*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

-testiryhmä: "..hankkimisen arvoinen, mikäli etsii tablettia parhaimmalla mahdollisella näytöllä."

Lataa suomenkielinen Internet Explorer 8 Vistalle ja XP:lle

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 20.3.2009 16:25 Kommentteja (45)

Lataa suomenkielinen Internet Explorer 8 Vistalle ja XP:lle Eilen julkaistu Internet Explorer 8 on nyt ladattavissa myös Download.fi -sivustoltamme. Englanninkielisen XP-version lisäksi ladattavissa ovat myös suomenkieliset XP- ja Vista-versiot.
Uuden Internet Explorerin tärkeimpiin uudistuksiin kuuluvat tietoturvaparannukset, yleinen selaamisen nopeutuminen, älykäs osoitepalkki, selainlaajennukset sekä Accelerators ja Web Slices -ominaisuudet.

Microsoftin toimitusjohtajan Steve Ballmerin mukaan uusi selain on nyt kilpailijoitaan turvallisempi ja päihittää tiettyjen suosittujen sivujen latausnopeudessa niin Firefoxin kuin Operankin.

Lataa Internet Explorer 8:
Windows Internet Explorer Windows XP:lle (Suomenkielinen) v8.0
Windows Internet Explorer Windows Vistalle (Suomenkielinen) v8.0

Aiheet Tietokoneet
Edellinen Seuraava  

45 kommenttia

120.3.2009 16:27

Empäs lataakkaan. Lälläslää :D

220.3.2009 16:43

Olkoon miten seksikäs tahansa tuo IE8, mutta sitä EN tule lataamaan koskaan. FF3 mielestäni selkeämpi ja jo seiskan kohdalla pistettiin koko selain niin sekavaksi, että no thanks.

PS: Kaikis kolmes konees täällä on FF3.

320.3.2009 16:59

Lataanpa tuon, tosin Microsoftin sivulta.

420.3.2009 17:09

vois tieteen kokeilla jos menee nopeudessa firefoxin edelle, kolmosversion jälkeen ollut jotenkin laiska

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.3.2009 @ 17:09

520.3.2009 17:25

Tiedoksi vaan niillekin valopäille jotka eivät aio ladata, että se IE on teidän koneella vaikkette tuota lataisikaan ja aukot siinä samalla. Suosittelen päivittämään vanhat versiot tähän jos sattuu Windows-kone olemaan, vaikkette IE:tä käyttäisikään. On se kuitenkin parempi kuin edelliset versiot - paljonkin. ;)

620.3.2009 17:35

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Goldsi:
Tiedoksi vaan niillekin valopäille jotka eivät aio ladata, että se IE on teidän koneella vaikkette tuota lataisikaan ja aukot siinä samalla. Suosittelen päivittämään vanhat versiot tähän jos sattuu Windows-kone olemaan, vaikkette IE:tä käyttäisikään. On se kuitenkin parempi kuin edelliset versiot - paljonkin. ;)

Saatat olla oikeessa, mutta en lataa siltikää ^^

720.3.2009 17:38

mun milestä tökkii jotenkin!?! hukkaa kaikki cookiet ja kun on noita torrent sivustoja niin ei viitti aina hakee tunnuksia uudestaan.täytyy odotella jos se ajan kans tulis kuntoon tää IE8

820.3.2009 17:44

Toimii kyllä mukavasti ja vikkelästi, mutta on ruma kuin mikä!

920.3.2009 18:16

lukekaa tietokone lehden versio asiasta http://blogit.tietokone.fi/ossi/2009/03/...net-explorer-8/
saatte nauraa hänen tietämykselleen

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.3.2009 @ 18:17

1020.3.2009 18:22

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jani1987:
lukekaa tietokone lehden versio asiasta http://blogit.tietokone.fi/ossi/2009/03/...net-explorer-8/
saatte nauraa hänen tietämykselleen
Valaisepa sinä vuorostasi ne pahimmat mokat tuossa jutussa.

1120.3.2009 18:49

Hah! Ennemmin hakkaan päätä seinään. Tosin vaikka lataisinkin tuon niin siihen se johtaisikin.

1220.3.2009 19:26

Ennemmin lataan tuon, kuin käytän IE7:aa MSN messengerin kautta hotmailin lukemiseen.

Kaikkeen muuhun on FF3.

