*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Pahikset murtautuivat TPB-tutkijan tyttöystävän sähköpostiin

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 28.3.2009 13:07 Kommentteja (17)

Pahikset murtautuivat TPB-tutkijan tyttöystävän sähköpostiin The Pirate Bay -jutun tutkimuksissa aktiivisesti mukana ollut Jim Keyzer on kokenut ikävän yllätyksen, kun keyzerdef-nimimerkin taakse piiloutuva henkilö tai taho murtautui Keyzerin tyttöystävän Hotmail-tilille ja julkaisi sähköpostilaatikon sisältöä TPB:n kautta.
TPB:lle jätetyn torrent-tiedoston kuvauksen mukaan Keyzer ja hänen tyttöystävänsä ostivat uuden talon, mutta tietyille tahoille jäi epäselväksi se, että mistä he olivat saaneet rahat uuden talon ostamiseen. Torrentin julkaisseen keyzerdefin mukaan ihmiset voivat selvittää tämän asian julkaistujen tietojen avulla.

Noin vuosi sitten suurelle yleisölle selvisi, että TPB-oikeudenkäynnin esitutkintaa johtanut poliisi Keyzer oli ollut yli kuukauden Warner Bros -elokuvayhtiön palkkalistoilla. Tämä sai monet tahot epäilemään miehen puolueettomuutta, mutta poliisin tekemän selvityksen mukaan Keyzer ei ollut toiminut väärin, vaikka hän oli työskennellyt Warner Brosin laskuun.

Keyzerin mukaan on harmillista, että hänen tyttöystävänsä on joutunut osaksi tapausta. Keyzer ei kuitenkaan vaadi TorrentFreakin tietojen mukaan kyseisten torrent-tiedoston poistamista TPB:n palvelimilta.

Edellinen Seuraava  

17 kommenttia

128.3.2009 13:58
akkalis
Inactive

Pahiz

228.3.2009 14:24

Vaikka kuinka tuollakin olisi yritetty todistaa kaikenlaista, aiheuttaa se vain pelkkää hallaa TPB:lle.

328.3.2009 15:34

Nojoo, kyllä osataan sitä sitten tahalteen vaan kiusata toista.

428.3.2009 16:23

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dreamlore:
Vaikka kuinka tuollakin olisi yritetty todistaa kaikenlaista, aiheuttaa se vain pelkkää hallaa TPB:lle.

Tai sitten se on tekijänoikeusfirmojen juoni...

528.3.2009 16:29
akkalis
Inactive

Tai avaruusolentojen tekosia?

628.3.2009 18:55

Huhujen mukaan Keyzerdef asuu Saksassa ja hallitsee sieltä toimintaansa.

728.3.2009 20:17

Ai jaa kukaan ei siis huomannut, että herra tyttöystävineen oli ottanut lahjuksia Warnerilta? Poliisi ja vieläpä jutun tutkija.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 28.3.2009 @ 20:18

828.3.2009 20:57

Kyllä tuo kaveri kuuluu siihen kategoriaan, että tämänkaltaiset korruptio-tiedot pitääkin julkaista. Tässäkin vaan korostuu se miten todellisia rikollisia itseasiassa ovatkin ne jotka ovat haastamassa Pirate Bayta oikeuteen väitetyistä tekijänoikeusrikkomuksista. MPAA, RIAA, Teosto ja muut vastaavat ovat niitä isoja rikollisia, joita pitäisi jahdata!!!

928.3.2009 22:12
akkalis
Inactive

Unohtamatta tietysti venäjän mafiaa

1029.3.2009 9:13

Kuulin huhuja että Keyzerdef on GhostNetin hallinnoija-tiimiin kuuluva. Jäljet johtavat siis Kiinaan. Saksa on vain peite..

1129.3.2009 11:09
akkalis
Inactive

Arvasin, tähän taitaakin olla koira haudattuna.

1229.3.2009 12:37

Piti rekisteröityä ihan vain sanoakseni, että kirjoituksen sävy on kaukana objektiivisesta. Näin räikeästi puolueellinen kirjoitus ei kuulu internetiin vaan uutisjättien julkaisuihin!

1329.3.2009 15:53

-

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.7.2014 @ 00:16

1429.3.2009 21:51

Yhdessä emailissahan Jim Keyzer kertoo tyttöystävälleen, että Warner Bros -elokuvayhtiö maksoi hänelle 600 000 euroa ja lisäksi hän kertoo, että he voisivat ostaa talon sillä rahalla. Kannattaa lukea emailit läpi. Uutinenhan on kerrottu tasan sillä lailla miten se uutinen on uutisoitu muualla maailmassa ja Suomessakin. Eli puoluelliset ja johdattelevat uutisointi väitteet on täyttä bullshittiä = täyttä paskaa. Tietysti tämä on kiusallista tekijänoikeusmafialle ja tietysti to-mafian puolustajat/edustajat haluavat vaientaa tästä uutisoinnin kokonaan. Kysymys onkin taipuuko AD:n uutisten kirjoittajat tähän to-mafian uhkailuun vai ei? Jos to-mafia saisi päättää mitä Ad:ssa julkaistaan niin täällähän vain uutisoitaisiin vain, kuinka hyvä ja mahtava to-mafia on :(

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.3.2009 @ 22:02

1529.3.2009 23:46

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti olavile:
Piti rekisteröityä ihan vain sanoakseni, että kirjoituksen sävy on kaukana objektiivisesta. Näin räikeästi puolueellinen kirjoitus ei kuulu internetiin vaan uutisjättien julkaisuihin!
Olen samaa mieltä. Teksti on puolueellista ja johdattelevaa.

Siis mikä tossa on puolueellista? Se että kyseisiä hakkereita kutsutaan pahiksiksi? Ompa paha virhe hei!

1630.3.2009 1:40

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti olavile:
Piti rekisteröityä ihan vain sanoakseni, että kirjoituksen sävy on kaukana objektiivisesta. Näin räikeästi puolueellinen kirjoitus ei kuulu internetiin vaan uutisjättien julkaisuihin!
Olen samaa mieltä. Teksti on puolueellista ja johdattelevaa.

Siis mikä tossa on puolueellista? Se että kyseisiä hakkereita kutsutaan pahiksiksi? Ompa paha virhe hei!
Kelaapa vähän, jos yleisissä uutisissa kategorisoitaisiin ihmiset yhtä jyrkästi. Mielestäni "pahis" on todellakin paha virhe missä tahansa uutisotsikossa. Uutisten tarkoitus ei ole tuomita vaan ilmiantaa. Uutinen on uskottava vain jos se on neutraali. Eihän alennuta niiden pahiksien tasolle, vaan annetaan ihmisten tehdä itse omat johtopäätöksensä.

1730.3.2009 2:42

Eikös tässä otsikossa nyt nimenomaan kutsuta murtautujaa pahikseksi, vaikka varmasti täälläkin kirjoittelevista suurimman osan mielestä herra Keyzer lienee se pahis Warner- sotkuineen. Ei saisi ihmisiä tuomita, mutta ei tuo otsikkokaan nyt mitenkään kannusta piraatteja. Lisäksi jos puhutaan tällaisesta teknologiamediasta kuin AD, ei nyt ole kovinkaan suuri ihme jos uutisissa näkyy jonkinlainen mielipide tekniikan hyväksi. STT ja YLE ovat sitten erikseen...

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto