*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Applen patenttihakemuksen kuvat ovat otettu jailbreakatusta iPhonesta

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 28.3.2009 21:39 Kommentteja (23)

Applen patenttihakemuksen kuvat ovat otettu jailbreakatusta iPhonesta Applen iPhone-matkapuhelimissa olevien suojausmekanismien kiertäminen ei ole Applen mieleen, ja yritys on ilmaissut selvästi, ettei se halua antaa kuluttajille mahdollisuutta näiden suojausten kiertämiseen.
Kuluttajia koskeva käytäntö ei nähtävästi koske kuitenkaan Applea ja sen työntekijöitä, sillä yrityksen biometriseen tunnistukseen liittyvässä patenttihakemuksessa näytetään jailbreakattua iPhonea.

Patenttihakemuksen mukana oleva luonnostelma näyttää esimerkkikuvan iPhonen päävalikosta, josta löytyvät iPhonen omien vakio-ohjelmien lisäksi myös jailbreakatuissa puhelimissa käytetyt Installer.app- ja SMBPrefs-ohjelmat. Lisäksi päävalikon teema on vaihdettu toiseksi Summerboard-ohjelman avustuksella.

Apple ei ole toistaiseksi kommentoinut, miten jailbreakatun iPhonen päävalikkoa kovasti muistuttava luonnostelma on päätynyt patenttihakemukseen, mutta todennäköisesti luonnostelman piirtäjä on käyttänyt lähdemateriaalina omaa tai työkaverilta löytyvää jailbreakattua iPhonea.

Edellinen Seuraava  

23 kommenttia

128.3.2009 22:05

piirtäjä on noudattanut orjallisesti nenänsä edessä olevaa esikuvaa :D kyllähän mä tiesin että jenkit tyhmiä on mutta että näin tyhmiä :o

228.3.2009 22:14

Että tälläinen lapsonen käynyt... Apple fails.

328.3.2009 22:40
Zarok
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NeoGeo1:
piirtäjä on noudattanut orjallisesti nenänsä edessä olevaa esikuvaa :D kyllähän mä tiesin että jenkit tyhmiä on mutta että näin tyhmiä :o
Suomalaisetkit ovat tyhmiä.

428.3.2009 23:01

Lainaus:
Suomalaisetkit ovat tyhmiä.
Noh, eipäs yleistetä siinä :)

528.3.2009 23:16

Poistettu

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.11.2009 @ 00:02

629.3.2009 0:03

moka.

729.3.2009 6:42
saarinen
Vahvistamaton

Zarok on selkeästi apple fanboy! Ei vaan Nokialla tuollaisia mokia kävisi!

829.3.2009 9:44

Anonymous User viesti oli aika naurettava :D Nokialla ei paljon muuta tapahdukkaan kuin mokia

Nokia=Mokia

929.3.2009 11:34

hehe edes applen oman työntekijät ei halua käyttää romujansa ainakaan ilman virittelyä

1029.3.2009 11:57

Lainaus:
hehe edes applen oman työntekijät ei halua käyttää romujansa ainakaan ilman virittelyä

Tuonkos takia ne ovat niin helposti muurrettavissa...

1129.3.2009 12:43

Tai jos järkeillään, niin apple vihjaa, että jossakin tulevassa päivityksessä tulee kustomoitavat teemat. Toisaalta, se ei selitä tuota installer.app:ia tms, mutta teeman nü ainakin.

1229.3.2009 14:33

Tähän ei voi todeta muuta kuin... FAIL!

Kertoo kyllä jotain applen tasosta.

1329.3.2009 14:57

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sumppi12:
Tähän ei voi todeta muuta kuin... FAIL!

Kertoo kyllä jotain applen tasosta.
Heh..nokian taso junttura ja akku pois junttura hävisi ja paljon muutakin. :-p en ole apple fani..
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.3.2009 @ 14:57

1429.3.2009 15:15

Apple mokaa. Siitä annetaan palautetta ja kommentoidaan, niin applefanit hyökkää nokiaa vastaan. Ei voi käsittää.