1320.3.2009 19:33

En löytänyt Ubuntulle sopivaa DEB pakettia tuosta. En jaksa kääntää source-koodista joten jäänee asentamatta;-)

1420.3.2009 20:05

aika kuranan systeemi oli.

vaikka tuo tais tiedostonhallinan explööreriinki tehä jotai muutoksia ni sitäkään en käytä vistan puolella
hautkin on mikkisoftalla aivan pielessä.

onneks on ohjelmia millä pääsee eroon mikkisoftan omasta tiedostoselaimesta ja search systeemeistä

enkä nyt puhu linukasta

1520.3.2009 20:18

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Goldsi:
Tiedoksi vaan niillekin valopäille jotka eivät aio ladata, että se IE on teidän koneella vaikkette tuota lataisikaan ja aukot siinä samalla. Suosittelen päivittämään vanhat versiot tähän jos sattuu Windows-kone olemaan, vaikkette IE:tä käyttäisikään. On se kuitenkin parempi kuin edelliset versiot - paljonkin. ;)
Mä oon ymmärtäny niin, et sen IE:n täytyy olla päällä ja käytössä ennen ku kukaan niitä aukkoja pystyy hyödyntämään.

Vai oonko ihan metsässä?

1620.3.2009 20:31

Lainaus:
Mä oon ymmärtäny niin, et sen IE:n täytyy olla päällä ja käytössä ennen ku kukaan niitä aukkoja pystyy hyödyntämään.

Käyttäjän lisäksi myös muut olemassa olevat ohjelmat voivat käynnistää IE:n tai ajaa IE:n renderöintimoottoria (Trident). Esim. Steam tekee näin. Täten hyökkäyksiä voi tehdä muiden ohjelmien kautta tai niiden avulla.

Eli IE:n tietoturvapäivitykset kannattaa asentaa aina Windowsiin, jos kone on internetissä.

1720.3.2009 22:12

Lainaus:

Eli IE:n tietoturvapäivitykset kannattaa asentaa aina Windowsiin, jos kone on internetissä.

Miten te Windows-käyttäjät jaksatte? Kyllästyin tuohon pelleilyyn jo ajat sitten. Puistatuksia tulee vieläkin...

1820.3.2009 23:18

Noniin latasin ja nyt opettelen käyttämään..
Hyvä juttu on se kun voi estää mainoksien osoitteita eli mainokset ei näy.

Huomasin tossa vian:
Osoiterivin oikealta puolelta kun painaa nuolta joka on alaspäin, ei aukea sivut joissa on käyty.. :P

1920.3.2009 23:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mbsjoblom:
Lainaus:

Eli IE:n tietoturvapäivitykset kannattaa asentaa aina Windowsiin, jos kone on internetissä.

Miten te Windows-käyttäjät jaksatte? Kyllästyin tuohon pelleilyyn jo ajat sitten. Puistatuksia tulee vieläkin...

No eihän niitä itse tarvi asennella, kyllä windows update hoitaa. Saa olla aika laiska, että onnistuu kyllästymään parin napin painallukseen, ei se päivittäminen muuta vaadi. Mutta makunsa kullakin...

The wise man speaks because he has something to say, the fool because he has to say something.

2020.3.2009 23:49

Lainaus:

Käyttäjän lisäksi myös muut olemassa olevat ohjelmat voivat käynnistää IE:n tai ajaa IE:n renderöintimoottoria (Trident). Esim. Steam tekee näin. Täten hyökkäyksiä voi tehdä muiden ohjelmien kautta tai niiden avulla.

Eli IE:n tietoturvapäivitykset kannattaa asentaa aina Windowsiin, jos kone on internetissä.
Kiitos tideosta. Täytyy asennella tuo IE 8 sitten.

2121.3.2009 1:29
jimppa78
Inactive

Kyllä Firefox pesee ton mennen tullen!

2221.3.2009 1:40

Tuo pitäis ladata, hmmm... No tosin kun tämä - ilmeisesti toisik uusin päivitys IE:hen tuli - aikaisempi päivitys tuli niin IE:stä tuli niin saatanan hidas. Eli en tiedä uskallanko edes yrittää ladata tätä. Luultavasti ei edes käynnisty koko IE tämän jälkeen. Lupasivat jo meinaan vime päivityksessä, että selain nopeutuu. MUTTA käynnistys nopeus laski siitä 2 sekunnista sinne 8 sekuntiin. Joskus kestää jopa 30 sek ennen kun käynnistyy täysin. Eli Microsoft evottaa

2321.3.2009 7:20

Firefox on parempi ja kait turvallisempikin, tottunut siihen myös.

