*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Bang & Olufsenin BeoVision 4-103 paukuttaa satasia tuumissa ja kiloissa

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 20.3.2009 18:03 Kommentteja (19)

Bang & Olufsenin BeoVision 4-103 paukuttaa satasia tuumissa ja kiloissa Laadukkaista ja hintavista AV-laitteista tunnettu Bang & Olufsen on julkaissut uuden massiivisen BeoVision 4-103 -plasmatelevision, josta löytyy 103 tuuman TH-103PF9-paneeli, jonka on valmistanut Panasonic. Suuren tuumakoon lisäksi myös television paino on massiivinen, sillä moottoroidun jalustan kanssa televisio painaa noin 500 kiloa.
Plasmapaneelin resoluutio on 1920x1080 ja siinä hyödynnetään VisionClear-tekniikkaa, joka säätää värejä ja kontrastia automaattisesti katseluolosuhteiden mukaan. Täten katselutilan valaistuksessa tapahtuvat muutokset eivät vaikuta niin voimakkaasti kuvaan kuin monien muiden televisioiden kanssa voi käydä.

BeoVision 4-103 sisältää BeoSystem 3 -järjestelmän, jonka myötä television saa liitettyä helposti kotiteatterijärjestelmään ja se sisältää mm. DVB-T- ja DVB-S-virittimet, neljä HDMI-sisääntuloa sekä kuusi koaksaalista SPDIF-sisääntuloa.

BeoVision 4-103 kuluttanee sähköä käytössä noin 1,5 kW, joten se ei ole markkinoiden virtapihein laite. Hintaa uutukaisella on kerrottu olevan noin 100 000 euroa ilman veroja. Asiakkaille ensimmäiset laitteet on tarkoitus toimittaa heinäkuussa.


Edellinen Seuraava  

19 kommenttia

120.3.2009 19:13

500 KILOA?! Sehän on puol TONNIA! Jo on mylly!

220.3.2009 19:47

Siinähän tulee hintaakin kivasti kiloa kohden :D

320.3.2009 20:44
masa92
Inactive

Tässä taloudessa kun on noita b&o laitteita niin sanoisin että tuokin on ROIMASTI ylihinnoiteltu, ainakin jos laatu on samaa kuin aiemmin. Sinänsä siinä ei ole mitään vikaa, mutta ei vain maksa odotuksia jos televisiosta joutuu maksamaan kaksi kertaa enemän kuin kilpailijalta, mutta laatu on sitten sama...

420.3.2009 21:25

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TemeTee:
500 KILOA?! Sehän on puol TONNIA! Jo on mylly!

No onpa ainakin murtovarma tv. Tuollaista ei taideta ihan kahteen pekkaan viedä auton takakonttiin. :P

520.3.2009 22:02

Mikä hitto tossa tekee ton massan jotta 500kg on painoa? jalusta? juu komia töllö ei siinä mitään :)

620.3.2009 23:33

Lainaus:
100 000 euroa

LOL! Kuka ostaa???? Joku rikas, joka haluaa nostaa statustaan :D Ei tollasella tee yhtään mitään. Samalla hinnalla rakentais itsekin jo leffateatterin äänieristettyyn huoneeseen. Ja voi niitä parkoja sitten, kun tekniikka taas on vanhaa viiden vuoden päästä :D mutta kai niitäkin tyhmiä löytyy, jotka maksavat 100000 euroa huomatakseen parin vuoden päästä, että tässä onkin jo aika vanhaa tekniikkaa...

721.3.2009 1:40

Lainaus:
Lainaus:
100 000 euroa

LOL! Kuka ostaa???? Joku rikas, joka haluaa nostaa statustaan :D Ei tollasella tee yhtään mitään. Samalla hinnalla rakentais itsekin jo leffateatterin äänieristettyyn huoneeseen. Ja voi niitä parkoja sitten, kun tekniikka taas on vanhaa viiden vuoden päästä :D mutta kai niitäkin tyhmiä löytyy, jotka maksavat 100000 euroa huomatakseen parin vuoden päästä, että tässä onkin jo aika vanhaa tekniikkaa...
Kerrotko mullekkin millaista tekniikkaa on tulossa parin vuoden sisään? Ei ainakaan tuon reson ylittävää materiaalia, varsinkaan kaapeli tai antenni verkosta. Hyvä jos saadaan 720p matskua tulemaan. B&U kamat ovat huippukamaa, mutta hintaa tosiaan on. Itse sijoittaisin kyllä muutamaan muuhun ensin, mutta mielelläni hankkisin kunnon telkkarin itselleni, ei 100"+ full hd telkkari huono olisi.