Uutisesta sen verran, että applekin huomannut ettei voi rajoittaa ihmisiä teennäisillä rajoitteilla. Jos jatkaa, niin huonosti käy.

1529.3.2009 15:32

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sumppi12:
Tähän ei voi todeta muuta kuin... FAIL!

Kertoo kyllä jotain applen tasosta.
Heh..nokian taso junttura ja akku pois junttura hävisi ja paljon muutakin. :-p en ole apple fani..
Juu ei nokialainenkaan täydellinen ole... mutta sellaisen saa tarvittaessa alle satasella eikä niissä muutenkaan ole järjestelmällistä ylihinnoittelua.
Oikeastaan melko huvittavaa seurata tätä apple/ei apple väittelyä; applefanit nuoleskelevat omenaa ja muut huutelevat mitä huutelevat.
E: Juu itse en myöskään ole nokia/apple fani, riittää kun känny toimii...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.3.2009 @ 15:48

1629.3.2009 15:37

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sumppi12:
Tähän ei voi todeta muuta kuin... FAIL!

Kertoo kyllä jotain applen tasosta.
Heh..nokian taso junttura ja akku pois junttura hävisi ja paljon muutakin. :-p en ole apple fani..
Juu ei nokialainenkaan täydellinen ole... mutta sellaisen saa tarvittaessa alle satasella eikä niissä muutenkaan ole järjestelmällistä ylihinnoittelua.
Oikeastaan melko huvittavaa seurata tätä apple/ei apple väittelyä; applefanit nuoleskelevat omenaa ja muut huutelevat mitä huutelevat.
Niimpä, itse en ole apple fani ja en nokia:nkaan. Minulle todellakin riittää se että laite toimii ilman mitään manoovereitä. Näissä nykyajan älykapuloissa on yksinkertaisesti liikaa toimintoja jotka saattavat sekoittaa softan. Varsinkin nokialla on ollut ko ongelma symbian puhelimissa (s60), kuuluisa junttura kuten xbox 360:n redring...no täydellinen puhelin on sellainen että kaveri istuu vieressä :-p
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.3.2009 @ 15:38

1729.3.2009 15:58

Ylihintanen tuote on ylihintanen, oli kyseessä sitte Applen iPhone tai Nokian N tai E-sarja. Nyt alkaa tosin menevään aivan ohi aiheen tämä keskustelu.

1830.3.2009 0:22

Poistettu

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.11.2009 @ 00:03

1930.3.2009 0:56

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zipzap:
Eiköhän se paremmuus näy myyntitilastoissa. Samoin hinta/laatusuhde. Jos mac olisi niin ylivoimainen, miksei niitä käytetä enempää? Apple - MS, nokia - apple, Lacoste - Hong Kong jne. Sama, kunhan toimii. En viitsi hankkia juppitavaroita, joissa on lelu ominaisuuksia, jotka eivät edes toimi kunnolla, oli merkki mikä hyvänsä

PöytäPC on hyvä tietokone ja puhelin, canonin pikkupokkari hyvä kamera, ainakin nokian perusluurilla soitaa hyvin, tekstareita näpyttelee elämäänsä väsynyt, putkitöllö on parempi kuin lcd nykytv-lähetyksille, kellosta näkee ajan paremmin kuin kännykästä, herätyskello toimii hyvin, kannettava musiikkisoitin on ihan hyvä. Jos jotain hukkuu, eipähän mene kaikki kerrallaan.

Miksi puhelimessa tarvitsee olla kaikki ominaisuudet, eivätkö ihmiset tiedä mitä haluavat seuraavaksi tehdä vai tahtovatko vain rehvastella? Totuuden nimissä, usein jokainen halpakin tarkoitusta varten tehty laite toimii paremmin kuin känny ikinä. Mitä järkeä maksaa puhelimesta 400 euroa lisää huonon kameran takia, kun alle satasen pokkari pesee sen. Satasen tietokoneella tekee enemmän kuin kännykän tietokoneominaisuuksilla jne. Ymmärrän että menee pienempään tilaa, mutta eikö karkkivuori ole parempi kuin kikkare paskaa?
''Hei, mun känny toistaa kaiakkia mahdollisia musiikkimuotoja, äänestä ei tosin saa selvää.''

