*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Kaksi Blu-ray-elokuvien varmuuskopiointiin liittyvä opasta lisätty sivustolle

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 11.3.2009 17:27 Kommentteja (15)

Kaksi Blu-ray-elokuvien varmuuskopiointiin liittyvä opasta lisätty sivustolle Sivustollemme on nyt lisätty kaksi opasta, joissa neuvotaan Blu-ray-elokuvien varmuuskopiointia.
Ensimmäisessä oppaassa tutustutaan Blu-ray-elokuvien kopiointiin kiintolevylle ja Blu-ray-elokuvissa käytettävien kopiointisuojauksien poistamiseen.

Toisessa oppaassa pureudutaan puolestaan BD Rebuilder -ohjelmaan, jonka avulla Blu-ray-elokuvasta voi tehdä Blu-ray-soittimilla toimivan varmuuskopion joko Blu-ray- tai DVD-levylle. Oppaassa neuvotaan myös kuinka BD Rebuilderin luomat tiedostot voi kirjoittaa Blu-ray- tai DVD-levylle ImgBurn-ohjelman avulla, jonka jälkeen varmuuskopioitua elokuvaa voi katsella vaikka PlayStation 3 -pelikonsolilla.

Kuinka varmuuskopioin Blu-ray-elokuvia kiintolevylle

Blu-ray-elokuvien kutistaminen BD Rebuilder -ohjelmalla

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

111.3.2009 18:22

Varmuuskopiointiin xD sanoisitte vaan suoraan että netti levitykseen tai kavereille lähettämiseen. Miksi kukaan laittaa koneelleensa blu ray elokuvan jos sen kerta blu räyna omistaa?

211.3.2009 18:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Varmuuskopiointiin xD sanoisitte vaan suoraan että netti levitykseen tai kavereille lähettämiseen. Miksi kukaan laittaa koneelleensa blu ray elokuvan jos sen kerta blu räyna omistaa?



Edit: Meinasin jotain sanoakkin, mutta....ei vaan pysty. Kuva kertoo kaiken.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 11.3.2009 @ 18:30

311.3.2009 18:56

Poistettu

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.11.2009 @ 23:52

411.3.2009 18:59

@jusunakki

juuri näin :)

511.3.2009 19:12

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Varmuuskopiointiin xD sanoisitte vaan suoraan että netti levitykseen tai kavereille lähettämiseen. Miksi kukaan laittaa koneelleensa blu ray elokuvan jos sen kerta blu räyna omistaa?

*Facepalm.jpg*
Edit: Meinasin jotain sanoakkin, mutta....ei vaan pysty. Kuva kertoo kaiken.

"Kuinka minua trollattiin."
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 11.3.2009 @ 19:13

611.3.2009 20:58

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Varmuuskopiointiin xD sanoisitte vaan suoraan että netti levitykseen tai kavereille lähettämiseen. Miksi kukaan laittaa koneelleensa blu ray elokuvan jos sen kerta blu räyna omistaa?
Varmuuskopiohan on sitä varten että esim kännissä kaatuu levynsä kanssa ja levy menee halki, varmuuskopiosta saa sitten katsottua shrek 3 kuudettatoista kertaa. :)

711.3.2009 21:41

Minä en tätä ohjetta tarvitse kun ne on ihan jonkun toisen varmuuskopiot jotka löytyy mun koneelta. Kiva kun netti on täynnä ystävällisiä ihmisiä jotka varmuuskopioivat toisten puolesta!

811.3.2009 22:15

eikö karpelalain ansiosta tälläset oo lail kiellettyi? ainakin kopiointisuojauksen poistaminen?

911.3.2009 22:23

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti defic:
eikö karpelalain ansiosta tälläset oo lail kiellettyi?

On. Mutta ei kai siihen käytettävästä ohjelmasta puhuminen/ohjeen kirjoittaminen ole?

1011.3.2009 23:16

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti defic:
eikö karpelalain ansiosta tälläset oo lail kiellettyi?

On. Mutta ei kai siihen käytettävästä ohjelmasta puhuminen/ohjeen kirjoittaminen ole?
Älä huoli, eiköhän sellainenkin laki piakkoin keksitä :D

1111.3.2009 23:54

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti defic:
eikö karpelalain ansiosta tälläset oo lail kiellettyi?

