Palaute
 
AfterDawn.com
  In English  Suomeksi  På svenska

Simon Klose odottaa TPB-dokumentin ilmaantuvan luvattomaan levitykseen

Kirjoittaja Kaarlo "Agent_007" Räihä @ 19.3.2009 16:44 Kommentteja (14)

Simon Klose odottaa TPB-dokumentin ilmaantuvan luvattomaan levitykseen Ruotsalainen elokuvantekijä Simon Klose ilmoitti aiemmin tekevänsä The Pirate Bay -oikeudenkäynnistä ja sen avainhenkilöistä dokumenttielokuvan. Dokumenttielokuvan työnimi on TPB-AFK (The Pirate Bay – away from keyboard) ja Wired-verkkojulkaisulle antaman haastattelun mukaan Klose odottaa dokumentin päätyvän myös luvattomaan nettilevitykseen.

Klosen ennakkoarvailut osuvat todennäköisesti oikeaan, koska aihe kiinnostanee monia TPB-faneja. Myös miehen aiempien tuotoksien lataamisen mahdollistavia torrent-tiedostoja jaetaan TPB:n kautta. Näin ollen TPB-AFK -torrent-tiedoston ilmaantuminen sivustolle lienee vain ajan kysymys.

Klose ei kuitenkaan näe tätä seikkaa huonona asiana, vaan hän uskoo luvattoman jakelun olevan hyväksi liiketoiminnalle, jonka lisäksi hän pitää kulttuurin vapaata jakamista hienona ideana. Klose uskoo erilaisten elokuvien jakelumallien täydentävän toisiaan ja hänen mielestään markkinoilla on tilaa useammalle eri jakelutavalle, jonka takia elokuvilla on mahdollista tienata rahaa, vaikka elokuvaa jaellaankin netissä ilmaiseksi.

Tähän mennessä Klose on kuvannut yli 70 tuntia materiaalia dokumenttia varten. Dokumentin valmistumista ei kannata kuitenkaan odotella aivan heti, sillä Klose aikoo käsitellä samassa dokumenttielokuvassa koko TPB:n oikeusprosessin sen merkittävyyden takia. Oikeusprosessi saattaa kestää vielä muutaman vuoden verran, jos jompi kumpi osapuoli valittaa tuomiosta hovioikeuteen, jonka jälkeen edessä saattaa olla vielä korkeimman oikeuden käsittely.

  Australian nettisensuuri epäonnistumassa Suomen tapaan NPD: Wii ja Street Fighter IV helmikuun ykkösiä  

Jaa tämä


Kirjoita kommentti

14 kommenttia

pakko myöntää että on simon aika pirun sherlokki pointsit hälle.

tuli sitten jakoon tai ei. niin tuo dokumentti olisi luultavasti näkemisen arvoinen

#119.3.2009 16:55

Tämä on kyllä torrent mitä todellakin jäisin "seedaamaan" :)

#219.3.2009 17:17

Ihmeen kauan kestää se vatvominen että onko syyllinen. Frtizlki tuomittiin heti, eikö voisi ottaa itävallasta mallia päätöksetekonopeudessa.

#319.3.2009 17:29

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti masa92:
Ihmeen kauan kestää se vatvominen että onko syyllinen. Frtizlki tuomittiin heti, eikö voisi ottaa itävallasta mallia päätöksetekonopeudessa.
mutta tossa tapauksessa (syytettykään) ei valittanut päätöseksestä..

#419.3.2009 17:46

Aivan, mutta jo ekan oikeuden päätöksen teko kestää ja kestää...

#519.3.2009 18:52

Haloo..ehkä puhumme "HIEMAN" erilaatuisista syytteistä!

#619.3.2009 19:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bluejack:
Haloo..ehkä puhumme "HIEMAN" erilaatuisista syytteistä!
Niin, että mitäs sitä erittäin vakavaa ihmisoikeusrikkomuksen tuomiota sen enempää harkitsemaan, mutta kun kyseessä on mediajättien ajama oikeustaisto, niin on tärkeää, että päätöstä harkitaan ja tarkkaan?

Mielenkiintoinen dokkari varmasti luvassa aiheesta kiinnostuneille. Toivottavasti dokumentti tulee olemaan kuitenkin suhteellisen puolueeton, vaikka ilmaisjakamisen sen tekijä hyväksyykin.

#719.3.2009 19:28

Miksi se levitys sitten on luvatonta jos elokuvantekijäkin pitää sitä hyvänä asiana ja suorastaan kannustaa (?) siihen. Kuka levityksen kieltää? Toivottavasti Klose ei luovuta elokuvansa oikeuksia pois millekään levitysfirmalle.

