*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Kaksi Blu-ray-elokuvien varmuuskopiointiin liittyvä opasta lisätty sivustolle

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 11.3.2009 17:27 Kommentteja (15)

Kaksi Blu-ray-elokuvien varmuuskopiointiin liittyvä opasta lisätty sivustolle Sivustollemme on nyt lisätty kaksi opasta, joissa neuvotaan Blu-ray-elokuvien varmuuskopiointia.
Ensimmäisessä oppaassa tutustutaan Blu-ray-elokuvien kopiointiin kiintolevylle ja Blu-ray-elokuvissa käytettävien kopiointisuojauksien poistamiseen.

Toisessa oppaassa pureudutaan puolestaan BD Rebuilder -ohjelmaan, jonka avulla Blu-ray-elokuvasta voi tehdä Blu-ray-soittimilla toimivan varmuuskopion joko Blu-ray- tai DVD-levylle. Oppaassa neuvotaan myös kuinka BD Rebuilderin luomat tiedostot voi kirjoittaa Blu-ray- tai DVD-levylle ImgBurn-ohjelman avulla, jonka jälkeen varmuuskopioitua elokuvaa voi katsella vaikka PlayStation 3 -pelikonsolilla.

Kuinka varmuuskopioin Blu-ray-elokuvia kiintolevylle

Blu-ray-elokuvien kutistaminen BD Rebuilder -ohjelmalla

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

111.3.2009 18:22

Varmuuskopiointiin xD sanoisitte vaan suoraan että netti levitykseen tai kavereille lähettämiseen. Miksi kukaan laittaa koneelleensa blu ray elokuvan jos sen kerta blu räyna omistaa?

211.3.2009 18:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Varmuuskopiointiin xD sanoisitte vaan suoraan että netti levitykseen tai kavereille lähettämiseen. Miksi kukaan laittaa koneelleensa blu ray elokuvan jos sen kerta blu räyna omistaa?



Edit: Meinasin jotain sanoakkin, mutta....ei vaan pysty. Kuva kertoo kaiken.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 11.3.2009 @ 18:30

311.3.2009 18:56

Poistettu

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.11.2009 @ 23:52

411.3.2009 18:59

@jusunakki

juuri näin :)

511.3.2009 19:12

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Varmuuskopiointiin xD sanoisitte vaan suoraan että netti levitykseen tai kavereille lähettämiseen. Miksi kukaan laittaa koneelleensa blu ray elokuvan jos sen kerta blu räyna omistaa?

*Facepalm.jpg*
Edit: Meinasin jotain sanoakkin, mutta....ei vaan pysty. Kuva kertoo kaiken.

"Kuinka minua trollattiin."
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 11.3.2009 @ 19:13

611.3.2009 20:58

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Varmuuskopiointiin xD sanoisitte vaan suoraan että netti levitykseen tai kavereille lähettämiseen. Miksi kukaan laittaa koneelleensa blu ray elokuvan jos sen kerta blu räyna omistaa?
Varmuuskopiohan on sitä varten että esim kännissä kaatuu levynsä kanssa ja levy menee halki, varmuuskopiosta saa sitten katsottua shrek 3 kuudettatoista kertaa. :)

711.3.2009 21:41

Minä en tätä ohjetta tarvitse kun ne on ihan jonkun toisen varmuuskopiot jotka löytyy mun koneelta. Kiva kun netti on täynnä ystävällisiä ihmisiä jotka varmuuskopioivat toisten puolesta!

811.3.2009 22:15

eikö karpelalain ansiosta tälläset oo lail kiellettyi? ainakin kopiointisuojauksen poistaminen?

911.3.2009 22:23

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti defic:
eikö karpelalain ansiosta tälläset oo lail kiellettyi?

On. Mutta ei kai siihen käytettävästä ohjelmasta puhuminen/ohjeen kirjoittaminen ole?

1011.3.2009 23:16

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti defic:
eikö karpelalain ansiosta tälläset oo lail kiellettyi?

On. Mutta ei kai siihen käytettävästä ohjelmasta puhuminen/ohjeen kirjoittaminen ole?
Älä huoli, eiköhän sellainenkin laki piakkoin keksitä :D

1111.3.2009 23:54

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti defic:
eikö karpelalain ansiosta tälläset oo lail kiellettyi?