2421.3.2009 10:22

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Raattis:
Ennemmin lataan tuon, kuin käytän IE7:aa MSN messengerin kautta hotmailin lukemiseen.

Kaikkeen muuhun on FF3.
[vinkki] Uudempi Windows live messenger ymmärtääkin jo valita oletusselaimen sähköpostin lukemista varten ;) [/vinkki]

2521.3.2009 11:11

En ole oikein tyytyväinen vielä tuohon selaimeen :S
On jotenkin hidas ja aina kun avaa uuden sivun välilehteen niin selain jäätyy aina hetkeksi.

Chromea käytän kyllä enimmäkseen.

2621.3.2009 11:32

Ladattu, asennettu, kokeiltu ja petytty (jälleen kerran).


Ainoa kohtalainen muutos oli osoitekentän domain-osan korostaminen... Mutta se ei riitä Firefoxista luopumiseen.
Eli jälleen kerran meni turhaa aikaa koneeen uudelleenkäynnistämiseen tuon takia.

EDIT: typo

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.3.2009 @ 11:35

2721.3.2009 12:17

Mulla ainakin tulee että "tämä asennus ei tue järjestelmäarkkitehtuuriasi". Eli se siitä asennuksesta. :)

2821.3.2009 13:12

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OneMember:
Ainoa kohtalainen muutos oli osoitekentän domain-osan korostaminen... Mutta se ei riitä Firefoxista luopumiseen.
Kenties tiedätkin, mutta tuon saa laajennuksena Firefoxiin, on jopa paremmin toteutettu kuin IE 8:n vastaava.

2921.3.2009 14:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OneMember:
Ainoa kohtalainen muutos oli osoitekentän domain-osan korostaminen... Mutta se ei riitä Firefoxista luopumiseen.
Kenties tiedätkin, mutta tuon saa laajennuksena Firefoxiin, on jopa paremmin toteutettu kuin IE 8:n vastaava.


Tiedän, ja kyllä se Locationbar² on ollu asennettuna jo jonkinaikaa.

Fx vs IE8 locationbar ... Hyvin on ryöstetty ;)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.3.2009 @ 14:04

3022.3.2009 12:54

Voishan tätä kokeilla... jos oliskin nopeampi kuin mozilla

3122.3.2009 21:49

Eipä oo tarvetta ladata saatika sitten päivittää omaasa. Kun alla jyllää Windows 7, saa IE8:n pois päältä :). Samoin olen menetellyt WMP:n ja muutaman muun "ominaisuuden" kanssa.

3223.3.2009 17:04
Hybridi
Inactive

On taas "Newbiet" hurjana! :D Hyvin ja upeasti toimii ainakin minulla... (Windows Vista) olen tyytyväinen. kiitos ;)

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti umrej:
käynnistys nopeus laski siitä 2 sekunnista sinne 8 sekuntiin. Joskus kestää jopa 30 sek ennen kun käynnistyy täysin.
Sulla on sitten surkee kone... mulla käynnistyy siinä 2-3 sekunnissa ;)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 23.3.2009 @ 17:12

AMD Phenom(tm) 64 X3 8550 Triple-Core,Nvidia GeForce 9300GE 256mt,320Gt sata,3Gt DDR2 = HP Pavilion a6622sc Windows Vista

3324.3.2009 12:01

jaa-a pitäiskö uskaltaa yrittää?;)mitäs mieltä ootte muut vistalaiset?? tuliks ongelmii? ja jos ei oo ihan simo nörtti niin pystyykö korjaa?

3424.3.2009 12:05

Ei tullut ongelmia, mutta olen lukenut joillekin tulleen.
Jos tuntee epävarmuuttaa, kannattaa ennen asennusta luoda järjestelmän palautuspiste, johon voi sitten palauttaa ongelmien ilmetessä.