821.3.2009 1:43

Lainaus:
Lainaus:
100 000 euroa

LOL! Kuka ostaa???? Joku rikas, joka haluaa nostaa statustaan :D Ei tollasella tee yhtään mitään. Samalla hinnalla rakentais itsekin jo leffateatterin äänieristettyyn huoneeseen. Ja voi niitä parkoja sitten, kun tekniikka taas on vanhaa viiden vuoden päästä :D mutta kai niitäkin tyhmiä löytyy, jotka maksavat 100000 euroa huomatakseen parin vuoden päästä, että tässä onkin jo aika vanhaa tekniikkaa...
Jos on kyhnyä niin on varmaan pöhkömpiakin kohteita haha

921.3.2009 4:50

Ne joiden tuommoisen hintaa tarvitsee kysellä ovat liian köyhiä moista ostamaan. Erittäin hienon näköinen vekotin kyllä :)

1021.3.2009 9:04

.D)

Lainaus:
kuluttanee sähköä käytössä noin 1,5 kW

Näinköhän kerkeävät yhtää myymään eu-alueella, eikös ne suunnittele televisioihin jotain ylintä kulutus rajaa.

Lainaus:
Lea Gynther
? Viihde-elektroniikalle vasta mietitään raja-arvoja. EU:ssa on tullut voimaan viime vuonna niin sanottu Eco-Design-direktiivi, jolla pyritään vaikuttamaan energiaa käyttävien laitteiden suunnitteluun.

Direktiivin täytäntöönpanossa olemassa olevaa energiamerkintää saatetaan laajentaa uusiin laiteryhmiin tai myytävien laitteiden käytön ja valmiustilan aikaiselle energiankulutukselle saatetaan asettaa yläraja.
https://www.op.fi/op?cid=150935622&srcpl=3

1121.3.2009 9:21

100 000€ Ilman veroja... Ihanan halpaa. Tollane koneen kanssa yhteen ja CS:ää pelaamaa :D

1221.3.2009 10:16

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
100 000 euroa

LOL! Kuka ostaa???? Joku rikas, joka haluaa nostaa statustaan :D Ei tollasella tee yhtään mitään. Samalla hinnalla rakentais itsekin jo leffateatterin äänieristettyyn huoneeseen. Ja voi niitä parkoja sitten, kun tekniikka taas on vanhaa viiden vuoden päästä :D mutta kai niitäkin tyhmiä löytyy, jotka maksavat 100000 euroa huomatakseen parin vuoden päästä, että tässä onkin jo aika vanhaa tekniikkaa...
Kerrotko mullekkin millaista tekniikkaa on tulossa parin vuoden sisään? Ei ainakaan tuon reson ylittävää materiaalia, varsinkaan kaapeli tai antenni verkosta. Hyvä jos saadaan 720p matskua tulemaan. B&U kamat ovat huippukamaa, mutta hintaa tosiaan on. Itse sijoittaisin kyllä muutamaan muuhun ensin, mutta mielelläni hankkisin kunnon telkkarin itselleni, ei 100"+ full hd telkkari huono olisi.
Mutta kyllä 100 000 € (veroton tuote) olis kiva saada jo joku 20 vuotta kestävä telkkari. Mutta eipä toi nyt 20 vuotta todellakaan kestä. 10 max. Edit: Kuinkahan pitkä takuu tossa tulee :D:D olis hienoo jos hajois 2 vuoden jälkeen ja takuu olis ummessa :D olis varmaan kyynel lähellä raavaimmallakin miehellä :D paitsi jos lompakossa ei tunnu missään, niin ei sit mitään.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.3.2009 @ 10:18

1321.3.2009 10:25

Lainaus:
Edit: Kuinkahan pitkä takuu tossa tulee :D:D olis hienoo jos hajois 2 vuoden jälkeen ja takuu olis ummessa :D olis varmaan kyynel lähellä raavaimmallakin miehellä :D paitsi jos lompakossa ei tunnu missään, niin ei sit mitään.
Todennäköisesti takuu on ikuinen kun puhutuaan luksustuotteista. Eikä se kallis hintaa tee kestävää laitetta, ja ikuista laitetta ei ole keksittykään.

Onhan tuo ihan komea, mutta eiköhän se hyllyyn jäisi vaikka rahaa olisikin ostaa. Loppupeleissä muutamalla tonnilla saa ihan hyvännäköisiä telkkareita.

1421.3.2009 10:33

No toi nyt taas on noita laitteita, että jos tarvitsee pohtia mitä se maksaa ja kestää tms. niin on ihan väärää kohderyhmää :)

Juu, en itsekään tuohon rahaa laittaisi. Mutta on tuollakin kohderyhmänsä. Jos itsellä olisi polttaa 100 keuroa kotiteatteriin, niin tekisin juurikin huippuluokan elokuvateatterin itselleni. Mutta sitten jos sillä ei olisi väliä montako keuroa johonkin pistäisi, voisin tehdä sen elokuvateatterin itselleni ja ostaa tuon vaikka takkahuoneeseen vain siksi että se on hieno ;)

1521.3.2009 18:10

Jos rahaa olis niin kyllä mä nyt ennemmin sinne avaruuteen lähtisin kun ton ostasin. Vaikka se avaruusreissu maksaakin 155 000€. Mutta silti.

1621.3.2009 18:18
admins
Inactive

sitten voisi huoneen varustaa vakka tälläisellä
http://elitechoice.org/2009/03/21/a-vend...3-minutes-flat/

1721.3.2009 23:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TemeTee:
Jos rahaa olis niin kyllä mä nyt ennemmin sinne avaruuteen lähtisin kun ton ostasin. Vaikka se avaruusreissu maksaakin 155 000€. Mutta silti.
Juuh, jos olis rahaa niin kyllä minäkin sut avaruuteen lähettäisin ennen kuin ton ostaisin. Voisin sitten tuolla katsoa sateliittilautasen avulla että miten avaruusmatkasi sujuu.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.3.2009 @ 23:44

1822.3.2009 11:32

Siinä jää jo naapurin finluxi kakkoseks

1922.3.2009 17:29

Ostin LG:n 50" plasman alle tonnilla. Mielestäni hinta/laatu suhde on siinä ehkä hieman parempi...

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Uusia paljastuksia Samsungin tulevasta Bixbystä Uusia paljastuksia Samsungin tulevasta Bixbystä (19.1.2017 21:23)
Samsungin tulevien Galaxy S8 -huippumallien ominaisuuksista on puhuttu julkistuksen lähestyessä enevissä määrin, mutta iso osa huhuilusta on keskittynyt mm. näyttöön ja muihin hardisominaisuuksiin. ....
Nokian huippukameralla varustettua vanhaa Lumiaa käytettiin DNA:n sekvensointiin mikroskooppina Nokian huippukameralla varustettua vanhaa Lumiaa käytettiin DNA:n sekvensointiin mikroskooppina (19.1.2017 20:19)
Useimmat suomalaisista muistavat varmasti menneiden vuosien Lumia-älypuhelimista erityisesti hurjalla kameralla varustetun Lumia 1020 -mallin. Nokian 808 PureView'n hirviömäisellä 41 megapikselin ....
Testissä Roccatin pöytätilaa säästävä mekaaninen näppäimistö Suora FX Testissä Roccatin pöytätilaa säästävä mekaaninen näppäimistö Suora FX (19.1.2017 20:08)
Edellinen Roccatilta testissä ollut pelinäppäimistö oli Ryos MK FX, joka muistutti ulkomuodoltaan lähinnä scifi-sarjojen avaruusaluksen hallintakonsolia. Suora FX tähtää toiseen ääripäähän, ....
Vuotokuva tarjoaa uuden näkymän mahdollisesta Galaxy S8:n etupaneelista Vuotokuva tarjoaa uuden näkymän mahdollisesta Galaxy S8:n etupaneelista (19.1.2017 19:07)
Galaxy S8:n vuotokuvia on levinnyt viimeisten viikkojen aikana verkossa runsaanlaisesti, mutta tässä vaiheessa yhtäkään kuvaa ei ole pidetty kovinkaan suurella varmuudella aitona laitteena – ....
Yli 100 000 kuvaa Suomen historiasta julkaistiin vapaasti käytettäväksi Yli 100 000 kuvaa Suomen historiasta julkaistiin vapaasti käytettäväksi (19.1.2017 18:36)
Museoviraston on julkaissut digitoimansa yli 100 000 kuvaa kaikkien vapaasti käytettäväksi. Kuvat on lisensoitu CC BY 4.0 -linsessillä, joten niitä voi käyttää vapaasti missä tarkoituksessa ....
1 kommentti

Uutisarkisto