On. Mutta ei kai siihen käytettävästä ohjelmasta puhuminen/ohjeen kirjoittaminen ole?
Älä huoli, eiköhän sellainenkin laki piakkoin keksitä :D
Muistaakseni opastus vahvan suojauksen kiertämiseen on kiellettyä, kuinka se sitten määritelläänkin. Mutta tuo ohje varmasti täyttää kriteerit. Hämmästelen, jos ei. Silloin varmasti lain tulkinta on muuttunut tai mä vain muistan päin Honkia.

1212.3.2009 11:37

Lainaus:

Muistaakseni opastus vahvan suojauksen kiertämiseen on kiellettyä, kuinka se sitten määritelläänkin. Mutta tuo ohje varmasti täyttää kriteerit. Hämmästelen, jos ei. Silloin varmasti lain tulkinta on muuttunut tai mä vain muistan päin Honkia.

Eihän tuo ohje opasta vahvan suojauksen murtamisessa. Se vain opastaa siihen soveltuvan ohjelman käytössä. Eri asia jos teknisiä yksityiskohtia myöden opetettaisiin jotain ohjelmointikieltä käyttäen murtamaan. Saahan puukon käyttöäkin opastaa, vaikka sitä voi käyttää tappamiseen?

1312.3.2009 12:19

Noissa ohjeissa saattaa olla käytetty ohjelmaa, joka sallii normaalin suojauksen purkamisen, joten mistää laittomasta ei ole kyse.

Pelkästään vahvan suojauksen kiertämiseen mahdollistavat ohjelmat ja ohjeet saattavat olla laittomia, mutta mistään sellaisessa ei noissa ole kyse.

Hyvän oloisia ohjeita, vaikka en vielä kerennyt kokeilemaan.

EDIT: muunsin sanamuotoa.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.3.2009 @ 12:22

1416.3.2009 23:08
Hybridi
Inactive

Huoh!... Ei tälläisiä uutisia EI! :D Ei kiinnosta kun ei ole edes Blu-Ray laitteita... =,(

EDIT: Ei Blue vaan Blu... pikku typo

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.3.2009 @ 23:46

1531.3.2009 14:41

Siis miksi varmuuskopioida?

Minä en ainakaan tykkää leikkiä noilla lätyillä. Kovalevyllä ovat paljon vähemmällä sähläyksellä käytettävissä.

Toki sitä on sitten kotiverkossa koneiden ml. HTPC:n välillä jakaa :-)

Vieläpä muuntamalla roska crf=20 x264:lla ja mulle kelpaa ja menee pienempään tilaan.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa Samsung Galaxy S8 ja LG G6 tulivat myyntiin Suomessa (28.4.2017 17:42)
Odotetut Android-älypuhelimet saapuivat tänään myymälöihin. Helmikuussa MWC-messuilla esitelty LG G6 tuodaan myyntiin yhteistyössä Gigantin kanssa, minkä lisäksi puhelimen voi löytää operaattorien ....
Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin Bitcoinin arvo nousi kaikkien aikojen ennätyslukemiin (28.4.2017 17:11)
Bitcoinin arvo kävi eilen uusissa ennätyslukemissa. Kirjoitushetkellä Bitcoinin arvo on noin 1300 dollaria eli noin 1200 euroa. Eilen yhden Bitcoinin arvo oli korkeimmillaan noin 1340 dollaria. ....
iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan iPhone-sovellusten hinnat nousevat – 0,99 euron sovellukset jäävät historiaan (28.4.2017 14:04)
Apple on päättänyt korottaa App Storessa myytävien mobiilisovellusten hintaa. Alhaisin hintaluokka nousee 0,99 eurosta 1,09 euroon. Vastaava hintakorotus tehdään myös Meksikossa ja Tanskassa. ....
2 kommenttia
Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu Apple Music uudistuu jälleen – Tänä vuonna siitä tulee videopalvelu (28.4.2017 12:34)
Apple Music -suoratoistopalvelu uudistuu jälleen tänä vuonna kun Applen iOS-mobiilikäyttöjärjestelmästä esitellään uusi versio. Asia tuli ilmi Bloombergin tekemästä henkilökuva-artikkelista, ....
Vaasa pääsi jatkoon – Jättimäinen akkutehdashanke etenee Vaasa pääsi jatkoon – Jättimäinen akkutehdashanke etenee (28.4.2017 10:15)
Pohjolaan jättimäisen akkutehtaan rakentamista suunnitteleva Northvolt-kasvuyritys on keventänyt tehtaan potentiaalisten sijoituspaikkojen listaa. Jatkoon pääsi yhteensä 10 paikkakuntaa, joista ....
2 kommenttia

Uutisarkisto