3524.3.2009 19:57
Hybridi
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pinkki:
jaa-a pitäiskö uskaltaa yrittää?;)mitäs mieltä ootte muut vistalaiset?? tuliks ongelmii? ja jos ei oo ihan simo nörtti niin pystyykö korjaa?
Uskaltaa, asentuu alle 10 minuutissa eikä sotke mitään asetuksista mitä on jo määritellyt. Omistan Windows Vista Home Premiumin, ainakaan minulle ei tullut mitään ongelmia. ;)

3625.3.2009 3:40

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hybridi:
On taas "Newbiet" hurjana! :D Hyvin ja upeasti toimii ainakin minulla... (Windows Vista) olen tyytyväinen. kiitos ;)

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti umrej:
käynnistys nopeus laski siitä 2 sekunnista sinne 8 sekuntiin. Joskus kestää jopa 30 sek ennen kun käynnistyy täysin.
Sulla on sitten surkee kone... mulla käynnistyy siinä 2-3 sekunnissa ;)
No ei kone mikään paras ole :D On vaan jumissa ja kait jotain pöpöjäkin on. Niitä kun täällä netissä huhujen mukaan liikkuu. Tuli vissiin eilen vedettyä pohjat tuossa käynnistymisessä :) Niin ja kyse on kylmä käynnistyksestä eli koneen käynnistyksn jälkeen... aika oli 59 sekuntia :D Sekunttikellolla otin aikaa :)

3725.3.2009 5:48
Hybridi
Inactive

Ahaa, ahaa... ;)

EDIT: Niin ja se on "sekuntikello" eikä sekunttikello :D

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.6.2009 @ 13:29

AMD Phenom(tm) 64 X3 8550 Triple-Core,Nvidia GeForce 9300GE 256mt,320Gt sata,3Gt DDR2 = HP Pavilion a6622sc Windows Vista

3827.3.2009 7:55

IE7:lla selain aukesi kylmäkäynnistyksessä siinä 40 sek ajassa noin. Ja tämä uus IE8 aukee 3 sekunnissa. Tämä toimii tässä jo "pikkasen" paremmin :D

3927.3.2009 19:02
Hybridi
Inactive

Juu... ;)

EDIT: Tosiaan nyt vasta tajusin kokeilla ja minulla aukeaa myös noin. 3 sekunnissa

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.6.2009 @ 13:33

AMD Phenom(tm) 64 X3 8550 Triple-Core,Nvidia GeForce 9300GE 256mt,320Gt sata,3Gt DDR2 = HP Pavilion a6622sc Windows Vista

4030.3.2009 17:36
Hybridi
Inactive

IE8:n hitaudelle löytyi ratkaisu!!!

Testeissä selain on ollut joko hitain tai nopein ja nyt hitausongelmiin on löytynyt ratkaisu.

ComputerWorld-lehti testasi hiljattain juuri julkistettua Internet Explorer 8 -selainta ja julisti sen hitaimmaksi uusista selaimista. JavaScript-testissä uusi versio hävisi selvästi Google Chromelle, Mozilla Firefoxille, Apple Safarille ja Operalle.

Zdnetin toimittaja Ed Bott ei tähän kuitenkaan tyytynyt, sillä osa käyttäjistä pitää IE8:ia selvästi edeltäjäänsä parempana. Myös PCWorldin testien mukaan IE8 päihittää Firefoxin.

Bott ajoikin omat testit, joiden mukaan IE8 päihittää Firefoxin. Joillain koneilla IE8 kuitenkin toimi käsittämättömän hitaasti varsinkin usealla välilehdellä. Hitausongelma kuitenkin ratkeaa kirjoittamalla komentokehotteessa taikarimpsun regsvr32 actxprxy.dll ja käynnistämällä koneen uudelleen.

Kokeilin ja toimii! Eli siis, valitse "Käynnistä Valikko" --> "Suorita..." ja kirjoita tekstikenttään regsvr32 actxprxy.dll ja käynnistä tietokoneesi uudelleen. (vink vink... parempi että kopioit tuosta suoraan että menee varmasti oikein.)

4130.3.2009 20:27

uijui vähän fiksuu!! hassuu et se tolleen nopeutuu!! kiitti simona tiedosta:D

423.6.2009 22:11

En todellakaan suosittele IE8 asennusta. Itsellä asennus aiheutti Firefoxin (pääselaimeni) merkittävän käynnistyshitauden (avaus kesti n. 3 kertaa kauemmin)Thunderbirdin hitauden ja lisäks itse IE8 on toooodella hidas joka suhteessa. Hidas käynnistymään ja hidas avaamaan sivuja.

