57)
Aikoinaan kyseenalaisilla keinoilla käyttäjiä Facebookista kahminut deittipalvelu Badoo on lisännyt sovellukseensa mahdollisuuden käydä videopuheluita "mätsien" kesken. Ajatuksena on, että ....
iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi iPhone 5s:n tietoturvasuorittimen salausavaimet paljastui – tutkijat pääsevät koodiin käsiksi (18.8.2017 11:40)
Nimimerkkiä xerub käyttävä hakkeri väittää selvittäneensä iPhone 5s -älypuhelimen Secure Enclave -tietoturvapiirin firmwaren salausavaimen. Secure Enclave -piiri on osa älypuhelimen A7-järjestelmäpiiriä ....

Uutisarkisto