#819.3.2009 19:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti masa92:
Ihmeen kauan kestää se vatvominen että onko syyllinen. Frtizlki tuomittiin heti, eikö voisi ottaa itävallasta mallia päätöksetekonopeudessa.
Fritzl myönsi kaikki syytteet niin ei kai se oikeus kauaa kestä

#919.3.2009 20:51

Lainaus:

Niin, että mitäs sitä erittäin vakavaa ihmisoikeusrikkomuksen tuomiota sen enempää harkitsemaan, mutta kun kyseessä on mediajättien ajama oikeustaisto, niin on tärkeää, että päätöstä harkitaan ja tarkkaan?

Niin eihän fritzl rikkonut kuin muutamaa rikosta törkeästi, ja piratebay ei mitään, joten toki tuomio pitäis tulla yhtä nopeeta.
Lainaus:
Toivottavasti dokumentti tulee olemaan kuitenkin suhteellisen puolueeton, vaikka ilmaisjakamisen sen tekijä hyväksyykin.

Siis onneks just noin päin. Toivottavasti oikein vahvasti vieläpä. Sais kaiken maailman kukkahattutädit pohtimisen aihetta, vaikka luultavasti kääntäisivätkin kanavan samantien jollekkin ajankohtaiselle kakkoselle tjsp...

#1019.3.2009 21:00

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Finnisher:
Miksi se levitys sitten on luvatonta jos elokuvantekijäkin pitää sitä hyvänä asiana ja suorastaan kannustaa (?) siihen.
Näytetään TV:ssä, haloo? Eri asia jos se julkaistaistiin itse tekijän toimesta verkkojakoon, mutta näin ei ilmeisestikään ole käymässä.

#1120.3.2009 9:35

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Finnisher:
Miksi se levitys sitten on luvatonta jos elokuvantekijäkin pitää sitä hyvänä asiana ja suorastaan kannustaa (?) siihen.
Näytetään TV:ssä, haloo? Eri asia jos se julkaistaistiin itse tekijän toimesta verkkojakoon, mutta näin ei ilmeisestikään ole käymässä.
"Klose ei kuitenkaan näe tätä seikkaa huonona asiana, vaan hän uskoo luvattoman jakelun olevan hyväksi liiketoiminnalle, jonka lisäksi hän pitää kulttuurin vapaata jakamista hienona ideana"

Että vaikka ei itse sitä verkkoon julkaise, niin pitää sitä hyvänä asiana.

#1220.3.2009 13:23

Hyvä homma! Itse ainakin hankin kyseisen dokkarin ilmestyttyä. Minustahan tuo on päivän selvää että, TPB on voittaja. Sais nää "mafiat" maksaa niille korvaukisa. Mutta voihan se olla että se päätöksen teko kestää. Siksi vaikka että siellä jotkut yrittää saada uutta lakipykälää.... Milää varmistettais teosto mafioiden voitto.

#1321.3.2009 11:07

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bodomed:
Hyvä homma! Itse ainakin hankin kyseisen dokkarin ilmestyttyä. Minustahan tuo on päivän selvää että, TPB on voittaja. Sais nää "mafiat" maksaa niille korvaukisa. Mutta voihan se olla että se päätöksen teko kestää. Siksi vaikka että siellä jotkut yrittää saada uutta lakipykälää.... Milää varmistettais teosto mafioiden voitto.
En kyllä kauheesti juhlis sitä voittoo vielä, eiköhä tossa voi tapahtuu iha mitä tahansa vielä ja en kyllä välttämättä pitäis pelkästään hyvänä asiana sitä, että tpb voittais, koska se tarkottais sitä että suurin osa muistaki torrent trackereistä ois sillo laillisia, joka melkovarmasti nostais warettajien määrän ihan uusille luvuille.
Se että trackerin toiminta ei ois laitonta ei tarkota, että waretus ois laillista, mitä moni ei tunnu ymmärtävän.

#1421.3.2009 18:30

Kommentoi uutista

Jos sinulla ei vielä ole AfterDawn.com-käyttäjätunnusta, voit syöttää alle uuden käyttäjänimen ja sähköpostiosoitteesi. Osoitteeseesi lähetetään erikseen aktivointilinkki.

Mikäli sinulla on jo käyttäjätunnus AfterDawn.com-sivustoille, kirjaudu sisään viereiseltä välilehdeltä.


Kirjaudu sisään käyttämällä AfterDawn.com-käyttäjätunnusta tai sähköpostiosoitettasi.

Lihavointi Kursiivi Punainen väri Lainaus Koodi Lisää kuva Lisää linkki




Sisältösyötteet

Uusimmat ohjelmat RSS-syötteenä
Lisää Googlen kotisivullesi
Lisää My Yahoo! -palveluun
Lisää MyMSN -palveluun
Lisää Netvibes -palveluun

Uutisarkisto