Eli harkinnalla kannattaa kokeilla. FF käyttäjänä en suosittele asentamaan.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.6.2009 @ 22:12

434.6.2009 0:03
Hybridi
Inactive

Onko sitten pakko pitää jotain ff:ää koneella, ehkä sinulla vain on huono kone tai kokoonpano tai virustorjunta tai ohjelmisto... :D ..tai kenties vanha järjestelmä... tai..tai..tai..

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.6.2009 @ 13:26

AMD Phenom(tm) 64 X3 8550 Triple-Core,Nvidia GeForce 9300GE 256mt,320Gt sata,3Gt DDR2 = HP Pavilion a6622sc Windows Vista

444.6.2009 0:08

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hybridi:
Onko sitten pakko pitää jotain ff:ää koneella, ehkä sinulla vain on huono kone... :D kiitos ei muuta
Öö.. kuten mainitsin, myös pelkkä IE8 on toivottoman hidas. Ja ei, kone ei ole mopo. Ja vaikka oliskikin, niin eikö hitaus kieli jotain IE8 koodaamisesta jos kuitenkin FF pyörii täysillä ja nopeesti?
Myös Thunderbird otti nokkiinsa IEstä ja hidastui todella paljon.

En ole ainoa kuka on hitauden huomannut, mutta liekö sitten jotain kokoonpano/virustorjunta/ohjelmisto kohtaisia juttuja.

Joka tapauksessa, jos IEn asentamisen jälkeen ohjemat alkaa hidastua, suosittelen poistamaan IE8n.

Mutta tämä tästä offtopicista :D

455.6.2009 13:24
Hybridi
Inactive

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hybridi:
kokoonpano/virustorjunta/ohjelmisto
Joo tästä siinä on kyse... ja ei kerpele, lopetin jo tämän aiheen seuraamisen silti pukkas tästä viestiä.... ;D joo, nyt vois lopettaa sen riitelyn.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Tuoreimmat uutiset

Motorola siirtyi nyt virallisesti Lenovon omistukseen Motorola siirtyi nyt virallisesti Lenovon omistukseen (30.10.2014 14:02)
Lenovo ja Google ovat viimeistelleet kaupan, jossa matkapuhelinvalmistaja Motorola siirtyy Lenovon omistukseen. Kiinalaisyhtiö tunnetaan maailman suurimpana PC-valmistajana, mutta on myös maailman ....
WhatsApp päivittyi Windows Phonella: Lumia-käyttäjille kaivattuja uusia ominaisuuksia WhatsApp päivittyi Windows Phonella: Lumia-käyttäjille kaivattuja uusia ominaisuuksia (30.10.2014 13:36)
Pikaviestipalvelu WhatsAppin Windows Phone -sovellus on päivittynyt tänään. Uusi versionumeroa 2.11.586 kantava ohjelma sisältää muutamia käyttöä helpottavia ominaisuuksia. Lumia-puhelimiin ....
1 kommentti
Spotifyn ulkoasu uudistui iPadillä Spotifyn ulkoasu uudistui iPadillä (30.10.2014 13:21)
Spotify toi uuden ulkoasun iPadille. Uudessa versiossa päivittynyttä on niin teema sekä typografian ja ikonien ulkoasut. Kyseessä on työpöydältä ja matkapuhelimista jo löytyvä ulkoasu. Uudistuksen ....
LG:n G3-huippupuhelin päivittyy Android Lollipopiin tänä vuonna LG:n G3-huippupuhelin päivittyy Android Lollipopiin tänä vuonna (30.10.2014 12:29)
LG:n Saksan yksikkö on vahvistanut Facebook-sivuillaan, että yhtiön G3-lippulaivapuhelimelle G3 julkaistaan Android 5.0 Lollipop -päivitys kuluvan vuoden aikana. Montaa viikkoa ei siis enää tarvitse odottaa. ....
1 kommentti
Apple vaatii kehittäjää poistamaan pienoislaskimen – Ei saa tehdä laskuoperaatioita Apple vaatii kehittäjää poistamaan pienoislaskimen – Ei saa tehdä laskuoperaatioita (30.10.2014 09:44)
Yksi asia Applen ekosysteemistä on tullut niin käyttäjille kuin sovelluskehittäjille varsin tutuksi: Apple tykkää tehdä kaikenlaisia rajoituksia sovelluskehittäjien haasteeksi. Tietyt sisällölliset ....

Uutisarkisto