Ostakaa ja fanittakaa mitä haluatte, mutta älkää muille tuputtako. Nyt saan sitten kännykänpuolustajat niskaani...

PS. Paras merkki puhelimissa tottakai on...

Pöytäkoneet, digipokkarit,.. on kivoja, mutta ei sellasia voi pitää mukana.

Minä ainakin haluan, että on qwerty näppis, kohtuu iso näyttö, wlan ja 3g mukana missä ikinä olenkin :)

2030.3.2009 14:31
Jonathan
Vahvistamaton

"Eiköhän se paremmuus näy myyntitilastoissa. Jos mac olisi niin ylivoimainen, miksei niitä käytetä enempää?"

Voi kun maailma olisikin näin yksinkertainen. Parhaat tuotteet harvoin voittavat myyntitilastoissa.

Syitä on monia, hinta ja saatavuus ovat tärkeitä, tietokoneiden ja vaikka videonauhureiden kohdalla yhteensopivuus olemassaolevien järjestelmien kanssa ja sisällön saatavuus vaikuttavat myös suuresti. Lisäksi kilpailijat, varsinkin määräävässä markkina-asemassa olevat, voivat tehdä kaikenlaista pientä kiusaa parempien tuotteiden leviämisen estämiseksi kunnes saavat tehtyä itse jotakin joka näyttää vähän samanlaiselta.

2130.3.2009 19:03
Zarok
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Anonymous User:
Zarok on selkeästi apple fanboy! Ei vaan Nokialla tuollaisia mokia kävisi!

En omista iPhone, iMac tai muuta Applen konetta tai mitään heidän mp3-soitinta.

Minua ärsyttää vaan se että suomalaiset pitävät Suomea Ihmemaana ja muut maat ovat ihan paskoja.

2230.3.2009 20:03

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Anonymous User:
Zarok on selkeästi apple fanboy! Ei vaan Nokialla tuollaisia mokia kävisi!

En omista iPhone, iMac tai muuta Applen konetta tai mitään heidän mp3-soitinta.

Minua ärsyttää vaan se että suomalaiset pitävät Suomea Ihmemaana ja muut maat ovat ihan paskoja.
No no... minua taas ärsyttää suunnattomasti Nokia suomalainen, eipä ole suurin osa osakkeenomistajista ovat ulkomaaliaisia ja vieläpä monikansallisia yrityksiä, vakuutus, pankki etc...se suomalaisuudesta jos puhutte nokiasta puhukaa siitä niin että se on kuten muutkin firmat ja ei ole suomalainen !

233.4.2009 19:51

onko nokian kumisaappaatkaan enää suomalaisia vai lukeeko jossain että made in china?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....
Tekoälyn testaus avautuu: Googlen DeepMind julkaisi testialustansa lähdekoodin Tekoälyn testaus avautuu: Googlen DeepMind julkaisi testialustansa lähdekoodin (5.12.2016 18:50)
Alphabetin tekoälytutkimusta harjoittava DeepMind-yritys on päättänyt avata sen omien algoritmien testaamiseen käytetyn testiohjelman lähdekoodin kaikkien hyödynnettäväksi. DeepMind Lab -niminen ....
Google valitsi vuoden parhaimman pelin – Villitsi nuorison myös Suomessa Google valitsi vuoden parhaimman pelin – Villitsi nuorison myös Suomessa (5.12.2016 17:13)
Vuosi ei ole vielä ehtinyt loppuun saakka, mutta Googlella päätettiin siitä huolimatta jo valita tämän vuoden parhaimmat Android-pelit ja -sovellukset. Google valitsi maailmanlaajuisesti ....

Uutisarkisto