On. Mutta ei kai siihen käytettävästä ohjelmasta puhuminen/ohjeen kirjoittaminen ole?
Älä huoli, eiköhän sellainenkin laki piakkoin keksitä :D
Muistaakseni opastus vahvan suojauksen kiertämiseen on kiellettyä, kuinka se sitten määritelläänkin. Mutta tuo ohje varmasti täyttää kriteerit. Hämmästelen, jos ei. Silloin varmasti lain tulkinta on muuttunut tai mä vain muistan päin Honkia.

1212.3.2009 11:37

Lainaus:

Muistaakseni opastus vahvan suojauksen kiertämiseen on kiellettyä, kuinka se sitten määritelläänkin. Mutta tuo ohje varmasti täyttää kriteerit. Hämmästelen, jos ei. Silloin varmasti lain tulkinta on muuttunut tai mä vain muistan päin Honkia.

Eihän tuo ohje opasta vahvan suojauksen murtamisessa. Se vain opastaa siihen soveltuvan ohjelman käytössä. Eri asia jos teknisiä yksityiskohtia myöden opetettaisiin jotain ohjelmointikieltä käyttäen murtamaan. Saahan puukon käyttöäkin opastaa, vaikka sitä voi käyttää tappamiseen?

1312.3.2009 12:19

Noissa ohjeissa saattaa olla käytetty ohjelmaa, joka sallii normaalin suojauksen purkamisen, joten mistää laittomasta ei ole kyse.

Pelkästään vahvan suojauksen kiertämiseen mahdollistavat ohjelmat ja ohjeet saattavat olla laittomia, mutta mistään sellaisessa ei noissa ole kyse.

Hyvän oloisia ohjeita, vaikka en vielä kerennyt kokeilemaan.

EDIT: muunsin sanamuotoa.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.3.2009 @ 12:22

1416.3.2009 23:08
Hybridi
Inactive

Huoh!... Ei tälläisiä uutisia EI! :D Ei kiinnosta kun ei ole edes Blu-Ray laitteita... =,(

EDIT: Ei Blue vaan Blu... pikku typo

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.3.2009 @ 23:46

1531.3.2009 14:41

Siis miksi varmuuskopioida?

Minä en ainakaan tykkää leikkiä noilla lätyillä. Kovalevyllä ovat paljon vähemmällä sähläyksellä käytettävissä.

Toki sitä on sitten kotiverkossa koneiden ml. HTPC:n välillä jakaa :-)

Vieläpä muuntamalla roska crf=20 x264:lla ja mulle kelpaa ja menee pienempään tilaan.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa iPhonen muisti täynnä? Näillä ohjeilla saat lisää tallennustilaa (6.12.2016 13:53)
Jos omistat 16 gigatavun tallennusmuistilla varustetun iPhonen tai iPadin, on laitteesi näytöllä melko varmasti vilahtanut silloin tällöin Tallennustila melkein täynnä -varoitus, joka ilmoittaa ....
Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta Kauppa ilman kassalla jonottamista – Amazon aikoo tehdä siitä totta (6.12.2016 12:26)
Amazon on jo neljän vuoden ajan kehittänyt ruokakauppaa, josta voisi yksinkertaisesti lähteä pois kun ostokset on kerätty hyllyiltä kauppakassiin. Kassalla jonottaminen jäisi historiaan kokonaan. ....
1 kommentti
Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen Netflix lupaa tuplasti enemmän sisältöä – Panostaa tosi-TV:hen (6.12.2016 11:17)
Netflix aikoo kaksinkertaistaa alkuperäistuotantojen ensi vuonna, kertoo yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos. Tämän vuoden aikana Netflix saanut valmiiksi omia tuotantoja noin 500 tunnin verran ....
VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun VW yrittää kääntää autottomuuden voitoksi – Perusti uuden kyytipalvelun (6.12.2016 10:26)
Kyytipalvelu Uber on omalla esimerkillään osoittanut, että sijoittajapiireissä liikkuu paljon rahaa toimivien liikennepalveluiden kehittäjille ja kaupunkien liikennöinnin uudistaminen voi olla ....
Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua Microsoft perusti uuden chat-robotin – Politiikasta se ei saa puhua (6.12.2016 09:42)
Viime keväänä Microsoft esitteli tekoälyosaamistaan Tay-nimisellä Twitter-botilla, jonka luvattiin kykenevän keskustelemaan luontevasti muiden mikroblogipalvelun käyttäjien kanssa. Internet ....

Uutisarkisto